• W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
Regulamin forum: Proszę, przeczytajcie to do końca. Tu są wskazówki do tworzenia tematów. W pierwszej kolejności powinien się znajdować w nawiasie kwadratowym "[ ]" operator, kolejno drukowanymi literami typ usługi tj.: karta, abo oraz technologia jakiej tyczy się sprawa: kabel, radio, internet, 2G. W następnej części w 3 zdaniach tytuł problemu.
Przykład: [Orange]ABONAMENT- reklamacja, brak zasięgu LTE. Później już w poście możemy dokładnie opisać zaistniały problem i dowolnie rozwijać dyskusję. Oczywiście można się podłączać pod zbliżone sprawy, co da Wam większy zakres odpowiedzi w jednej pigułce, a nie rozbitej na kilka tematów.
 #1191853  autor: zuluz
 14 maja 2025, 11:22
W tym momencie walczę z Nju, bo okazało się, że (o ile się nie mylę) od nowego roku zmienili wszystkie oferty i mój numer dodatkowy tzw. "Internet Dodatkowy", który miał wcześniej 120GB limitu, w nowej ofercie za 19zł ma już tylko 60GB.
Natomiast limit danych na telefonie głównym po zmienieniu oferty ma 180GB (wcześniej było to 60GB).
Nju, nie informując mnie w żaden sposób uciął 60GB z "Internetu Dodatkowego".
Zorientowałem się dopiero w tym miesiącu, chociaż od paru miesięcy dość często otrzymywałem smsa z informacją, że kończy mi się transfer. Co mnie dziwiło, ale myślałem, że może jest to spowodowane tym, że oglądam więcej filmów w Necie, itp.

Od dwóch dni piszę reklamacje do Nju i nawet wykonałem telefon do ich Obsługi Klienta.
Co ciekawe i przy konsultacji i w odpowiedziach na reklamacje Obsługa twierdzi, że nic nie zostało zmienione i nie mam racji.
Tyle tylko, że na moim koncie w numerze dodatkowym w ofercie wciąż jest opis oferty, którą miałem (tak, jestem posiadaczem telefonu głównego ponad 2 lata). Moim zdaniem, to ta umowa wciąż obowiązuje skoro mi się wyświetla, a nie zmieniałem jej na inną ani nie zostałem poinformowany o zmianach.
Dzisiaj wysłałem ponowne zgłoszenie, tym razem ze zrzutami ekranu.
Musiałem zgłoszenie utworzyć od nowa, bo tamte zostały zamknięte automatycznie, nie dając mi szansy na odpowiedzenie...
Pokazałbym zrzut ekranu, ale chyba nie można tu dodać pliku?
 #1191872  autor: zuluz
 15 maja 2025, 07:34
Dzięki za podpowiedź.

Tu ich odpowiedź mailowa na moje zgłoszenia.
Obrazek

Tak, dałem się namówić, będąc zirytowanym tą sytuacją i trochę skołowany tym, że wpiera mi się, że nie mam Dodatkowego Internetu z tym limitem, który mam. Dodatkowo Pani z Obsługi Klienta ciągle powtarzała, że mam archiwalną ofertę.

Tutaj to co mam na swoim koncie. Jest to oferta, która wyświetla mi się, gdy sprawdzam "Moja Oferta", co moim zdaniem sprawa, że to ta umowa jest wiążąca.
Obrazek
Obrazek

