Zakładam ten temat aby sprawdzić czy również macie (mieliście) tego typu problemy - z tego co widzę SkyCash nie prezentuje już kart zarejestrowanych u innych agregatorów Masterpass czyli np.: uPaid ale sposób potraktowania mnie jak przeczytacie poniżej jak też jakość udostępnionej aplikacji klientom pozostawia wiele do życzenia wg mnie ale najbardziej dziwi mnie lekceważenie informacji o błędach od klienta.
Podejście SkyCash jest tym bardziej niepokojące, iż w niektórych miastach np. w Warszawie Skycash ma monopol na strefę płatnego parkowania jeśli chodzi o aplikacje mobilne - widać tu jak na dłoni niebezpieczeństwo uzależnienia się od jednego dostawcy.
Zauważyłem, że od dłuższego czasu (conajmniej kilka miesięcy) nie można zakupić biletu w SkyCash (np. komunikacja miejska w Warszawie lub w Łodzi, bilet na InterRegio) za pomocą karty, która jest zarejestrowana u innego partnera MasterPass np.: uPaid.
Sytuacja wygląda następująco: wybieramy bilet (kwota musi być większa niż 1 zł inaczej nie zapłacimy kartą) przechodzimy do płatności i wybieramy kartę zapisaną w uPaid prezentowaną przez aplikację Skycash (aplikacja prezentuje wszystkie karty jakie gdziekolwiek podpieliśmy w ramach usługi MasterPass) podajemy mPIN karty i czekamy na koniec przetwarzania i w 4 przypadkach na 5 kończy się ono komunikatem "Transakcja nie powiodła się. Spróbuj ponownie" - i tak płacimy kilkanaście razy, oczywiście zawsze transakcja jest nieudana - nie jest to problemem do momentu jak nie wsiądziemy do autobusu, próbujemy kupić bilet i w międzyczasie po kilkunastu próbach nie podchodzi do nas kontroler i nie pyta się o bilet - taka właśnie sytuacja miała miejsce ze mną w Łodzi - na szczęście Pani była wyrozumiała i poszła dalej w innym przypadku dostałbym karę za brak biletu na przejazd.
Ponieważ spotykałem się z komunikatem o transakcji zakończonej niepowodzeniem kilkunastukrotnie (w wielu miastach) postanowiłem napisać do SkyCash i tu zaczęły się niespodzianki:
- SkyCash wie o problemie, a mimo to nadal udostępnia karty zarejestrowane u innych partnerrów MasterPass jako metodę płatności klientom (swoją droga ciekawe doświadczenia z aplikacją dla klienta - na pewno zachęca go do korzystania z niej przy 5 niepowodzeniach przy zakupie - ale to już marketing firmy)
Skycash nie informuje o możliwych niedogodnościach - po prostu odpisano mi, że sprawa nie leży po stronie SkyCash - została ona zgłoszona w MasterCard i karty zarejstrowane u innego partnera MasterPass np.: uPaid mogą zgłaszać błędy transakcji (szkoda tylko że nikt nie monitoruje tych błędów i nie wie że 4 na 5 transakcji a czasem żadna nie kończy się zakupem)
Dalej BOK Skycash informuje, że jeśli dodam kartę do MasterPass bezpośrednio w SkyCash problem nie będzie występował
- poinformowano mnie, że dodatkowo występuje inny problem o którym wiedzą tzn. po wybraniu biletu i przejściu do prezentacji możliwych form płatności, karty zarejestrowane w MasterPass gdzie indziej niż SkyCash nie są zaciągane
Okazuje się, że o problemie informują użytkownicy w komentarzach do aplikacji w Google Play - ale SkyCash odpisuje że są to sprawy incydentalne i cytuje . "dziesiątki tysięcy użytkowników codziennie korzystających z aplikacji nie mogą się mylić "
Dodałem więc karty bezpośrednio przez Sky Cash i zakupiłem bilet aby upewnić się, że w sytuacji w której będzie trzeba nią zapłacić aplikacja nie zawiedzie - ponieważ nie ma informacji o tym by tak postępować (dodawać kartę przez SkyCash) a musiałem stracić 1,7 zł na wytestowanie aplikacji zwróciłem się o zwrot tej kwoty na moje konto (nie chodzi o kwotę, chodzi o zasady) - i tu spotkała mnie bezczelna odpowiedź "trzeba liczyć się z tym, że potwierdzanie zakupu biletu może zakończyć się jego zakupem" czyli jakość usługi jest jak najbardziej OK a jak mi się nie podoba to mogę korzystać z innej.
