DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 1439 z 1445
  • 1
  • 1437
  • 1438
  • 1439
  • 1440
  • 1441
  • 1445
 #1062962  autor: spotify
 19 sty 2019, 13:36
@zwariowany
Popraw post bo jest nieczytelny.

@Kryniczanin - czyli mają w N! zasięg i co najmniej dwie jak nie więcej pasm na ok 7 tys. stacji. Tyle ile liczy cała sieć Play.
Róznice są z tego, że N! to Orange i Tmobile i nie mają ilości stacji 1:1.

Co do budowy biedy sieci.... Bez komentarza, bo brakuje mi słowa niecenzuralnego na P4 ;)
 #1062967  autor: tomi81
 19 sty 2019, 16:32
Stacja TMobile na maszcie Play w Rzędzianach już online...., nie mniej sygnał tylko dla TMobile (G900/U900/U2100/L800/L1800). Orange brak w jakimkolwiek paśmie. Czyżby i na Podlasie dotarł wielkopolski syndrom/zwyczaj? :? Będę jechał za 2 tygodnie, zobaczymy czy coś się w temacie zmieni.
PS. Cieszy, że teraz w standardzie zaczyna dochodzić także L1800 (nie zaś gołe L800).
PS2. Na stacji Białystok, ul. Lawendowa 62 dotarł sygnał TMobile, podobnie jak w Orange z LTE mamy tylko B3 (brak pasm własnych choć są mega potrzebne - w blokach 400 m dalej jakiegokolwiek LTE brak);
PS3. Białystok, Szarych Szeregów 24 - doszło L1800, którego od samego początku brakowało (tu dla odmiany były tylko pasma własne dla obu sieci).
 #1062993  autor: muddy
 19 sty 2019, 22:18
Kryniczanin pisze:
19 sty 2019, 13:21
to by pasowało do ich bieda budowy sieci.
Jedna uwaga: tak narzekacie na naszych operatorów, bo każdy wolałby żeby na każdej stacji był full-wypas. Tymczasem nasze sieci w skali całego kraju NAPRAWDĘ działają świetnie. Wystarczy porównać je z tym co mają Niemcy czy Brytyjczycy... Niestety, każdy operator musi brać pod uwagę sprawy ekonomiczne. Owszem, trzeba piętnować braki LTE 800 w Orange, można zgłaszać uwagi dotyczące pojedynczzych zapchanych stacji, ale generalnie w Polsce nie jest źle!

MM
 #1062997  autor: ST
 20 sty 2019, 00:10
tomi81 pisze:
19 sty 2019, 16:32
Orange brak w jakimkolwiek paśmie. Czyżby i na Podlasie dotarł wielkopolski syndrom/zwyczaj? :? Będę jechał za 2 tygodnie, zobaczymy czy coś się w temacie zmieni.
Byłem wczoraj w Pile - na maszcie P4 przy Zesłańców Syberyjskich (notabene postawionym prawie w zwarciu z dużym, masywnym masztem kratowym Plusa) nadal brak O! - i to już ładnych kilka tygodni. Mamy też starsze przykłady tego rodzaju i nadal są T! - only. Powoli przekonujemy się, że it's not a bug, it's a feature.

Ale żeby nie wpaść w minorowy ton: ruszyło się trochę i powstają kolejne nowe obiekty obu sieci. Szczegóły po integracji... :-)
 #1063003  autor: spotify
 20 sty 2019, 01:28
habish pisze:
19 sty 2019, 20:47
spotify pisze:
19 sty 2019, 13:36
@zwariowany
Popraw post bo jest nieczytelny.
Jak większość jego postów, bez ładu, składu, sensu...
Jego post ma sens. Poza tym, że Play nie ma jeszcze 9tys stacji, to ma rację. P4 tak działa. Ich sieć wyspa, brak zasięgu (RK), wyspa Play, brak zasięgu. On ma rację. Jeszcze ;)
N! nie jest idealna ale nadal to ona rządzi w skali kraju.
 #1063006  autor: bed
 20 sty 2019, 02:41
ST pisze:
20 sty 2019, 00:10
Ale żeby nie wpaść w minorowy ton: ruszyło się trochę i powstają kolejne nowe obiekty obu sieci. Szczegóły po integracji... :-)
Coś mam dziwne wrażenie, że częściej jednak widuję nowe pozwolenia T-Mobile niż Orange ;) W Łodzi jest wciąż trochę stacji, które nie mają tych samych pasm co T-Mobile...

