• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #313137  autor: thonka
 26 sty 2009, 15:22
damianpabianice pisze:Dużo osób zdejmuje simlocka, i traci gwarancję, a później jak się telefon zepsuje to pozostaje komis, a tak ludzie będą naprawiać na gwarancjach telefony.
a to juz nie nasz problem... skoro celowo spie****li komus telefon (w moim przypadku przy 6 odblokowywanych telefonach w roznych komisach, za kazdym razem cos bylo uwalone) zeby do nich wrocil, bo nie ma i tak gwarancji to tym bardziej zycze takim jaknajwiekszych strat...

podniesc cen znaczaco nie moga, bo autoryzowane serwisy nie sa juz tak drogie jak kiedys. skoro aktualnie wymiana obudowy w n95 kosztuje w serwisie nokii 220zl, a w komisie 180zl (i nie wiesz co za obudowe w komisie dostaniesz) to raczej nie ma czego podwyzac. w domowym zaciszu mozna tylko jeszcze uwalic telefon podczas aktualizacji, a wiekszosc producentow oferujacych aktualizacje softu, o ile byla robiona ich programem naprawia takie telefony na gwarancji...

tlumaczenia 'kto Ci naprawi zalany telefon?' niech wloza miedzy bajki, bo normalna koleja rzeczy jest, ze chodzi sie po kilku serwisach i pyta o ceny, a nie idzie do pierwszego lepszego z brzegu...
dzieki tej liscie ludzie przynajmniej beda wiedzieli, gdzie telefonow nie oddawac ;)

a ze nie beda sprzedawac starterow ery? w wiekszosci krajow UE startery mozna kupic tylko bezposrednio w salonach danego operatora i nikt nie placze z tego powodu.
niech sie ciesza, ze Polska nie nalezy do krajow z CDMA only, bo wtedy to nawet simlockow z innych sieci (nawet zagranicznych) by nie mieli jak sciagac ;)
Ostatnio zmieniony 26 sty 2009, 15:28 przez thonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #313138  autor: orangeman
 26 sty 2009, 15:24
Kod: Zaznacz cały
Miejmy tylko nadzieje że kolejne sieci nie dołączą do akcji telefonów bez simlocka.
A ja mam nadzieję, że wszystkie sieci tak zrobią. Brawo Era :!:

 #313140  autor: andiw
 26 sty 2009, 15:27
Wpiszcie sobie adres www.MyNieMamyMozgow.tk - ktoś ładnie spuentował całą akcję ;)

 #313141  autor: thonka
 26 sty 2009, 15:32
o 12 zablokowali dodawanie komentarzyw ksiedze gosci ;) wyslalem 1 wczoraj po 21 i sie nie pojawil, a teraz widnieje tylko ostatni z dzisiaj o blokadzie komentow i tlumaczenie sie ;)

zalosne

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #313142  autor: orangeman
 26 sty 2009, 15:34
Rork @ 2009-01-25 12:53:41

Macie prawo bojkotować Erę, a MY (klienci) mamy prawo bojkotować was. Zabawimy się? Jak myślicie - kto wygra? Tak a'propos - wykupcie domeny tuniemaplusa.pl, tuniemaplaya.pl, tuniemaorange.pl. Będą wam na pewno potrzebne.



Hehehehe :-D

 #313147  autor: Senninho
 26 sty 2009, 15:43
hahahaha :mrgreen: żal....tonący chwyta się brzytwy :shock: no śmieszna akcja ale ERA pokazala że można :mrgreen: ktoś się nie bał i za.... :mrgreen: A komisy ....cóż.... czasy komisów mineły już :mrgreen:

Alcatel OT301---->Nokia 3330---->Siemens S 55------->Nokia 3100----->Nokia 6310i-------->LG C3310-------->Samsung J600 E-----> Nokia E50 - > Samsung L760----> samsung x640 ----> Znów kochana E50 ----> 8500 Wave----> HTC ONE S

 #313152  autor: kowcio
 26 sty 2009, 16:02
No i co wywalczą? STRACĄ! Jak nie będą sprzedawali produktów Ery, to jeszcze więcej będą stratni- przecież oni mają swoje za sprzedaż takich zdrapek, starterów itd.
Kurczę w tej Polsce to same "Święte Krowy" się znajdują, tylko strajkować, bojkotować i G robić. Niech się wezmą za robotę, to nie będą mieli problemów finansowych, o!