Sprawę bym pewnie odpuścił gdyby nie następny przypadek i to już przelało "czarę goryczy" - zapłaciłem za bilety w Warszawie (już poprawnie dodaną kartą poprzez Skycash) i o dziwo pierwsza próba zakończyła się blokadą na karcie (jednak transakcja zakończyła się tym samym ekranem o niepowodzeniu i nie otrzymałem biletu) dopiero druga zakończyła się zakupem biletu.
Moje zdziwienie wywołał fakt, że obie blokady na karcie przeszły w obciążenia mimo, że w historii biletów w Skycash miałem jeden zakup.
Blokada pierwszej nieudanej transakcji nie została zdjęta a środki nie wróciły automatycznie na konto - dzięki powiadomieniom sms mogłem śledzić sytuację ale sądzę, że wielu użytkowników w ogóle nie zauważy takiej sytuacji - co ciekawe, na wystosowaną reklamację dostałem odpowiedź że środki zostaną zwrócone w przeciągu 3 dni roboczych (co się stało) jednak nie dostałem odpowiedzi jak to możliwe, że transakcja nie została wycofana prawidłowo bez reklamacji. Odpowiedziano mi że środki zwrócił mechanizm automatyczny w systemie - co wg mnie jest nieprawdą gdyż musiałem napisać reklamację która "spowodowała automatyczny zwrot" - mechanizm automatyczny powinien być tak zaimplementowany, że po nieudanej transakcji nie dopuszcza po blokadzie środków do obciążenia konta, zamiast obciążenia a potem zwrot na kartę.
Załączam korespondencję z tych dwóch przypadków.
Jak odnosił się BOK Skycash do informacji o błędach bądź też do uwag w waszym przypadku - jeśli mieliście taką przyjemność zgłaszać ?
---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2016-11-15 14:00 GMT+01:00
Subject: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
[email protected]
moje konto u państwa to numer xxxxxxxxx
Włączyłem na mojej karcie Mastercard (Alior Bank) Usługę MasterPASS - nadałem mPIN i następnie spróbowałem zakupić za pomocą aplikacji bilet w Jaśle (transakcja się powiodła nr transakcji to 1000110000120204254 , screenshot w załączniku) po czym zmieniłem miasto na Warszawę i próbowałem kupić bilet ulgowy za 1,70 (20 minutowy ) po przejściu do wyboru płatności wybrałem identyczną kartę i potwierdziłem tym samym mPINem co przy powyższej udanej płatności ale tym razem mam komunikat "Transakcja nie powiodła się. Spróbuj ponownie" . Przy ponownej próbie jest to samo.
Problem jest poważny - nie mogę zakupić biletów w Warszawie ani w Łodzi w ten sposób ani zapłacić za bilety Interregio, karta kredytowa Visa dodana do konta Skycash działa poprawnie i nią płacę. Gdy próbuje zapłacić kartą z usługa Masterpass (wydana w Aliorze) za każdym razem jest ten sam komunikat i transakcja nieudana
Próbowałem wielu rzeczy tzn. usunąłem kartę z uPaid tak by nie było ewentualnych konfliktów w państwa aplikacji, zmieniałem mPIN , wyłączałem usługę na karcie i ponownie włączałem i za każdym razem to samo - nadmienię że mam środki na koncie i jak mówię w Jaśle transakcja się udała a w Warszawie nie . Wybieram też bilety o kwotach większych niż 1 zł (przy mniejszych mam komunikat ze kwota jest za mała )
końcówka numeru mojej karty to xxxxx
Problem występuje już co najmniej od kilku miesięcy i jest bardzo frustrujący - skala jest wg mnie ogromna bo nie można płacić za drobne jak i spore kwoty (bilet Interregio 27 zł )
--
---------- Forwarded message ----------
From: <
[email protected]>
Date: 2016-11-15 14:28 GMT+01:00
Subject: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
Dzień dobry.
dziękujemy za zgłoszenie. Informujemy, że w przypadku Pańskiej karty płatniczej występuje problem z pobraniem jej od serwisu procesującego płatność gdzie karta jest umieszczona przez wydawcę karty/bank. Problem z zaciąganiem kart ma być rozwiązany ale nie jest znany dokładny termin usunięcia usterki dlatego na chwilę obecną prosimy o dodanie karty bezpośrednio u nas w serwisie SkyCash, wtedy zewnętrzny serwis procesujący płatność zostanie pominięty i zakup czy doładowanie konta powinno bez problemów dojść do skutku.
