DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 495 z 497
  • 1
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
 #1083721  autor: matek451
 11 lis 2019, 20:50
Dlatego pokazałem wyniki dwóch testów wykonywanych po przez stronę www, gdzie wykonano w mazowieckim ponad 270 tysiecy testów w X2019, z czego 81 tysięcy to Plus i do tego tak samo w IX2019 z 330tysiącami z Mazowsza w tym 90 tysięcy na Plusie bo te wyniki pokazują ze w ciagu m-ca zmiany są kosmetyczne ale nadal pokazują że Plus został daleko z tyłu. Co ciekawe większość testów zarówno w X jak i w IX wykonano w Warszawie i tu rezultaty https://www.speedtest.pl/ranking_isp/1/ ... 2-MZ-1-0-1 oraz https://www.speedtest.pl/ranking_isp/1/ ... 2-MZ-1-0-1 są identyczne. Ja sam zawsze wykonuję testy przez www i sugeruję sie tylko tymi wynikami , testy w wykonaniu 700-800 tysięcy lepiej oddają rzeczywistość niż te na apce w ilości 150-160 tysięcy. Niestety ale speedtest.pl ma parcie na te mobilne i na ich podstawie wyciąga z gruntu fałszywe wnioski a co gorsza na Telepolis na ich podstawie poszli jeszcze dalej wywołując burzę z Plusem. Gdyby te ponad 700 tysięcy testów w X2019 na www zsumować z tymi 170 tysiącami przez aplikację wyszłyby wyniki adekwatne do działania operatorów i nie byłoby żadnych wątpliwości kto jest nr1 i jak wyglada na tym tle Plus.
 #1083728  autor: 3G
 11 lis 2019, 22:00
Ciekawe, że w temacie radiolinii jakoś cisza w przypadku stacji Playa z L2600 gonionych radioliniami 242 Mb/s. Ba, taka Złota k. Rawy Mazowieckiej wg wykazu nie dość, że sama zasilana radiolinią 242 to jeszcze wiszą na niej 2 kolejne stacje:

Obrazek

Nawet w najbliższej okolicy są kolejne stacje L2600 na radioliniach 242 Mb/s (np. Żurawka, Korabiewice).

I co, serio ktoś wierzy, że w Playu na radiu 242 chodzą 3 stacje, w tym jedna z L2600? Serio ktoś wierzy, że na radiu 180 (czy tam nawet 2x180) chodzi 6-sektorowa stacja Plusa 900/1800/2600? A jeśli to prawda, to przydałaby się odrobina obiektywizmu, czyt. pokazania takich przypadków w sieci X jak i Y, a nie szukanie dziury w całym, bo Plus zrobił 2600 to na pewno nie ma dosyłu.

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1083730  autor: bed
 11 lis 2019, 22:26
3G pisze:
11 lis 2019, 15:11
A skąd ty możesz wiedzieć jaki jest tak naprawdę dosył? Słyszałeś o czymś takim jak światłowód?
Jeśli światłowód to wystarczy sprawdzić na mapie czy do danej stacji (najłatwiej samodzielnej wieży) dochodzi sieć telekomunikacyjna. Zakładam, że nie jedzie tam amatorką i stacje są podłączane światłowodem skablowanym, a nie wiszącym na słupach. Zobaczenie czy tak jest naprawdę jest banalnie proste - wystarczy odpalić mapę technicznego uzbrojenia terenu.

B1 + B3 + B20 Orange (QAM256):
https://www.speedtest.net/result/a/5089030899.png
 #1083733  autor: matek451
 11 lis 2019, 22:41
@3G Wychodzi na to ze każde pytanie czy wątpliwość w sprawie stacji Plusa odbierasz jako atak na operatora? Skoro pojawiają się potwory na 6xL2600/1800 to pytanie o dosył jest na miejscu. O Play na 242Mb/s pisałem nie tu ale wiele razy bo pojawjają się pytania użytkowników wsiowych stacji z 3 CC CA B3+B1+B20 czemu z takiej stacji nie mają 150Mb/s. A co do światłowodu to są wzdłuż DK, często linii kolejowych i stacje w ich pobliżu mają dostęp do nich. Osobiście podałeś wykaz tych potworów i zafrapowała mnie nazwa Nowa Pułapina i zachodzę po co na takiej polnej stacji te 6xL2600/1800? Ale ty pewnie uznasz to za kolejny atak na Plusa, tym bardziej że stoi na radiolinii 551Mb/s.
 #1083735  autor: bed
 11 lis 2019, 22:44
habish pisze:
11 lis 2019, 22:31
Daj od razu link do tej mapy.
Faktycznie. Przepraszam, zapomniałem. Wystarczy w warstwach wybrać "uzbrojenie terenu". Nie sprawdzałem na ile to jest aktualne, ale dane powinny być w miarę na bieżąco pobierane z powiatowych systemów.