Jak widać według tego co napisali w mailu, nic nie zostało przez nich zmienione i mam 60GB limitu. Natomiast, na moim koncie mam wciąż "włączoną" usługę z 120GB limitu.
 #1191873  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 09:01
zuluz: jaką masz ofertę podstawową i jaką masz aktywną usługę dodatkową, obniżającą koszty? Po zalogowaniu na stronie njumobile.pl/logowanie dowiesz się co jest teraz aktywne (zakładka usługi).
Wg regulaminu "nju internet dodatkowy" - podstawa to 20 GB > https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... nament.pdf
W przypadku promocji "im dłużej tym lepiej" liczba GB rośnie do 60 GB - reg. dla umów zawartych do dnia 15.06.2019 -https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... 062019.pdf
reg dla umów 16.06.2019 - https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... 022024.pdf
Czyli doradca ma rację, a reklamacja słusznie jest odrzucona.
Możesz mieć łączną pulę 120 GB, gdyż przy posiadaniu 2 numerów na jednym koncie masz do dyspozycji łączną, wspólną pulę danych na każde karty SIM z konta, więc w Twoim przypadku może być tych GB łącznie 120 (60 GB w opcji "bez limitu 29" + 60 GB z "nju internet dodatkowym".
W przypadku, gdy zmienisz usługę obniżającą koszty na "nju 29 z TV", zwiększy się Tobie pula danych do wykorzystania na obu numerach, czyli przy najwyższym progu stażowym numer główny dostanie 180 GB + a nju internet dodatkowy zachowa 60 GB. Łączna pula transferu: 240 GB w tej samej cenie!
Powiem krótko - po co tyle krzyku? Zmieniasz tylko usługę obniżającą koszty numeru głównego, a w kolejnym okresie rozliczeniowym masz WIĘCEJ neta na oba numery :)

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191876  autor: zuluz
 15 maja 2025, 09:28
W poprzedniej wiadomości nie dodało dwóch zrzutów ekranu.

Obrazek
https://i.imgur.com/YhGPgub.png

Obrazek
https://i.imgur.com/IfMmcwZ.png

Tak więc, Konsultant NIE ma racji. Ponieważ według tego co jest na moim koncie wciąż jestem na tej ofercie (120GB po 2 latach).
Czyli moim zdaniem, po włączeniu nowej oferty na numerze głównym (180GB) powinienem mieć tak naprawdę 300GB.
Jednakże nie o tym jest ten cały post, tylko o tym, że bez mojej wiedzy zmieniono mi ofertę. Równie dobrze mogli mi zmienić każdą, skoro tą mogli.
Czyli np. od jutra mój numer główny będzie mieć tylko 1GB, bo taka jest ich nowa oferta, a ja mam "archiwalną" i nara.
 #1191878  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 09:36
zuluz: mógł Ciebie wprowadzić w błąd.
Przy ofercie archiwalnej, jak Ty to nazywasz miałbyś 60 GB podstawy + 60 GB nju internetu dodatkowego i to jest maksymalna ilość transferu za staż od 2 lat i powyżej.
Całą rolę odgrywa Twój numer główny, jeśli na nim było 60 GB - łączna pula to 120 GB z obu kart SIM.
Jeśli zmienisz na nr głównym usługę zniżkową - czyli nju29 z tv - tak jak wspominałem, otrzymasz 180 GB + niezmienne 60 GB z drugiej karty, łącznie 240 GB. Nic więcej już nie otrzymasz trzymając tą samą cenę abonamentu czyli 48 zł/mc.
Na screenach masz wszystko podane jak na tacy.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191879  autor: zuluz
 15 maja 2025, 09:52
Ja miałem 180GB transferu po dokupieniu drugiego numeru z opcją Internet Dodatkowy. Co jest wypisane na tych zrzutach ekranu.
Mam numer w Nju dużo dłużej niż dwa lata.
Numer główny miał 60GB.
Dzięki numerowi dodatkowemu po 6 miesiącach ma się 120GB (60GB + 60GB).
Po 12 miesiącach ma się 150GB (60GB + 90GB).
Po 24 miesiącach ma się 180GB (60GB + 120GB).
Ja miałem od razu 180GB, bo gdy kupowałem ofertę Internet Dodatkowy posiadałem numer główny ponad dwa lata.
Zmieniono mi na nową ofertę, czyli Internet Dodatkowy z 60GB po dwóch latach.
Tylko, że ja w swojej ofercie na tym dodatkowym numerze wciąż mam ofertę z tych zrzutów, czyli 180GB (60GB podstawowy + 120GB Internet Dodatkowy).
Czyli zmienili mi i udają, że nie mam tej oferty, tylko że na moim koncie wyświetla się właśnie ta z 180GB.
A na numerze głównym wyświetla mi się oferta (archiwalna) 60GB.
Skoro więc oferta, którą mam na koncie w numerze głównym jako aktywną obowiązuje, to powinna obowiązywać też ta z 180GB, bo mam ją jako aktywną. Bo jeżeli rzeczywiście miałbym Internet Dodatkowy +60GB, to miałbym opisane to tak jak w nowej ofercie, czyli:
20GB za 6 miesięcy
40GB za 12 miesięcy
60GB za 24 miesiące.
A tak nie jest, więc jestem na ich nowej ofercie, bez mojej zgody, bo aktywną mam tą z 180GB dodatkowych (czyli 60GB nr podstawowy + 120GB Internet).
 #1191880  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 09:56
zuluz: NIE MASZ racji co do Internetu Dodatkowego. Tam jest maksymalnie 60 GB za staż. Pomieszało się Tobie z numerem głównym (odwróć kolejność). A te 60 GB łączy się z pulą netu z numeru głównego i na OBU numerach (możesz całą pulę transferu zużyć korzystając z neta na karcie internetowej) masz do 240 GB transferu (zależnie od usługi zniżkowej).
Przeczytaj jeszcze raz opis oferty "nju internet dodatkowy" + zapoznaj się z regulaminem promocji "im dłużej, tym lepiej" - linki umieściłem w poprzednim poście. Tam masz uregulowane, ile maksymalnie wpadnie GB za staż.
Ciach > viewtopic.php?p=1191873#p1191873

