DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 81 z 90
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 90
 #1063664  autor: Jingiel
 28 sty 2019, 18:23
Od jakiegoś czasu mam tragiczne transfery. Wieczorami 0,5 Mbps. Jak będzie pogoda zerkne na antenę zewnętrzną. Am nadajnik dosyć blisko. Ok 1km. Antena cybertecha na wszystkie pasma. Czy ona jest jakoś kierunkowa, bo chętnie zmieniłbym btsa. Ten chyba obciążony. Strasznie skacze SIRN. Zmieniałem częstotliwości. Nie pomagało. Nawet przełączanie na 3g niewiele pomogło.
 #1063666  autor: pakierhakierxd
 28 sty 2019, 18:29
Niestety tak działa t-mobile mi na szczęscie po postraszeniu Uke obniżyli abo do 1zł i zmieniłem na kabel w Orange mam do 20 mb ,max miałem 16,80 wg speedtest ale lepiej działa :D

Pozdrawiam :)
 #1063667  autor: piotrzet
 28 sty 2019, 18:35
Trzeba było napisać, że tak działa każda sieć, bo niestety nie tylko T-Mobile.Niech poda parametry o których mówiłem i zobaczymy może wystarczy usunąć antenę albo zmienić nadajnik. Po za tym dziwne, że 3G też działa słabo.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1063671  autor: piotrzet
 28 sty 2019, 19:15
A to już dziwne. Spróbuj zrobić testy na każdym paśmie i podaj wyniki. Rozumiem agregacja załączona? Testy bez anteny próbowałeś?

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1063675  autor: Jingiel
 28 sty 2019, 20:28
Z anteną i bez, różne pasma. Agregacja oczywiście włączona. Zastanawiam się na ile jest kierunkowa moja antena cybertecha, żeby ją skierować na innego btsa, żeby mi ten nadajnik nie wchodził na siłę. Dopiero jak będzie lepsza pogoda. Zastanawia mnie niski sirn i skacząca siła sygnału. Ale jeśli na 3g st to samo to jakby dosył był za słaby? Trzeba chyba złożyć reklamację.
 #1063688  autor: matek451
 28 sty 2019, 22:25
BTS netWorks na stadionie Stali działa tylko na LTE1800, te 15MHz pasma wspólne z Orange widać wieczorami ledwo dyszy. Nie masz żadnych szans na normalny internet w T-mobile, w Mielcu sieć działa tylko na LTE1800NW. Chcesz mieć szybki internet zmień operatora. A co do przedłużenia domowego to biorąc pod uwagę że cena 45/49 składa się z 25/29 zł za usługę i raty 20 zł za sprzęt i po okresie podstawowym nadal płacimy 45/49 zł za samą usługę to warto będzie przedłużyć z nowym sprzętem na tych samych warunkach. W cenie dostaniemy nowy router.
 #1063693  autor: Jingiel
 28 sty 2019, 23:01
Wymuszam 800 i 2600 i też działa. Oczywiście agregacja znika. Obecnie płacę 55 zł, bo wersja 60. Po drugie na co mam zmienić, no limit konieczne. Nie mam możliwości pociągniecia kabla lub światłowodu. Mogę próbować przestawić antenę na innego btsa. Który operator będzie lepszy, ściągam miesięcznie po 400-500 GB. Internet działa na kilku urządzeniach stacjonarnych. Netflix i inne. Chyba nie mam alternatywy. Czasem wyciągam po 25Mbps. Pół roku temu 40-50 nie było problemem.
 #1064941  autor: matyy2k
 10 lut 2019, 11:37
pakierhakierxd pisze:
28 sty 2019, 18:29
Niestety tak działa t-mobile mi na szczęscie po postraszeniu Uke obniżyli abo do 1zł i zmieniłem na kabel w Orange mam do 20 mb ,max miałem 16,80 wg speedtest ale lepiej działa :D
Gdzie i co do nich napisałeś? Mam podobną sytuację - LTE działa bardzo wolno Z :(
 #1065932  autor: p2225
 21 lut 2019, 20:13
T-mobile leci sobie w kulki. Podczas gdy na tym samym nadajniku i paśmie (teren ze współdzielonym LTE1800), na karcie Orange prędkość leci u mnie tyle:
Obrazek
Tak na routerze z kartą T-mobile jest tyle:
1. Automatycznie wybrany serwer Play
Obrazek
2. Automatycznie wybrany serwer ISP Emitel (tragedia)
Obrazek
3. Ręcznie wybrany serwer T-mobile w Poznaniu:
Obrazek
Sprawdzałem jeszcze na pobieraniu filmów z youtube, pliki z dysku Google i i wszędzie prędkość waha się od 10-35 Mb/s. Sprawdzałem to też po kablu, na WiFi 5 GHz, na innym routerze (na którym wcześniej działała karta Orange bez żadnego problemu) i żadnych zmian. Z rana jest ok, bo leci równo 60 Mb/s, więc wychodzi na to, że to sieć szkieletowa niedomaga. Nie wiem czy to problem po pożarze, bo nie miałem okazji do potestowania przed, czy tak to będzie zawsze działać. W ciągu 24 dni pobrane zostało ok. 220 GB. Ponadto występują zamrożenia sesji oraz niespodziewane spadki prędkości z 30-40 Mb/s do 2 Mb/s lub zerwanie pobierania pliku.
PS. oczywiście w teście Orange było QAM256, ale różnica w pobieraniu jest na tyle duża, że to nie stanowi problemu.