L1800 (15 MHz) + L800 Orange (QAM256):
https://www.speedtest.net/android/4622716077.png
 #1063007  autor: Kryniczanin
 20 sty 2019, 07:02
Jedna uwaga: tak narzekacie na naszych operatorów, bo każdy wolałby żeby na każdej stacji był full-wypas.
Nie jest tak, ale N wygląda śmiesznie, zabawnie i tragikomicznie na stacjach z only LTE 800. Skansen technologiczny zwany Plusem poza miastami ma w przeważającej liczbie ma zestawy LTE 900/1800. 10mhz vs 25mhz.Czy N nie wygląda żałośnie?
 #1063011  autor: piotrzet
 20 sty 2019, 09:22
Kryniczanin
Porównaj ilość stacji na wsiach N! z Plusem zobaczymy czy na takim obszarze Plus będzie miał więcej stacji od N! czy nie. Po za tym nie wiem czy dane są aktualne czy nie Plus ma również same stacje L900 przynajmniej tak jest pokazane btsearch

http://www.speedtest.net/result/a/4480192008.png
 #1063013  autor: kozien70
 20 sty 2019, 09:31
Kryniczanin pisze:
20 sty 2019, 07:02
Czy N nie wygląda żałośnie?
Żałośnie wygląda przede wszystkim Twoja próba wywołania w tym wątku kolejnej g...burzy po to tylko by dopiec paru wiadomym wielbicielom T-mobile. Wszyscy znamy Twoje zdanie od dawna: Play najlepszy, Plus to muzeum, N! śmieszne. Swe poglądy w tej sprawie bądź łaskaw wygłaszać w dedykowanym wątku pt. Która sieć jest najlepsza.
Miłej niedzieli.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #1063015  autor: Kryniczanin
 20 sty 2019, 10:39
Panowie od lat Wam powtarzam - liczmy stacje według ilości, ale i pojemności. Do Was to nie dociera - w wielu z Was liczy się tylko maszt/lokalizacja i koniec - nie co na nim jest.

Dziękuję za uwagę. Kończę temat. Przemyślcie to.
 #1063019  autor: Robert K
 20 sty 2019, 10:58
piotrzet pisze:
20 sty 2019, 09:22
Kryniczanin
Porównaj ilość stacji na wsiach N! z Plusem zobaczymy czy na takim obszarze Plus będzie miał więcej stacji od N! czy nie. Po za tym nie wiem czy dane są aktualne czy nie Plus ma również same stacje L900 przynajmniej tak jest pokazane btsearch
Znam wioskę gdzie na maszcie Orange jest L800 z trzechj sektorów a plusowe L1800 z niższego miejsca tegoż masztu ma sześć sektorów i trzy L 900. Więc ja bym nie generalizował kto jest lepszy a kto ma skansen.
 #1063020  autor: umcusumc
 20 sty 2019, 11:13
Kryniczanin pisze:
20 sty 2019, 07:02
Nie jest tak, ale N wygląda śmiesznie, zabawnie i tragikomicznie na stacjach z only LTE 800. Skansen technologiczny zwany Plusem poza miastami ma w przeważającej liczbie ma zestawy LTE 900/1800. 10mhz vs 25mhz.Czy N nie wygląda żałośnie?
Nie zgodzę się, żeby wyglądał żałośnie. Fakt, długi czas nie patrzyłem, co mają poza miastem, ale... zauważyłem, że mapa Btsearch jest często nieaktualna. To nie jest tak, że N! nic nie robi na wsiach. Np. stacja 93011 w Chociszewie dostała L2600, stacja w Miszewie Murowanym 92056 dostała L1800. Przy czym na trasie Warszawa-Płock do tej pory (bo właśnie Play ich prawie dogonił, co opisałem na właściwym wątku) N! jako jedyni byli bardzo bliscy utrzymania LTE przez całą drogę. A tam, gdzie faktycznie samo L800 zaczęło niedomagać, zrobili upgrade stacji. Przecież nie chodzi o to, żeby robić full wypas tam, gdzie L800 z powodzeniem daje radę, bo wiadomym jest, że budżet żadnej firmy z gumy nie jest.

