DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 85 z 92
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 92
 #1107751  autor: Anthrax
 05 gru 2020, 19:53
kozien70 pisze:
05 gru 2020, 19:10
Nie dziwne, że masz takie "nierewelacyjne" wyniki speedtest. Ten dość stary model ma LTE kat. 4 i nie obsługuje agregacji nośnych LTE. Jak na tak słabe urządzenie i tak masz dobre prędkości.
No tutaj to przyznam, że pod względem siły sygnału ten tablet to momentami istna tragedia. Podczas testu prędkości tablet ten praktycznie nigdy nie osiągał 4 kresek zasięgu LTE (a jeździłem po głównych arteriach miasta, w pobliżu różnych BTS...)
Niewykluczone, że na dniach zmienię na nowego iPad'a 8 gen, choć nie mogę znaleźć pełnych danych techn. modemu tego modelu.
iphoneski pisze:
05 gru 2020, 19:37
I dlatego też Plus daje najlepsze wyniki, bo mają blok 20 mhz w 1800 czego nie ma żaden inny operator.
Btw. to pewnie też wyjaśnia, dlaczego mam lepszy zasięg Plusa... Może mój iPhone to już też nie jest tytan nowości, ale skoro wyciągam na spokojnie ponad 10 Mbps, a zwykle nawet 20 Mbps przy 2/3 kreskach zasięgu, to o czymś to świadczy...

Mimo wszystko nigdy jakość zasięgu Orange'a nigdy nie powalała w Rzeszowie i okolicach. Mam krewnych i znajomych, którzy używają nowszy sprzęt niż mój i bardzo narzekają zarówno na zasięg "ogólnie", jak i na pogorszenie w miejscu ich zamieszkania. Szczególnie dotyczy to np. gminy Boguchwała - tam jest istna masakra momentami. Zerwane połączenia, trzaskanie - nawet w 3G, transfery kiepskie. Najgorzej, gdy internet mobilny służy jako narzędzie do pracy - w jednym przypadku zmusił do zakupienia mesh'a, bo po prostu nie dało się pracować w tych warunkach.
 #1107757  autor: 3G
 05 gru 2020, 21:26
Tylko, że kolegom nie o zasięg chodziło, a o agregację pasm LTE (czy raczej jej brak w tym urządzeniu).
Brak agregacji -> korzystasz z jednego pasma LTE. A im szersze pasmo tym szybciej mówiąc ogólnie. Dlatego Plus z 20 MHZ na LTE1800 wypada lepiej niż Orange z 10 MHz na LTE1800, LTE2100 czy nawet 15 MHz L2600. Ale już Play ma na LTE2600 też 20 MHz, czyli tyle samo co Plus na LTE1800 i LTE2600. W praktyce prędkości zależą od jeszcze wielu innych czynników, spośród których do kluczowych zaliczyć należy poziom i jakość sygnału oraz obciążenie stacji bazowej.

https://www.speedtest.net/android/5922427648.png
 #1107758  autor: Anthrax
 05 gru 2020, 22:18
Słusznie prawisz kolego i chwała Ci za to, choć chyba wydaje mi się, że wkradła się pewna nieścisłość, ale o tym za chwilę :) Po kolei:
znanym jest, że mam - delikatnie mówiąc - niezbyt powalające pod względem technicznym urządzenia, stąd też moje narzekania na niemal wszystkich operatorów. Może jak wymienię na nowszy model, to sytuacja ulegnie zmianie, ale to melodia przyszłości na ten moment.
Tutaj dochodzimy do siły i jakości sygnału sieci (choć wspomniałeś na początku, że to nie ma większego znaczenia). Niestety w mojej okolicy zarówno T, jak i Orangutan mają bardzo przeciętne, momentami katastrofalne parametry sygnału. Niestety nie pamiętam dokładnie już wszystkich, ale przykładowo siła powyżej -90 dBm jest zjawiskiem niezwykle rzadkim, normą jest okolica -100 dBm. Pozostałe parametry typu: SINR, RSRQ również nie zachwycały i plasowały się w przedziałach: na granicy/źle... Jedynie w plusie RSRQ potrafił się mimo średniej siły sygnału utrzymać na przyzwoitym poziomie (SINR także, choć balansował na granicy często).
Kolejna kwestia - umiejscowienie nadajników. Chętnie wręczyłbym wszystkim operatorom głuchy telefon za umiejscowienie stacji przekaźnikowych w jednym miejscu na wzniesieniu terenu, podczas gdy największe skupisko ludności jest... kilkaset metrów dalej w dużym obniżeniu terenu. Jaki jest tego efekt, każdy może się domyślić - podejdziesz max 100 metrów od BTS-a i bijesz rekordy prędkości, pojedziesz dwie uliczki dalej i zjedziesz w dół - prędkość raptownie spada, ujedziesz kolejne 100/200 metrów i masz 1/2 kreski LTE + przełączanie na 3G. Do tego doliczyć jeszcze tłumienie ścian budynków mieszkalnych i tak oto LTE można włożyć między bajki.
Obciążenie stacji? No to dodam, że lokalizację, w których są BTS-y obejmują w wybitnej większości... budynki uniwersyteckie, więc można sobie wyobrazić co się dzieje w trakcie roku akademickiego i zajęć... Dam sobie głowę uciąć, że ŻADEN operator nie pomyślał o tym, żeby zadbać o większą pojemność sieci, jak podłączonych jest kilka tysięcy telefonów + kolejne tysiące z Internetem mobilnym...
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 13:32 przez f0ku5, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz tuż pod nim
 #1107765  autor: kozien70
 05 gru 2020, 23:10
Ten widok oznacza tylko tyle, że nikt od dawna nie przejechał się w tamtej okolicy, nie zebrał logów sygnału Orange LTE i nie przesłał do ludzi z BTSearch by wrzucili do bazy.
Chyba nie uważasz, że na stacjach, których właścicielem jest Orange jest sygnał LTE tylko T-mobile.
Nie mówiąc już o tym, że BTSearch pokazuje na tych stacjach wspólne U900, podczas gdy wspólnego U900 nie ma już od dawna w całym kraju... Spójrz na datę ostatnich aktualizacji.

