DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 44 z 191
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 191
 #1107338  autor: muddy
 28 lis 2020, 00:57
munio pisze:
27 lis 2020, 15:20
Dzisiaj negatywne zaskoczyłem się, że model Samsunga A31 nie ma wsparcia u Polskich operatorów w kwestii volte. Model świeży, prezentowany w tym roku i z automatu w przypadku Samsunga wziąłem to za oczywiste, że jest wsparcie. A tu po włożeniu karty negatywna niespodzianka. Dopiero już po zakupie weryfikować zacząłem listy operatorów odnośnie wsparcia, i faktycznie nie ma - suwak jest nieaktywny.
Ściągnąłem firmware A315G XEO, rozpakowałem i zweryfikowałem - są ustawienia VoLTE i VoWiFi dla wszystkich polskich operatorów (tj. Orange, T-Mobile, Play i Plus). Coś poszło nie tak, ale zdarzało mi się w Samsungach, że po pierwszym uruchomieniu telefonu VoLTE było nieaktywne. Dopiero jego restart powodował, że suwaki stawały się aktywne. Jeśli restart nie pomaga - może trzeba poprosić sieć o ponowną aktywację usługi?

MM
 #1107351  autor: Pabloz
 28 lis 2020, 10:22
Samsung w kwestii VoLTE był prymusem ale ostatnio coś się psuje, widzę to niestety po zgłoszeniach wysyłanych na wificalling-volte.pl...

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1107366  autor: munio
 28 lis 2020, 12:42
muddy pisze:
28 lis 2020, 00:57
Ściągnąłem firmware A315G XEO, rozpakowałem i zweryfikowałem - są ustawienia VoLTE i VoWiFi dla wszystkich polskich operatorów (tj. Orange, T-Mobile, Play i Plus). Coś poszło nie tak, ale zdarzało mi się w Samsungach, że po pierwszym uruchomieniu telefonu VoLTE było nieaktywne. Dopiero jego restart powodował, że suwaki stawały się aktywne. Jeśli restart nie pomaga - może trzeba poprosić sieć o ponowną aktywację usługi?

Telefon był już parę razy uruchamiany. Również przez konsultanta zostały te usługi włączone (sieć Orange). Myślałem, że u Samsunga stało się to standardem, że w każdym współczesnym modelu to działa i to niezależnie od operatora czy xeo. A może ktoś ma jak potwierdzić, że jednak w tym modelu to powinno działać skoro są ustawienia? Chociaż na listach wspieranych modeli na stronach operatorów go nie ma
 #1107389  autor: muddy
 28 lis 2020, 19:00
Gdzie zakupiłeś telefon? Wejdź w Ustawienia → Telefon - informacje → Informacje o oprogramowaniu → Wersja opr. dost. Usług. W telefonie z polskimi ustawieniami z polskiego rynku jest XEO/XEO,XEO/XEO. W oprogramowaniu ustawienia są...

MM
 #1107519  autor: bed
 01 gru 2020, 21:49
Pewnie nigdy nie zaczną :P

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1107531  autor: weissmann
 02 gru 2020, 10:31
No więc, jak ktoś ma S7 Edge (i chyba S7 też) i zaktualizował do najnowszej wersji softu XEO, i używa Nju Mobile, to o VoLTE / WiFi Calling może raczej zapomnieć:
- obsługa klienta Nju twierdzi, że to Samsung spieprzył oprogramowanie, ale raczej tego nie naprawi poza swoim zwykłym cyklem wydawniczym poprawek. A że ostatnia poprawka pojawiła się pół roku temu, to już pewnie ta listopadowa to ostatnia;
- być może działa to poprawnie na sofcie OPV w Nju, ale nie wiadomo tego - może ktoś ma i potwierdzi?
- Samsung Polska w ogóle zlał problem - odpowiedział nie na temat zupełnie i zamknął zgłoszenie;

Ja wycofałem się Odinem do poprawek marcowych, ale czeka mnie jeszcze długi proces przywracania danych aplikacji, bo nie dało się tego zrobić bez resetu do ustawień fabrycznych....
 #1107549  autor: muddy
 02 gru 2020, 18:03
Ożesz... faktycznie, w najnowszej wersji softu dla XEO wprowadzili osobną konfigurację dla sieci nju (jako operator) i w niej nie ma ustawień VoLTE/VoWiFi. Oczywiście, dla Orange pozostały (T-Mobile i Play też). Dla Plusa nie dodali... Usunęli z listy operatorów Rebtel :)
Ciekawe po co Samsung to zrobił? Wygląda to tak, jakby w Samsung Polska siedział jakiś praktykant i myślał co by tu jeszcze zrobić fajnego...
W oprogramowaniu OPV z października NIE MA osobnych ustawień dla nju, więc sieć jest traktowana tak jak Orange i VoLTE/VoWiFi powinno działać...
Słabe to :(