A Plusowi, mimo że posiada podobną siatkę BTSów co N!, zdecydowanie za często zdarza się spadać nawet do 2G na tej trasie, a nawet tracić zasięg na chwilę. I niestety, ich 25 MHz w wielu miejscach nie urywa tylnej części ciała, skoro samo 10 MHz L800 w Orange daje te same lub lepsze wyniki. Jak widać, N! coś robi w odróżnieniu od Plusa, mimo że o ile dobrze pamiętam, na wieś mają dopiero wejść z modernizacjami.

No i przy tym całym gadaniu o data, przypomnę o voice. W N! możesz przejechać większość trasy w VoLTE, a jeśli będzie drop do 3G, to nadal masz HD. Jaki to komfort, tłumaczyć chyba nie trzeba. W Plusie (i do niedawna w Play) zdarza się spadać do 2G z koszmarną jakością.

Reasumując, co w tym żałosnego, że realizują swój plan inwestycyjny po kolei (a przede wszystkim, że mają w ogóle jakiś plan)? Poza tym, kompletnie nie kupuję porównywania sobie długości ... eeee... znaczy liczby MHz. To jest rzecz nieistotna z punktu widzenia klienta - choć rozumiem, że nam zawsze fajniej się ogląda wszystkomającego potwora, niż zwykłego szaraka.
 #1063021  autor: dagonPL
 20 sty 2019, 11:58
Poza tym, kompletnie nie kupuję porównywania sobie długości ... eeee... znaczy liczby MHz. To jest rzecz nieistotna z punktu widzenia klienta - choć rozumiem, że nam zawsze fajniej się ogląda wszystkomającego potwora, niż zwykłego szaraka.
IMO pojemność jest równie istotna co zasięg. Dopiero te dwie dobrze zgrane rzeczy dają sprawnie działająca sieć mobilną. Oczywiście nie bede sie upierał żeby dawać L2100 i L2600 tam gdzie L1800+800 daje od ~90-100Mbps ( mam w okolicy 3 takie stacje) bo to dla mnie kompletny brak logiki i strata kasy.
Ale z tym że pojemność dla klienta jest nieistotna to już popłynąłeś. :mrgreen:

