• Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
    :?:
Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
:?:
Regulamin forum: PRZECZYTAJ UWAŻNIE:

1) Zanim założysz nowy wątek, przejrzyj wcześniejsze tematy i/lub skorzystaj z wyszukiwarki w celu znalezienia podobnych tematów..!
2) Nowy temat zakładaj dopiero, jeżeli nie znalazłeś(-aś) odpowiedzi lub masz bardziej precyzyjne wymagania lub wiedza zawarta w podobnych tematach nie rozwiewa Twoich wątpliwości. W przeciwnym wypadku temat może zostać przesunięty do kosza..!
3) Tematy w stylu: "Co jest lepsze? Telefon A, czy B?" - zostaną przesunięte do kosza..!
Pamiętaj, że my pomagamy, ale nie wybieramy za ciebie telefonu!
Jeżeli wybrałeś już dwa modele, to z tych dwóch sam musisz zdecydować co kupujesz.

4) Zakładając temat należy dobrze nadać tytuł tematu, tak aby innym było prościej ocenić o czym on będzie.
5) W treści posta (nie w tytule tematu) należy podać jak najdokładniej następujące informacje:
- wymagania odnośnie telefonu
- preferencje odnośnie marki
- miejsce zakupu: nowy, używany, w sklepie, aukcjach, u operatora?
- kwota przeznaczona na zakup bądź plan taryfowy operatora
- wszystkie telefony brane pod uwagę na początku przez autora
- opcjonalnie: podać jaki telefon(/telefony) użytkownik miał wcześniej i czy był z niego zadowolony.
Czy zapoznałeś(-aś) się regulaminem działu ?
 #1193980  autor: matias55
 14 lip 2025, 03:44
To może tak na szybko!
Jakiś czas temu przeszedłem z T‑Mobile do Orange z powodu narastających problemów z IMS, zwłaszcza w kontekście połączeń z siecią Play. Połączenia były rozłączane do Play w trakcie rozmów wychodzących ze względu na brak prawidłowej implementacji mechanizmu UPDATE sesji oraz Timer expires.
Korzystam ze starszego już modelu Nokia 8, do której wciąż jestem przywiązany ze względu na stabilność i funkcjonalność. Dzięki Nokii zgłębiłem szczegóły implementacji IMS, konfigurację stosu, parametryzację, a także przeanalizowałem tysiące logów SIP. Rozumiem całkiem nieźle mechanizmy negocjacji kodeków oraz różnice między operatorami.

Niestety coraz wyraźniej odczuwam, że to, co jest dla mnie kluczowe: jakość rozmów głosowych zaczyna w tym urządzeniu szwankować. Ma to realny wpływ zarówno na mój komfort, jak i jakość połączenia po stronie odbiorcy.
Nokia 8 coraz gorzej radzi sobie z korekcją błędów w uplinku — zapewne ze względu na brak nowoczesnych algorytmów i mechanizmów kompensacyjnych, które obecne są w nowszych modemach. IMS działa, ale w granicach możliwości swojego czasu, bez wsparcia dla wielu współczesnych rozwiązań sieciowych (jak np. lepsza adaptacja do niskiego SINR czy zaawansowane HARQ).
Bardzo zależy mi na stabilnej pracy urządzenia w zmiennych warunkach radiowych - szczególnie przy gorszych wartościach RSRQ i SINR.

Z tego względu zainteresowałem się modemem zastosowanym w Galaxy S25. Po analizie jego specyfikacji wydaje się, że będzie doskonale radził sobie w takich warunkach.

Chętnie poznam opinie dotyczące szczególnie jakości rozmów, czystości głosu w obie strony, stabilności połączeń oraz działania IMS w tym modelu.

Biorę jeszcze pod uwagę Sony Xperia 5 V!

