DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 11 z 14
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
 #1100763  autor: minisyrena863333
 05 sie 2020, 19:57
Z pozwoleń UKE i Konsultanta Plusa z forum w Gdyni brak 2600MHz planowene a grabówku a w Sopocie brak 2600 lepiej w Gdańsku ale to dzięki 5G.
Plus posiada najwiecej spektrum pasma które może używać LTE lub 5G (TDD i pozostałe pasma jak 20MHz w 1800 MHz itp.)
a ilość pasm na stacjach to najczęściej tylko 1800MHz i 900MHz a z informacji Uke i forumPlus np. Na Pomorzu budują pasma pojemnościowe na terenach wiejski tak żeby sieć działa „na pusto „.
Niestety w na Pomorzu poza kilkoma wioskami i Gdańskiem to każdy nadajnik to tylko 1800MHz i 900MHz co jest zapchane do granic możliwości :(
 #1100890  autor: Ubinoob
 07 sie 2020, 15:58
Podobny temat już był, ale może ktoś z doświadczenia wie. Jakiś czas temu używałem niemalże w środku lasu L1800 od Plusa i było super DL50/UL10, parametrów sygnału już nie pamiętam, ale przy zewnętrznej antenie były w porządku. Potem Plus wraz ze swapem L800>L900 dodał U2100 i wtedy sygnał poleciał w dół razem z prędkościami do ok. DL25/UL5. Niedawno natomiast wymienili radiolinię (były dwie, została jedna nowa) i po jednej antenie z każdego kierunku (są 3 fizyczne sektory, po dwie anteny) na dual-beamy, czyli zrobiło się 6xL1800 i 6xU2100 i wtedy sygnał spadł do tego stopnia, że o ile wyciągniecie 20Mbps w DL jeszcze jest możliwe, tak UL to ok. 0,5Mbps. Musiałem spędzić z 2 dni na tym, żeby zablokować QXDMem pasmo L1800 na routerze MR200, bo zrzucało na zapchane L900. Tymczasem na U2100 jest sygnał tak silny, jakby to było obok stacji (a antena przecież jest na 1800, to zysku wielkiego w 2100 nie ma). Spotkał się ktoś z czymś takim? Celowo skręcili moc na L1800, bo 6 sektorów to interferencje między nimi? (podobno 6 sektorów to lepiej, ale coś nie do końca). Chyba, że brak VoLTE daje się we znaki i musieli tak podkręcić U2100 kosztem L1800. Zgłaszałem na forum plusa, ale ciągle jest cisza, tak jakby ktoś wiedział czemu tak jest, ale nie chciał powiedzieć.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
 #1100920  autor: Ubinoob
 08 sie 2020, 02:15
W telefonie nie ma szans na zalogowanie do L1800 w tej lokalizacji. L900 jak najbardziej i U2100 o dziwo też. Wygląda na to, że antena swój zysk ma, ale coś się stało na stacji i dlatego pytam, czy ktoś doświadczył czegoś podobnego przy rozbudowie do z 3 do 6 sektorów.
 #1101023  autor: Martino
 10 sie 2020, 14:59
Nie chcę wyjść na jakiegoś hejtera Solorza i tego jego całego skansenu czy coś, także wybaczcie szczerość ale... Od 5 dni testuję tą ich "wspaniałą" sieć lidera wszechświata i w ogóle. Testuję ofertę Internet na abonament to za 9 zł na 15 dni. Posiadam 3 sprzęty Xiaomi Mi 9T Pro Samsung Galaxy S20 Ultra i router Netgear Nighthawk M1 wszystkie urządzenia kategorii 16 i 19 LTE no i co... Słyszałem od swoich znajomych, że net w Plusie działa beznadziejnie zarówno w mieście jak i poza nim i teraz na wakacjach szczególnie. Pomyślałem pewnie narzekają, albo zwyczajnie nie mają sprzętu do wykorzystania w pełni potencjału sieci. Dlatego też postanowiłem osobiście się przekonać czy rzeczywiście jest tak strasznie i wziąłem ten necik właśnie na próbę i pozyskałem takie sprzęty do testów od znajomego z salonu GSM. Testowałem już w 20 paru lokalizacjach i zauważam spory problem. Wszędzie tam gdzie z nadajników dostępne są L900 i L1800 tylko 3 razy załączyła się agregacja i to przy ciągłym ssaniu danych. Czyżby u Solorza był problem z agregacją tych dwóch pasm ? Wykluczylem problem po stronie moich terminali, bo w tych samych lokalizacjach miałem wkładając kartę Orange agregację 3 a nawet 4 CA ... z tym, że tam jest LTE zasięgowe na 800 MHz. Może jest problem po stronie sprzętu na BTSach że nie potrafi połączyć tych częstotliwości ? Nie wiem w każdym razie jeśli chodzi o agregację pasm 1800 2100 i 2600 to łączyło bez większego problemu wszędzie tam gdzie było dostępne, ale nie zauważyłem jakoś dużego wzrostu prędkości. Jeśli chodzi o LTE 900 to strasznie zapchane, będąc na różnych plażach w górach i w centrum nie udało mi się więcej niż 10 Mb/s wykrzesać przewożenie było 1-3 Mb/s LTE 2600 najlepiej bo czasami nawet 25-40 Mb/s. Możliwe że wyniki takie słabe, bo testy zawsze robiłem w miejscach dużego zaludnienia i w godzinach popołudniowych i