• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

Dla utrzymania porządku i przejrzystości w temat, prosimy trzymanie sie zasad.

1. Zanim założysz nowy temat sprawdz czy przed chwilą, ktoś już o tym nie pisał. Wtedy lepiej dołączyć się do danego wątku, dając informacje o dalszej awarii lub jej zakończeniu.

2. Zakladając temat oznaczaj na początku kogo dotyczy problem,
np. [Orange] , [Plus], [Era], [Play], [TP] a następnie dokladnie określ problem.
Przykłady:
[Orange] Problem z doładowaniem konta prepaid.
[Plus] Awaria platformy Simplusa
[Era] Nie można zalogować sie do sieci
[Play] Nie działa Play24
 #631704  autor: galtom
 08 maja 2013, 11:51
Witam,

Najpierw myslalem, ze moze moja Lumia 920 cos wariuje. Czesto w ciagu dnia (nawet bedac w jednym miejscu kilka godzin) dostaje smsy na telefon o nie odebranym polaczeniu (ktos probowal sie dodzwonic) choc moj telefon milczal. To bardzo utrudnia zycie.

Nie dawno firma w ktorej pracuje przeniosla sie do Play i na innej karcie sim w Noki 6300 pojawil sie ten sam efekt - klienci sie nie moga dodzwonic, a smsy o nieodebranym polaczeniu przychodza. Gdy dzwonie do wspolpracownikow czesto (nie zawsze) tez otrzymuje komunikat, ze numer jest niedostepny.

Wiecie o co chodzi, jak i komu to zglaszac?

Pozdrawiam,
Galtom

 #631706  autor: Ghq
 08 maja 2013, 12:12
Przypadek identyczny jak u mnie. Wszystko zaczęło się 1,5 roku temu. Jakiś czas był spokój, a dzisiaj znów przychodzą smsy o nieodebranych połączeniach. Próbuję się do kogoś dodzwonić, jest brak sygnału, z kimś rozmawiam, druga osoba twierdzi, że mnie nie słyszy, tylko /woda się przelewa w słuchawce/.

 #631707  autor: galtom
 08 maja 2013, 12:14
To samo na obu telefonach. Aczkolwiek "woda" zdarza sie zadko, najczesciej nie da sie do mnie dodzwonic. Wczoraj kumpel twierdzil, ze jednoczesnie na oba numery nie moze. CO wiecej (zadzwonil w koncu na stacjonarny) sms o nie odebranym polaczeniu nie pojawia sie zawsze :-(

[ Dodano: 2013-05-08, 12:19 ]
Przed chiwla robilem test - oba telefony na biurku i pelny zasieg.
Z Noki 6300 na Lumie - cisza......cisza...."przepraszamy, wybrany numer nie odpowiada".
No to lumia w łape i dzownie na ta 6300 bo przeciez jest zalogowana w sieci bo mialem komunikat.
Cisza.... cisza... i to samo "przepraszamy... itd".

Pozdrawiam,
Galtom

 #631709  autor: Kryniczanin
 08 maja 2013, 12:32
U mnie dzisiaj jakaś awaria numery Play w macierzystej, Plus, Orange są niedostępne.

 #631710  autor: galtom
 08 maja 2013, 12:34
Tak, dzis to wieksza awaria w sieci. Ale mnie sie tak telefony od kilku tygodni zachowuja. Jak pisalem - najpier wmyalem, ze to Lumia wariuje - ale kiedy sluzoby z T-Mobile przesniusl sie do Play i zachowuje sie tak samo, tzn. ze to jednak siec a nie telefon.
W zasadzie to sluzbowy mnie wali - problem zglosilem reszta nie moja sprawa. A prywatny i tak do Nju przenosze.

Pozdrawiam,
Galtom

 #631727  autor: manyaky
 08 maja 2013, 13:51
Też miałem takie coś przedwczoraj, ale nie (jeszcze) zgłaszałem.