MM
 #1107551  autor: piotrzet
 02 gru 2020, 18:05
A skąd wiecie, że tak wymyślił sobie Samsung, a nie Orange im zlecił? Uwarzcie, że producentowi chciałoby się usuwać z ustawień konkretną sieć bez interwencji tej sieci? Mnie się wydaje to mało prawdopodobne.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107554  autor: f0ku5
 02 gru 2020, 18:31
Orange raczej nie ma zbyt wielu powodów, aby usuwać wsparcie dla VoLTE/VoWiFi w Nju :P
 #1107555  autor: piotrzet
 02 gru 2020, 18:38
A skąd wiesz? Moim zdaniem to właśnie Orange ma większe powody niż Samsung. Fakty są takie, że oferta NJU jest dużo tańsza od oferty Orange. Może jest to pomysł żeby po prostu w tej sieci nie byłoby obsługi VoLTE i VoWiFi? Albo żeby starsze modele tego nie miały?
Moim zdaniem to właśnie Samsung ma najmniejszy interes w tym, żeby wyłączać te usługi. Rozdzielenie moim zdaniem w sofcie tych sieci również nie jest pomysłem Samsunga tylko Orange. Po co Samsung miałby w starym modelu bez polecenia kogoś robić coś z ustawieniami sieci? Moim zdaniem jest to zupełnie nielogiczne.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107558  autor: muddy
 02 gru 2020, 18:56
Ustawienia w oprogramowaniu brandowanym z tego samego okresu NIE zostały zmienione, stąd wniosek że to twórczość własna Samsunga, która - niestety - może się zacząć rozprzestrzeniać na kolejne modele... :(

MM
 #1107562  autor: Remington
 02 gru 2020, 19:38
piotrzet pisze:
02 gru 2020, 18:38
oferta NJU jest dużo tańsza od oferty Orange. Może jest to pomysł żeby po prostu w tej sieci nie byłoby obsługi VoLTE i VoWiFi?

Przecież jest.

Zgadzam się jednak, że w przypadku konkretnych urządzeń to mogło być na żądanie Orange, oni już nie raz twierdzili, że "niekompatybilne" urządzenia psują im sieć czy coś takiego i dlatego jednym blokują na poziomie numeru, innym mogą z pomocą producenta.
 #1107564  autor: kozien70
 02 gru 2020, 19:54
I zorientowali się po kilku latach, że VoLTE na S7 XEO jest niekompatybilne z siecią Orange akurat w nju, które jest tylko submarką i leci na tych samych platformach co marka główna?
Nie ma tutaj co tworzyć teorii o niekompatybilności czy jeszcze bardziej bezsensownych, że nju ma być bez VoLTE (zwłaszcza w świetle wyłączenia za jakiś czas 3G i koniecznosci przenoszenia głosu do VoLTE).
@muddy już pisał i ma rację: Samsung PL się walnął w ustawieniach w tej wersji softu i tyle. Nie pierwszy raz mają taką wtopę.
Problem jest tylko taki,że S7 jest już niewspierane, Samsung ma wywalone na ten model i usterki pewnie nie naprawią. W innym przypadku w kolejnej wersji softu na 100% mielibyśmy poprawkę.

Dodam tylko jeszcze, że jeśli ktoś ma ofertę nju na karcie z brandem Orange to VoLTE i VoWiFi nju nadal na tym najnowszym sofcie XEO S7 działają poprawnie. Przed chwilą zweryfikowałem. Problem jest z kartami brandowanymi logo nju, bo jak wspomniał @muddy Samsung PL walnął się w tym w sofcie i nie włączył obydwu usług w konfigu dla SIM tej submarki.
 #1107566  autor: rsig
 02 gru 2020, 20:36
weissmann pisze:
02 gru 2020, 10:31
No więc, jak ktoś ma S7 Edge (i chyba S7 też) i zaktualizował do najnowszej wersji softu XEO, i używa Nju Mobile, to o VoLTE / WiFi Calling może raczej zapomnieć:
Pytanie co z S6,S8, itd.
Ja wycofałem się Odinem do poprawek marcowych, ale czeka mnie jeszcze długi proces przywracania danych aplikacji, bo nie dało się tego zrobić bez resetu do ustawień fabrycznych....
Jakbym miał się tak certolić to chyba wolałbym się przenieść do Orange (czy raczej do Play bo tam są SMS, MMS i rozmowy video na Samsungach w Wifi Calling, a i działa za granicą). Nie musiałbym znowu konfigurować telefonu i miałbym najnowsze poprawki bezpieczeństwa.
piotrzet pisze:
02 gru 2020, 18:05
A skąd wiecie, że tak wymyślił sobie Samsung, a nie Orange im zlecił? Uwarzcie, że producentowi chciałoby się usuwać z ustawień konkretną sieć bez interwencji tej sieci? Mnie się wydaje to mało prawdopodobne.
"Masz MVNO? Zaoszczędziłeś kilka zł? No to poczuj że nie ma nic za darmo."
 #1107579  autor: muddy
 03 gru 2020, 00:55
Na szybko: w S9 również pojawiła się konfiguracja "sieci" nju osobno od Orange, ale tam zrobili dobrze: VoLTE/VoWiFi jest włączone dla nju.
Ewidentny błąd Samsunga w S7 :( I teraz pytanie: jak dotrzeć do kogoś, kto może to naprawić?

MM
 #1107597  autor: f0ku5
 03 gru 2020, 16:20
Może do Rzecznika na Twitterze? Nic innego mi do głowy nie przychodzi. I mam tutaj na myśli zarówno Rzecznika Orange, jak i Samsunga.
  • Strona 44 z 191
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 191
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 191