B7+B3+B20+QAM256:
http://www.speedtest.net/android/4429188025.png
 #1065933  autor: piotrzet
 21 lut 2019, 20:17
Ale że tak zapytam nie rozumiem trochę porównania. Owszem różnica prędkości jest ale z tego co widzę to Orange testujesz na SIM a T-Mobile z routera. Patrzyłeś jak to będzie wyglądać jak będzie karta T-Mobile w telefonie? Bo z tego co widzę to na Orange na pewno masz QAM64 przy uploadzie a i pewnie przy okazji 256QAM przy pobieraniu masz router który wspiera te modulację? Wątpię.
U mnie np na nadajniku modulacji nie ma a różnce między telefonem z kartą od mobilnego internetu a routerem z tą samą kartą to nawet okolice 20 Mb/s gdy router i telefon są w tym samym miejscu. Router B525 telefon XZ3.
Nie twierdzę, że problemu nie ma. Ale warto by to sprawdzić na tym samym urządzeniu, a nie na słabszym.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2019, 20:22 przez piotrzet, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
 #1065934  autor: p2225
 21 lut 2019, 20:22
Gdyby T-mobile wydawał karty sim w formacie nano to zrobiłbym też test na telefonie. W komentarzu napisałem, że test był z użyciem QAM256/QAM64, ale odejmij sobie 33% wzrostu prędkości i wyjdzie Ci, że i tak Orange wyciąga spokojnie więcej niż T-mobile od 8 do 32 Mb/s. Gdybym dokładnie wszystkiego nie sprawdził to bym nie pisał. T-mobile ma problem i albo to są sztuczne ograniczenia i priorytety (choć na pustym nadajniku nie powinno być), albo problemy po pożarze. Bo jak wytłumaczyć, że do serwera Emitela wyszedł tak słaby wynik?
Nie twierdzę, że problemu nie ma. Ale warto by to sprawdzić na tym samym urządzeniu, a nie na słabszym.
Tak jak też pisałem, rano z routera wyciągnąć można stabilne 60 Mb/s, więc to nie problem z zasięgiem, a przed chwilą Orange wyciągał podobne wyniki jeśli odjąć QAM256.

B7+B3+B20+QAM256:
http://www.speedtest.net/android/4429188025.png
 #1065936  autor: piotrzet
 21 lut 2019, 20:28
Tak, tak nie doczytałem z tą modulacją. A Orange jaki był serwer? Odejmował nic nie będę, bo to i tak wiarygodne nie będzie. Sprawdzałeś jak tam jest z emitelem w Orange? Jakie są różnice pomiędzy emitelem a Play na przykład?
Ja sprawdziłem voice i data taryfy w T-Mobile i Emitel max 9 Mb/s reszta standard czyli okolice 50 Mb/s.

https://www.speedtest.net/result/a/5045243655.png
  • Strona 81 z 90
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 90
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 90