DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 368 z 388
  • 1
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 388
 #1073052  autor: mp107
 02 cze 2019, 10:31
Kryniczanin pisze:
02 cze 2019, 05:58
Usługi nazywają się tak dziwnie, że szczęka mi opadła.
Mam u siebie mam podobnie na custom ROMie OmniROM 8.1 na Sony Xperii X Compact (sieć Play, VoLTE i tak nie działa, za pomocą modułu Magisk mogę mieć te opcje widoczne):
Kryniczanin pisze:
02 cze 2019, 05:58
VoLTE to Tryb rozszerzonego 4G LTE - użyj usług LTE by poprawić łączność głosową.
Tryb rozszerzonego LTE
Użyj usług LTE, by poprawić łączność głosową i inną (zalecane)
Kryniczanin pisze:
02 cze 2019, 05:58
a WIFI Calling to T-Mobile.pl WIFI...
Połączenia przez Wi-Fi
Po otwarciu opcja włącz wyłącz i opcja "Ustawienia połączeń" z opcjami (radio button - jednokrotny wybór):
- Preferuj Wi-Fi
- Preferowane komórkowe

Taka forma opisów zapewne wynika z tłumaczeń dostępnych dla wersji AOSP systemu Android, z której skorzystać może każdy:
https://android.googlesource.com/platfo ... gs.xml#199
https://android.googlesource.com/platfo ... gs.xml#200
https://android.googlesource.com/platfo ... ngs.xml#73

Jedynie te "T-Mobile Wi-Fi" jest inne.
 #1073084  autor: Mixiorek
 03 cze 2019, 12:15
„Jednym z nich jest koszt kapitału, innym zasięg geograficzny. VoLTE wymaga dobrego zasięgu RF, aby działać prawidłowo. Dlatego dostawcy usług, którzy oferują LTE na wyższych częstotliwościach, potrzebują więcej stacji bazowych, aby uzyskać taki sam zasięg – twierdzi Dave Bolan, starszy analityk w Dell'Oro.”

https://www.telko.in/przychody-na-rynku ... -o-10-proc

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1073149  autor: klaudia123
 04 cze 2019, 11:52
Czyli 5G zmusi ich do zaoferowania VoLte/VoWifi... 3,2,1... tylko dla nowych terminali 5G, te z LTE choć mogą, to nie dostaną ustawień :D Chyba iż wuja Google, wmontuje prosty sposób na to w kolejnym Androidzie, co i tak wywali z rynku 90% obecnych telefonów.
Choć Huawei "nagle" zaktualizuje co się da...
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... ca-czerwca

lte+ 35/3, lte 15/8, 3g 14/8 jakoŚ... NW! :D
 #1073226  autor: Jan1682
 05 cze 2019, 04:54
@Pabloz mam Huaweja P30 ELE-29(C605) niebrantowanego z rynku ameryki południowej i ten model obsługuje Wifi calling z moją kartą Playa. Wiec możemy przypuszczać ze wszytkie P30 obsługują w Play.
Tak na marginesie posiadam też Samsunga A70 z XEO. Ten telefon obsługuje jednocześnie wifi calling na dwóch kartach karty Play + Orange.

Volte nie moge potwierdzić bo obecnie nie jestem w Polsce
 #1073237  autor: kozien70
 05 cze 2019, 08:35
W przypadku każdego nowego modelu Samsunga mającego wariant oprogramowania XEO można już w ciemno zakładać, że obsługuje VoLTE/VoWiFi wszystkich polskich sieci. Również Plusa, choć operator ten jeszcze nie dał komercyjnego wjazdu do tych usług. Jednak jego ustawienia również są od jesieni zeszłego roku sukcesywnie dodawane przez Samsunga.
 #1073356  autor: mirekm35
 06 cze 2019, 12:10
Od dłuższego czasu używam VoLTE w Play - i mam kilka obserwacji. 70% czasu spędzam w miejscach, gdzie zasięg jest słaby, a stacje obciążone - i pewnie stąd wynikają takie sytuacje.

