KC-KARLOS pisze:Fonia wyłącznie te karty sprzedaje i przekazuje tylko pośrednikowi info od klienta, że coś nie działa, reszta - umywa ręce - spółka Z O.O.
To zdanie potwierdza gdzie jest problem w naszej dyskusji - stawiasz znak równości między resellingiem i outsourcingiem. Oraz być może nie przeczytałeś regulaminu Fonia Travel, bo Fonia niczego nie "odsprzedaje", tylko sprzedaje kupowany hurtowo roaming
jako własną usługę (działa podobnie do MVNO).
Reselling jest wtedy gdy ja sprzedam Ci kartę SIM jakiegoś operatora. Ze mną masz
umowę kupna-sprzedaży samej karty (a czasem nawet jej nie ma, bo daję Ci tylko reflinka do nich i zarobię na refie), ale
umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych masz z tymże operatorem i obowiązuje Cię prawo jego kraju. Typowy przykład resellingu mamy kupując startery w kiosku czy na Allegro.
Outsourcing jest wtedy gdy to ze mną zawierasz umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. To ja sprzedaję Ci te usługi pod brandem "Remington Mobile", ja odpowiadam wobec Ciebie za ich jakość i za wykonanie umowy, to ja muszę dbać o aktualne cenniki i regulaminy, to ja obsługuję Twoje reklamacje i zgodnie z polskimi regulacjami, to ja jestem zarejestrowany w UKE jako operator telekomunikacyjny,
naszą umowę obowiązuje polskie prawo, a mnie obowiązki wynikające z polskiego Prawa telekomunikacyjnego. Kupuję te usługi hurtowo od zagranicznego dostawcy, ale ma to wpływ tylko na umowę między nim a mną, a nie na moje obowiązki wobec Ciebie i polskiego prawa.
Prawo kraju outsourcera nie ma zastosowania dla relacji z końcowym klientem. Prosta analogia dla Fonia Travel: gdy kupujesz japoński samochód od polskiego dealera, musi on spełniać polskie normy, a nie japońskie. Druga analogia: wspomniana przez Ciebie Lyca Mobile sp. z o.o., którą obowiązują polskie przepisy (w tym rejestracja), choć ruch głosowy i jeszcze niedawno internetowy kupująca hurtowo z UK.
LOT i Carrefour poszły na łatwiznę i wybrały reselling. Fonia wybrała outsourcing i chwała jej za to - ale to może dostarczyć jej problemów.
P.S. Ws. FUP też jesteś w błędzie, gdyż on dotyczy wyłącznie RLAH, a RLAH od początku nie obejmuje dedykowanych ofert roamingowych (nawet w UE).