Czy orientujecie się gdzie mogę uzyskać w miarę ogarniętą pomoc odnośnie Prawa Telekomunikacyjnego? Pisać na żywca na forum prawnym, czy gdzieś mogę dostać jakąś konkretniejszą pomoc?
A ogólnie czego dotyczy problem, może podyskutujemy

.
Procedura wewnętrzna operatora zabrania konsultantom udzielać informacji na temat numerów z rachunków szczegółowych podczas rozmowy telefonicznej. Dzwoni klient, weryfikuje się jak trzeba kodem, PIN-em itd. i pyta o numery, pod które dzwonił. Procedura wewnętrzna mówi, że nie.
Prawo telekomunikacyjne mówi:
Art. 159.
1. Tajemnica komunikowania się w sieciach telekomunikacyjnych, zwana dalej „ta-jemnicą telekomunikacyjną”, obejmuje:
1) dane dotyczące użytkownika;
2) treść indywidualnych komunikatów;
3) dane transmisyjne, które oznaczają dane przetwarzane dla celów przekazy-wania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych lub naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne, w tym dane lokalizacyjne, które oznaczają wszelkie dane przetwarzane w sieci telekomunikacyjnej lub w ramach usług
©Kancelaria Sejmu s. 113/169
2014-01-14
telekomunikacyjnych wskazujące położenie geograficzne urządzenia koń-cowego użytkownika publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;
4) dane o lokalizacji, które oznaczają dane lokalizacyjne wykraczające poza dane niezbędne do transmisji komunikatu lub wystawienia rachunku;
5) dane o próbach uzyskania połączenia między zakończeniami sieci, w tym dane o nieudanych próbach połączeń, oznaczających połączenia między te-lekomunikacyjnymi urządzeniami końcowymi lub zakończeniami sieci, któ-re zostały zestawione i nie zostały odebrane przez użytkownika końcowego lub nastąpiło przerwanie zestawianych połączeń.
2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie, przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych tajemnicą telekomunika-cyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca komunikatu, chyba że:
1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;
2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;
3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w zgodnej z pra-wem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów transakcji han-dlowej lub celów łączności w działalności handlowej;
4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub przepi-sami odrębnymi.
Pogrubiłem w czym problem. Dzwoni odbiorca, czyli klient i po weryfikacji wiadomo, że jest właścicielem/odbiorcą. Wyraża zgodę na udostępnienie mu danych chronionych jako jedna ze stron. W takim razie należy mu się informacja, czy też nie?
Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym
