• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1108488  autor: sql
 21 gru 2020, 10:58
Na stronie https://www.orange.pl/view/kontakt nie widzę kontaktu z Orange e-mailowego.

Zgodnie z https://www.bankier.pl/wiadomosc/Prawo- ... 21541.html

"Od 21 grudnia umowę można rozwiązań przez e-mai" oraz "Co to oznacza dla klienta posiadającego abonament na telefon? Po pierwsze będzie on mógł rozwiązać umowę online za pośrednictwem wiadomości e-mail"

W związku z powyższym chyba powinien być podany e-mail na stronie internetowej ?
Czy może ktoś coś więcej wie?

Chyba do UKE trzeba będzie napisać.
 #1108491  autor: ukefake
 21 gru 2020, 11:25
Orange parę lat temu wycofało email jako drogę kontaktu. Być może UKE będzie musiał im pomóc aby na nowo wynaleźli tę funkcję, jako sposób na komunikację z klientami. Na razie jest cisza.
 #1108501  autor: Remington
 21 gru 2020, 16:16
Bankier.pl nie jest źródłem powszechnie obowiązującego prawa 😉.

Przepis mówi o możliwości rozwiązania umowy w formie dokumentowej (taką może być e-mail czy sms) tylko jeśli zawarcie umowy operator umożliwia w tej formie.

art. 77(2) kc:
Do zachowania dokumentowej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie.

art. 77(3) kc:
Dokumentem jest nośnik informacji umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.


Nie wynika więc z tego, że każdy usługodawca musi udostępnić wszystkie możliwe „dokumentowe” drogi składania wypowiedzeń. Czyli niezbędne minimum to zaoferowanie możliwości zdalnego rozwiązania umowy dokładnie takimi kanałami jakimi istnieje możliwość jej zawarcia. Nie zdziwię się jednak, jeśli Orange uruchomi specjalną skrzynkę tylko na potrzeby wypowiedzeń.

Ale wystarczy przyjrzeć się powyższym definicjom by już mieć wątpliwości interpretacyjne. Bo czy sam e-mail „umożliwia ustalenie osoby składającej oświadczenie”? Nie, bo gdyby umożliwiał nie byłoby phishingu, tymczasem spoofing adresu e-mail jest jeszcze łatwiejszy niż numeru telefonu. Sensowna będzie jakaś dodatkowa weryfikacja czy wypowiedzenie składa rzeczywiście osoba uprawniona, a nie ktoś podszywający się pod nią.
 #1108526  autor: rymi
 22 gru 2020, 08:14
Tak, ale w przypadku Decyzji UOKiK: DOZIK - 18/2020 https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=25138

"Jak ubiegać się o zwrot pieniędzy w Orange Polska?
Mogą to zrobić osobiście w autoryzowanych salonach Orange Polska, poprzez specjalny formularz elektroniczny dostępny w internecie lub telefonicznie, dzwoniąc na numer infolinii Biura Obsługi Klienta (ta ostatnia możliwość tylko do 1 kwietnia 2021 r.)."

coś kombinują, no bo czemu tylko do 1 kwietnia?

wg mnie coś jest na rzeczy, że właśnie nie podają emaila, a ten odbiór kasy BOKiem telefonicznym tylko do 1 kwietnia. Pewnie będą zmiany w całej obsłudze klienta, szczególnie jak już zniknie Prawo Telekomunikacyjne, a wejdzie Kodeks Łączności Elektronicznej.