Do Galaxy przekonuje mnie świetne wsparcie serwisów ASC i co istotne rozmiary :)

Co do sklepu oraz stanu decyzję podejmę samodzielnie :)
 #1194063  autor: IC_Current
 16 lip 2025, 09:59
Więc jako wywołany do odpowiedzi użytkownik S24 Plus:
- najbardziej irytujace wady zostały usunięte w aktualizacjach softu
- fotografia obliczeniowa i ulepszanie zdjęć są dalej niemożliwe do całkowitego wyłączenia, ale już nie ma sytuacji, kiedy robiąc trzy zdjęcia jedno za drugim, każde wygląda inaczej i co gorsze całkowicie inaczej niż na podglądzie przed zrobieniem. Teraz to, co widzisz na ekranie przed kliknięciem, niewiele odbiega od efektu końcowego.
- pionowa szuflada aplikacji już (albo nareszcie) działa

Mniej irytujące, ale nierozwiązane i chyba nie zapowiada się na rozwiązanie:
- wyszukiwanie w T9 kontaktów ze znakami diakrytycznymi dalej nie działa. Banał nie do ogarnięcia przez światową korporację.

Rozmowy:
- w Orange jakość głosu była idealna, ale ... pod warunkiem przyzwoitego zasięgu. Konfiguracja Orange tak zrobiona, że sygnał w okolicy -130 dBm a telefon uporczywie trzymie się VoLTE i nie przełącza na 2G/3G. Zgłaszałem w ramach reklamacji, ale "genialna" konsultantka na każdy wymieniony nadajnik tylko odpowiadała "nadajnik przeciążony", nawet na reklamowane rozmowy o drugiej w nocy. Dalej (dla testu wiarygodności konsultantki) w rozmowie podawałem nadajniki i sektory z całego województwa, na których jedyne co hula to wiatr, a konsultantka kłamliwie na każdy odpowiadała "przeciążony". To samo w pisemnej odpowiedzi na reklamację. Tylko "mamy przeciążony nadajniki", bez odniesienia do meritum problemu i źle skonfigurowanego progu działania IMS. Trzeba było się wiec pożegnać z Orange.
- problem z SMS w Orange dalej nie rozwiązany. Kiedy masz historię SMS zaimportowaną z Google i piszesz nową wiadomość, to telefon prubuje wysłać SMS pod numer +XXX.XXX.XXX. Ucina prefix kraju (48). Trzeba skasować historie wiadomości z danym kontaktem, albo... usunąć numer w edycji kontaktu, wprowadzić numer bez prefixu kraju, wysłać choc jedną wiadomość i potem ewentualnie znowu dopisać w kontakcie prefix kraju. Oczywiście jak ktoś nie zapisuje w kontaktach prefixów krajowych, to problemu nie ma po imporcie wiadomości. Teraz mam Play i numer dalej telefon źle formatuje, ale ... Play potrafi wysłać SMS na numer pokroju +XXX.XXX.XXX.
- w Play jakość dźwięku nieco gorsza (ale chyba odczucie subiektywne). Nie ma problemu z szumami, niewyraźnym głoszę itd, itp. Po prostu dźwięk jest bardziej metaliczny, co akurat mi jakoś mniej pasuje.
- w ciągu miesiąca chyba trzy razy miałem sytuację w Play, kiedy po nawiązaniu rozmowy nie słyszałem rozmówcy. Ale to chyba wina Play u mnie w okolicy. Rodzeństwo ma telefony w Play i zdarza im się też, że nie słyszą rozmówcy po połączeniu.
- nie mam jeszcze większych doświadczeń z rozmowami przy słabym zasięgu sieci w Play. Przez miesiąc jedna rozmowa niemożliwa do przeprowadzenia - w samochodzie, będąc między dwoma nadajnikami (Maruszyna - Czarny Dunajec), do każdego po ok 4km, IMS dalej aktywny, normalna rozmowa niemożliwa.

Ogólne użytkowanie:
- bateria przez dzień - ładowana do 85%, wieczorem ok 30% przy średnim użytkowaniu, przy czym zasieg mam zazwyczaj dobry lub bardzo dobry.
- płynność, responsywność itp - nie ma do czego sie przyczepić
- ŚWIETNY WYSWIETLACZ. Ani razu nie miałem problemu z obrazem nawet w jaskrawym słońcu i na dodatek przez okulary przeciwsłoneczne. Kolory ani mdłe ani zbytnio przesycone. Choć niektórzy wolą może bardziej nasycone.
- na plus odwzorowanie kolorów. Oglądając zdjęcia na telefonie, telewizorze i komputerze nie ma jakiejś absurdalnej zmiany kolorów na każdym z urządzeń, co na innych telefonach było nieraz normą.
- nie gram w gry, wiec nie powiem o nagrzewaniu przy naprawdę intensywnym obciążeniu
- sporadycznie pracuje jako hotspot. Pobierając w takim trybie kilka GB danych telefon jest nieprzyjemnie ciepły, bateria też zauważalnie się rozładowywuje
- AI - taki sobie ficzer. Raczej nieprzydatny, choć nie spodziewałem sie że mógłby być. Jedynie opcje kopiowania z ekranu czy ze zdjęć mi się przydają, albo zrzut ekranu do Gemini Pro (z jakiegoś powodu mam aktywną betę pro za pośrednictwem usług Samsunga).