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191882  autor: zuluz
 15 maja 2025, 10:02
Przeczytaj uważanie co jest na zrzutach, proszę.

Mój numer główny ma 60GB. Tak? Tak.
Następnie jest ta linijka tekstu:
"W zależności od stażu numeru głównego z włączoną bezpłatną usługą "im dłużej, tym lepiej" możesz mieć: 120 GB po 6 miesiącach, 150 GB po 12 miesiącach, 180 GB po 24 miesiącach stażu Twojego numeru głównego".

Posiadam numer główny ponad dwa lata. Według tego opisu należy mi się 120GB, 150GB, czy 180GB?
 #1191885  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 10:06
zuluz: opis na stronie dotyczył NOWEJ usługi zniżkowej "nju29 z tv", która daje to, o czym napisałeś czyli od 120 do 180 GB za staż. W związku z tym, że jesteś w nju ponad 2 lata, należy się Tobie maksymalny pułap z tej usługi. Jeśli masz starszą ofertę numeru podstawowego, masz MNIEJSZY limit GB, przy nju internecie dodatkowym Twoje maksimum to 60 GB.
Ile razy mam to tłumaczyć? Przeczytaj regulaminy!

Zachęcam aby te regulaminy przeczytać, bo Ciebie wyprowadzą z błędu. I proszę nie kopiuj mi opisów marketingowych operatora - nie akceptujemy tutaj spamu.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2025, 10:21 przez KC-KARLOS, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Komunikat dla użytkownika.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191888  autor: zuluz
 15 maja 2025, 11:02
Wciąż się nie rozumiemy.
Ten opis oferty powyżej to nie jest opis nowej oferty, nazywanej: "nju29 z tv".
Ten opis dotyczy oferty o nazwie: "Nju Internet Dodatkowy", co widać na zrzucie ekranu.
Nowa oferta, która obecnie jest na stronie Nju dotyczy 1 numeru. Czyli Jeden numer po 2 latach dostaje 180GB.
Natomiast ja jestem (wciąż) na dwóch ofertach.
NJU PODSTAWOWY - gdzie mam mój numer, który używam w telefonie i na tym numerze jest 60GB po dwóch latach użytkowania numeru.
NJU INTERNET DODATKOWY - karta sim z drugim numerem, którą używam w routerze. Tego numeru dotyczy ta oferta ze zrzutu ekranu. Czyli jeżeli mój numer główny (Nju Podstawowy) posiadam 2 lata, to wtedy należy mi się 180GB.
Obcięto mi z tej umowy 60GB, bo tak jak słusznie zauważasz, według nowej oferty, obowiązuje 60GB za 2 lata.
Tylko, że ja jestem wciąż na tamtej umowie (Nju Internet Dodatkowy - opis oferty na zrzucie ekranu), bo taka mi się wyświetla na moim koncie po zalogowaniu na stronie Nju.
Według Ciebie powinienem mieć 120GB, bo obowiązuje nowa umowa, która obecnie jest reklamowana na stronie Nju.
Natomiast ja uważam, że nie, bo wciąż wyświetla mi się stara oferta (ta ze rzutu ekranu), a poza tym nie zostałem poinformowany, że stara umowa zostanie zastąpiona nową. Po prostu ją wdrożyli.
Tylko, że jak kupowałem drugi numer, to podpisywałem umowę na + 120GB pod dwóch latach, a nie + 60GB po dwóch latach.
Stąd moim zdaniem obowiązuje mnie stara umowa, bo za tamtą zapłaciłem i nie podpisywałem żadnej nowej, ani nie zgadzałem się na żadną zmianę.
 #1191889  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 11:21
zuluz: zauważ jedną rzecz. Ty zawarłeś umowę na "nju plan podstawowy" oraz "nju internet dodatkowy". Czyli normalnie NIE MIAŁEŚ powiększonych paczek internetowych - one są większe dopiero po aktywacji promocji "im dłużej, tym lepiej" (ta promocja była modyfikowana) - odsyłam do regulaminu promocji - nie przeczytałeś go. A tam jak BYK:
> nju internet dodatkowy ma 60 GB maksymalnego pakietu za staż
> 120 GB limitu za staż ma jedynie oferta "bez limitu 39 zł", a "bez limitu 29" ma tylko 60 GB - tą opcję miałeś aktywną.
> 180 GB limitu za staż otrzymujesz jedynie przy aktywacji usługi "nju29 z tv"
(reg. https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... _01_24.pdf)
i to TY musisz to odpalić, operator nie może samemu tego włączyć, chyba, że to zrobił konsultant bez Twojej zgody - wtedy możesz takie działanie reklamować i domagać się korekty faktury i przywrócenia tego co było.
Ja bym się cieszył, że zamiast 120 GB dostajesz 2x więcej neta w tej samej cenie. Kwestionować możesz to, że nie Ty to włączyłeś, a doradca.

