DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1101650  autor: Karlos20
 20 sie 2020, 22:07
Jakiś Technicolor, ale dowiedz się więcej na infolinii Play.
Ciężko z opinią tego neta, bo to świeża usługa, dopiero są podłączani pierwsi abonenci. Dodatkowo musimy też poczekać na rozwój fuzji Multimediów z Vectrą - od nich Vectra przejmuje sieci szkieletowe i światłowodowe, więc zasięg internetu stacjonarnego od Play wkrótce się zwiększy.
Podpisując umowę na neta stacjonarnego, jesteś klientem P4 a nie Vectry. Vectra jest tylko partnerem technicznym oferty - dostarcza i instaluje łącze, resztę ustawia Play.
Jesteś podpięty pod stały kabelek, więc dlaczego miałbyś mieć wieczorami niższą przepustowość łącza? To nie LTE. Wszystko zależy jakie urządzenie masz podpięte i w jaki sposób chcesz spożytkować te 150, 300 czy 600 mbps łącza. Na jakość neta wpływa też m.in. karta sieciowa na komputerze czy innych urządzeniach, sam musisz to ogarnąć.

To już 10 lat na forum! Szybko zleciało... :mrgreen:
 #1101675  autor: aster
 21 sie 2020, 10:12
Przejdę się do salonu Play to zobaczę czy mają wystawiony sprzęt do netu stacjonarnego czy może zbyt nowa jest ta usługa.

Nie wiem jak technologicznie wygląda sprawa łącz (gdzie i na jakim etapie sieci tworzy się "bottleneck" w systemie), do tej pory trzymałem się UPC bo praktycznie cały budynek przeszedł do Vectry i bałem się, że jak wieczorami masa ludzi wokół odpali jakieś streamingi to będzie to miało odczuwalny wpływ na sieć.

Nie wiem jak działają te łącza i na jakim etapie wszystko jest pod kontrolą Play. Słyszałem, że na mieście ludzie narzekają na światłowód Orange wieczorami i zastanawiam się czy np. klient T-Mobile też by to odczuł (skoro Orange ich podpiął) czy przeciążenie jednej sieci nie ma absolutnie wpływu na drugą (nawet jeśli oba kable są od tej pierwszej).

No nic, czekam tylko na DUK z UPC i jak nic nie wypali to testujemy Play.
 #1101680  autor: iphoneski
 21 sie 2020, 11:34
Wątpliwości totalnie bez sensu, to są kablowe łącza o dużych przepustowościach a nie przeciążone nadajniki czy stare Neostrady. U mnie prawie wszyscy są w UPC i prędkości cały czas takie jak w umowie.
Jak ludzie narzekają na kable albo światłowód to pewnie dlatego, że routery siedzą na 2,4 GHz zamiast na 5 a 2,4 jest już mocno zatkane. Wystarczy wymienić karty sieciowe i przestawić router na 5 GHz i internet działa normalnie.
 #1101686  autor: aster
 21 sie 2020, 13:02
Racja, trochę się też wystraszyłem innym krajem w którym mieszkałem, gdzie wieczorami mają makabrę z netem (wieczorami mocno zwalnia) ale zdecydowana większość jest nadal na ADSL.

Jak to technicznie wygląda teraz z przejściem od UPC do Play? Oni przejmują obecny kabel od UPC i technik Vectry coś tam pogrzebie w skrzynkach i jestem podłączony?

Kiedy najlepiej wykonać usługę aby nie stracić dostępu do netu? Np. w ostatnim tygodniu trwania usług UPC dokonać już instalacji (przejęcia kabla) przez Play czy muszę czekać aż UPC mi wygaśnie?

