Uporządkowując nieco wszystko napiszę pokrótce jak to wszystko wygląda.
O pierwszych problemach z realizowaniem w obie strony połączeń głosowych i SMS-ów (pojawiał się problem z tymi przychodzącymi) czytałem w mediach społecznościowych i na różnych formach już trochę wcześniej, nim wszystko się wywróciło i pojawił się oficjalny komunikat operatora o "urwanym światłowodzie". Trudno uznać mi to za przypadek. Coś już się "psuło" i "zepsuło". Zresztą raporty takie można bez jakiegoś szczególnego problemu znaleźć. Zaznaczę, że śledzę takie rzeczy dość skrupulatnie. Jak już się zepsuło, to problem wyglądał na masowy. Raportów, że nie działa, było mnóstwo. Potem lekko się uspokoiło, ale nie brakowało zgłoszeń, więc problem nadal był, co przyznawał sam operator pisząc na FB, że problem nadal jest rozwiązywany (po wielu dniach tak wciąż pisał). Aż przyszedł czas, kiedy operator próbował nieudolnie zrzucić winę na "przeciążenie sieci". Na moje pytanie zadane w komentarzu na FB pod ich postem dlaczego zatem klienci Premium Mobile (ten sam zasięg) nie mają takich problemów, nikt nie odpisał. Ale chyba wówczas przestali zrzucać winę na przeciążoną z powodu pandemii(?) SARS-CoV-2 sieć Plusa (zresztą chyba nawet mieli na myśli wszystkie sieci, jakby wina miała być też po tej drugiej stronie...).
Chciałbym Wam zwrócić jeszcze uwagę na pewną rzecz dotyczącą ich struktury. Czegoś takiego chyba w życiu nie widziałem. Mianowicie: pod koniec 2018 roku sieć a2mobile dołączyła do Premium Mobile. Wcześniej, ale w tym samym roku, Polkomtel (pośredni "właściciel" Aero2, do którego należała a2mobile) dokapitalizował sieć Premium Mobile, stając się tym samym jej mniejszościowym udziałowcem. Co się od tego czasu zmieniło w a2mobile poza zmianą nazwy w PDF-ach z regulaminami? Ano nic. I to jest największe nieszczęście klientów, które teraz poczęści wyłazi...
Spójrzcie. Polkomtel dokapitalizował sieć Premium Mobile i stał się jej mniejszościowym udziałowcem. Krótko potem pod skrzydła Premium Mobile trafia należąca dotychczas do Aero2 (powiązanej z Polkomtelem) marka a2mobile, która dla Premium Mobile potrzebna jest jak piąte koło u wozu. Premium Mobile staje się tym samym jedynym podmiotem odpowiedzialnym za jakość usług a2mobile. i ich ciągłość.
Wnioski z tego , co napisałem, wyciągnijcie sami