No i nie myl pojęć, bo umowę zawarłeś na gołe plany taryfowe, te usługi / promocję za staż sam możesz włączyć w dowolnym momencie umowy lub podczas jej zawarcia (po zmianach w promocji "im dłużej, tym lepiej" jest włączana automatycznie).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191890  autor: zuluz
 15 maja 2025, 11:41
Miałem włączoną opcję "Im dłużej tym lepiej" od początku, gdy przeszedłem na Nju, lata temu.
Zresztą musiała być aktywna skoro miałem (mam) 60GB na numerze podstawowym.
Stąd reszta GB powinna być tak jak w umowie, czyli 180GB po dwóch latach stażu mojego numeru głównego.
Nie rozumiem też dlaczego miałbym się cieszyć ze zmieniania regulaminu bez mojej zgody? W tym przypadku może i rzeczywiście jest zysk w danych, ale nie zmienia to faktu, że umowa, którą dostałem i zawarłem jest inna od obecnej. Wolę jednak sam decydować o tym czy chcę danej zmiany, czy nie.
Zawsze przecież istnieje możliwość, że przez takiego typu procedery zostanie klientowi "wciśnięte" coś mniej korzystnego.
I dodając jeszcze jedną uwagę od siebie, nie rozumiem w jaki sposób ktoś wie jaki limit danych miałem do tej pory, a jaki nie miałem. Chyba jednak ja to wiem najlepiej, bo to ja mam te umowy.
 #1191891  autor: Remington
 15 maja 2025, 11:48
zuluz pisze:
15 maja 2025, 11:02
Ten opis dotyczy oferty o nazwie: "Nju Internet Dodatkowy", co widać na zrzucie ekranu.

Tylko, że jak kupowałem drugi numer, to podpisywałem umowę na + 120GB pod dwóch latach, a nie + 60GB po dwóch latach.

Witaj. Masz rację, że to co widać na screenach mówi dokładnie to o czym piszesz. Opis mówiący o więcej jest błędny i albo został wpisany źle, albo te GB aplikacja sama wylicza bezmyślnie mnożąc aktualny stan GB.