Podsumowując.
Dałem za niego (wersja 12/256GB) w zeszłym roku 3,5k u autoryzowanego, polskiego sprzedawcy (trochę wcześniej pomanipulowałem algorytmami śledzącymi i marketingowymi, bo normalnie wchodząc na stronę sklepu kosztował 4,2k). 3,5k to cena adekwatna do jakości i możliwości, szczególnie że jeszcze dostałem w promocji od Samsunga Watch 6 Classic w cenie. 4k jeszcze bym może zapłacił za sam telefon. W cenie w okolicy 5k (moim zdaniem) absolutnie niewarty kupowania.
 #1194072  autor: matias55
 16 lip 2025, 11:01
Dziękuje za odpowiedź!

Fajnie, że zdjęcia zostały poprawione w aktualizacjach.
W kwestii wyszukiwania kontaktów i T9 to myślę, że kwestia samej aplikacji, którą można zastąpić inną, to samo tyczy się aplikacji Wiadomości, czy tej do rozmów, ale jak kto woli...
Play to sprawił mi tak wiele problemów począwszy od opisywanego wyżej rozłączania, aż po spadki kodeków do NB, gdzie sygnalizacja widniała nadal jako EVS!.

Z jednej strony po przejściu do Orange byłem zdziwiony, a jednocześnie zaskoczony faktem, że ten trzyma się LTE nawet przy -125 dBm i nie zrywa rozmowy. Myślę, że to nie usterka, tylko globalny config. Konsultanci nie mają o tym zielonego pojęcia.

Z drugiej strony jednak pozytywnie mnie zaskoczyła stabilność połączeń. T-Mobile nie była tragiczna, Jednak tutaj udało się zauważyć, że IMS Orange jest bardziej tolerancyjny w kwestii błędów transmisyjnych, co jest wazne w VoLTE. Skutkuje to stabilniejszymi rozmowami.

