DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 35 z 40
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40
 #1058350  autor: adbadbad
 05 gru 2018, 21:39
Może tak być. Bo ten numer co ja chce przeniesc to byl wziety jako nowy numer w Rebtel. No ale zobaczymy. Moze w ciagu kilku najblizszych dni uda mi sie przeniesc ten numer do jakiejkolwiek innej sieci. Aby tylko przeniesc i miec spokoj ze go nie strace. Bo numer przytrafil mi sie fajny i chcialbym go miec na dluzej.
 #1058352  autor: jutek
 05 gru 2018, 22:01
adbadbad pisze:
05 gru 2018, 21:39
Może tak być. Bo ten numer co ja chce przeniesc to byl wziety jako nowy numer w Rebtel. No ale zobaczymy. Moze w ciagu kilku najblizszych dni uda mi sie przeniesc ten numer do jakiejkolwiek innej sieci. Aby tylko przeniesc i miec spokoj ze go nie strace. Bo numer przytrafil mi sie fajny i chcialbym go miec na dluzej.
Nie bądź pewny, że go nie stracisz, nawet jak Ci się uda go przenieść, nie orientuję się aż tak bardzo w technikaliach sieci komórkowych (być może jest inaczej), ale w stacjonarnych jest tak, że jak operator pada i żaden inny nie zechce dobrowolnie przygarnąć (oczywiście odpłatnie) jego numeracji, to gdy taki kończący działalność zgasi swoją centralę, to numery przeniesione do innych operatorów z jego numeracją przestają działać (nie można się na nie dodzwonić), bo przestaje działać kierowanie ;) A czasem nikt nie chce przygarnąć takiej numeracji, bo raz, że trzeba płacić za nią do UKE (kupuje się niepodzielne bloki po 1000 numerów), a dwa, że trzeba za free "robić dobrze" innym opom, utrzymując za darmo kierowania na swoim sprzęcie.
Prawo natomiast nie reguluje takich przypadków, swoista luka prawna.
Dlatego z punktu widzenia użytkownika bezpieczniej mieć prefiks dużego opa ;)
 #1058378  autor: lordbyd
 06 gru 2018, 08:19
jutek pisze:
05 gru 2018, 22:01
ale w stacjonarnych jest tak, że jak operator pada i żaden inny nie zechce dobrowolnie przygarnąć (oczywiście odpłatnie) jego numeracji, to gdy taki kończący działalność zgasi swoją centralę, to numery przeniesione do innych operatorów z jego numeracją przestają działać (nie można się na nie dodzwonić), bo przestaje działać kierowanie ;)
Z tego co pamiętam to w sieciach komórkowych jest podobnie.
Na pewno dla rozmów zagranicznych stosowane jest przekierowanie "Onward Routing" więc centrala centrala abonenta wywołującego kieruje połączenie do sieci dawcy poprzez informacje o zakresach numeracji. Centrala sieci dawcy dopiero kieruje połączenie do sieci biorcy.

W połączeniach krajowych wykorzystuje się obecnie prawdopodobnie model "All Call Query" - czyli centrala wywołująca kieruje najpierw zapytanie do bazy danych numerów przeniesionych i na tej podstawie zestawia połączenie.

Należy jednak zauważyć, że dla każdej z metod zestawiania połączeń oprócz "All Call Query" ( tj. Onward routing, Call drop back, Query on Release) zaangażowana jest centrala dawcy numeru. Jak jej nie ma w systemie to jest problem :)
 #1058380  autor: eldescento
 06 gru 2018, 09:04
na 6.12 mialem wyznaczony termin przeniesienia nr macierzystego rebtel (trafil sie fajny wiec chcialbym zachowac 78600....) do play - wiem ze dzien sie nie skonczyl ale poki co karta rebtel dziala (nie dziala juz co prawda sms saldo) a karta play dostep ograniczony...

no ciekawe jak to bedzie... noza na gardle nie mam, to nr zapasowy, niemniej fajnie jakby sie zachowal
 #1058385  autor: reboot
 06 gru 2018, 09:30
Wczoraj zleciłem przeniesienie z Rebtela do Play na kartę. Dostałem SMSy od Play, że numer zostanie przeniesiony 6 grudnia i aktualnie wciąż mogę dzwonić i wysyłać SMSy z Rebtela, natomiast nie mogę odbierać połączeń (jak dzwonię na numer w Rebtelu słyszę pik-pik) i SMSów.
Po wsadzeniu karty sim z Play Rebtel się wyłączył i działa karta Play

WKS
 #1058386  autor: JacekK
 06 gru 2018, 09:31
A właśnie odnośnie usług - jak one aktualnie działają? Będę wdzięczny za taką informację - czy działa w ogóle jeszcze infolinia i e-mailowy support? Usługi? Ja należę niestety do osób, które pomimo zamówienia (u mnie nawet dwukrotnego) nie doczekały się karty SIM, nie mam więc możliwości samodzielnego kontrolowania tego.

