HappyBoy pisze: ↑22 cze 2024, 18:40
Obowiązkowi rejestracji podlegają tylko karty wydane przez polskiego operatora (ICCID 8948... nie 8932...).
Fonia.Travel nie wydaje tych kart tylko je (od)sprzedaje. Tak jak to robi PLL LOT czy inni.
Nieprawda. Obowiązkowi rejestracji podlega świadczenie usług telekomunikacyjnych przez polskiego operatora (art. 60b Pt oraz definicje z art. 2) i dokładnie tak jest w przypadku Fonia Travel. Umowę z klientami zajmuje polska Fonia, więc na nią ciążą obowiązki. Polska firma korzysta z zagranicznego podwykonawcy i zagraniczych kart eSIM, ale to kwestia wyłącznie techniczna i od strony prawnej niczego nie zmienia. Oni nie są odsprzedawcą usług operatora belgijskiego (jak LOT izraelskiego) tylko sami są usługodawcą, a obsługę techniczną outsourcują co nie wpływa na ich obowiązki.
Proszę nie siejcie dezinformacji, oto stan faktyczny:
PLL LOT: umowa jest z operatorem izraelskim = izraelskie prawo = brak obowiązku rejestracji w Polsce
Yesim: umowa z operatorem szwajcarskim = szwajcarskie przepisy = brak obowiązku rejestracji w Polsce
Fonia Travel: umowa z operatorem polskim = polskie prawo telekomunikacyjne = obowiązek rejestracji (art. 60b pt).
Polski operator z możliwością płacenia tylko w EUR to może być
sprawa dla UOKiK, podobnie jak nieprecyzyjny cennik i niektóre wątpliwe zapisy Regulaminu. Oby tylko te niedoskonałości natury prawnej nie zabiły fajnej oferty.