DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 193 z 205
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 205
 #1085257  autor: piotrzet
 09 gru 2019, 18:19
Nikt nie pisze, że najlepszy, bo te testy tego zupełnie nie pokazują. Zwracam uwagę na to, że tylko Play zamienił się z T-M, a jak się tym chwalili, że pierwsze miejsce bez RK. No jak widać idąc ich tokiem rozumowania nawet bez RK nie są już tacy dobrzy jak opisują ;)

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1085268  autor: matek451
 09 gru 2019, 19:33
Dla mnie się nie zmienił bo 156 tysięcy testów przez aplikację to około 17 procent z 900 tysięcy speedtestów wykonanych różnymi metodami na sieciach operatorów mobilnych,pozostałe 750 tysięcy pokazuje ze to Play jest liderem . Wystarczy pokusić się o wyciągnięcie średniej z tych wszystkich 900 tysięcy testów aby stwierdzić że to Play jest numerem jeden. Tu cudów nie ma, liczby i matematyka są bezlitosne. Nie widzę powodów dla których ten speedtest.pl kreuje T-Mobile na lidera na podstawie 156 tys testów z apki a pomija 750 tysięcy testów wykonanych przez www i WiFi. Te wyniki od dawna ne oddają żadnej prawdy o operatorach mobilnych w Polsce. z internetu mobilnego korzystaja nie tylko ludzie w telefonach, gros uzytkowników korzysta z modemów, routerów, MiFi na komputerach( 600 tysięcy testów) a część wykonała testy po WiFi( 145 tysięcy).Pominięcie tych 750 testów i tworzenie rankingu bez nich to ogromne nadużycie i uznanie uzytkowników nie korzystających z apki za gorszych. Reasumując od dawna nic się nie zmienia 900tys-1mln testów wykonywanych w ostatnich m-cach pokazuje ze to Play ma najszybszy internet a Plus pozostaje daleko w tyle, po środku operatorzy NetWorks.
Oczywiście to tylko statystyka matematyczna i surowe wyniki.
 #1085269  autor: piotrzet
 09 gru 2019, 19:41
Matematyka to jest ale dla ciebie jako czarna magia. Wydajesz wyrok na podstawie testów, które nie wiadomo na jakich urządzeniach są wykonywane. A na pewno 100% ich nie jest na flagowcach i urządzeniach, które wspierają najmocniejsze konfiguracje stacji. Więc jak na tej podstawie można oceniać, która sieć jest lepsza?
Po za tym to może się trochę zdecyduj, bo w jednej odpowiedzi dwa stanowiska. "Wystarczy pokusić się o wyciągnięcie średniej z tych wszystkich 900 tysięcy testów aby stwierdzić że to Play jest numerem jeden", a za moment " Te wyniki od dawna ne oddają żadnej prawdy o operatorach mobilnych w Polsce."

No i to zdanie najlepsze:
"Play ma najszybszy internet a Plus pozostaje daleko w tyle, po środku operatorzy NetWorks."
Skąd to wiesz? Bo te testy na pewno tego nie pokazują. Chyba, że masz dostęp do takich co są wykonywane na jednym urządzeniu lub na samych najdroższych sprzętach.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1085275  autor: matek451
 09 gru 2019, 20:19
Ja nie wydaję wyroku która sieć jest lepsza, nie rozumiesz prostej sprawy że posługujesz się rankingiem z apki wykonanym na 156 tysiacach testów (to one nie oddają prawdy o operatorach mobilnych)a pomijasz 750 tysięcy wykonanych przez www i WiFi. Nalezy brać pod uwagę wszystkie 900 tysięcy testów wykonanych w trzech rodzajach pomiarów bo taka liczba jest miarodajna i mówi prawdę o operatorach mobilnych. Przy czym nie bierzemy pod uwagę rodzajów urzadzeń bo to jest niemozliwe do uzyskania, speedtesty nie korzystaja i nie podaja wielu parametrów. To jakieś uśrednione pomiary bez podziału na sprzęt, kategorie LTE , pasma czy parametry sygnału na nich.Można przyjąć ze jednakowe z grubsza dla wszystkich operatorów.
Twierdzenie że Play ma najszybszy internet w oparciu o 900 tysięcy speedtestów wykonanych na speedtest.pl jak najbardziej zasadne bo opiera się na matematyce i dotyczy właśnie tych badań. W statystyce operuje się na pewnej bazie danych, przy wykonaniu około 1 mln. testów można przyjąć że dają one pewien matematyczny obraz prędkości uzyskiwanych przez operatorów mobilnych.Możesz się z tym nie zgadzać więc opracuj inny model zbierania danych, namów do tego kolejny milion użytkowników aby wykonali speedtesty i przedstaw wyniki.
 #1085277  autor: piotrzet
 09 gru 2019, 21:29
"Twierdzenie że Play ma najszybszy internet w oparciu o 900 tysięcy speedtestów wykonanych na speedtest.pl jak najbardziej zasadne bo opiera się na matematyce i dotyczy właśnie tych badań."
Co za bzdura. Większej nie słyszałem
900 tysięcy testów wykonanych nie wiadomo na jakim sprzęcie i do tego nie wiadomo na jakich ofertach, Ja już pomijam nawet parametry sygnału. Ale spójrzmy prawdzie w oczy. Play brak ograniczeń w ofertach internetowych, sprzęt 4CA i 3CA dostępny. T-M większość klientów ofert internetowych ograniczenie prędkości internetu, brak sprzętu 4CA, 3CA nawet niewielka ilość sprzętu obsługująca najczęstszą obecnie konfigurację CA 1800+2100 i ty na tych podstawach oceniasz sieć? :lol:
Naprawdę gratulacje. Czasem uda ci się napisać coś z sensem ale to są takie bzdury, których się czytać nawet nie da.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1085281  autor: jarekt
 09 gru 2019, 21:57
Ślepy test -zagadka.

Sieć A:
- nie ma górnego ograniczenia prędkości w ofertach internetowych;
- posiada dostępny bezproblemowo sprzęt 4CA i 3CA (agregacja 4 i 3 pasm).

Sieć B:
- mocno ogranicza prędkość w ofertach internetowych;
- nie posiada sprzętu 4CA, a niewielka ilość sprzętu 3CA agreguje z reguły 2 pasma.

Pytanie: która sieć jest lepsza?

(ja nie głosuję/odpowiadam, bo wiem, która sieć jest którą).

:smt006 *** Życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym 2020 Roku *** :smt006
 #1085284  autor: Remington
 09 gru 2019, 22:26
Panowie, rozstrzyganie o wyższości sieci na podstawie jakiegoś raportu? Litości, wiemy tylko, że był na dużej próbce. Ani słowa o jej reprezentatywności, a na tę składa się nie tylko to co wymienił @jarekt czyli oferta usług i sprzętu.

Żaden test również nie pokaże reprezentatywnego rozkładu, gdy operator X ma większość klientów (a więc i testów) w miastach gdzie jest dużo nadajników i średnie prędkości są wysokie, a sieć Y głównie w małych miejscowościach gdzie prędkości są niskie.

Żeby móc wierzyć jakiemuś testowi, dane muszą być porównywalne - nie tylko w wyniki, ale i wszelkie składowe nań wpływające.

Takich testów póki co nie ma.
 #1085286  autor: iphoneski
 09 gru 2019, 22:37
Pomijając już to, że różnice pomiędzy sieciami to zaledwie kilka megabitów. Gdyby jedna sieć miała 20 w pobieraniu a druga 2 to możemy wtedy rozmawiać o jakiejś przewadze a tu w sumie nie wiadomo w jakich ofertach ludzie te testy robili, na jakim sprzęcie, ile testów było na lejkach po przekroczeniu pakietu itd. Ja od jakiegoś czasu nawet specjalnie nie śledzę tych testów bo co miesiąc mamy podobny rezultat.
 #1085287  autor: marcin19883
 09 gru 2019, 22:44
piotrzet pisze:
09 gru 2019, 21:29
Play brak ograniczeń w ofertach internetowych
W ofercie na karte INK ma ograniczenie do 70Mbps. W nowych ofertach abonamentowych nie ma nocy bez limitu.