http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html?gpmap=gp0

B1 + B3 + B20 Orange (QAM256):
https://www.speedtest.net/result/a/5089030899.png
 #1083736  autor: habish
 11 lis 2019, 22:46
matek451 pisze:
11 lis 2019, 22:41
Osobiście podałeś wykaz tych potworów i zafrapowała mnie nazwa Nowa Pułapina i zachodzę po co na takiej polnej stacji te 6xL2600/1800?
Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta.
Inżynier RF, planuje rozbudowę stacji, na podstawie ruchu (obecnego i prognozowanego) który stacja przenosi, a nie na podstawie liczby mieszkańców miejscowości, w której stacja się znajduje :roll:
 #1083739  autor: matek451
 11 lis 2019, 23:06
No to czemu u mnie w Łodzi inżynier nie planuje LTE2600 na stacjach Plusa? W okolicach takiej Pułapiny to muszą mieszkać sami 'Plusinternetożercy' cieszący się względami RF Plusa, tam pewnie co chałupa to na dachu 'cudowne' IDU-ODU ,nie zazdrościsz im? Bo ja tak. U mnie najbliższy potwór ale taki w wersji light to Stryków ale tylko 4xL2600/1800/900 oczywiście na światełku( idzie wzdłuż DK14) i to on daje radiolą 180Mb/s tchnienie mojemu BTS-owi Plusa ze skromnym 3xL1800/900. Ten mój choć wisi na 'swietlistym" maszcie Play przy DK14 jakoś na światło nie zasłużył. Chyba jednak za mało IDU-ODU wisi na chałupach no i konsumpcja plusinternetu jeszcze nie za wielka skoro w szczycie to 10Mb/s na DL jest osiągalne.
 #1083740  autor: 3G
 11 lis 2019, 23:23
matek451 pisze:
11 lis 2019, 22:41
@3G Wychodzi na to ze każde pytanie czy wątpliwość w sprawie stacji Plusa odbierasz jako atak na operatora?
Błędny wniosek - tym bardziej, że jedyne co mnie łączy z tym operatorem to służbowy telefon.
Tak właściwie nie wiem o co ci chodzi - nie robią 2600 źle, robią źle, tzn. dobrze tylko dosył zły, ale miało być 45 Mb/s, a tu wtopa, a to Nowa Pułapina (no fakt - ciekawa nazwa miejscowości), a że Play zasila stację 800/1800/2100/2600 i jeszcze dwie 800/1800/2100 radiolinią 242 to już spoko.
Dla świętego spokoju ustalmy, że Plus ma 6x 1800/2600 na radyjkach 45 Mb/s i już ;)
A po co budują potwory? No cóż, pewnie takie mają widzimisię i lubią wyrzucać pieniądze w błoto.

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1083742  autor: matek451
 12 lis 2019, 00:18
Twoja sprawa ale jak już coś podajesz to rób to rzetelnie, samo wybudowanie stacji z 6 sektorami bez zapewnienia solidnego dostępu do sieci szkieletowej to jest pudrowanie syfa a nie rozwój sieci i za bardzo nie ma się czym chwalić a tym bardziej zachwycać i trąbić o tym na około. Plus już nie raz wykonywał podobne kroki i okazało się ze "lider" LTE jest nagi.
Nie wal sobie w kolano z tą stacją Play w Złotej bo to stacja węzłowa na światłowodzie który biegnie wzdłuż DK72. Budowa takich stacji często jest wymuszona bo musi zasilić inne stacje do których operator nie ma innej możliwości poprowadzenia radiolinii i wtedy zyskują okoliczni użytkownicy Play dostając w prezencie na wsi wypasioną stację z 4 CC CA na światłowodzie. ja mam u siebie na przedmieściach Łodzi taką samą.
 #1083755  autor: 3G
 12 lis 2019, 09:38
Pisałem już, że raczej nie jestem za tym aby informować tutaj o każdej napotkanej rozbudowanej stacji. Skoro jednak niektórzy wolą by tak robić to od czasu do czasu coś wrzucam. I tyle ma to wspólnego z "chwaleniem", "zachwycaniem" czy "trąbieniem na około". W końcu wątek dotyczy rozbudowy sieci.

