DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 229 z 235
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 235
 #1105145  autor: muchakk
 19 paź 2020, 15:16
Widzisz to jest właśnie to o czym pisze. Oceniasz PLUS'a przez pryzmat jego działania w Kielcach, a Twój kolega na podstawie jednego zapchanego nadajnika w Łodzi.

W takim razie wypada żebym robił najazd na T-mobile w sieci i pokazywał jak to wypada ten operator w #BestInTEST. To jest dokładnie ta sama sytuacja.

Tak się składa, że dużo jeżdżę po PL i widzę jak działa PLUS w różnych miastach. W mojej ocenie nie ma się do czego przyczepić. Wszędzie prędkości są na dobrym poziomie. Czasami faktycznie trafi się jakaś zapchana stacja (sam mówisz, że wszędzie tak jest), ale to przytrafia się dość rzadko. Wiem, że operator ten ma sporo pasma za które zapłacił i często go nie wykorzystuje jednak czy jest to powód do ciągłego hejtowania w sieci? Zapłacił, pasma nie używa to jego sprawa i tyle. Po co to ciągłe bicie piany? Jak mają potrzebę to używają dodatkowego pasma i tyle. Ty tymczasem ciągle przytaczasz jak to źle robią że nie używają całego pasma co najmniej tak jakby dostali je za darmo.
 #1105149  autor: piotrzet
 19 paź 2020, 15:39
Nikogo nie oczerniam. Krytykuję za rozbudowę sieci. Przeczytaj jeszcze raz moje posty ze zrozumieniem to będziesz wiedział o co chodzi i o czym piszę.
Łódź i Kielce to nie tylko przykłady słabej rozbudowy sieci. Dokładnie tak jest w większości miast. Jeszcze jakiś czas temu we Wrocławiu Plus miał nawet nie 10 stacji z L2600.

Żadna sieć nie jest rozbudowana na 100% tak jak powinna być. Nigdy takiej też nie będzie. I znowu gdybyś czytał moje posty ze zrozumieniem to również byś o tym wiedział i że nie o to tutaj chodzi tylko zupełnie o coś innego. Ponownie nie odróżniasz hejtu od krytyki. Ale to dość częste obecnie. Akurat pasmo L2600 dostali za bez cen. Kilka lat temu nie było mowy o jego używaniu. Ale też o tym nie wiesz bo i po co. Lepiej bronić ślepo Plusa zamiast patrzeć na to jakie są fakty.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1105151  autor: muchakk
 19 paź 2020, 15:49
Ja nikogo ślepo nie bronie. . Liczba stacji z L2600 nijak ma się do działania samej sieci. Tak się składa, że często jestem w Wrocławiu i widzę jak działa u mnie PLUS, a jak działa np. Orange u znajomych. Powiem Ci tylko, że jest ogromna różnica w prędkości dla PLUS'a. Nie mówie, że wszędzie w wro tak jest, ale w tej dzielnicy co ja jestem zazwyczaj taka sytuacja ma miejsce.

Skoro pasmo dostali za bezcen to dlaczego inni się nie postarali żeby za bezcen je dostać? O ile wiem 2600FDD aukcja dla każego była taka sama. Jeżeli zaś mowa o 2600TDD to za pasmo zaplacili + oferują ciągle darmowy dostęp do netu w ramach aero2.

Śmieszą mnie ciągłe Twoje komentarze odnośnie tego, że ktoś ma problemy z czytaniem z zrozumieniem. Na każdym kroku jak ktoś ma inne zdanie niz Ty to zawsze wyskakujesz z tym samym śmiesznym tekstem odnośnie czytania z zrozumieniem :). Kolego wrzuć na luz, ośmieszasz się i tyle.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2020, 16:34 przez forum_tg, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: niepotrzebne zaczepki
 #1105152  autor: 3G
 19 paź 2020, 15:53
Co z tego, że dzban głośny jak w środku pusty?