Nie ukrywam, że trochę się boję takich zmian, ale obecna oferta UPC nie powala: 60zł za 500mb/s i 2-lata umowa -KONTRA- 55zł za 600mb/s i bez zobowiązania w Play.
 #1101693  autor: KR2615
 21 sie 2020, 14:41
aster pisze:
21 sie 2020, 13:02
Jak to technicznie wygląda teraz z przejściem od UPC do Play? Oni przejmują obecny kabel od UPC i technik Vectry coś tam pogrzebie w skrzynkach i jestem podłączony?
Zwykle tak jak mówisz, technik może przełączyć kabel jeszcze w trakcie trwania umowy z UPC. Nie sądzę, aby UPC się obraziła.
 #1104073  autor: Tomash
 01 paź 2020, 11:32
Czy wiecie może jak dostać się do ustawień modemu Technicolor? Klienci Vectry mają jakiś panel www do tego, a jak jest w Play? Strona logowania (192.168.0.1) się otwiera, ale nie znam loginu/hasła, bo brak takich danych na pudełku, umowie itd. A o takim panelu jak dla klientów Vectry nic mi nie wiadomo.
 #1104075  autor: piotrzet
 01 paź 2020, 11:52
A nie masz hasła na routerze?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1104078  autor: Tomash
 01 paź 2020, 11:59
Na naklejce są takie informacje:

S/N, CM MAC, MTA MAC, WAN MAC, SSID, PRE-SHARED KEY, Factory ID

I to wszystko.
 #1104119  autor: KR2615
 01 paź 2020, 21:36
Tomash pisze:
01 paź 2020, 11:32
Czy wiecie może jak dostać się do ustawień modemu Technicolor? Klienci Vectry mają jakiś panel www do tego, a jak jest w Play? Strona logowania (192.168.0.1) się otwiera, ale nie znam loginu/hasła, bo brak takich danych na pudełku, umowie itd. A o takim panelu jak dla klientów Vectry nic mi nie wiadomo.
Spróbuj pogooglować pod hasłem Technicolor $model_Twojego_routera default pass
 #1104144  autor: Dorotea
 02 paź 2020, 19:27
Nie wróżę im sukcesu. Sprawdzam adres - lokalizacja, gdzie Vectra jest od lat i wypluwa jedynie: "W tej lokalizacji nie świadczymy jeszcze usług internetu stacjonarnego.". Sprawdzałam kilka miesięcy temu, wtedy identyczna sytuacja. Myślałam, że aktualizują bazę, ale jest bez zmian.
 #1104145  autor: Karlos20
 02 paź 2020, 19:43
Dorotea: zamiast opierać się na informacji ze strony, zadzwoń na infolinię (numer jest podany na stronie). Możesz się zdziwić, jeśli wybrana lokalizacja, która ma kable Vectry, pozwoli na instalację internetu.
Na 100% wykluczone z usługi są tereny, na których są kable po przejmowanych przez Vectrę Multimediach (Multimedia Polska), oraz terenach, gdzie zgodnie z decyzją UOKiK Vectra musi sprzedać swoją sieć kablową. O resztę pytajcie na infolinii.

To już 10 lat na forum! Szybko zleciało... :mrgreen:
 #1104147  autor: Dorotea
 02 paź 2020, 19:58
Karlos20 pisze:
02 paź 2020, 19:43
Na 100% wykluczone z usługi są tereny, na których są kable po przejmowanych przez Vectrę Multimediach (Multimedia Polska), oraz terenach, gdzie zgodnie z decyzją UOKiK Vectra musi sprzedać swoją sieć kablową. O resztę pytajcie na infolinii.
Nie dotyczy tej lokalizacji.
Karlos20 pisze:
02 paź 2020, 19:43
Dorotea: zamiast opierać się na informacji ze strony, zadzwoń na infolinię (numer jest podany na stronie). Możesz się zdziwić, jeśli wybrana lokalizacja, która ma kable Vectry, pozwoli na instalację internetu.
Wiem, że mogę zadzwonić, ale bałagan na stronie nie zachęca statystycznego klienta, taki sprawdzi, zobaczy błędny komunikat i zamknie stronę.
 #1104967  autor: Dorotea
 17 paź 2020, 17:53
Znalazłam w skrzynce ulotkę z ich ofertą więc jednak świadczą u mnie usługi, sprawdziłam na stronie i baza zaktualizowana: "Mamy dobrą wiadomość! Znajdujesz się w zasięgu internetu stacjonarnego.
Zostaw swój numer telefonu, skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy szczegóły wybranej oferty."

Nie da się złożyć zamówienia przez Internet, trzeba dzwonić.