DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów marki Apple, iPod-ów oraz iTunes - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów marki Apple, iPod-ów oraz iTunes - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #1059265  autor: kuczka76
 13 gru 2018, 15:17
Nie chce wysyłać wiadomości przez numer telefonu tylko przez e-mail. Po ponownym włączeniu iMessage pokazuje się ciagle "czekam na aktywacje". Wyłączanie i włączanie telefonu nic nie pomogło.
 #1059660  autor: Alkowski
 17 gru 2018, 14:45
Witam
Żona ma następujący problem, który zaczął się od 15.12 kiedy numer został przeniesiony z P4 do Plusha, dodam że w Play nie było z tym kłopotów.
A mianowicie nalicza dodatkowe opłaty za wysyłanie wiadomości na imessage. I przy imessage jest komunikat jak się włączy " czekam na aktywacje. I w miejscu gdzie jest " możesz odbierać wiadomości imessage i odpowiadać na nie z numerem tel. Żony " to cały czas się kółeczko kręci i myśli. BOA Plusha rozkłada ręce i odsyła do Appla, natomiast Apple twierdzi, że to wina po stronie operatora. Dodam, że już nabiło kilkanaście złotych za wysyłanie wiadomości międzynarodowych na numer brytyjski. Dopiero to sprawdziliśmy w serwisie internetowym Plusha.
Będę wdzięczny za pomoc.

ps: korzystaliśmy z porad które są z aplleworld ale bez rezultatu:/

Pozdrawiam, Alek
 #1059673  autor: iphoneski
 17 gru 2018, 18:37
Plus nie ma certyfikacji Apple dlatego pewne usługi mogą nie działać prawidłowo. U mnie generalnie zwykle działało, ale kilka razy zamiast wysłać imessage wysyłało SMS. Pół biedy jak na polskie numery ale kilka razy było tak do Kanady, USA i Niemiec także trochę kasy zeszło. Ogólnie Plus i iPhone to średnie połączenie.
Online
 #1059674  autor: Remington
 17 gru 2018, 18:52
@iphoneski,
co Ty opowiadasz... iMessage jest zwykłym tekstowym komunikatorem opartym o dostęp do internetu. Jeśli wysyła się SMS zamiast iMessage to znaczy, że telefon nie ma połączenia z serwerem Apple i certyfikacja nie ma nic do rzeczy, zdarzało się to samo też w Orange i Playu (TM nie znam organoleptycznie).

Fakt naliczania opłat za SMS-y aktywacyjne to już decyzja operatora, widocznie Plus lubi na nich zarabiać. Sieci mające umowę z Applem, nie pobierają takiej opłaty (możliwe, że to jeden z warunków umowy).

@Alkowski,
ostatnio miałem podobny problem z kartą Orange. Pomogło wyłączenie iMessage, restart telefonu i ponowna aktywacja - już udana.
 #1059676  autor: iphoneski
 17 gru 2018, 19:14
@Remington Wiem co to jest iMessage i jak działa, pisząc o niektórych usługach miałem na myśli ogół (np brak HotSpot bez ręcznej konfiguracji). Dalej opisałem tylko swoje doświadczenia i tylko w Plusie zdarzało się wysyłanie SMS zamiast iMessage, w Play i Orange takich problemów nie miałem. Jak wyślesz wiadomość do Kanady ze znakami diakrytycznymi itd aż SMS rozciągnie ci się na 3 to zapamiętasz takie sytuacje.
Online
 #1059679  autor: Remington
 17 gru 2018, 19:27
iPhone pinguje serwer Apple i na tej podstawie ustawia się kolor strzałki zielony lub niebieski. Ale jeśli odbiorca jest offline może się zdarzyć, że mimo niebieskiej strzałki ostatecznie wyśle się SMS. Mogłeś uniknąć kosztów odnaczając "Wyślij jako SMS" w Ustawieniach.

Tak samo działa to we wszystkich sieciach i zapewniam, że w Orange i Play też się z tym spotykałem.

Co do hotspotu to bywa różnie, bo np. w TM trzeba u operatora go włączyć przez konsultanta podczas gdy w niecertyfikowanych sieciach jest dostępny domyślnie. Za to VoLTE i WiFiCalling są tylko w certyfikowanych sieciach.
 #1059681  autor: iphoneski
 17 gru 2018, 19:41
Remington pisze:
17 gru 2018, 19:27
iPhone pinguje serwer Apple i na tej podstawie ustawia się kolor strzałki zielony lub niebieski. Ale jeśli odbiorca jest offline może się zdarzyć, że mimo niebieskiej strzałki ostatecznie wyśle się SMS. Mogłeś uniknąć kosztów odnaczając "Wyślij jako SMS" w Ustawieniach.

Tak samo działa to we wszystkich sieciach i zapewniam, że w Orange i Play też się z tym spotykałem.
Ok, czyli po prostu w innych sieciach miałem szczęście, dzięki za wyjaśnienie.
Online
 #1060119  autor: f0ku5
 22 gru 2018, 23:56
Remington pisze:
17 gru 2018, 18:52
Sieci mające umowę z Applem, nie pobierają takiej opłaty (możliwe, że to jeden z warunków umowy).
Pobierają, pobierają. Dobrym przykładem jest T-Mobile.