Jeśli chodzi o dosył, trudno mówić o jakiejś rzetelności lub jej braku gdy mamy nieaktualne wykazy radiolinii, część stacji stoi na światłowodach i tego nie widać (stąd było moje pytanie o 10450), a z drugiej strony światełko w pobliżu nie oznacza z automatu podłączenia stacji do niego.

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego dla niektórych wypasiona stacja Playa 4 CA na wsi jest OK, a kiedy Plus dokonał rozbudowy (na której tempo czy intensywność jest tyle narzekań) analogicznej stacji, pada hasło "po kiego grzyba".

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1083761  autor: matek451
 12 lis 2019, 11:02
Rozbudowa stacji musi być czymś podyktowana stąd moje pytanie o tą Pułapinę, to jest stacja w szczerym polu więc nie mogę pojąć dlaczego te 6 sektorów na wypasie. Ale kto Plusowi zabroni, w statystykach ma kolejnego potwora, światłowodu to tam raczej nie ma, radiolinia 551Mb/s jest. To jest rejon A2, BTS stoi z 5km od niej więc na L2600 też raczej jej nie obsłuży . Przecież wzdłuż A2 Plus na tym odcinku to jakieś nieporozumienie . Tu nie chodzi o krytykę samej modernizacji sieci Plusa bo ta jest konieczna ale o rozwiązania i pomysły jakie ma w tym temacie Plus, są cokolwiek oryginalne a słaby dosył stawia pytania o sens ich powstania. Jest wiele miejsc gdzie Plus powinien coś zrobić ale jak widać priorytetem są mazowieckie wioski.
Co do Play to stacje z 4 CC CA w pobliżu DK , autostrad mimo wiejskich lokalizacji mają jak najbardziej sens , nie trzeba chyba tłumaczyć dlaczego , zobacz jak to wygląda właśnie wzdłuż A2 na tym odcinku. Także ta w Złotej obsługująca DK72 i okoliczne wioski na dodatek będąca dawcą radiolinii dla innych typowo wiejskich w tym rejonie. Porównaj jak to wygląda z innymi Play wzdłuż DK72, sam stwierdzisz ze to ma sens i zostało zbudowane od razu w oparciu o pewną koncepcję, przeważnie są 4 sektory z których dwa obsługują DK72 i miejscowości przy niej a pozostałe dwa okoliczne wioski.
To tyle w temacie bo robi się OT.
 #1083763  autor: Aszer
 12 lis 2019, 11:05
3G pisze:
12 lis 2019, 09:38
Pisałem już, że raczej nie jestem za tym aby informować tutaj o każdej napotkanej rozbudowanej stacji. Skoro jednak niektórzy wolą by tak robić to od czasu do czasu coś wrzucam. I tyle ma to wspólnego z "chwaleniem", "zachwycaniem" czy "trąbieniem na około". W końcu wątek dotyczy rozbudowy sieci.

Jeśli chodzi o dosył, trudno mówić o jakiejś rzetelności lub jej braku gdy mamy nieaktualne wykazy radiolinii, część stacji stoi na światłowodach i tego nie widać (stąd było moje pytanie o 10450), a z drugiej strony światełko w pobliżu nie oznacza z automatu podłączenia stacji do niego.

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego dla niektórych wypasiona stacja Playa 4 CA na wsi jest OK, a kiedy Plus dokonał rozbudowy (na której tempo czy intensywność jest tyle narzekań) analogicznej stacji, pada hasło "po kiego grzyba".
Uwazam, ze nie nalezy sie dac prowokowac temu od pudrowanego syfu jak i temu od skansenu technologicznego. Prowadza oni, wszedzie gdzie sie da, nie tylko tu, dyskurs (jesli to tak mozna nazwac, raczej monolog) pod z gory ustalone tezy. I tak naprawde maja gleboko gdzies czy ktos im rzetelnie odpowie. Im rzetelniej tym gorzej. Wowczas bowiem wyciagaja swoja wunderwaffe czyli teorie spiskowe.
W rzeczy samej w/w osoby prezentuja mentalnosc kibola, ktory da sie pokroic (nie wiadomo zupelnie dlaczego) dla "swojego" klubu i bedzie na kazdym kroku szydzil/ponizal klub "obcy".
 #1083781  autor: piotrzet
 12 lis 2019, 16:45
Ten Pan, który to napisał ma numery w Plusie. Zawsze w komentarzach raczej broni Plusa więc stąd ten artykuł.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
  • Strona 495 z 497
  • 1
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
  • 1
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497