1. Bywa, że ja słyszę rozmówcę - on mnie nie.
2. Dość często próba handoveru do 3G kończy się zerwaniem połaczenia.
3. Przy połączeniach z abonentami Orange (3G) po handoverze do 3G (po mojej stronie) traci się HD Voice.
4. Próba przełączenia VoLTE -> 3G w sytuacji, gdy LTE jest nadawany z jednej stacji, a 3G z innej, zawsze kończy się zerwaniem połączenia.
 #1073361  autor: kozien70
 06 cze 2019, 13:08
mirekm35 pisze:
06 cze 2019, 12:10

3. Przy połączeniach z abonentami Orange (3G) po handoverze do 3G (po mojej stronie) traci się HD Voice.
Jaka lokalizacja Twoja i abonenta Orange? I z jakiej korzystasz słuchawki w Play?
Pytam, bo ja rozmawiam w VoLTE Play (Warszawa) z abonentem 3G Orange (Kraków) i mój fallback z VoLTE do 3G nie powoduje utraty HD Voice.
 #1073377  autor: piotrzet
 06 cze 2019, 16:26
mirekm35
1 i 2 to problemy wieku "dziecięcego" tej usługi. Były w T-M i Orange. Żeby je usunąć trzeba było czekać kilka miesięcy.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1073381  autor: kozien70
 06 cze 2019, 17:10
piotrzet pisze:
06 cze 2019, 16:26

1 i 2 to problemy wieku "dziecięcego" tej usługi. Były w T-M i Orange.
Nadal są, w obydwu sieciach. Kwestia nie chorób wieku dziecięcego a słabego zasięgu, który szczególnie wpływa na to jak ktoś nas słyszy, a także powoduje dropy przy fallback-u do CSFB.
mirekm35 pisze:Ja (Play) Galaxy Note 8 Bielsko-Biała, rozmówca (Orange) Tychy. Jego telefon nie obsługuje VoLTE więc on od początku jest 3G
A gdy Ty jesteś od początku w 3G (VoLTE wyłączone) i dzwonisz do niego, to HD Voice działa poprawnie?
 #1073383  autor: piotrzet
 06 cze 2019, 17:18
kozien70
To nie jest kwestia zasięgu tylko konfiguracji sieci i w którym momencie następuje przerzucenie do 3G. W domu akurat mam słaby zasięg i nic się w tej kwestii nie zmieniło. Kiedyś o normalnej rozmowie w VoLTE można było pomarzyć to samo było w innych lokalizacjach teraz tego problemu nie ma. Zdarzy się owszem bardzo rzadko przy np wjeździe do garażu podziemnego ale można bez problemu rozmawiać cisza jest na chwilę, a nie cały czas tak jak było.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1073390  autor: kozien70
 06 cze 2019, 18:22
Wiem, że lubisz mieć zawsze rację i ostatnie zdanie, ale to o czym pisał mirekm35 i ja jest kwestią zasięgu, a dokładniej zachowywania się VoLTE przy słabej jakości sygnału. Owszem, na początku dużo było gorzej, teraz się poprawiło, ale nadal takie historie zdarzają się w słabym zasięgu zarówno w Orange jak i Tm. I nie są to historie sporadyczne, zwłaszcza u kogoś kto dużo rozmawia w ruchu, np jadąc.
 #1073400  autor: mirekm35
 06 cze 2019, 20:49
kozien70 pisze:
06 cze 2019, 17:10
A gdy Ty jesteś od początku w 3G (VoLTE wyłączone) i dzwonisz do niego, to HD Voice działa poprawnie?

Tak, oczywiście. Wtedy HD Voice jest cały czas. W przypadku innego rozmówcy, który akurat jest w T-Mobile, sytuacja utraty HDV - w momencie zrzutu u mnie z VoLTE do 3G - nie występuje.

@piotrzet - to raczej nie "choroby wieku dziecięcego", tylko tak jak pisze @kozien70 kwestia zasięgu. Nie tyle mocy sygnału, co jego jakości. Np. 1-2 kreski na telefonie są (wiem, wiem, że kreski to nie jest miara sygnału), a na speedtest.net DL jest ok. 1-2 mbps, UP jest 0 albo błąd wykonywania testu, natomiast na speedtest.pl DL też ok. 1-2 mbps a UP -1. W przypadku dobrego zasięgu z VoLTE nie ma żadnego problemu - działa fantastycznie. A gdy rozmówca jest także w Play i także ma VoLTE - jakość, przynajmniej na ucho, jest pierwszorzędna.
  • Strona 368 z 388
  • 1
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 388
  • 1
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 388