wieczornego szczytu, co nie zmienia faktu że w Orange w tym samym czasie było 20 a do nawet 40 Mb/s więcej na pasmach pojemnościowych i nawet 15-20 Mb/s więcej na zasięgiem L800.... Także na daną chwilę przyznaje, że jest nieciekawie w tym Plusie nawet bardzo nieciekawie. Został mi jecsze niecały tydzień testów zobaczymy ..ale nie spodziewam się poprawy ... tak to wygląda, także tak gościnnie chciałem wyrazić zdanie na podstawie praktycznych testów i użytkowania... tnący się YouTube nawet w 720 p nie jest zbyt przyjemny już nie mówiąc o braku VoLTE. Solorz powinien się wzict do roboty, bo mają potężne zasoby pasma ale kompletnie niewykorzystane.. co przekłada się na słabą jakość sieci. Pozdro :)
 #1101024  autor: habish
 10 sie 2020, 16:06
Testuj Samsungiem.
GSM.BIZ coś pisał jakiś czas temu, że Xjoami słabo agreguje L900, podejrzewam że nie działa to w opcji 900+1800, podobnie miałem na flagowym Huawei. Na 5G kręcił 550Mbps a nie potrafił agregować, gdy pasmem podstawowym było L900, gdy na podstawę wskakiwało L1800, nie było już problemów.
Co to za lokalizacje w których prowadzisz testy?
 #1101036  autor: piotrzet
 10 sie 2020, 19:17
Martino pisze:
10 sie 2020, 14:59
Nie chcę wyjść na jakiegoś hejtera Solorza i tego jego całego skansenu czy coś, także wybaczcie szczerość ale... Od 5 dni testuję tą ich "wspaniałą" sieć lidera wszechświata i w ogóle. Testuję ofertę Internet na abonament to za 9 zł na 15 dni. Posiadam 3 sprzęty Xiaomi Mi 9T Pro Samsung Galaxy S20 Ultra i router Netgear Nighthawk M1 wszystkie urządzenia kategorii 16 i 19 LTE no i co... Słyszałem od swoich znajomych, że net w Plusie działa beznadziejnie zarówno w mieście jak i poza nim i teraz na wakacjach szczególnie. Pomyślałem pewnie narzekają, albo zwyczajnie nie mają sprzętu do wykorzystania w pełni potencjału sieci. Dlatego też postanowiłem osobiście się przekonać czy rzeczywiście jest tak strasznie i wziąłem ten necik właśnie na próbę i pozyskałem takie sprzęty do testów od znajomego z salonu GSM. Testowałem już w 20 paru lokalizacjach i zauważam spory problem. Wszędzie tam gdzie z nadajników dostępne są L900 i L1800 tylko 3 razy załączyła się agregacja i to przy ciągłym ssaniu danych. Czyżby u Solorza był problem z agregacją tych dwóch pasm ? Wykluczylem problem po stronie moich terminali, bo w tych samych lokalizacjach miałem wkładając kartę Orange agregację 3 a nawet 4 CA ... z tym, że tam jest LTE zasięgowe na 800 MHz. Może jest problem po stronie sprzętu na BTSach że nie potrafi połączyć tych częstotliwości ? Nie wiem w każdym razie jeśli chodzi o agregację pasm 1800 2100 i 2600 to łączyło bez większego problemu wszędzie tam gdzie było dostępne, ale nie zauważyłem jakoś dużego wzrostu prędkości. Jeśli chodzi o LTE 900 to strasznie zapchane, będąc na różnych plażach w górach i w centrum nie udało mi się więcej niż 10 Mb/s wykrzesać przewożenie było 1-3 Mb/s LTE 2600 najlepiej bo czasami nawet 25-40 Mb/s. Możliwe że wyniki takie słabe, bo testy zawsze robiłem w miejscach dużego zaludnienia i w godzinach popołudniowych i wieczornego szczytu, co nie zmienia faktu że w Orange w tym samym czasie było 20 a do nawet 40 Mb/s więcej na pasmach pojemnościowych i nawet 15-20 Mb/s więcej na zasięgiem L800.... Także na daną chwilę przyznaje, że jest nieciekawie w tym Plusie nawet bardzo nieciekawie. Został mi jecsze niecały tydzień testów zobaczymy ..ale nie spodziewam się poprawy ... tak to wygląda, także tak gościnnie chciałem wyrazić zdanie na podstawie praktycznych testów i użytkowania... tnący się YouTube nawet w 720 p nie jest zbyt przyjemny już nie mówiąc o braku VoLTE. Solorz powinien się wzict do roboty, bo mają potężne zasoby pasma ale kompletnie niewykorzystane.. co przekłada się na słabą jakość sieci. Pozdro :)
Niestety to nie jest żadna nowość co piszesz. Brak "uzbrajania" stacji w L2600 już tej stacji obija się czkawką od dłuższego czasu. Nie wspominając o tym, że sporo lokalizacji brakuje. Plus ma wszystkie czynniki żeby być najlepszy niestety. Największe zasoby pasma, a sieć najgorsza ze wszystkich. Brak VoLTE, VoWiFi, EVS itd można wymieniać dalej.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1101054  autor: 3G
 11 sie 2020, 10:28
L900 i L1800 normalnie się agreguje przy jakimkolwiek ruchu, nie potrzeba żadnego większego ssania :) Te terminale mogą mieć problem z B8, ale już Samsung nie powinien.