Moja Nokia posiada anteny w konfiguracji 4x2, a nie jak nowe telefony 4x4 MIMO. Czy jakość sygnału wypada ogólnie nieźle względem innych telefonów? Nasłuchałem się różnych opinii odnośnie słabego zasięgu ze względu na SAR i ogólnie, że Samsung jakoś tak ma, że wypada gorzej od takich OPPO, czy Xiaomi.
Jak jakość rozmowy z głośnika do rozmów? Czysty klarowany? Nokia postawiła wysoką poprzeczkę tłumiąc tło perfekcyjnie, jednocześnie korygując głos w taki sposób, aby tylko ten był wyraźnie słyszalny.
 #1194093  autor: kszaq
 16 lip 2025, 14:19
IC_Current pisze:
16 lip 2025, 09:59
Mniej irytujące, ale nierozwiązane i chyba nie zapowiada się na rozwiązanie:
- wyszukiwanie w T9 kontaktów ze znakami diakrytycznymi dalej nie działa. Banał nie do ogarnięcia przez światową korporację.
Mam S24+ - u mnie działa... Stworzyłem nowy kontakt "Żółw", po wpisaniu w dialerze 9659 od razu się pojawia.
IC_Current pisze:
16 lip 2025, 09:59
- problem z SMS w Orange dalej nie rozwiązany. Kiedy masz historię SMS zaimportowaną z Google i piszesz nową wiadomość, to telefon prubuje wysłać SMS pod numer +XXX.XXX.XXX. Ucina prefix kraju (48). Trzeba skasować historie wiadomości z danym kontaktem, albo... usunąć numer w edycji kontaktu, wprowadzić numer bez prefixu kraju, wysłać choc jedną wiadomość i potem ewentualnie znowu dopisać w kontakcie prefix kraju. Oczywiście jak ktoś nie zapisuje w kontaktach prefixów krajowych, to problemu nie ma po imporcie wiadomości. Teraz mam Play i numer dalej telefon źle formatuje, ale ... Play potrafi wysłać SMS na numer pokroju +XXX.XXX.XXX
nju mobile (czyli Orange), historia importowana z backupu Google, bo wcześniej używałem Google Pixel - nie zauważyłem takich problemów.
IC_Current pisze:
16 lip 2025, 09:59
Dałem za niego (wersja 12/256GB) w zeszłym roku 3,5k u autoryzowanego, polskiego sprzedawcy (trochę wcześniej pomanipulowałem algorytmami śledzącymi i marketingowymi, bo normalnie wchodząc na stronę sklepu kosztował 4,2k). 3,5k to cena adekwatna do jakości i możliwości, szczególnie że jeszcze dostałem w promocji od Samsunga Watch 6 Classic w cenie. 4k jeszcze bym może zapłacił za sam telefon. W cenie w okolicy 5k (moim zdaniem) absolutnie niewarty kupowania.
Mając rodzinę w innym kraju europejskim można trafić na bardzo ciekawe promocje Samsunga - mam rodzinę w UK, za S24+ 12/256 z oficjalnego sklepu (Samsung.com) dałem 2100 zł we wrześniu 2024.
 #1194106  autor: IC_Current
 16 lip 2025, 15:07
@kszak
Rzeczywiście już działa T9 ze znakami diarytycznymi. Choć od jakiegoś czasu i tak wszystkie kontakty zapisuję bez znaków (na Mi 11 zawieszała mi się aplikacja Wiadomości od Google, gdy było dużo kontaktów ze znakami).
Jeszcze w uzupełnieniu - na Xiaomi (różne modele) mogłem wyszukiwać w T9 wewnątrz słów (w nazwie kontaktu czy w innych polach). W Samsungu szuka tylko wpisując prawidłowo od pierwszej litery. Łatwo się wyszukiwało nie znając konkretnej nazwy zapisanej firmy czy poprawnego nazwiska (mam X tysięcy kontaktów: -).
Ten problem z wiadomościami SMS analizował Samsung i Orange. Pracownicy obu firm pobierali bezpośrednio logi z telefonu. Co Ciekawe początkowo występował tylko na aplikacji Wiadomości od Google, a na tej Samsungowej było ok, by po jakimś czasie (??? jakaś aktualizacja) dotknąć też apki Samsunga.
Do Orange wysłałem konkretne informacje i ustalenia od działu technicznego Samsunga. Potem kontaktowali się ze mną bezpośrednio z biura inżynieryjnego Orange, bo jak powiedzieli, mieli już takie problemy właśnie tylko na niektórych Samsungach, ale nie wiedzieli gdzie szukać. Pobrali więcej danych z telefonu do dalszej analizy, ale jak sami przyznali "Z Samsungiem to się jeszcze dogadamy w kwestii poprawy softu i konfigu, ale jak Google w to zamieszany, to długoooo zejdzie". Właśnie od nich mam to info, z jakim formatowaniem numeru trafia do nich wysyłany SMS i na tej podstawie sobie poprawiłem w wątkach, których nie chciałem kasować.
Ta cena 2100zł naprawdę konkretną, jeśli to nowy telefon i z pewnej dystrybucji.

@matias55
Jeszcze w kwestii dialera czy innych aplikacji uzupełnienienie. Można zmienić i są lepsze funkcjonalnie rozwiązania. Ale zostaje Samsungowy dealer z jednego powodu - integracja z zegarkiem i tabletem. Akurat rozmowy i przekierowania miedzy urządzeniami działają świetnie. Przykładowo ostatnio zapomniałem telefonu z domu a czekałem na ważne połączenia. Wystarczy, ze zegarek albo tablet będzie gdziekolwiek podłączony do Internetu i rozmowa zostanie przeprowadzona przez serwery Samsunga.
 #1194134  autor: kszaq
 16 lip 2025, 22:32
Z mojej strony niestety brak danych - nie korzystam nigdy z głośnika do rozmów, a w kwestii zasięgu mam na świeżo porównanie jedynie z Pixelem 6, w którym modem był bardzo kiepski.