https://www.speedtest.net/android/5922427648.png
 #1105155  autor: piotrzet
 19 paź 2020, 16:30
muchakk
Twierdzisz, że Plus działa lepiej we Wrocławiu niż Orange w takim razie powiedz jak to możliwe, że Orange ma przewagę kilku Mb/s w średnich wynikach w tym mieście? Różnica 15 Mb/s na korzyść Orange chyba jednak tego nie potwierdza. Podjerzewam, że gdyby ograniczyć testy do samych flagowców różnica byłaby większa.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1105156  autor: muchakk
 19 paź 2020, 16:37
Zacytuje klasyka "naucz się czytać z zrozumieniem". Napisałem, że w tych okolicach co ja jestem w Wrocławiu PLUS działa lepiej niż O. Nigdzie nie napisałem, że w całym Wrocławiu tak to wygląda.
 #1105157  autor: piotrzet
 19 paź 2020, 16:52
No to jakoś słaba i marna ta przewaga nad Orange skoro tylko w twoich okolicach to chyba 2 lokalizacje są. Bo różnica 15 Mb/s w średnich prędkościach znikąd się nie bierze.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1105162  autor: matek451
 19 paź 2020, 18:11
@muchakk ja w Łodzi pokazałem tylko seedtest z jednego BTS-a Plusa na wielu innych bez LTE2600 nie jest lepiej, rażąco brakuje pojemności, Plus maksymalnie zwlekał z uruchamianiem tego pasma, dopiero ostatnie m-ce to wysyp kilkunastu stacji, głównie w centrum ale innego wyjścia nie było. Ale to kropla w morzu potrzeb, nadal Plus odstaje od pozostałych operatorów.Napisałeś bzdurę na temat LTE2600 jakich mało, to właśnie kolejne 20MHz pasma na nim robi kolosalna różnicę w działaniu sieci Plusa. A co do twoich testów to widać ze pokazujesz wybiórczo i tendencyjne i przy tym ich wartośc jest niewielka bo nie jest poparta informacją z którego eNB, na jakich pasmach wykonane i przy jakich parametrach sygnału na nich. W Przemyslu zrobiłes test pod jedyną sensowną , wypasiona stacją Plusa, pochwal się jak działa Plus na tych pozostałych gdzie do dyspozycji jest 4 razy mmniej pasma na LTE, podobnie jakiś test z Lublina , przypuszczam ze tez z jedynej wypasionej stacji, doskonale wiesz jakiej a nie z centrum miasta gdzie Plus ma gołe LTE1800 a pokazanie spedtestu T-mobile na 3G sadzę na U900 ze słabym sygnałem to już czysta manipulacja . Ponawiam pytanie czy operator który w sieci transferuje najwięcej, majacy dużo mniej stacji bazowych a na nich dużo mniejszą pojemność bo nie wykorzystuje na 80% z nich 20MHz pasma FDD L2600 może zapewnić lepsze prędkości od konkurencji, może ja czegoś nie wiem ale prawa fizyki dla Plusa i pozostałych są jednakowe.
 #1105165  autor: JFK2016
 19 paź 2020, 18:43
matek451 pisze:
17 paź 2020, 21:45
Pytanie czy operator posiadający mniejszą ilość stacji , na dodatek większość z nich posiada dużo mniejsza pojemność niz konkurenci może działać lepiej?
Może, kluczowym tutaj jest FUP (który oczywiście powinien być transparentny-ale od czego są stosowne urzędy?!). Dla abonentów voice do wszystkich dostępnych usług terminale osiągną stosowne prędkości, minusem będzie szybsze rozładowanie baterii, dla abonentów data łatwiej jest używać pozostałej 3-ki bez użycia zewnętrznych anten, CPE-których już jest cała masa i w miastach wystarczy użyć ww ZTE, Mikrotika aby zapewnić sobie stabilny transfer.
matek451 pisze:
17 paź 2020, 21:45
Chciałbym tez poznać wasze zdanie na temat oferty data Plusa, niskich limitów i FUP bo to tez rzutuje na ocenę operatora, oferta co by nie pisać jest słaba i odstaje od innych.
Oferta Plusa celuje przede wszystkim w pakiety łączone i jest atrakcyjna na tle konkurencji-może porównam swój pakiet z którego krewni korzystają prawie już 0,5 dekady-dla klientów mających dowolną usługę abonamentową Plusa/CP kosztuje 30zł/m-c: w niej 45GB limitu podstawowego z full prędkością, później FUP i 20Mbps/7Mbps, tak leci do 200GB, później lejek 0,5Mbps-jak się mieści w tym przedziale, są dobre parametry sygnału na modemie, to internet działa jak na bdb jakości ADSL-u
Kod: Zaznacz cały
 Czas	Łącznie	Pobieranie	Wysyłanie
Paź 2020	97.997 GB	94.651 GB	3.345 GB
Wrz 2020	164.869 GB	157.910 GB	6.959 GB
Sie 2020	181.700 GB	173.815 GB	7.884 GB
Lip 2020	167.654 GB	158.809 GB	8.845 GB
Cze 2020	148.263 GB	139.939 GB	8.324 GB
Maj 2020	164.787 GB	155.198 GB	9.589 GB
Kwi 2020	169.770 GB	160.000 GB	9.770 GB 
, w Orange 250GB+noce no-limit-60zł lub bardzo małe paczki pakietów 50,10GB, w przypadku obu operatorów dostępne publiczne IP za dopłatą, w Play 100GB-40zł, 200GB-50zł, . Oczywiście podsumowaniem będzie że tj. nie prawda, ...ect. Jakby ktoś miał jakiś wątpliwości zawsze mogę wbić się do sprzętu zdalnie. :)
matek451 pisze:
17 paź 2020, 21:45
Na innych forach to klienci Plusa/CP zgłaszają najwięcej problemów z prędkościami, z reguły zmiana operatora rozwiązuje ich problemy.
Tych zgłoszeń na innych forach jest tyle "co kot napłakał"(zważywszy że sieć data z wirtualnym obsługuje około 2mln abonentów) i są przez ciebie rozchwytywane, dużo więcej jest zgłoszeń innych gdzie ludzie porostu nie znają technologi i sprzętu.
iphoneski pisze:
18 paź 2020, 20:36
A pytałeś klientów Plusa czy chcą tego zwiększenia prędkości kosztem wyższych abonamentów? Bo przecież z czegoś trzeba finansować rozbudowę.
Dokładnie o to chodzi, dlatego Plus rozbudowywał sieć oszczędnie w pierwszej kolejności na prowincji gdzie było najwięcej klientów usług łączonych, a teraz uderza w miasta no i "ból d..."
 #1105166  autor: piotrzet
 19 paź 2020, 18:54
"Dokładnie o to chodzi, dlatego Plus rozbudowywał sieć oszczędnie w pierwszej kolejności na prowincji gdzie było najwięcej klientów usług łączonych, a teraz uderza w miasta no i "ból d...""
Plus i to jego mityczne rozbudowywanie sieci na wsi. Kolejna bzdura wyssana z palca. Wchodząc na BTSearch mało gdzie znajdzie się lokalizacje po za miastem gdzie jest L2600. Fakty są takie, że Plus na wsiach działał dobrze i działa, bo często oferuje 25 MHz czyli tyle co konkurencja albo i więcej nawet 2x. Szczególnie N!. Play na wsi praktycznie dłuższy czas nie było. Sami budują lokalizację gdzie jest 30 MHz czyli te 25 MHz dawało w wielu miejscach radę. Tym bardziej przy takim Fupie.
Gdyby rozbudowa LTE2600 szła jak należy otrzymywalibyśmy z biura prasowego konkretne liczby. Tym czasem do tej pory nie wiadomo ile stacji dostało to pasmo.
Co do różnych for to właśnie matek451 ma rację, że najwięcej narzekań na sieć czyli zasięg i prędkości internetu jest właśnie w Plusie. Wystarczy wejść na fb i poczytać komentarze. Większość to narzekanie na zasięg albo i prędkości. Owszem u konkurencji też takie posty są natomiast nie ma ich tyle co w Plusie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1105168  autor: muchakk
 19 paź 2020, 19:19
matek451 pisze:
19 paź 2020, 18:11
@muchakk ja w Łodzi pokazałem tylko seedtest z jednego BTS-a Plusa na wielu innych bez LTE2600 nie jest lepiej, rażąco brakuje pojemności, Plus maksymalnie zwlekał z uruchamianiem tego pasma, dopiero ostatnie m-ce to wysyp kilkunastu stacji, głównie w centrum ale innego wyjścia nie było. Ale to kropla w morzu potrzeb, nadal Plus odstaje od pozostałych operatorów.
W Łodzi jestem często, nigdy problemów z działaniem internetu w PLUSie nie miałem.
matek451 pisze:
19 paź 2020, 18:11