Ale jesteś w błędzie, że z takiej oferty skorzystałeś, gdyż jej nigdy nie było. Sam mam nr w nju od jakichś 10 lat i stale śledzę ofertę nju internet dodatkowy - i nigdy nie zdecydowałem się na nią, ponieważ za 19 zł daje tylko 20GB, a ze stażem maks. 60GB. I nigdy nie było inaczej - nikt nie zmienił Ci tej oferty, oto regulamin z 2017 roku: https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... unkiem.pdf

A to wpisy na forum sprzed ponad 5 lat: viewtopic.php?t=129664

Pokaż proszę zrzuty ekranu, na których widać ile masz na netu i na numerze głównym, i na internecie dodatkowym i zaznacz na nich gdzie wcześniej widziałeś większe wartości. Pokaż też proszę ekran gdzie będzie widać jaką masz aktywną uslugę na numerze głównym (to jest w Usługach).

Tu masz rozpiskę, która oferta ile ma danych przy jakim stażu:
https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... 062019.pdf

Wierzę, że widziałeś inną liczbę GB, ale to musiał być błąd, który widocznie ktoś poprawił. Powód do żądania jakiegoś zadośćuczynienia - jak najbardziej zasadny.

NJU to typowy low cost - zapewnia jakość adekwatną do ceny.
 #1191892  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 12:10
Podpowiem:
> w zakładce "Usługi" znajdziesz aktywną usługę obniżającą koszty Twojej oferty na numerze głównym
> opcja "moje płatności" - "zobacz bieżące wykorzystanie" - tam znajdziesz dostępną ilość GB w ramach Twoich ofert.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191894  autor: zuluz
 15 maja 2025, 12:45
Umowę podpisałem o ile dobrze pamiętam w 2020 roku, we wrześniu.
Idealnie widać na bilingach jakie potrafiłem mieć zużycie transferów, np.:

https://imgur.com/HYWyc98

Łącznie około 164GB w październiku...;D

Na dzień dzisiejszy pokazuje 120GB. jak widać:

https://imgur.com/7tYAMEn

Tak prezentują się dane podstawowe numeru dodatkowego:

https://imgur.com/CbfvAbH

Usługa "im dłużej tym lepiej" - odhaczona.
https://imgur.com/XYYACoS

Właściwie wystarczyłby pierwszy zrzut z bilingiem, ale wrzucam wszystko o co prosiliście.

W sumie, dzięki chłopaki, bo przez to, że mnie tak maglowaliście, wpadłem na to żeby sprawdzić bilingi i dzięki temu mam teraz dowody na to jak było, więc mogę się nadal wykłócać o swoje z Nju. ;D
Ostatnio zmieniony 15 maja 2025, 12:56 przez KC-KARLOS, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Używaj edycji postu, zamiast podbijać go innym. Dzięki.
 #1191896  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 12:51
zuluz: ewidentnie było łącznie 180 GB na 2 numery (zerknij na zestawienie GB w promocji "im dłużej, tym lepiej")..

Jeśli podpisałeś umowę między wrześniem, a październikiem 2020 roku, były 2 promocje: 300 GB na najbliższe 3 okresy rozliczeniowe oraz wszystkim klientom nju włączyli promocyjnie 20 GB transferu dodatkowego (czasy świrusowe). To środki promocyjne, więc mogły zejść w pierwszej kolejności. I to jest winowajca tego zamieszania - oferta promocyjna, miałeś więcej neta do wykorzystania.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1191897  autor: zuluz
 15 maja 2025, 12:58
Dokładnie, przecież o tym piszę.
Pierwszy numer za 29zł Nju Podstawowy z 60GB.
Drugi numer za 19zł Nju Internet Dodatkowy + 120 GB.
Czyli zgodnie z tą ofertą:
Obrazek
https://imgur.com/YhGPgub

Jest to wyszczególnione na bilingu.
Poza tym biling jest z 2024 roku, więc to musiałyby być bardzo długie 3 miesiące.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2025, 13:00 przez zuluz, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1191898  autor: KC-KARLOS
 15 maja 2025, 13:00
zuluz: powtarzam, kolega Remington również o tym wspomina, NIE MA w nju internecie dodatkowym 120 GB, a 60.
Opis od 120 do 180 GB dotyczy najnowszej oferty "nju29 z tv" - to Ciebie wprowadziło w błąd.
I jeśli już, to opis taryfy, NIE JEST to billing.

Ile mam tłumaczyć, że masz WSPÓLNE SALDO na oba numery? Możesz zużyć całą pulę neta wykorzystać na karcie internetowej aż włączy się lejek 1 mbps.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