Kartę płatniczą można dodać z poziomu aplikacji lub po zalogowaniu się na stronie
http://www.skycash.com jako klient indywidualny i wybraniu dalej zakładki "Centrum kart".
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta
SkyCash Poland S.A.
---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2016-11-15 14:54 GMT+01:00
Subject: Re: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
[email protected]
Proszę państwa to są jakieś żarty.
Problem istnieje przynajmniej od kilku miesięcy - państwo o nim wiedzą a i tak udostępniają jako metodę płatności i informują po nieudanej transakcji "spróbuj ponownie" kiedy wynik jest już znany a mało tego obejście jest Państwu również znane (trzeba zarejestrować kartę w serwisie Skycash)
Problem z tego co widzę dotyczy kart które są w MasterPass (druga karta z t-mobilebankowe - dodana do MasterPass tez tak samo się zachowuje).
Ale to państwa zyski i państwa podejście do klienta - nie dziwię się że płatności mobilne kuleją i ludzie nie korzystają jeśli na samym początku mają takie niezidentyfikowane problemy
Wnoszę o zwrot pieniędzy które straciłem na zakup "testowego biletu w Jaśle"
Proszę mi też wytłumaczyć dlaczego za jednym razem bilet kupiłem a po wybraniu innego miasta już nie kupiłem - wybierałem tą samą kartę. Karta nie była zarejestrowana u Państwa w serwisie ani w uPaid w momencie płatności - był włączony na niej tylko masterPass w serwisie Aliora zatem skoro się pokazała jako możliwość płatności (bo widzę że nie za każdym razem w aplikacji pokazują się karty zarejestrowane np.: w uPaid) to znaczy że została zaciągnięta.
Ktoś tu albo miesza błędy albo sami państwo nie wiedza co się dzieje, ja zgłaszam że błąd jest a państwo go bagatelizują zamiast poprosić ode mnie o szczegóły - jestem chętny do współpracy (gdzie nic z tego nie mam aby tracę czas a państwo mają działająca platformę i zyski )
Ciekaw jestem co media branżowe na to by powiedziały np. cashless.pl
---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2016-11-15 15:17 GMT+01:00
Subject: Re: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
[email protected]
Faktycznie teraz działa wszystko OK
wykonałem płatność tą samą kartą która została dodana w SkyCash
Ale widzę następne niedociągnięci
Jak klient z powyższego ma się zorientować czy ma wprowadzać CVC czy mPIN oraz zorientować którą kartę wybrał - pierwsze 3 karty to karty dodane u państwa - dlaczego karta Alior World ma znaczek MasterPass kiedy tak naprawdę wyłączyłem w serwisie Aliora ta funkcjonalność - suffix MCM jest bezzasadny gdyż nie jest ona w żadnej bazie Mastercard Mobile
T-mobilebankowe MCM to ta sama karta co TM uPaid MCM tylko że ta druga dodana jest w serwisie uPaid (karta w serwisie bankowym t-mobilebankowe ma wyłączoną opcję MasterPass) gdybym nadał obydwu kartom tę sama nazwę tzn. T-mobilebankowe (większosć osób nada tę sama nazwę by nie robić sobie zamieszania i łatwo rozpoznać o którą kartę chodzi tym bardziej że dodajemy te nazwy w dwóch różnych serwisach) rozpoznanie o którą nazwę chodzi i czy podawać mPIN tym samym czy CVC jest praktycznie niemożliwe
Wnoszę o zwrot środków z drugiej testowej transakcji tj 1.70 zł na konto SkyCash - jeśli muszę wykonać jakieś specjalne pismo reklamacyjne proszę o informację. z podaniem adresu email na który mam wysłać reklamację
---------- Forwarded message ----------
From: <
[email protected]>
Date: 2016-11-16 10:11 GMT+01:00
Subject: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
Dzień dobry,
problem niestety leży po stronie Master Card i nie jest zależny wyłącznie od nas, sprawa została ponownie zgłoszona przez nasz Dział Techniczny do odpowiednich podmiotów. Problemy z pobieraniem danych kart płatniczych skutkują tym że np. jedna transakcja zostanie prawidłowo zrealizowana a kilka kolejnych niestety już nie.