Rzadko teraz piszę na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1107812  autor: 3G
 06 gru 2020, 21:03
LAC 59100 - mniej więcej byłe woj. skierniewickie - dziś część łódzkiego i część mazowieckiego:
- LTE2100 T-mobile 15 MHz
- LTE2100 Orange 10 MHz
Zweryfikowane stacje wzdłuż trasy Skierniewice - DK70 - Zawady - S8 - Mszczonów - Warszawa. Jadąc w stronę Warszawy ostatnia stacja na 15 MHz w T-mobile to Huta Żabiowolska. Począwszy od stacji Urzut jest 10 MHz dla obu operatorów, tak samo jak póki co w Warszawie.

https://www.speedtest.net/android/5922427648.png
 #1107838  autor: Hannibal80
 07 gru 2020, 16:13
LTE 2100 @ 15MHz powiat sieradzki, Orange był pierwszy po tygodniu, dwóch T-Mobile.

Natomiast mam wrażenie że po tej konfiguracji LTE jeszcze ma mniejszy zasięg. Tam gdzie było LTE, teraz terminal siedzi w 3G@900MHz.
Czy tak samo macie w innych regionach, czy jeszcze dostrajają. Bo w sumie to wygląda to strasznie.
I jak oni chcą wyłączyć 3G, jak teraz terminal częściej będzie się do niego logował.
Na pewno sygnał LTE800 jest dużo mniejszy niż U900....
 #1107847  autor: Mixiorek
 07 gru 2020, 20:25
Mixiorek pisze:
04 gru 2020, 16:56
Orange planuje włączenie L2600 (wygląda na MIMO4x4) na stacji Konstancin-Jeziorna
ul. Warszawska, słup SN przed przejazdem kolejowym.

Już nie planuje.
świeżo dodane L2600 ( jeszcze nie jest online):

Już jest online. Zobaczymy czy i kiedy TM też odpali. Oby szybciej niż wdrożenie VoLTE w prepaid :lol:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1107929  autor: Moonoon
 09 gru 2020, 23:29
W dokumentach urzędowych znalazłem pozwolenia na rozbiórkę stacji: :(
- Wrocław 46362 (N!), ul. Kleczkowska 52 - dach/elewacja budynku na terenie Portu Miejskiego
- Wrocław 46473 (N!), ul. św. Jadwigi 12 dach/komin budynku Ewangelikalnej Szkoły Teologicznej
- Wrocław 46030 (N!), ul. Muchoborska 3, - dach budynku piekarni Mamut
- Wrocław 46459 (N!) Grabiszyńska 97

Na pocieszenie T-M stara się o stację :D
- Wrocław, nr 44591/77764, ul. Lotniczej 12, biurowiec

Play 5G Ready:
https://www.speedtest.net/result/a/6865564611.png
 #1108006  autor: p2225
 11 gru 2020, 06:33
Po Playu przyszła aktualizacja danych o wszystkich stacjach (od A2 na południe) N! w lubuskim w bazie BTSearch. Kawał mega dobrej roboty, dane się zgadzają. Były zbierane kiedy U2100 jeszcze istniało w obu sieciach, ale kto by się teraz 3G przejmował. ;)

B7+B1(15MHz)+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/6870946981.png
  • Strona 85 z 92
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 92
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 92