Napisałeś bzdurę na temat LTE2600 jakich mało, to właśnie kolejne 20MHz pasma na nim robi kolosalna różnicę w działaniu sieci Plusa. A co do twoich testów to widać ze pokazujesz wybiórczo i tendencyjne i przy tym ich wartośc jest niewielka bo nie jest poparta informacją z którego eNB, na jakich pasmach wykonane i przy jakich parametrach sygnału na nich. W Przemyslu zrobiłes test pod jedyną sensowną , wypasiona stacją Plusa, pochwal się jak działa Plus na tych pozostałych gdzie do dyspozycji jest 4 razy mmniej pasma na LTE, podobnie jakiś test z Lublina , przypuszczam ze tez z jedynej wypasionej stacji, doskonale wiesz jakiej a nie z centrum miasta gdzie Plus ma gołe LTE1800 a pokazanie spedtestu T-mobile na 3G sadzę na U900 ze słabym sygnałem to już czysta manipulacja .
W trakcie korzystania z telefonu patrzysz jak działą internet a nie z której stacji on leci. Ostatnio zarzucałeś mi manipulacje i twierdziłeś, że nie wrzucę świeżego testu bo pewnie nadajnik zapchany. Teraz jak wstawiłem test od siebie z domu to Ty mi insynuujesz ze w kilka minut podjechałem pod nadajnik specjalnie po to żeby "zrobić" lepszy wynik. Człowieku ogarnij się. Po cholerę miałbym coś takiego robić? Tutaj masa fajnbojów (jak Ty) i sporo przeciwników PLUS'a, ale ja się do żadnej z tych grup nie zaliczam. Test T-mobile zrobiłem w tym samym miejscu co poprzedni test PLUS'a. Teraz zarzucasz mi, że test zrobiłem w sieci 3G i to przy słabym sygnale. To co w przypadku T-mobile mam jechac pod nadajnik?! Ty już sam nie wiesz co piszesz.