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1101065  autor: Martino
 11 sie 2020, 13:41
habish pisze:
10 sie 2020, 16:06
Co to za lokalizacje w których prowadzisz testy?
Sulejów, Piotrków Trybunalski, Rawa Mazowiecka, Tomaszów Mazowiecki, Łódź, Pabianice, Sieradz, Wrocław, Kętrzyn, Władysławowo, Jurata, Zakopane, Wolin, Elbląg, Ełk, Giżycko, Ruciane Nida, Mława, Kielce, Kraków ostatnio też Szymany lotnisko, Ostróda, Dobre Miasto, Lidzbark Warmiński i po drodze było sporo wiosek...
 #1101354  autor: Spacedust
 15 sie 2020, 19:08
Stacja bazowa Plusa po rozbudowie o LTE2600 na ul. Ożarowskiej 42 w Poznaniu (maszt Plusa) oraz T-Mobile/Orange, a także nadal nieczynna PLAY w tle. Chyba wymieniono po jednej antenie na sektor.

Stacje dość istotne, znajdują się przy autostradzie A2 - obwodnicy Poznania.

Obrazek

Obrazek
 #1101664  autor: Spacedust
 21 sie 2020, 00:56
 #1101702  autor: Spacedust
 21 sie 2020, 17:40
Stacja bazowa Plusa na ul. Głogowskiej 92 / Stablewskiego w Poznaniu (budynek Zespołu Szkół Katolickich) po rozbudowie o LTE2100/LTE2600.

To dopiero druga zewnętrzna stacja z pasmem LTE2100 w Poznaniu. Nadal dwie nośne UMTS2100, więc LTE2100 na 5 MHz (nośna 326).

Do dwóch dual bandów Kathrein dołożono single band Huawei.

http://gsm.poznan.pl/include/_bts-photo ... -VIII-LO-P

Obrazek

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F661CDC

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F653595

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F66A952

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F64FEC9

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F651644

https://scontent.fpoz3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F64FF25
 #1101769  autor: Kamil1000
 23 sie 2020, 02:42
Jaki jest obecnie teoretyczny max upload w Plusie? Bo ja kojarzę jedynie wartość niezmienną od początków LTE w Polsce, czyli 50 Mb/s i pamiętam, że zawsze było mówione, że agregacje, kategorie i inne ulepszacze transferu obejmują jedynie download. Tymczasem odkąd posiadam Motorolę Edge zaczęły mi się trafiać wartości uploadu przekraczające te magiczne 50 Mb/s:
Obrazek
Obrazek
Obydwa testy przy agregacji L1800+L900, pierwszy test - BT34024 (Wrocław, Zielińskiego 49), drugi test - BT34046 (Wrocław, Pilczycka 139).
  • Strona 11 z 14
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14