 #631927  autor: user_delete19
 09 maja 2013, 11:52
u mnie coś takiego występuję od mniej więcej tygodnia na 2 numerach.

 #631945  autor: galtom
 09 maja 2013, 13:12
Dzwonil dzis do mnie Play - problem jest im znany. Przypuszczam, ze chodzi o problem z przlogowywaniem sie miedzy sieciami operatorow. Doradca firmy przkazal, aby wybrac na sztywno plusa czy orange. Ale dla mnie pryatnie to nie jest rozwiazanie, nie za to place

Pozdrawiam,
Galtom

 #631950  autor: pakierhakierxd
 09 maja 2013, 13:46
Chwilowo tak zrób jak masz problem :)

Pozdrawiam :)

 #631953  autor: galtom
 09 maja 2013, 13:55
Chwilowo mam problem, ale juz nic nie bede zmianial :-). Bye bye Play - Hello NJU ;-)

Pozdrawiam,
Galtom

 #632003  autor: tl111
 09 maja 2013, 17:47
Do tej pory nie miałem takich zabaw z playem ale dzisiaj zadzwoniła pani ze składnicy złomu i twierdziła, że wyświetlił jej się mój numer jako nieodebrane polączenie. Nie miałem nawet takiego pomysłu żeby tam zadzwonić, a numeru nigdy nie widziałem na oczy. Potem miałem dwa esy klasy 0 o dostępności tegoż numeru w sieci oraz drugi o probie dodzwonienia się do mnie (też nieznany mi numer). Playu - popraw się :|

 #632004  autor: pakierhakierxd
 09 maja 2013, 17:57
Czasem zdarzają się jakieś wpadki,co poradzisz ;-),ja w ciągu 3 lat nie miałem jeszcze jakiś cyrków większych ale gdyby nawet się zdarzyły nie jestem człowiekiem który zaraz zmieni operatora,no chyba że bardzo wkurzy-tak było jak byłem w Orange-byłem tam ze względu na znajomych ale w końcu nie wytrzymałem i zmieniłem opa i nie wiem czy chcę być w Orange już :(,chodzi o zasięg-w domu mam bardzo słaby :(,ale wiecie co dziwne to jest że w tabie zasięg Orange nawet w moim domu jest trochę lepszy,ale w Lg jest tragedia z tym,może taby mają lepszy zasięg :P,testowałem na zasięgu Orange w Play a w tabie karta Orange.Na podwórku tu i tu jest max(Orange 2g)-w 3g to chyba 1/2 kreski.,w domu wcale go nie ma.

Pozdrawiam :)

 #632079  autor: 24y
 10 maja 2013, 01:20
Witam, potwierdzam identyczną sytuację pod Krakowem, niestety od dobrych kilku tygodni.
Problemy z połączeniami, sms-y o nieodebranych połączeniach nie przychodzą lub przychodzą na drugi dzień. Telefon pokazuje pełny zasięg a połączenia nie ma.

Moje dotychczasowe telefony, na których problem występował lub występuje: Galaxy Ace (z sieci Play), Blackberry 8800, HTC Tattoo, Xperia Tipo, Xperia S.

Od jeszcze dłuższego czasu mam problem z jakąkolwiek komunikacją za pośrednictwem tej sieci. Po odebraniu telefonu połączenie jest od razu zrywane a jeśli uda się je zestawić to albo ja nie słyszę rozmówcy albo on mnie. Gdy uda się połączyć tak, że obie strony komunikacji się słyszą po 5 sekundach połączenie zostaje zerwane. Moje połączenia realizowane są średnio za 2-3 razem - wtedy mogę z kimś porozmawiać ale żeby nie było kolorowo - też nie za długo - sieć sama decyduje ile mogę rozmawiać i w (nie)odpowiednim momencie kończy połączenie. Zwykle jak rozmawiam siedzę grzecznie w miejscu i nie ruszam nawet słuchawką. Kilkukrotnie konsultanci mieli problem z przedstawieniem oferty bo nic nie słyszałem lub połączenie zostało zerwane (nie próbowali podjąć próby ponownego kontaktu).

TL;DR - nie polecam tej sieci

A teraz, korzystając z okazji, że założyłem już konto na tym forum, chciałbym podzielić się moimi uwagami dot. sieci. Są to moje doświadczenia jak również spostrzeżenia moich znajomych i klientów. Wszyscy mieszkamy "pod" Krakowem - w okolicy jest kilka przekaźników Play i jeszcze więcej przekaźników konkurencji.

Kończę z Play przygodę po 2 latach trwania umowy bo niestety firmy w taki sposób prowadzić się nie da. Może celebryci z Warszawy nie mają z zasięgiem problemu ale w moich okolicach jest z tym tragicznie.

Przełączenie na przekaźniki plusa czy orange niestety nie pomaga. Ponieważ jak pisałem kończy mi się z tą siecią umowa postanowiłem przetestować dwie sieci, z którymi styczności jeszcze nie miałem - to partnerzy roamingowi czyli plus i orange, zakupiłem startery i połączenia wykonywałem tylko na numery stacjonarne aby mieć pewność, że druga strona nie ma problemów z zasięgiem. Okazało się, że nie występuje ani jeden z opisanych wcześniej problemów. Co więcej - mieszkam w domu o dość grubych ścianach i mogę rozmawiać z piwnicy ;) W budynku gdzie pracuję (inna lokalizacja) jest tak samo.

W sumie zastanawiam się jak długo ludziom będą wciskać bajkę o partnerach roamingowych. Nie jestem noob-em i nie raz miałem do czynienia z różnymi modelami telefonów/smartfonów różnych marek należących do moich znajomych czy klientów będących w play. Nigdy nie udało się skonfigurować telefonu tak aby trzymał się zasięgu konkretnej sieci (plus, orange). Telefon albo po chwili wracał do sieci macierzystej albo tej, której priorytet był wyższy albo w ogóle do żadnej się nie podłączał. Po ponownym uruchomieniu telefonu taki sam objaw - czasem pamiętał wybór sieci czasem nie.
Podobno można się skontaktować z obsługą i poprosić o zmianę tego "gdzieś na górze" - w salonie Play nic o tym nie słyszano.

Na koniec chciałbym jeszcze opisać moje doświadczenia z BOKiem :) Nie będę już pisał o zasięgu bo rady o przełączeniu się na innego partnera już mi się dawno znudziły, te o przełączeniu się na 2G też (1GB danych mam w abonamencie, to przecież chcę korzystać i ma to działać - nie mam czasu pamiętać, że jak chcę Internet to włączam 3G a jak chcę rozmawiać to wyłączam 3G - a co jak ktoś do mnie zadzwoni gdy przeglądam Internet i się z nim nie dogadam?).

OK, o BOKu miało być.. Play24 - to się sieci naprawdę udało - GRATULUJĘ - inni powinni brać przykład.

Sytuacja była taka: zbliża się koniec umowy to w Play24 widzę co mi operator proponuje no i mam nieograniczone pakiety, darmowe rozmowy i wiele, wiele innych promocji ale oferta, która była dla mnie najkorzystniejsza okazała się nie być jedną z tych "dopasowanych" w Play24 ale była dostępna w standardowej ofercie sklepu. Postanowiłem zapytać konsultanta OnLine czy w związku z tym, że bardziej odpowiada mi inna oferta mogę ją wybrać, otrzymałem odpowiedź: "proszę nie wylogowywać się z Play24 i włożyć do koszyka - jak nie będzie komunikatu o błędzie to znaczy, że się da", tak zrobiłem i w ostatnim etapie zamówienia wróciłem do rozmowy z konsultantem informując, że błędu nie ma więc pewnie mogę sobie tą ofertę wybrać, odpowiedź konsultanta "to proszę kupić i podać numer zamówienia", moja odpowiedź "nie jestem jeszcze zdecydowany - chciałem tylko sprawdzić czy się da", "mówił Pan, że oferta panu pasuje, niech pan kupi i poda numer zamówienia", "nie - mam jeszcze kilka miesięcy na podjęcie decyzji", "ok, to pozdrawiam", "pozdrawiam". Tu nie spodobała mi się nachalność.

