• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #727049  autor: ra-v
 23 cze 2014, 12:04
Ogólnie to problem się objawia tak - czyli czasem chodzi w miarę przyzwoicie, choć i tak gorzej niż konkurencja, a czasem po prostu ping nie dochodzi, są takie momenty że nie może się zalogować do sieci.
http://www.youtube.com/watch?v=WCTU6IqO ... ua64YYUEXB
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problem występuje sezonowo praktycznie od roku, w ostatnim miesiącu prawie codziennie.
Od 24h praktycznie wszystko stoi,. Od razu po podłączeniu speedtest czasem zdązy dolecieć z pobieraniem do końca, wysyłki nie zdąży przetestować. Na liczniku komputerowym upload wynosi 0-2 KB/s.

Co ciekawe - ostatni problem zgłosiłem 2 tygodnie temu, a dziś dzwoniąc do BOK dowiedziałem się, że nadal nie jest rozwiązany. Ktoś spotkał się z taką kpiną ze strony Plusa?

Sprawdzałem na ZTE MF821, na dwóch Huawei E1752C, iPhone 4, nawet na starym ZTE MF636,który ma tylko UMTS 2100 i nic. Modemy były wpinane w 2 komputery i router TP-LINK MR3420 - różnic nie ma..
Roaming Play na sieci Plus (czyli UMTS2100 - problem ten sam.

Co ciekawe - Aero2 działa w miarę znośnie, choć potrafi rozłączyć w ciągu godziny albo zgubić zasięg, ale transfer umożliwiający korzystanie z internetu trzyma. Więc nie do końca rozumiem co tu jest grane.

Mobilnie: iPhone 4 8 GB (Play) / Nokia 6310i (Orange) / LG Cookie (Play)
Internet: ZTE MF821+TL MR3420v2 (T-Mobile) / Huawei E1752C (Aero2)

 #727111  autor: user_delete34
 23 cze 2014, 16:18
ra-v, ping zero milisekund i Ty narzekasz? ;)
Aktualnie korzystam z BDI, więc oglądanie wideo na YT odpada, ale zapytam - czy ten nagły spadek transferu jest jednoczesny ze "zrzuceniem" modemu z np HSPA+ do HSDPA? Zobacz w MDMA.

 #727179  autor: ra-v
 23 cze 2014, 20:45
Markadiusz pisze:ra-v, ping zero milisekund i Ty narzekasz? ;)
Tam gdzie jest Plus ale go nie ma, bo nadajniki dostały nóg i uciekły ;-)
Po prostu speedtest.net nie był wstanie się wczytać czarami. Dziś po południu czasami próbowałem łączyć się z netem - pobieranie 2-10 KB/s a wysyłanie 0-2 KB/s. Czasem po prostu zasięg niby zniknie i nic nie ma.
Tu są ine testy z normalnego okresu z różnych godzin
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Z tego co widzę po zasięgu modemu to Plus chyba nie łączy się już z nadajnikiem, który był przeznaczony do Aero2 i Plusa. Może dlatego Aero2 żyje, Plus umarł
Aktualnie korzystam z BDI, więc oglądanie wideo na YT odpada
240p daje radę ;-)
czy ten nagły spadek transferu jest jednoczesny ze "zrzuceniem" modemu z np HSPA+ do HSDPA? Zobacz w MDMA.
Takiemu przełączeniu towarzyszył zwykle tylko większy ping, potem się wybudzał gdy trzeba.

To nie jest tyle spadek transferu co niedochodzace pakiety, masakryczne pingi. O spadku można mówić jeśli jest 1.5 Mbps i spada do 0.2 Mbps, ale nie w przypadku gdy 30 sekund jest np. 1 Mbps a potem pingi 30000ms (tak - 30 tyś ms).

Może zobacz NA TYM ZDJĘCIU co się dzieje od czasu nawiązania połączenia a co kilkadziesiąt sekund po.

I właśnie takie problemy występowały sezonowo od ok roku, w pewnych okresach częsciej w pewnych mniej, w ostatnim miesiącu taki problem zdarzał się kilka razy w miesiącu, teraz praktycznie nie mam neta.

[ Dodano: 2014-06-25, 22:37 ]
Po 16 dniach jakoś działa, tzn połączenie jest i pakiety dochodzą.

Przez ostatni czas byłem zmuszony korzystać z prepaidów Orange i T-Mobile i jestem przerażony dysproporcją opóźnień, stabilności i szybkości na niekorzyść Plusa... Np. nie spodziewałem się, ze na T-Mobile 8 km od nadajnika na UMTS 2100 wyciągnę tyle

Obrazek
Ping ralny 50-70 ms.

W każdym razie niby na dziś dzień internet Plusa jest. Będę wieczorami sprawdzał jak długo.

[ Dodano: 2014-06-29, 11:26 ]
I tak nadal zrywa, choć teraz można powiedzieć że się da korzystać z neta.

Na pierwszą reklamację odpisali tak:
https://www.dropbox.com/s/8iopb4h9ol3c2 ... macja1.jpg

Tylko to, ze coś grzebią to nie zwalnia ich z dostarczania internetu.
Kolejna reklamacja będzie dotyczyła 50% abonamentu. Skoro nie raczyli sprawdzić problemu przez 2 tygodnie, to to nadal jest moja wina, że nie mam neta od nich, tylko od ich wszystkich konkurencji?

Mobilnie: iPhone 4 8 GB (Play) / Nokia 6310i (Orange) / LG Cookie (Play)
Internet: ZTE MF821+TL MR3420v2 (T-Mobile) / Huawei E1752C (Aero2)