Dziękuję

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
 #1058394  autor: eldescento
 06 gru 2018, 10:14
reboot pisze:
06 gru 2018, 09:30

Po wsadzeniu karty sim z Play Rebtel się wyłączył i działa karta Play
jaki numer przenosiles? rebtelowski czy jakis inny?
u mnie nie da sie dodzwonic ani wyslac SMS na rebtel numer, karta play nadal glucho
 #1058400  autor: kowal2200
 06 gru 2018, 10:32
JacekK pisze:
06 gru 2018, 09:31
A właśnie odnośnie usług - jak one aktualnie działają? Będę wdzięczny za taką informację - czy działa w ogóle jeszcze infolinia i e-mailowy support? Usługi? Ja należę niestety do osób, które pomimo zamówienia (u mnie nawet dwukrotnego) nie doczekały się karty SIM, nie mam więc możliwości samodzielnego kontrolowania tego.

Dziękuję
BOK 786 090 000 - nie da się dodzwonić, poza tym wszystkie usługi działają prawidłowo, w tym dzwonienie z aplikacji.
 #1058410  autor: rymi
 06 gru 2018, 11:29
Bo zmienił się numer BOKu:

Jak mogę skontaktować się z obsługą klienta?

Z naszą obsługą klienta możesz skontaktować się mailowo na support@rebtel.pl lub telefonicznie, dzwoniąc na +48 22 103 08 00 (od poniedziałku do piątku 9.00-17.00) Jeśli linia jest zajęta, napisz nam maila, a my oddzwonimy.
 #1058427  autor: gtoni13
 06 gru 2018, 15:23
Przy poprzednim moim poscie chwalilem voip Rebtela i wspomnialem Stunta,
z ciekawosci wszedlem na ich strone, nie bylem tam z rok, i widze ze duzo sie
zmienilo. Jest prawie to samo co w Rebtelu, nr wdzwaniany i inne bajery, widac
teraz wszedzie ten sam standart. Wiec Rebtel nie jest mi potrzebny, no moze do USA
bo w Stuncie ceny teraz kosmiczne. Do USA 2,5 centa !, w Halonet 4 gr. Koniec voipa,
tylko komunikatory /mam w stanach kilka osob "opornych technologicznie" niech sie
ucza, nie bede za nich bulił.
gtoni
 #1058428  autor: Remington
 06 gru 2018, 16:15
gtoni13,
czy Stunt daje dedykowany danemu klientowi nr dodzwaniany? Bo Rebtel każdemu daje inny, dzięki czemu operator komórkowy nie rozpozna, że to ruch na numer dostępowy. Poza tym można przypisać na stałe numer dostępowy konkretnemu numerowi docelowemu np. zagranicznemu (taki jakby alias dla tego numeru, ale z polskiej puli PSTN).
 #1058429  autor: pantin
 06 gru 2018, 16:15
Data przeniesienia numeru z Rebtel do Fakt Mobile wyznaczona na jutro. Jak się powiedzie to mój numer w Rebtel był równy miesiąc (od 7.11)
 #1058436  autor: devb
 06 gru 2018, 17:12
wczoraj 10 numerów przeniesionych do faktu tylko 3 dziś się przeniosły wiec jest sukces :mrgreen:

ważne ze bonus 20GB + 50 GB i 500 zł. działa z sieci vidmo :D
 #1058459  autor: Dax13
 06 gru 2018, 20:03
reboot pisze:
06 gru 2018, 09:30
Wczoraj zleciłem przeniesienie z Rebtela do Play na kartę. Dostałem SMSy od Play, że numer zostanie przeniesiony 6 grudnia i aktualnie wciąż mogę dzwonić i wysyłać SMSy z Rebtela, natomiast nie mogę odbierać połączeń (jak dzwonię na numer w Rebtelu słyszę pik-pik) i SMSów.
Po wsadzeniu karty sim z Play Rebtel się wyłączył i działa karta Play
Czy gdy podczas przenoszenia się pytają w jakiej sieci masz obecny numer to mówiłeś że w Rebtel i mogli tak zaznaczyć w formularzu?
 #1058475  autor: gtoni13
 06 gru 2018, 21:45
Remington, nie wiem jak jest w tym Stuncie z tymi nr bo je dopiero pierwszy raz widze
i nie korzystalem jeszcze. Jak mowilem bylem na stronie pierwszy raz od przeszlo roku.
Korzystam z Stunta jak jestem za granica przez csipsimple. Zmiany sa duze szczegolnie
cenowe, dawniej USA 0,5 centa teraz 2,5 , UK 0,5 jest 1,4 centa PL bylo0,5 centa jest 1,4
eurocenta
Zostalo mi 4 E z groszami wygadam i pa pa
 #1058505  autor: eldescento
 07 gru 2018, 09:13
zaczynaja sie jaja - moj nr mimo wyznaczonej daty przeniesienia na 6.12, kontaktu z play i rebtel nadal nie przeniesiony, nie da sie odebrac rozmowy ani otrzymac sms.
chyba mozna go na straty spisac, cale szczescie ze to tylko zapasowy.
 #1058507  autor: SimplusowiecU
 07 gru 2018, 09:47
JacekK pisze:
09 lis 2018, 11:41
Jeśli okaże się, że w ostatnim kwartale roku Rebtel pozyskał raptem kilkaset numerów, to sorry, ale "duże zainteresowanie" przestanie być wymówką.
Jak donosi telko.in Rebtel pozyskał w sumie około 2,5 tysiąca użytkowników.
 #1058519  autor: jutek
 07 gru 2018, 12:00
Śmiem twierdzić, że to bzdura, może 25 a nie 2,5. Przenosiłem numer do Rebtel jakoś na początku możliwości przenoszenia i już wtedy nr wniosku był powyżej 3 tys., mój kolega złożył wniosek parę minut później i dostał numerek o kilkanaście większy, tempo przyrostu było potężne.
 #1058524  autor: jutek
 07 gru 2018, 12:17
Według telko te 2,5 tys. to w sumie użytkownicy z nowymi numerami + z przeniesionymi, a to już jest w 100% niemożliwe. Przy 2,5 tys. spokojnie by ogarniali logistycznie, a jak wiadomo nie ogarniali. 2,5 tys. użytkowników to mogli mieć w samym Wrocławiu.
 #1058525  autor: JacekK
 07 gru 2018, 12:32
SimplusowiecU pisze:
07 gru 2018, 09:47
JacekK pisze:
09 lis 2018, 11:41
Jeśli okaże się, że w ostatnim kwartale roku Rebtel pozyskał raptem kilkaset numerów, to sorry, ale "duże zainteresowanie" przestanie być wymówką.
Jak donosi telko.in Rebtel pozyskał w sumie około 2,5 tysiąca użytkowników.
Zapytałem również ja, pytanie skierowałem do UKE. Oni dysponują danymi o MNP, więc może przed oficjalnym raportem za 4Q2018 uchylą rąbka tajemnicy. Jeśli doniesienia Telko.in się potwierdzą (a dowiemy się o tym najpóźniej w styczniu), to "ogromne zainteresowanie" będzie można włożyć między bajki.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
 #1058553  autor: artmaa
 07 gru 2018, 15:34
To może ja napiszę coś ku pokrzepieniu serc. Miałem dwa nr przeniesione do Rebtel z Virgin. Próbowałem je dwa dni temu przenieść do Fakt Mobile w salonie Play. Niestety okazało się, że pani "nie widzi" tych numerów w systemie i nie jest w stanie wygenerować wniosków. To poszedłem do salonu Orange, ale tam również nie dali rady. W końcu trafiłem do salonu Plusa i tam udało się złożyć wniosek o przeniesienie do Plusha na kartę. Jeszcze tego samego dnia wieczorem dostałem smsy z Plusa, że dotychczasowy operator potwierdzil termin przeniesienia numerów. Dziś obydwa numery przeniosły się do nowego operatora. Tak więc jeśli ktoś ma kłopoty z przeniesieniem numeru to polecam salony Plusa.
  • Strona 35 z 40
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40