Innym razem już przy rozwiązywaniu umowy w salonie (pod koniec Kwietnia br.) odpowiadając na liczne pytania Pani z obsługi, zostałem poinformowany, że mogę sprawdzić też zasięg T-Mobile bo to również partner roamingowy (w Internecie dzień wcześniej przeczytałem, że ta możliwość ma być dostępna dopiero w połowie Maja) przekazałem ta informację miłej Pani - co skwitowała krótko "nam tak kazali mówić" :) Dziękuję uprzejmie za brak łączności przez pół dnia podczas prób zalogowania się do T-Mobile. Tutaj kłania się nam niedoinformowanie pracowników i wprowadzanie w błąd klienta bo jak wiemy p. Gruszka poinformował już kilka miesięcy temu, że Play to zasięg czterech sieci - Różowej też...

Zakończenie

Nie przeszedłem do Play ze względu na niskie ceny ani też nie odchodzę ze względu na niskie ceny u konkurencji. Dwa lata temu zasięg był w porządku, do sieci zaprosiłem znajomych i teraz tego bardzo, bardzo żałuję słysząc jak narzekają. Innowacyjność jest dobra pod warunkiem, że istnieje infrastruktura aby ją rozwijać. Infrastruktura jest ważniejsza od celebrytów.

To tyle, ktoś miał podobnie? ;)

 #632080  autor: sa
 10 maja 2013, 04:26
Ja nie mogę tego powiedzieć w sumie ,mam numery w playu "na próbę"od 2007 i nigdy nie miałam takich problemów jakie tu opisujecie.a dodam ze rodzinę mam rozsianą po t-mobile i playu a i kuzyna w plusie(biznes)A i mam tez VM i tam też zero problemów powiem więcej w niektórych miejscach zasięg playa macierzysty(!)jest lepszy niż orange...Nie wiem co jest przyczyną miejsce zamieszkanie?(mieszkam na górnym śląsku),telefony?faktem jest że jak play pokazał się w 2007 kumpela która pracuje w empiku(tam początkowo była obsługa playa nim doczekali się osobnych salonów)skutecznie odradzała mi branie abo z racji telefonów(kiepskie łatwo psujące się softy)i częste awarie kart sim..to nie żart widziałam na własne oczy ze gość który podpisał umowę i miał nowy fon w ręku po włączeniu telefonu nie dostał aktywacji kary sim i babeczka z obsługi musiała wymieniać mu karte na nową.I to jest pewnie powód czemu play tak chętnie od samego początku istnienia oferuje darmowe wymiany kart sim na życzenie klienta...Ja osobiście od 2006 mam tylko i wyłącznie telefony zakupione w sklepie ze sprzętem rtv agd(także nie dla idiotów)za gotówkę,żadnych "okazji"od opa i nigdy nie miałam żadnych problemów z połączeniami ani odbieraniem ani nawiązaniem połączeń. I jak czytam te wszystkie problemy zastanawiam się czy to szczęście czy po prostu miejsca w których bywam mają tak dobry zasięg playa(i roamingu) że omijają mnie problemy na jakie inni się skarżą...

 #632082  autor: Sig
 10 maja 2013, 06:47
Moja Mama miała wczoraj podobny problem i też na Nokii 6300. Nie można się było do niej dodzwonić. Jak pojechałem do niej, to okazało się, że z telefonu też nie da się zadzwonić - nie zorientowała się, bo nigdzie nie dzwoniła. Na telefonie nie było żadnego śladu, była nadal napis Play, były kreski zasięgu. Pomógł restart telefonu. Jest to miejscowość gdzie jest tylko roaming (ten telefon chyba jest na Plusie), więc wnioskuję, że to ten wspaniale "działający" roaming był winine, co to do niego nas różne opłacone agencje PR ciągle przekonują, że jest plusem Play... W każdej chwili zamieniłbym go na ogólnopolski zasięg dowolnego operatora W3, z takim samym priorytetem dla klientów...
I tak, kiedyś było już podobnie, więc naprawdę trudno jest mi traktować Play jako niezawodną sieć, gdy nagle bez żadnego ostrzeżenia twój telefon może zniknąć z sieci, a zorientujesz się dopiero wtedy, gdy sam będziesz chciał gdzieś zadzwonić, lub ktoś ci powie o tym (jak będzie miałjak).