ps. skończcie w końcu ten mit o zapychaniu sieci przez promil użytkowników ssaczy-januszy-cebulaków.
 #1085289  autor: jarekt
 09 gru 2019, 22:51
@marcin, w InK (w żadnym wariancie) nie ma ograniczenia i nigdy nie było. Jest w starszym PInK (do 70Mb/s, który to limit powinien być zdjęty gdy wyczerpiemy pakiet GB, ale w wyniku błędu w systemie lub celowego działania, od lat ten limit i tak zawsze zostaje).

:smt006 *** Życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym 2020 Roku *** :smt006
 #1085290  autor: matek451
 09 gru 2019, 22:55
Ale ja nie wyciagam wniosków ogólnych tylko te z 900 tysięcy testów wykonanych w oparciu o sieci mobilne jakie przedstawił ten portal telekomunikacyjny a jeden taki zarzuca mi fałsz. Jest określona liczba testów z określonymi prędkościami, 156 tysięcy z nich to wykonane aplikacją , 600 tys to kolejne przez www i na koniec 145tys przez Wifi i tyle. Podsumowanie wszystkich wyników i wyciągnięcie z nich średniej arytmetycznej wskazuje ze to Play jest najszybszy na podstawie tych testów a ten jeden chce zaprzeczyć twardym liczbom.
Duża próbka testów na www, 4x większa niż na aplikacji wskazująca Play jako nr1 a ten ani słowa o niej tylko wkoło ten jego T-mobile bo na apce jest najszybszy. Nie dociera do niego ze 156tys z 900tysięcy to około 17% wszystkich testów. To co klienci przez www czy WiFi gorsi i ich 750 tysięcy speedtestów nie liczymy?
Testy sa jakie są, innych nie ma , ale można założyć i uśrednić że warunki wykonania są podobne u wszystkich operatorów. W matematyce często przyjmuje się takie założenia. Pozwala to jak najbardziej porównywać wyniki wiedząc ze stosujemy pewne uproszczenia. Badania wykonane na próbce 900tys-1mln jak ma to miejsce w przypadku speedtest.pl są reprezentatywne. Póki co żaden inny speedtest nie ma wykonanej i opracowanej większej ilości danych.To ze wyniki niektórym się nie podobają nie ma znaczenia, to są suche liczby a wnioski z nich mówią że na ich podstawie Play jest najszybszy. Nie moja winą jest taki wynik, nie interesuje mnie ze jest jeden taki co nie zna matematyki i komuś zarzuca że ten pisze bzdury. Opinia człowieka który nie zna podstaw statystyki matematycznej nie ma żadnego znaczenia, liczby nie kłamią, nie mają uczuć, tak samo kochają T-mobile jak pozostałych operatorów. Dlatego dyskusję proponuję prowadzić o wyniki uzyskane na ich podstawie a nie miłości do określonego koloru.
Analiza wszystkich 900 tysięcy testów wykonanych w listopadzie 2020 na https://www.speedtest.pl/ wskazuje że na ich podstawie to Play jest najszybszym operatorem mobilnym w Polsce. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to odsyłam do szkoły podstawowej.
 #1085297  autor: marcin19883
 10 gru 2019, 03:26
jarekt pisze:
09 gru 2019, 22:51
w InK (w żadnym wariancie) nie ma ograniczenia i nigdy nie było.
Dobrze wiedzieć, ale miesiąc temu w nocy ściągałem pliki i nie mogłem przekroczyć 70Mbps. Gdy wróciłem do innej karty Playa, to przekroczyłem 74Mbps.
 #1085302  autor: piotrzet
 10 gru 2019, 08:04
@Remington
W punkt. Tylko ja dokładnie to piszę, a jak widać kolega @matek451 ma inne zdanie ;)

