DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1102800  autor: forum_tg
 09 wrz 2020, 20:32
abrams pisze:
09 wrz 2020, 18:13
"Operator będzie pobierał opłatę manipulacyjną za dokonanie zwrotu środków w wysokości 20 zł dla jednego Numeru Telefonu Użytkownika. "
Tylko czekać az ktoś się poskarży na nieracjonalnie dużą opłatę
Ciekawe jak się będą tlumaczyli?
 #1102802  autor: Remington
 09 wrz 2020, 20:56
Najpierw musi wejść w życie przepis, który to reguluje, bo do tego czasu mają dowolność. A i tę kwotę zapewne wybronią sumując czas wymagany do obsługi takiego wniosku w papierach, systemie billingowym, zlecenia przelewu i pewnie też zatwierdzenia go na drugą rękę, a następnie mnożąc wynik przez np. średnią kwotę wynagrodzenia w TM.
 #1103905  autor: Remington
 28 wrz 2020, 14:18
Teraz Play: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... pre-paidow

Pozostali czekają, podstawy prawnej wciąż brak.

Sam zwrot jest jednak słuszny.

Jeśli kupimy np. jogurt w sklepie to nieważne czy go zużyjemy czy nie, to nasza własność i nasza strata.

Tymczasem doładowując konto prepaid niczego nie kupujemy, a jedynie zamieniami prawdziwe pieniądze na wirtualne, za które w przyszłości dokonamy zakupu. Jak każdy depozyt, powinien on być więc zwrotny.
 #1103911  autor: R.Mandano
 28 wrz 2020, 15:55
Remington pisze:
10 lut 1975, 21:18
Tymczasem doładowując konto prepaid niczego nie kupujemy, a jedynie zamieniamy prawdziwe pieniądze na wirtualne ...

A Operator pobiera opłatę, za przekształcenie Wirtualnych pieniędzy na Prawdziwe, bo niby czemu miałby to robić gratis :?:
:D :D :D
 #1103957  autor: abrams
 29 wrz 2020, 12:01
A ja myślę, że jednak chciwość operatorska w połączeniu z chęcią przystopowania klienta u siebie (przemyśl czy warto) ale jak się nie uda, to zapłać za rozstanie (swoisty haracz). Argumenty, które przytaczasz mają sens w ogólnym biznes planie np.przed laty obowiązkowa rejestracja pre-paidów i związane z tym koszty np. modyfikacji oprogramowania.
Jednak w tym przypadku (poza kosztami przelewu), to przypomina mi to historię jaka miała miejsce przed laty w urzędzie miejski w dużym mieście wojewódzkim, gdzie urzędnicy za rozpatrywanie wniosków itp. ustalili wewnętrzny cennik z pozycjami np. zejście do archiwum, wyszukanie w rejestrach, zrobienie kopi itd. a obok stawki złotowe. Sprawa wypłynęła i od razu sprowadzono ich do pionu, że są zatrudnieni na 8 godzin, że już maja za to płacone (zapomnieli całkowicie) i w ramach tego wykonują wszystkie czynności w pracy.
 #1103958  autor: TomLee
 29 wrz 2020, 12:21
Dobrze, że to uregulują. I tak, żeby dostać zwrot, należy wystąpić z wnioskiem do operatora. Zapewne lwia część użytkowników nie będzie tego robić.
 #1103970  autor: Remington
 29 wrz 2020, 14:27
abrams pisze:
29 wrz 2020, 12:01
Jednak w tym przypadku (poza kosztami przelewu), to przypomina mi to historię jaka miała miejsce przed laty w urzędzie miejski w dużym mieście wojewódzkim, gdzie urzędnicy za rozpatrywanie wniosków itp. ustalili wewnętrzny cennik z pozycjami

Spójrz na unijny przepis i projekt polskiego. Opłata ma być adekwatna do kosztu, a na ten składa się wszystko co wymieniłem. To nie jest tak, że ktoś u operatora teraz siedzi z założonymi rękami i dopiero jak wejdzie nowy przepis to będzie miał zajęcie przez co koszt osobowy nie wzrośnie. Każdy proces w firmie generuje jakiś koszt, a nowy proces oznacza zwiększenie kosztu.

Choćby we wspomnianym urzędzie, nowa procedura, np. obsługa nowego bytu jakim jest 500+, musiała wymagać wygospodarowania dodatkowych etatów. I tak koszta po stronie urzędów wzrosły i są im rekompensowane - w publikowanych kosztach programu 500+ podawane są zarówno kwoty wypłat, jak i osobno kwoty idące na obsługę programu.

Tu mamy podmiot prywatny, któremu przepis przewiduje rekompensatę kosztu z kieszeni klienta.
 #1103985  autor: abrams
 29 wrz 2020, 17:38
TomLee pisze: Dobrze, że to uregulują.
I tak i nie, za dużo już tych regulacji i regulacji do regulacji jak i mnożenia tych co tych regulacji pilnują (ich utrzymanie to też niezły koszt). Gdyby operatorzy kierowali się zdrowym rozsądkiem i nie szli tak w zaparte ze zwrotem, wyszli z inicjatywą sami jak teraz próbują, to nie byłoby sprawy jak i kar, które dostali (a jestem wrogiem karania firm, bo to i tak na klientach się odbija).
TomLee pisze:Zapewne lwia część użytkowników nie będzie tego robić.
Zapewne tak, ja odejdę z Play nie przez kiepskawy transfer danych ale fatalną jakość rozmów w mojej lokalizacji (czkawki, gubienie słów, czy wręcz części zdań). A więc gdy odetną możliwość pośrednictwa TM (Orange już odcięli)
Remington pisze: Choćby we wspomnianym urzędzie
Ja rozumiem, że trudno w to uwierzyć ale to były lata 90-te, żadne nowe procedury ale efekt myślenia w stylu: "płaca zasadniacza za to że jesteśmy w urzędzie a za resztę płaćcie"
 #1103989  autor: babciagienia1p
 29 wrz 2020, 20:40
Czy ktoś z Was analizował dokładniej te wytyczne i regulaminy? Jak wygląda kwestia zwrotu środków skasowanych kilka lat temu (więcej niż 5 lat)?
Operator T-Mobile. Numer nadal należy do tego samego użytkownika. Nadal w T-Mobile. Skasowana kwota ponad 500,- zł. Wtedy kiedy nastąpiło skasowanie nie chcieli dyskutować nawet o przywróceniu środków na konto numeru telefonu.