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #632089  autor: Ruben
 10 maja 2013, 08:12
24y pisze:do sieci zaprosiłem znajomych i teraz tego bardzo, bardzo żałuję słysząc jak narzekają. Innowacyjność jest dobra pod warunkiem, że istnieje infrastruktura aby ją rozwijać.
Niestety ale potwierdzam twoje spostrzeżenia. Dla mnie ten cały roaming to bardziej wada niż zaleta. Niestety ale w moim przypadku w zasadzie nie ma sensu składać reklamacji, bo za kłopoty w roamingu nie odpowiadają a na własnym zasięgu fakt, iż mam problemy nie jest podstawą do uznania reklamacji, bo w innym miejscu nie ma problemów a to jest usługa mobilna. Takie mniej więcej odpowiedzi otrzymywałem z BOK. Reklamowałem, że jeden bank nie może się do mnie dodzwonić, to zupełnie nie raczyli na to odpowiadać. Wskutek tego problemu straciłem kilkaset złotych. Jak zacząłem składać odwołania, to odpisali, że u nich wszystko jest poprawnie i też reklamacja niezasadna. Dziwne, że po tym zgłoszeniu problem zniknął. Przypadek?
Ofertę mam naprawdę wyżyłowaną a płacę grosze można powiedzieć więc jeszcze nie zrezygnowałem. Jednak znajomi, których przekonałem do Play dzisiaj mają problemy i dla nich przełączanie między zasięgiem Play-Plus-Orange to jest utrudnienie i wręcz śmieją się z tego, że trzeba jakieś sztuczki robić żeby móc normalnie korzystać z telefonu. Kiedyś tego nie mieli i będą zmieniać operatora. Forumowicze to przeważnie osoby pasjonujące się tematem ale dla większości osób telefon jest po to żeby z niego korzystać, kiedy jest potrzebny a nie po to żeby absorbował czas i sprawdzać, czy nie trzeba się przełączyć, czy jeszcze nie wylogowało z roamingu.
Odnośnie SMS o nieodebranym połączeniu, to miałem w tym tygodniu 3 może 4 takie sytuacje ale większość połączeń jest realizowanych. Gorzej mam natomiast, że w jednej lokalizacji, gdzie Play 3G jest często ostatnio sieć zajęta a Plus i Orange pomimo, że wpuszcza do sieci, to nie zestawia połączenia. Reklamować już nawet tego nie chce ponieważ odpowiedź znam.
 #632094  autor: artur80
 10 maja 2013, 08:53
Dlatego zrezygnowałem z tego dziadostwa zwanego play i wróciłem do plusa. Nie będę utrzymywał dziadów i ich celebrytów. Na każdym kroku były problemy trzaski, syczenie, szczekanie albo poza zasięgiem chociaż on był. Żegnam play, szukajcie innych naiwnych.

 #632116  autor: jarekb11
 10 maja 2013, 11:38
Sam sie zastanawiałem nad przejściem do playa ale czytając texty tego typu jak i o esemesach i ememesach które dochodzą pod zupełnie inne numery,na szczęście zrezygnowałam z przejścia .Już wole zostać na "starych śmieciach" w T-m ,może ciut drożej ale te 5 zł oszczędności na rachunku nie są warte ryzyka wkur.... się że coś nie tak z siecią.

