DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 59 z 86
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 86
 #1107551  autor: piotrzet
 02 gru 2020, 18:05
A skąd wiecie, że tak wymyślił sobie Samsung, a nie Orange im zlecił? Uwarzcie, że producentowi chciałoby się usuwać z ustawień konkretną sieć bez interwencji tej sieci? Mnie się wydaje to mało prawdopodobne.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107554  autor: f0ku5
 02 gru 2020, 18:31
Orange raczej nie ma zbyt wielu powodów, aby usuwać wsparcie dla VoLTE/VoWiFi w Nju :P
 #1107555  autor: piotrzet
 02 gru 2020, 18:38
A skąd wiesz? Moim zdaniem to właśnie Orange ma większe powody niż Samsung. Fakty są takie, że oferta NJU jest dużo tańsza od oferty Orange. Może jest to pomysł żeby po prostu w tej sieci nie byłoby obsługi VoLTE i VoWiFi? Albo żeby starsze modele tego nie miały?
Moim zdaniem to właśnie Samsung ma najmniejszy interes w tym, żeby wyłączać te usługi. Rozdzielenie moim zdaniem w sofcie tych sieci również nie jest pomysłem Samsunga tylko Orange. Po co Samsung miałby w starym modelu bez polecenia kogoś robić coś z ustawieniami sieci? Moim zdaniem jest to zupełnie nielogiczne.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107558  autor: muddy
 02 gru 2020, 18:56
Ustawienia w oprogramowaniu brandowanym z tego samego okresu NIE zostały zmienione, stąd wniosek że to twórczość własna Samsunga, która - niestety - może się zacząć rozprzestrzeniać na kolejne modele... :(

MM
 #1107562  autor: Remington
 02 gru 2020, 19:38
piotrzet pisze:
02 gru 2020, 18:38
oferta NJU jest dużo tańsza od oferty Orange. Może jest to pomysł żeby po prostu w tej sieci nie byłoby obsługi VoLTE i VoWiFi?

Przecież jest.

Zgadzam się jednak, że w przypadku konkretnych urządzeń to mogło być na żądanie Orange, oni już nie raz twierdzili, że "niekompatybilne" urządzenia psują im sieć czy coś takiego i dlatego jednym blokują na poziomie numeru, innym mogą z pomocą producenta.
 #1107564  autor: kozien70
 02 gru 2020, 19:54
I zorientowali się po kilku latach, że VoLTE na S7 XEO jest niekompatybilne z siecią Orange akurat w nju, które jest tylko submarką i leci na tych samych platformach co marka główna?
Nie ma tutaj co tworzyć teorii o niekompatybilności czy jeszcze bardziej bezsensownych, że nju ma być bez VoLTE (zwłaszcza w świetle wyłączenia za jakiś czas 3G i koniecznosci przenoszenia głosu do VoLTE).
@muddy już pisał i ma rację: Samsung PL się walnął w ustawieniach w tej wersji softu i tyle. Nie pierwszy raz mają taką wtopę.
Problem jest tylko taki,że S7 jest już niewspierane, Samsung ma wywalone na ten model i usterki pewnie nie naprawią. W innym przypadku w kolejnej wersji softu na 100% mielibyśmy poprawkę.

Dodam tylko jeszcze, że jeśli ktoś ma ofertę nju na karcie z brandem Orange to VoLTE i VoWiFi nju nadal na tym najnowszym sofcie XEO S7 działają poprawnie. Przed chwilą zweryfikowałem. Problem jest z kartami brandowanymi logo nju, bo jak wspomniał @muddy Samsung PL walnął się w tym w sofcie i nie włączył obydwu usług w konfigu dla SIM tej submarki.