Twitter @FonRuchalFest
https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #1063028  autor: spotify
 20 sty 2019, 13:36
kozien70 pisze:
20 sty 2019, 09:31
Żałośnie wygląda przede wszystkim Twoja próba wywołania w tym wątku kolejnej g...burzy po to tylko by dopiec paru wiadomym wielbicielom T-mobile.
Dokładnie. Niereformowalny jest. Żałosne jest to, że wg niego Play najlepszy a ma numer w TMobile jak i neta mobilnego (net domowy). Nie mam zamiaru uczestniczyć w kolejnej "przepychance", bo tak się opiera głównie na sprzeczaniu i ironii ;)
Znamy kolegi stosunek i ocenę sieci i niech tak pozostanie.
OmnibusTelko pisze:
20 sty 2019, 10:55
L2600 na jednej stacji, oczywiście tylko 2 sektory a ty wklejasz rekordowe speedtesty na tym paśmie. Jesteś chyba jedynym klientem Play w Krynicy.
Wg Niego to co najmniej połowa jego miejscowości ma nr w fioletowych :mrgreen: . Podobnie jest na wioskach, gdzie Play postawi nową stację. Ostatni wynik @umcusumc w odpowiednim temacie o tym świadczy. Z tego też wynikają potem rankingi speedtest. 150 (nowa stacja wiocha z garstką lub bez klientów) vs 2 Mb/s (miasto i zapchane) i mamy średnią 75Mb/s (to jako przykład z grubym przesadyzmem ale chodzi o sens).
umcusumc pisze:
20 sty 2019, 11:13
Nie zgodzę się, żeby wyglądał żałośnie. Fakt, długi czas nie patrzyłem, co mają poza miastem, ale... zauważyłem, że mapa Btsearch jest często nieaktualna. To nie jest tak, że N! nic nie robi na wsiach.
Tokiem myślenia jednego, nie stawia 1300 stacji w roku..... :smt021
dagonPL pisze:
20 sty 2019, 11:58
Oczywiście nie bede sie upierał żeby dawać L2100 i L2600 tam gdzie L1800+800 daje od ~90-100Mbps ( mam w okolicy 3 takie stacje) bo to dla mnie kompletny brak logiki i strata kasy.
Poczekaj na klientów to nawet przy full wypasie nie będziesz miał takich prędkości. Sam popłynąłeś. Takie prędkości (10 Mhz 1800 + 5Mhz od L800 u Play - łącznie 15Mhz) uzyskujesz na stacjach gdzie brak ludzi lub obciążenia (teraz gdy Play w końcu stawia stacje w ogromnej ilości to najlepiej widać, bo hula na nich jeszcze głównie wiatr)
Niech każda sieć zapewni w dłuższej perspektywie w każdym miejscu gdzie ma zasięg prędkości na poziomie >= 20Mb/s to będzie wypas. Prędkości ~40Mb/s to już będzie Ameryka.
Robert K pisze:
20 sty 2019, 10:58
Więc ja bym nie generalizował kto jest lepszy a kto ma skansen.
Już chyba sto razy pisałem. Inni również. To są sieci mobilne. I nawet skansen Plus ma lokalizacje, gdzie reszta nie ma startu. Nie ma i nie będzie sieci, która w każdym miejscu będzie najlepsza. Niestety w skali kraju Plus leci po równi pochyłej i taki jest fakt...
KONIEC OT
bed pisze:
20 sty 2019, 02:41
Coś mam dziwne wrażenie, że częściej jednak widuję nowe pozwolenia T-Mobile niż Orange ;) W Łodzi jest wciąż trochę stacji, które nie mają tych samych pasm co T-Mobile...
Nie biegam ze sprzętem jak Wy ale też to widzę, czytając wasze posty. Nie wiem własnie dlaczego? Orange tnie koszty i bardziej sie skupia na FTTH? :smt017
U mnie poprawił N! zasięg LTE. Nie wiem gdzie dołożyli L800 i L2600 (albo dopiero to właściwie skonfigurowali) ale pod domem szybciej łapie 2600 (z dobrym sygnałem) i w budynkach (np w sklepach okolicznych) nie mam szczątkowego LTE ale solidne 2-3kreski zasięgu. Dotyczy to niestety tylko Tmobile. Orange na razie bez zmian, poza L2600. Więc pytanie po raz kolejny - co z Orange!?

PS Niech kto mi na PW napisze w jaki sposób tu na forum można wklejać zdjęcia (przez jakiś serwer??) . Z góry dziękuję.
  • Strona 1439 z 1445
  • 1
  • 1437
  • 1438
  • 1439
  • 1440
  • 1441
  • 1445
  • 1
  • 1437
  • 1438
  • 1439
  • 1440
  • 1441
  • 1445