 #632122  autor: 24y
 10 maja 2013, 12:30
jarekb11 pisze:Sam sie zastanawiałem nad przejściem do playa ale czytając texty tego typu jak i o esemesach i ememesach które dochodzą pod zupełnie inne numery,na szczęście zrezygnowałam z przejścia .Już wole zostać na "starych śmieciach" w T-m ,może ciut drożej ale te 5 zł oszczędności na rachunku nie są warte ryzyka wkur.... się że coś nie tak z siecią.
Nie mam nic do T-Mo po za tymi śmiesznymi opłatami np. za sprawdzenie stanu konta i tragicznym i-BOA, które dla mnie jest porażką.

Poniższe dotyczy sieci Play:

Przy okazji poprzedniego postu bardzo chciałem nie zapomnieć o napisaniu na temat sms-ów. Ale jednak zapomniałem... Sytuacja wygląda tak, że losowo występują problemy w wysłaniu wiadomości. Po prostu godzinę czasu mogę wyłączać i włączać telefony - szukać lepszego zasięgu a i tak wysłanie sms-a kończy się niepowodzeniem. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy ale następnego dnia lub wieczora znowu to samo ;)

Ciekawa jest jeszcze sprawa z zasięgiem. W innych sieciach mogę rozmawiać na jednej kresce zasięgu a w Play choćbym miał pełne 4 kreski i dobry zasięg (skala oczywiście różna na innych telefonach i dodam, że potrafię sprawdzić na niektórych z nich jakość sygnału w dBm) to rozmowa wygląda tak jak przez najtańszego VoIP-a przy wolnym łączu. Jakieś modulacje głosu / kompresja, wtedy zmuszony jestem się rozłączyć bo nie da się kontynuować rozmowy.

Wybieranie numeru celem nawiązania połączenia czasem trwa ok. minuty zanim usłyszę sygnał łączenia. A często - gęsto wybrać numeru się nie da, sieć odrzuca kilka prób pomimo np. 2 kresek zasięgu.

Po nawiązaniu połączenia bywa też tak, że rozmówca już mnie słyszy ale ja jego jeszcze nie lub w drugą stronę ja jego tak a on mnie jeszcze nie.

Wczoraj ze znajomym zrezygnowaliśmy z rozmowy telefonicznej (on w play i ja w play) bo przy którejś z 4 prób połączenia udało mi się usłyszeć jedynie "cześć".

Dzisiaj dzwonił klient i rozłączenie nastąpiło 1 sek. po odebraniu połączenia. Usłyszałem tylko maszyny u niego na produkcji (gość ma tel. w plusie i przy drugiej próbie połączenia powiedział, że wybierał numer z biura gdzie zawsze ma zasięg) ;)

Tak jest dzień w dzień...

U kogoś podobnie?

[ Dodano: 2013-05-10, 12:42 ]
Ruben pisze: Reklamowałem, że jeden bank nie może się do mnie dodzwonić, to zupełnie nie raczyli na to odpowiadać. Wskutek tego problemu straciłem kilkaset złotych.
Współczuję, tym bardziej, że wczoraj czytałem artykuł o szeroko reklamującej się ostatnio instytucji udzielającej pożyczek - W**ga a tam w regulaminie podobno istnieje zapis, że za problemy z kontaktem telefonicznym klient zostanie obciążony dodatkową kwotą chyba w wysokości 130 pln.

Trochę gorzej sprawa wygląda z osobami starszymi (ponieważ play w ofercie posiada telefony dla seniora wygląda na to, że celuje również w tą niszę). Załóżmy, że taka osoba mająca telefon w Play, w nagłym wypadku nie może skontaktować się z członkami rodziny bo jej telefon jest wylogowany z tej sieci od 2 godzin :/

 #632131  autor: DanielR
 10 maja 2013, 13:00
24y pisze:U kogoś podobnie?
Napiszę tak. Nic nowego. Podobnie, to może być u każdego innego operatora, bo jest to uzależnione od wielu różnych czynników. Większość problemów - oczywiście nie wszystkie, występuje lub może też wystąpić w pozostałych sieciach. :wink:

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)