Rozwiązaniem na tę chwilę jest dodanie kart płatniczych bezpośrednio w naszym serwisie. Przepraszamy za powstałe niedogodności.
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta
SkyCash Poland S.A.
---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2016-11-16 11:28 GMT+01:00
Subject: Re: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
[email protected]
OK,
tylko że to nie jest 50% na 50% - na pięć prób jak przejdzie jedna to jest super
To nic przyjemnego próbować zapłacić za bilet uczciwie i być przyłapanym na braku zakupionego biletu bo akurat 4 próby nie poskutkowały - miałem taką sytuacje kiedyś w Łodzi dobrze że kontroler to był jakiś normalny człowiek i puścił mnie - nie wiedziałem wtedy co jest tego przyczyną.
Czy maja państwo statystyki takich przypadków tzn ilości prób zakończonych błędem dla konkretnego numeru telefonu i czy ta ostatnia próba zakończyła się też sukcesem czy użytkownik zrezygnował
Jak wygląda kwestia zwrotu środków moich dwóch ostatnich transakcji kiedy musiałem "wytestować" czy dodanie karty do serwisu SKyCash i próba zapłaty działa - jeśli państwo nie zwrócą mi tych środków wystawiam negatywny komentarz w sklepie google - nie chodzi tu o 2,50 zł a chodzi o elementarną uczciwość i jakość usług
---------- Forwarded message ----------
From: <
[email protected]>
Date: 2016-11-16 11:59 GMT+01:00
Subject: [BOK - Zgloszenie #46103] (Zamknięty) Re: Brak możliwości kupna biletu w Warszawie z wykorzystaniem karty z masterpass
To:
Dzień dobry,
Szanowny Panie xxxxxxx, aplikacja której Pan używa do zakupu biletów, nie jest wersją testową a produkcyjną więc trzeba liczyć się z tym, że potwierdzanie zakupu biletu może zakończyć się jego zakupem. Przekazaliśmy Panu dokładne wyjaśnienia dotyczące zgłoszenia jak i również wskazaliśmy alternatywne rozwiązanie problemu. Problemy z płatnością w ciężar karty nie leżą bezpośrednio po stronie SkyCash tylko usługodawcy zewnętrznego więc wystawianie negatywnego komentarza jest troszeczkę nie porządku. Środki za zakupione bilety nie zostaną Panu zwrócone na konto SkyCash ponieważ bilety zostały zakupione prawidłowo i przedmiotowych transakcji dokonywał Pan świadomie.
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta
SkyCash Poland S.A.
Korespondencja w drugim przypadku (obciążeniu za transakcję która się nie udała)
-----------------------------------------------------------------------------------
2016-11-22 23:03 GMT+01:00 :
Dnia 19 listopada wykonałem transakcję kartą zarejestrowaną w Centrum Kart Skycash (koncówka numeru xxxx)
Zakupiłem dwa bilety na kwotę 30 zł
Za pierwszym razem gdy próbowałem zapłacić, transakcja zakończyła się błędem i wystąpił komunikat o konieczności ponowienia transakcji (a mimo to dostałem sms z banku o autoryzacji na kwotę 30 zł ) -za drugim razem płatność tą samą karta przebiegła pomyślnie i dopiero wtedy mogłem wyświetlić bilet.
Proszę o wyjaśnienie sytuacji tzn dlaczego pierwsza transakcja nie została anulowana mimo komunikatu niepowodzenia oraz proszę o zwrot kwoty z pierwszej płatności zakończonej niepowodzeniem.
2016-11-23 10:13 GMT+01:00 <
[email protected]>:
Dzień dobry,
zwrot kwoty 30 PLN został zrealizowany na rachunek karty płatniczej. Środki do 3 dni roboczych powinny zostać zaksięgowane na rachunku karty.
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta
SkyCash Poland S.A.
2016-11-23 21:15 GMT+01:00 :
Jak to jest możliwe, że aplikacja zwróciła niepowodzenie a państwo i tak obciążyli konto (nie mówię o blokadzie środków) Finalnie trzeba było reklamacji by środki wróciły na kartę. Gdybym nie miał powiadomień transakcji na koncie nie zauważyłbym tego błędnego księgowania - czy namierzyli państwo ten błąd w aplikacji ?
2016-11-24 8:47 GMT+01:00 <
[email protected]>:
Dzień dobry,
taki zwrot został zrealizowany automatycznie przez mechanizm systemowy bez naszej ingerencji.
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta
SkyCash Poland S.A.