matek451
No jak widać nie jeden, bo dokładnie takie samo zdanie jak ja mają jeszcze inne osoby co widać w tym wątku.
I skończ pisać te bzdury, bo się czytać tego nie da, a do podstawówki wróć ty. Skoro twierdzisz, że Play jest najszybszą siecią w Polsce na podstawie tych testów.
O miłości do jakiegoś koloru to lepiej nie pisz, bo jak widać to u ciebie jest fioletowy, a zarzucasz innym, że kochają róż czy pomarańcz. Tylko nikt oprócz ciebie nie twierdzi na podstawie tych testów, że któraś sieć jest najlepsza.

Fakty są takie testy wykonane nie wiadomo na jakim sprzęcie, na jakich ofertach nie pokazują dokładnie nic o sieciach i tak samo jest w tym wypadku czy to testach z aplikacji czy testach przez WWW, których się tak czepiłeś i stwierdzasz na ich podstawie, że Play jest najlepszy. Co jest oczywiście bzdurą. Dowody masz nie tylko ode mnie ale i od kilku innych osób, a ty dalej jak mantra powtarzasz "Analiza wszystkich 900 tysięcy testów wykonanych w listopadzie 2020 na https://www.speedtest.pl/ wskazuje że na ich podstawie to Play jest najszybszym operatorem mobilnym w Polsce. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to odsyłam do szkoły podstawowej."

A oprócz tego jak zwykle piszesz rzeczy, których ktoś nie napisał i wmawiasz, że on czegoś nie potrafi zrozumieć. Jak widać jedną osobą, która czegoś nie rozumie jesteś ty ;)

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1085311  autor: matek451
 10 gru 2019, 11:00
A co mnie interesuje zdanie innych osób w tym wątku . Ja opieram się na danych uzyskanych przez speedtest.pl wy dyskutujecie o faktach a te są niezmienne. Moja analiza dotyczy twardyc danych czyli liczb podanych przez portal w uzyskanych przez nich speedtestach wykonanych 3 metodami i na tej podstawie wyciągnąłem wnioski. Swoje uwagi ty i @Remington kierujcie do tego portalu. Nie moją rzecza jest ustalanie metodologii pomiarów. Ja posługuje się danymi przedstawionymi przez ten portal.
@piotrzet jesteś CENZURA nie potrafiącym samemu policzyć średniej matematycznej bo o tym mowa więc zrobię to za ciebie. Nie widzę żadnych argumentów aby wykluczyć 600 tysięcy testów przez www czy 145tys przez WiFi, wszystkie traktuję jako równoprawne. Czy wam się to podoba czy nie to wszystkie testy są równie ważne jak te przez aplikację więc o prostu nie biorąc ich pod uwagę manipulujecie wynikami i tyle.
Ale przechodząc do rzeczy po wykonaniu na sieciach mobilnych przez użytkowników portalu 893178 pomiarów prędkości w miesiącu listopadzie 2019 przy użyciu trzech narzędzi pomiarowych czyli aplikacji portalu, strony www oraz pomiaru po WiFi uzyskano następujące średnie prędkości dla każdego operatora:
1.Play 20.49Mb/s
2.Orange 19.09Mb/s
3.T-Mobile 18.89Mb/s
4.Plus 14.06Mb/s
Tak pokazują liczby a ocenę wyników i wiarygodności, metod pomiaru portalu itp, itd pozostawiam czytającym. Mnie interesuje tylko matematyka. To ze jeden uzytkownik nie zna podstaw statystyki matematycznej i pojęcia średniej matematycznej z pomiarów nie jest moim problemem. ale fakt ze zarzuca mi pisanie bzdur musi się spotkać z moja reakcja, jeśli ktoś przeczy nauce w 2019 roku i za nic ma wyniki matematyczne to mam pytanie jak nalezy go traktować?
  • Strona 193 z 205
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 205
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 205