Rzadko teraz piszę na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1107566  autor: rsig
 02 gru 2020, 20:36
weissmann pisze:
02 gru 2020, 10:31
No więc, jak ktoś ma S7 Edge (i chyba S7 też) i zaktualizował do najnowszej wersji softu XEO, i używa Nju Mobile, to o VoLTE / WiFi Calling może raczej zapomnieć:
Pytanie co z S6,S8, itd.
Ja wycofałem się Odinem do poprawek marcowych, ale czeka mnie jeszcze długi proces przywracania danych aplikacji, bo nie dało się tego zrobić bez resetu do ustawień fabrycznych....
Jakbym miał się tak certolić to chyba wolałbym się przenieść do Orange (czy raczej do Play bo tam są SMS, MMS i rozmowy video na Samsungach w Wifi Calling, a i działa za granicą). Nie musiałbym znowu konfigurować telefonu i miałbym najnowsze poprawki bezpieczeństwa.
piotrzet pisze:
02 gru 2020, 18:05
A skąd wiecie, że tak wymyślił sobie Samsung, a nie Orange im zlecił? Uwarzcie, że producentowi chciałoby się usuwać z ustawień konkretną sieć bez interwencji tej sieci? Mnie się wydaje to mało prawdopodobne.
"Masz MVNO? Zaoszczędziłeś kilka zł? No to poczuj że nie ma nic za darmo."
 #1107570  autor: kozien70
 02 gru 2020, 21:29
nju nie jest MVNO, ile razy można to powtarzać.

Rzadko teraz piszę na forum telepolis. Zainteresowanych rzeczową dyskusją o budowie wszystkich sieci - zapraszam na @priv
 #1107579  autor: muddy
 03 gru 2020, 00:55
Na szybko: w S9 również pojawiła się konfiguracja "sieci" nju osobno od Orange, ale tam zrobili dobrze: VoLTE/VoWiFi jest włączone dla nju.
Ewidentny błąd Samsunga w S7 :( I teraz pytanie: jak dotrzeć do kogoś, kto może to naprawić?

MM
 #1107597  autor: f0ku5
 03 gru 2020, 16:20
Może do Rzecznika na Twitterze? Nic innego mi do głowy nie przychodzi. I mam tutaj na myśli zarówno Rzecznika Orange, jak i Samsunga.
 #1107602  autor: muddy
 03 gru 2020, 17:07
Kiedyś to działało - rzecznicy jako alternatywa BOK. Niestety, od jakiegoś czasu chyba mają za dużo zgłoszeń od klientów żeby się tym zajmować.

MM
 #1107603  autor: f0ku5
 03 gru 2020, 17:12
No to chyba pozostaje złożenie reklamacji w Orange, że telefon będący na oficjalnej liście wspierających VoLTE/VoWiFi przestał je obsługiwać ;)
 #1107620  autor: doktor
 03 gru 2020, 21:00
Motorola g8 power w T-mobile bardzo dobrze działa VoWiFi. VoLTE też jest wspierane. Do tego teraz za 599 można dostać ten telefon. Mama zadowolona.

https://www.speedtest.net/result/a/6215843324
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800

http://www.speedtest.net/result/7676107800.png
GPON w domu
 #1107629  autor: weissmann
 03 gru 2020, 22:32
f0ku5 pisze:
03 gru 2020, 17:12
No to chyba pozostaje złożenie reklamacji w Orange, że telefon będący na oficjalnej liście wspierających VoLTE/VoWiFi przestał je obsługiwać ;)
Zgłosiłem w biurze obsługi Nju, zadzwoniono do mnie, ale tylko powiadomić, że oni nic nie mogą raczej zrobić. Zgłosili do Samsunga, ale to wszystko co mi mogą powiedzieć.
 #1107631  autor: bed
 03 gru 2020, 22:38
A ja za to dostałem taką odpowiedź:
Sprawdziliśmy zgłoszenie. Dziękujemy za informacje. Państwa zgłoszenie zostało przekazane do działu odpowiadającego za wdrożenie i utrzymanie usługi WiFi Calling.VoLTE.
Sprawa jest nam znana, prowadzimy rozmowy z firmą Samsung w celu ponownego udostępnienia opcji WiFi Calling i VoLTE w S7 Edge w oprogramowaniu XEO. Prosimy o cierpliwość

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
  • Strona 59 z 86
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 86
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 86