• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #46180  autor: kameT
 18 sty 2006, 19:53
Chej ludziska! Mam do Was wielką przestrogę!!! Mój brat będąc w systemie abonamentowym dostał następującego smsa!

/era: Są państwo zwycięzcami 100 tysięcy złotych w naszym konkursie. Więcej informacji po wysłaniu bezpłatneego SMSa z osobistym kodem 698402xxx i wyślij na numer 1120!

Mój brat oczywiście wysłał tego smsa, a wiecie co to znaczy??? To znaczy, że właśnie tej osobie doładował konto za 20zł (TAK TAKa) a jemu doliczyło 20zł do bieżących kosztów :shock: Gdyż w ERZE istnieje możliwość doładowania konto drugiej osobie w systemie TAK TAK poprzez wysłanie smsa pod nr 1120 (20zł) bądź 1110 (10zł) o treści: i podaje się nr tel. który chce się doładować!
Zrobił tak, ponieważ nie znał tego numeru telefonu :( gdy już się zorientował, że źle zrobił było już za późno! Sms dotarł...
Po chwili otrzymał wiadomość zwrotną!
/era: (tym razem naprawdę) Informujemy, że konto TAK TAK nie zostało doładowane! Limit doładowania został wyczerpany." :shock:
To oznacza 2 rzeczy:
1. Albo temu gościowi już tyle doładowali konta, że już więcej nie mogło się zmieścić :D
2. Albo ktoś go uprzedził i już doładował mu konto (bo chyba limit wynosi 1 doładowanie na dzień)
Tym razem mój brat miał wielkie szczęście, ale inne osoby... wyrazy współczuć. Tak się nabrać :shock: Sprytnie ten koleś to zrobił, osoby starsze, biorące czynnie udział w konkursach, rządne posiadania pieniędzy na pewno dadzą się nabrać!
Nich to będzie dla mojego brata nauczka a dla WAS drodzy TELEPOLISOWICZE przestroga :lol: Miejcie oczy szeroko otwarte, bo nie znacie dnia ani godziny :D

3510i --> T630i--> 6230i --> 6230i / 3310 --> 6230i / 6060
--> 6300 / 6230i --> 6300 / W580i --> N82 / 6300 --> N82/ 6303 --> S8500(Wave) / N82 .
"The future starts today, not tomorrow!"
 #46192  autor: MakoM
 18 sty 2006, 20:11
Koleżanka mojej szwagierki dała się nabrać, doładowała oszustowi konto za 20 PLN. Kiedy się zorientowała, zadzwoniła do BOK-u i UWAGA! przyjęli jej reklamację, nie doliczyli tych dwóch dyszek do rachunku i, co najważniejsze, poradzili zgłoszenie próby oszustwa na Policję, przesłanie faksem kopii zgłoszenia, to wtedy zablokują dupkowi konto!!!
Polecam uwadze wszystkich oszukanych (oraz :smt070 niezalogowanych oszustów przeglądających forum... :bootyshake: )

 #46209  autor: WitekT
 18 sty 2006, 20:57
Ano - Era powinna jakoś to zabezpieczyć. Ja widzę 2 wyjścia:
- albo trzeba wyrazić NAJPIERW ogólną zgodę na możliwość doładowywania prepaidów,
- albo po wysłaniu takiego kodu przychodzi SMS zwrotny z informacją "wysłałeś polecenie załadowania konta o TakTak numerze 60xxxxxxx na kwotę 20 zł, która zostanie dopisana do Twojego rachunku. Czy wyrazasz na to zgodę?"

 #46213  autor: D@rio
 18 sty 2006, 21:04
A ja myślę iż najlepszym sposobem zabezpieczenia w Erze na doładowania pre-paid byłyby:

1. Umozliwienie zasileń TakTak tylko poprzez I-BOA Ery (tak jak to jest w PlusGSM)

2. Zmiana treści SMSów z poleceniami dołądowywania np. na :
[DOLADUJ][Twój EraKOD][NumerTelefonu] . I wtedy to wysyłamy na nr. 1110 albo 1120. Oczywiście to wszystko oddzielamy spacją.

 #46215  autor: WitekT
 18 sty 2006, 21:11
1. Jako dodatkowy kanał - tak. Nie jako jedyny.
2. To też jest jakieś wyjście, ale komunikat zwrotny jest o wiele bardziej jasny. Poza tym nie trzeba pamiętać struktury komendy, żeby doładować konto.

 #46222  autor: D@rio
 18 sty 2006, 21:31
No to jeszcze można stworzyć dodatkowy, telefoniczny głosowy system doładowania konta ;) (coś w rodzaju IVR-u) np:

1. Dzwonimy pod nr. 1110 (w celu zasilenia kwotą 10zł.) lub 1120 (w celu zasilenia kwotą 20zł.)

2. System prosi Nas o podanie Era Kodu: wstukujemy XXXX.

3. System prosi Nas o wpisanie numeru. Wstukujemy. Następnie system prosi o ponownie wstukanie numeru w celu weryfikacji. Jeśli weryfikacja przebiegła pomyślnie system emituje komunikat głosowy o poprawnym przebiegu operacji a użytkownik dostaje SMS informującego o zasileniu konta.

;)