 #313289  autor: marcino94
 26 sty 2009, 20:51
Jak dla mnie to powinny istnieć tylko autoryzowane serwisy operatorów, bo większośc "serwisantów" w często napotykanych komisach nie ma pojecia co robi i telefon z naprawy najczęściej wraca z jeszcze większą wadą. Brawo dla ery za przełomowy krok!
yanek pisze:http://www.tuniemaery.pl/sklep_126.php
Ładną antyreklamę sobie zrobili...

Powinni im te komisy wszystkie pozamykać, nie chciałbym nigdy trafić na 'speca', który dał ten komentarz ;]
Tutaj widać poziom inteligencji "majstra" :P

 #313293  autor: tomko111
 26 sty 2009, 21:01
Komentarz:
Jeba* ERĘ!
Inteligentny sprzedawca bardzo, śmiech na sali. Nigdy bym do takiego salonu nie przyszedł.

 #313312  autor: thonka
 26 sty 2009, 21:33
dziwi mnie, ze do tej akcji dolaczyl sie dosc znany w Szczecinie lombard, ktory ma profesjonalny sprzet (i 'profesjonalne' ceny oczywiscie) i umie z niego korzystac, wyrobil sobie jakotaka opinie. czyzby to tylko pozory? co smieszne ma bardzo duzo gadzetow z heyah (wiec tez PTC) ;)
ciekaw jestem tylko jednego: skoro bojkotuja ere to startery heyah i blueconnect tez wycofaja? a co z telefonami, ktore maja juz simlocki na ere i sa w ich posiadaniu? wywala je na smietnik? :D :D :D

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #313313  autor: kuwejt
 26 sty 2009, 21:35
kowcio pisze: Niech się wezmą za robotę, to nie będą mieli problemów finansowych, o!
Polać Mu! :drinkers:
Komisom może się to nie podobać ale akcją z tym "bojkotem" i tą stroną Ci (z pseudo zakładów) co się tam wpisali pokazują tylko jak wielkimi są błaznami. Prawda jest taka, że jeśli ktoś posiada komis/serwis i prowadzi go rzetelnie i uczciwie to nic nie straci!! ba jeśli ma troche oleju w głowie to może nawet zarobić na tej sytacji.

 #313319  autor: express100
 26 sty 2009, 21:50
I tak ceny w komisach są nieopłacalne, a sami sobie zarobki odbierają, tylko wszyscy ich będą omijać, bo każdy wie, że taki komis może coś w telefonie spieprzyć, żeby drugi raz przyjść :|

Doładowania do wszystkich sieci- www.blue.pl
PLAY- STARA, NOWA, FRESH
Orange- NOGo, OPOP
T-Mobile- NTT i Happy8, Heyah NOWA i PAKIETOWA
mBank mobile 19gr+50MB+100zł/m-c

 #313535  autor: user_delete10
 27 sty 2009, 18:46
thonka pisze: jak juz pisalem w jednej z wiadomosci ciesze sie tym bardziej, bo te pseudoprofesionalne komisy padna i nie beda ludzi naciagac.
odblokowywalem juz kilka telefonow, za kazdym razem w innym miejscu i za kazdym razem musialem wracac, bo 'cos' sie po kilku godzinach/dniach zepsulo... a gwarancji nie ma...
te dobre z pewnoscia sie utrzymaja.
Nie mam takich doświadczeń.Komisy/serwisy, prze zemnie określane jako sklepy z wolną sprzedażą, przy których zawsze jest serwis to najlepsze co może być. W moich okolicach zawsze przechodząc koło nich widzę tłumy,czy to oglądające aparaty czy oddające/odbierające sprzęt z naprawy.Cieszą się dobrą opinią a obsługa jest czasami fenomenalnie miła i przyjazna klientowi.Ceny są bardzo niskie,bo to wszystko są telefony z zagranicy.Rzadko z lockiem,zawsze pl menu,rzadko też z brandowanym softem.Gwarancja jest,nie słyszałem, aby kiedykolwiek coś zepsuli.Profesjonalna,wzorowa obsługa.

Protest jest trochę śmieszny,bo to PTC decyduje o sobie i co wprowadzić do oferty,jakie zmiany.Żadnego prawa nie łamią,prawa konkurencyjności na rynku.Dla Ery dobre posunięcie a jak to wpływa na komisy to nie ich interes.

 #313577  autor: MADMAX
 27 sty 2009, 21:17
Jeden ze sklepów wpisał się tak:
Adres: Swarzędz
Miasto: Swarzędz 62-020
Data przyłączenia: 2009-01-27 19:33:48
Komentarz:
Gorąco zachęcam do wpisywania się kolejnych sklepów. Marzy mi się, że wszyscy w okolicy to zrobią i zostanę jedynym sklepem w którym sprzedaje się karty ERY. Niech żyje rewolucja-śmierć frajerom :D
:lol:

Odważny.
Ciekawe, że nie boi się jakiejś wendety ze strony konkurencji...

BTW; w komentarzach jeden z userów wspomniał coś, że w prawie telekomunikacyjnym jest zapis iż telefony w zestawach pre-paidowych muszą być sprzedawane bez sim-locka.
Przejrzałem zapisy PT, ale nie znalazłem potwierdzenia ww.

Ktoś orientuje się ocb?

Pozdrawiam

 #314179  autor: sterydziarz132
 30 sty 2009, 15:57
Żal mi was wszystkich... gratuluje pojecia o GSM.

"Złodziejami i nierobami" - nie macie pojęcia czym my serwisanci się zajmujemy to nie podłączenie kabelka który dostajesz z telefonem od ery to jest sprzęt i wiedza ale pewnie i tak za mała głowa żeby to zrozumieć. Nie czuje się złodziejem bo nigdy z klientów nie oszukałem, dziwne ze większość piszących tak nas ocenia - na kogo wy trafiacie. A tak poza tym czy te simlocki będą czy ich nie będzie branża pozostanie usterki hw nie znikną nigdy chyba że wszystko pozalewają klejem.

Szczerze mowiac to wy, klienci wiece na tym stracicie..

Wcześniej było wiele rzeczy typu chocby pomoc w ustawieniu czegoś w telefonie bylo za darmo. Braki simlocków odbijamy sobie w innych usługach i wychodzi na to samo. Kiedyś ustalenie kosztów naprawy było darmowe a teraz klient wie czy telefon będzie naprawiony lub nie i tak musi zapłacić za ekspertyzę. Jeśli każdy serwis oleje klienta który nie zostawia gotówki to i tak zarobi na byle czym. I tak finalnie to klient dostaje w dupę.

Nie chodzi tu tylko o sprzedaż starterów czy zdrapek, pomyślcie co może być jeżeli przyjedzie przedstawiciel i usłyszy "nie dziękuję" a przy okazji nie dostanie pieczątki, i tak w większości punktów.... wiele klientow pyta sie nas tez zebysmy doradzili im jaka wybrac siec.. jesli odradzimy ere, to straca jakis tam procent klientow..

 #314189  autor: marcino94
 30 sty 2009, 16:29
sterydziarz132 pisze:Złodziejami
Chodzi o to że większośc komisów za jakąś małą usługe każe sobie słono napisac, ale nie jest napisane, że WSZYSCY TAK ROBIĄ bo jest duzo porzadnych komisów, które za drobne naprawy chcą grosze.
sterydziarz132 pisze:Nie czuje się złodziejem bo nigdy z klientów nie oszukałem
Nikt nie mówi że Ty jesteś złodziejem
sterydziarz132 pisze:Szczerze mowiac to wy, klienci wiece na tym stracicie..
Niby na czym? Na tym, że nie jesli kupimy telefon z ery bez simlocka to nie będziemy musieli odwiedzić komisu i płacić za jego zdjęcie?
sterydziarz132 pisze:Braki simlocków odbijamy sobie w innych usługach i wychodzi na to samo.
Więc po co ta głupia akcja przeciwko erze skoro twierdzisz, że nic na tym nie stracicie.
sterydziarz132 pisze:Nie chodzi tu tylko o sprzedaż starterów czy zdrapek, pomyślcie co może być jeżeli przyjedzie przedstawiciel i usłyszy "nie dziękuję" a przy okazji nie dostanie pieczątki, i tak w większości punktów....
Ktoś już wcześniej napisał, że w niektórych krajach UE startery można kupić tylko w salonach danego operatora więc jeśli byłoby tak i w Polsce to era nie straciłaby na tym, bo jeśli komuś by naprawde zależało na numerze to pofatygowałby sie do salonu a nie do kiosku za rogiem.
sterydziarz132 pisze:wiele klientow pyta sie nas tez zebysmy doradzili im jaka wybrac siec.. jesli odradzimy ere, to straca jakis tam procent klientow..
Na szczęście jest telepolis.pl, które obiektywnie doradzi w wyborze opa i taryfy :wink:

 #314191  autor: MADMAX
 30 sty 2009, 16:52
sterydziarz132 pisze:"Złodziejami i nierobami"
Żaden komis mnie nie ograbił, więc tak nie myślę.
Co do nieróbstwa to chyba już nie mnie to oceniać, każdy sam powienien ocenić czy pracuje na tyle na ile pozwalają mu jego wiedza, doświadzcenie, chęci a co za tym idzie - czy zyski ma takie jakie sobie założył i czy jest z nich zadowolony.

sterydziarz132 pisze:Szczerze mowiac to wy, klienci wiece na tym stracicie..
Też nie rozumiem na czym, ale jestem otwarty na nową wiedzę :-)

sterydziarz132 pisze:wiele klientow pyta sie nas tez zebysmy doradzili im jaka wybrac siec.. jesli odradzimy ere, to straca jakis tam procent klientow..
Jakich będziecie używali argumentów?
Jak odpowiesz na pytanie, dlaczego nie można w Twoim komisie kupić zdrapki czy też startera Ery?
Jeśli odpowiesz zgodnie z prawdą (bojkot) prawdopodobnie własnie stracisz klienta.
Jeśli ściemnisz - będzie to oczywiste kłamstwo (i być może stracisz wiarygodność).

sterydziarz132 pisze:Braki simlocków odbijamy sobie w innych usługach i wychodzi na to samo
No i super :-)
Wszyscy będą zadowoleni; klient bo nie będzie musiał płacić za ściągnięcie simlocka i komisy, bo skasujecie za inne usługi.

O co więc ten hałas i po co ta śmiechowa akcja? :)

Pozdrawiam

 #314209  autor: Rogi
 30 sty 2009, 17:23
MADMAX pisze:O co więc ten hałas i po co ta śmiechowa akcja? :)
Nie pytaj, bo sami nie wiedzą. Po prostu strzelili focha i tyle.

Zawsze znajdzie się ktoś kto mi naprawi telefon i zawsze znajdę punkt gdzie ktoś mi sprzeda starter Ery czy Avonu. Dam kasę to i chętni się znajdą.

 #314225  autor: bledos
 30 sty 2009, 18:13
Żal mi was wszystkich... gratuluje pojecia o GSM.
ja natomiast składam wyrazy uznania za Twoją wiedzę. Nie mówię o serwisowaniu, lecz o Twoim podejściu do ludzi z którymi piszesz. Zapytam wprost: co Ty sobie wyobrażasz? Że trafiłeś na stado baranów i żaden nic nie wie o elektronice? Weź pod uwagę, że jesteś na forum branżowym, ludzie piszący tu, prócz pasjonatów, są na codzień związani z telekomunikacją: pracują w salonach, stawiają btsy, są też serwisanci. A pojęcie co wy tam sobie robicie w swoich serwisach to ma niejeden z nas. To, że boxy są drogie, a coponiektórzy chcą żeby wydatek zwrócił się w tydzień to inna kwestia.

Jakie Ty masz pojęcie o gsm? Wiesz jak jest zbudowana sieć, na czym polega komunikacja z btsami, itd? Zdaje się, że masz wysokie mniemanie o sobie pisząc, że klienci pytają Cię o doradztwo w wyborze sieci... Jak rozumiem standardy obsługi klienta też znasz i stosujesz prowadząc rozmowę handlową. Robisz rozpoznanie potrzeb i dopasowujesz ofertę do klienta... I do tej pory Ci Era zawsze wychodziła? I to wszystko tak charytatywnie robiłeś? Pozwolę sobie w tym miejscu Ciebie zacytować: "Żal mi was wszystkich..."