DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 58 z 84
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 84
 #1107246  autor: p2225
 25 lis 2020, 12:59
Dzięki za informacje. Też do nich napiszę i dam znać jeśli uzyskam jakieś informacje. Dobrze wiedzieć, że to nie tylko u nas jest taki problem i że Play wie o problemie.

B7+B1(15MHz)+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/6870946981.png
 #1107257  autor: muddy
 25 lis 2020, 19:13
klaudia123 pisze:
25 lis 2020, 10:21
Heyah nie jest traktowane jako T?
W oprogramowaniu telefonów Samsung T-Mobile PL i Heyah mają osobne ustawienia.

MM
 #1107321  autor: munio
 27 lis 2020, 15:20
Dzisiaj negatywne zaskoczyłem się, że model Samsunga A31 nie ma wsparcia u Polskich operatorów w kwestii volte. Model świeży, prezentowany w tym roku i z automatu w przypadku Samsunga wziąłem to za oczywiste, że jest wsparcie. A tu po włożeniu karty negatywna niespodzianka. Dopiero już po zakupie weryfikować zacząłem listy operatorów odnośnie wsparcia, i faktycznie nie ma - suwak jest nieaktywny.
 #1107322  autor: lucash25
 27 lis 2020, 15:41
Czy u kogoś działa volte na którymś ze smartfonów oppo w T-mobile? Chodzi mi o serię A. Na nieoficjalnej stronie wspiera tylko Play.
 #1107323  autor: piotrzet
 27 lis 2020, 15:43
Na ten moment raczej nikt nie sprawdzał skoro nie ma ich na stronie lub po prostu wparcia brak.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1107338  autor: muddy
 28 lis 2020, 00:57
munio pisze:
27 lis 2020, 15:20
Dzisiaj negatywne zaskoczyłem się, że model Samsunga A31 nie ma wsparcia u Polskich operatorów w kwestii volte. Model świeży, prezentowany w tym roku i z automatu w przypadku Samsunga wziąłem to za oczywiste, że jest wsparcie. A tu po włożeniu karty negatywna niespodzianka. Dopiero już po zakupie weryfikować zacząłem listy operatorów odnośnie wsparcia, i faktycznie nie ma - suwak jest nieaktywny.
Ściągnąłem firmware A315G XEO, rozpakowałem i zweryfikowałem - są ustawienia VoLTE i VoWiFi dla wszystkich polskich operatorów (tj. Orange, T-Mobile, Play i Plus). Coś poszło nie tak, ale zdarzało mi się w Samsungach, że po pierwszym uruchomieniu telefonu VoLTE było nieaktywne. Dopiero jego restart powodował, że suwaki stawały się aktywne. Jeśli restart nie pomaga - może trzeba poprosić sieć o ponowną aktywację usługi?

MM
 #1107351  autor: Pabloz
 28 lis 2020, 10:22
Samsung w kwestii VoLTE był prymusem ale ostatnio coś się psuje, widzę to niestety po zgłoszeniach wysyłanych na wificalling-volte.pl...

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1107366  autor: munio
 28 lis 2020, 12:42
muddy pisze:
28 lis 2020, 00:57
Ściągnąłem firmware A315G XEO, rozpakowałem i zweryfikowałem - są ustawienia VoLTE i VoWiFi dla wszystkich polskich operatorów (tj. Orange, T-Mobile, Play i Plus). Coś poszło nie tak, ale zdarzało mi się w Samsungach, że po pierwszym uruchomieniu telefonu VoLTE było nieaktywne. Dopiero jego restart powodował, że suwaki stawały się aktywne. Jeśli restart nie pomaga - może trzeba poprosić sieć o ponowną aktywację usługi?

Telefon był już parę razy uruchamiany. Również przez konsultanta zostały te usługi włączone (sieć Orange). Myślałem, że u Samsunga stało się to standardem, że w każdym współczesnym modelu to działa i to niezależnie od operatora czy xeo. A może ktoś ma jak potwierdzić, że jednak w tym modelu to powinno działać skoro są ustawienia? Chociaż na listach wspieranych modeli na stronach operatorów go nie ma
 #1107389  autor: muddy
 28 lis 2020, 19:00
Gdzie zakupiłeś telefon? Wejdź w Ustawienia → Telefon - informacje → Informacje o oprogramowaniu → Wersja opr. dost. Usług. W telefonie z polskimi ustawieniami z polskiego rynku jest XEO/XEO,XEO/XEO. W oprogramowaniu ustawienia są...

MM
 #1107519  autor: bed
 01 gru 2020, 21:49
Pewnie nigdy nie zaczną :P

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1107531  autor: weissmann
 02 gru 2020, 10:31
No więc, jak ktoś ma S7 Edge (i chyba S7 też) i zaktualizował do najnowszej wersji softu XEO, i używa Nju Mobile, to o VoLTE / WiFi Calling może raczej zapomnieć:
- obsługa klienta Nju twierdzi, że to Samsung spieprzył oprogramowanie, ale raczej tego nie naprawi poza swoim zwykłym cyklem wydawniczym poprawek. A że ostatnia poprawka pojawiła się pół roku temu, to już pewnie ta listopadowa to ostatnia;
- być może działa to poprawnie na sofcie OPV w Nju, ale nie wiadomo tego - może ktoś ma i potwierdzi?
- Samsung Polska w ogóle zlał problem - odpowiedział nie na temat zupełnie i zamknął zgłoszenie;

Ja wycofałem się Odinem do poprawek marcowych, ale czeka mnie jeszcze długi proces przywracania danych aplikacji, bo nie dało się tego zrobić bez resetu do ustawień fabrycznych....
 #1107549  autor: muddy
 02 gru 2020, 18:03
Ożesz... faktycznie, w najnowszej wersji softu dla XEO wprowadzili osobną konfigurację dla sieci nju (jako operator) i w niej nie ma ustawień VoLTE/VoWiFi. Oczywiście, dla Orange pozostały (T-Mobile i Play też). Dla Plusa nie dodali... Usunęli z listy operatorów Rebtel :)
Ciekawe po co Samsung to zrobił? Wygląda to tak, jakby w Samsung Polska siedział jakiś praktykant i myślał co by tu jeszcze zrobić fajnego...
W oprogramowaniu OPV z października NIE MA osobnych ustawień dla nju, więc sieć jest traktowana tak jak Orange i VoLTE/VoWiFi powinno działać...
Słabe to :(

MM
  • Strona 58 z 84
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 84
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 84