Zaprezentowałem wynik z maksymalnej dostępnej technologii, a że zazwyczaj jest to zapchane 3G to jest to wina T-mobile, a nie moja.

Jeżdżenie po nadajnikach to wasza zabawa. Ja mam lepsze zajęcie niż bujanie się pod nadajniki i robienie sobie dobrze od wyników speedtesta. Właśnie takie odnosze wrażenie, niektórzy się tak ekscytują jakby mieli zaraz dojść od tych prędkości.
 #1105171  autor: iphoneski
 19 paź 2020, 19:36
muchakk pisze:
19 paź 2020, 19:19
Jeżdżenie po nadajnikach to wasza zabawa. Ja mam lepsze zajęcie niż bujanie się pod nadajniki i robienie sobie dobrze od wyników speedtesta. Właśnie takie odnosze wrażenie, niektórzy się tak ekscytują jakby mieli zaraz dojść od tych prędkości.
Też prawda - niektórzy tutaj wywalają kilkadziesiąt giga z pakietu na Speedtest. I się nie czepiam - zapłacili se za abonament, niech marnują na co im się podoba. Tylko jakie to ma znaczenie dla przeciętnego użytkownika? Żadne. Internet w telefonie ma pozwalać przeglądać sieć, oglądać filmy, pobierać aplikacje ze sklepu itd. Do póki to działa to jest ok, 90% alvo i więcej klientów operatorów nie wie nawet co to jest Speedtest, bo ich to zwyczajnie nie obchodzi.
Niby T-M i O takie najlepsze bo N, a w raportach przenoszenia numerów notują dół za dołem. Orange ostatnio trochę lepiej, bo ludzie zgarniają 50 zł za polecenie Flexa, więc opłaca się przechodzić a poza tym to świetna oferta jest.
Ja np byłem w Play głównie ze względu na zasięg 4 sieci. I może ograniczenie do 3 mega, jakość połączeń taka sobie, ale przynajmniej miałem zasięg na każdym wygwizdowie - komunikatory działały, Spotify grał, przelew też mogłem zrobić. I to się liczy a nie to, że ktoś kupi flagowca za 5000, jeździ pod puste nadajniki i się jara bo mu 450 Mb/s wyskoczyło.
 #1105172  autor: piotrzet
 19 paź 2020, 19:38
iphoneski
Przecież plusowcy robią dokładnie to samo jeżdżą pod puste nadajniki na 5G których jest w całym kraju aż 100 i się chwalą jakie to 5G super szybkie bo 500-600 Mb/s. Jak to mówią "przyganiał kocioł garnkowi, a sam smoli"

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1105173  autor: JFK2016
 19 paź 2020, 19:47
piotrzet pisze:
19 paź 2020, 18:54
Plus i to jego mityczne rozbudowywanie sieci na wsi. Kolejna bzdura wyssana z palca. Wchodząc na BTSearch mało gdzie znajdzie się lokalizacje po za miastem gdzie jest L2600.
Oj jaki Ty słabiutki jesteś https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3738489.html. Ja na działce-pogranicze łódzkiego i kieleckiego miałem LTE2600 od Plusa w 2016 roku. Jeżeli mnie pamięć nie myli to nie było wówczas ani jednej stacji LTE2600 Plusa w Łodzi.
 #1105174  autor: iphoneski
 19 paź 2020, 19:52
@piotrzet
Ale mój post odnosił się ogólnie do jarania się tymi testami, bez znaczenia czy ktoś je na 5G Plusa czy na GPRS T-Mobile zrobił.
Nikogo to nie obchodzi poza fanatykami, którzy te testy pstrykają. Internet ma działać na akceptowalnym poziomie i to tyle.
  • Strona 229 z 235
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 235
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 235