Witam, potwierdzam identyczną sytuację pod Krakowem, niestety od dobrych kilku tygodni.
Problemy z połączeniami, sms-y o nieodebranych połączeniach nie przychodzą lub przychodzą na drugi dzień. Telefon pokazuje pełny zasięg a połączenia nie ma.
Moje dotychczasowe telefony, na których problem występował lub występuje: Galaxy Ace (z sieci Play), Blackberry 8800, HTC Tattoo, Xperia Tipo, Xperia S.
Od jeszcze dłuższego czasu mam problem z jakąkolwiek komunikacją za pośrednictwem tej sieci. Po odebraniu telefonu połączenie jest od razu zrywane a jeśli uda się je zestawić to albo ja nie słyszę rozmówcy albo on mnie. Gdy uda się połączyć tak, że obie strony komunikacji się słyszą po 5 sekundach połączenie zostaje zerwane. Moje połączenia realizowane są średnio za 2-3 razem - wtedy mogę z kimś porozmawiać ale żeby nie było kolorowo - też nie za długo - sieć sama decyduje ile mogę rozmawiać i w (nie)odpowiednim momencie kończy połączenie. Zwykle jak rozmawiam siedzę grzecznie w miejscu i nie ruszam nawet słuchawką. Kilkukrotnie konsultanci mieli problem z przedstawieniem oferty bo nic nie słyszałem lub połączenie zostało zerwane (nie próbowali podjąć próby ponownego kontaktu).
TL;DR - nie polecam tej sieci
A teraz, korzystając z okazji, że założyłem już konto na tym forum, chciałbym podzielić się moimi uwagami dot. sieci. Są to moje doświadczenia jak również spostrzeżenia moich znajomych i klientów. Wszyscy mieszkamy "pod" Krakowem - w okolicy jest kilka przekaźników Play i jeszcze więcej przekaźników konkurencji.
Kończę z Play przygodę po 2 latach trwania umowy bo niestety firmy w taki sposób prowadzić się nie da. Może celebryci z Warszawy nie mają z zasięgiem problemu ale w moich okolicach jest z tym tragicznie.
Przełączenie na przekaźniki plusa czy orange niestety nie pomaga. Ponieważ jak pisałem kończy mi się z tą siecią umowa postanowiłem przetestować dwie sieci, z którymi styczności jeszcze nie miałem - to partnerzy roamingowi czyli plus i orange, zakupiłem startery i połączenia wykonywałem tylko na numery stacjonarne aby mieć pewność, że druga strona nie ma problemów z zasięgiem. Okazało się, że nie występuje ani jeden z opisanych wcześniej problemów. Co więcej - mieszkam w domu o dość grubych ścianach i mogę rozmawiać z piwnicy

W budynku gdzie pracuję (inna lokalizacja) jest tak samo.
W sumie zastanawiam się jak długo ludziom będą wciskać bajkę o partnerach roamingowych. Nie jestem noob-em i nie raz miałem do czynienia z różnymi modelami telefonów/smartfonów różnych marek należących do moich znajomych czy klientów będących w play. Nigdy nie udało się skonfigurować telefonu tak aby trzymał się zasięgu konkretnej sieci (plus, orange). Telefon albo po chwili wracał do sieci macierzystej albo tej, której priorytet był wyższy albo w ogóle do żadnej się nie podłączał. Po ponownym uruchomieniu telefonu taki sam objaw - czasem pamiętał wybór sieci czasem nie.
Podobno można się skontaktować z obsługą i poprosić o zmianę tego "gdzieś na górze" - w salonie Play nic o tym nie słyszano.
Na koniec chciałbym jeszcze opisać moje doświadczenia z BOKiem

Nie będę już pisał o zasięgu bo rady o przełączeniu się na innego partnera już mi się dawno znudziły, te o przełączeniu się na 2G też (1GB danych mam w abonamencie, to przecież chcę korzystać i ma to działać - nie mam czasu pamiętać, że jak chcę Internet to włączam 3G a jak chcę rozmawiać to wyłączam 3G - a co jak ktoś do mnie zadzwoni gdy przeglądam Internet i się z nim nie dogadam?).
OK, o BOKu miało być.. Play24 - to się sieci naprawdę udało - GRATULUJĘ - inni powinni brać przykład.
Sytuacja była taka: zbliża się koniec umowy to w Play24 widzę co mi operator proponuje no i mam nieograniczone pakiety, darmowe rozmowy i wiele, wiele innych promocji ale oferta, która była dla mnie najkorzystniejsza okazała się nie być jedną z tych "dopasowanych" w Play24 ale była dostępna w standardowej ofercie sklepu. Postanowiłem zapytać konsultanta OnLine czy w związku z tym, że bardziej odpowiada mi inna oferta mogę ją wybrać, otrzymałem odpowiedź: "proszę nie wylogowywać się z Play24 i włożyć do koszyka - jak nie będzie komunikatu o błędzie to znaczy, że się da", tak zrobiłem i w ostatnim etapie zamówienia wróciłem do rozmowy z konsultantem informując, że błędu nie ma więc pewnie mogę sobie tą ofertę wybrać, odpowiedź konsultanta "to proszę kupić i podać numer zamówienia", moja odpowiedź "nie jestem jeszcze zdecydowany - chciałem tylko sprawdzić czy się da", "mówił Pan, że oferta panu pasuje, niech pan kupi i poda numer zamówienia", "nie - mam jeszcze kilka miesięcy na podjęcie decyzji", "ok, to pozdrawiam", "pozdrawiam". Tu nie spodobała mi się nachalność.
Innym razem już przy rozwiązywaniu umowy w salonie (pod koniec Kwietnia br.) odpowiadając na liczne pytania Pani z obsługi, zostałem poinformowany, że mogę sprawdzić też zasięg T-Mobile bo to również partner roamingowy (w Internecie dzień wcześniej przeczytałem, że ta możliwość ma być dostępna dopiero w połowie Maja) przekazałem ta informację miłej Pani - co skwitowała krótko "nam tak kazali mówić"

Dziękuję uprzejmie za brak łączności przez pół dnia podczas prób zalogowania się do T-Mobile. Tutaj kłania się nam niedoinformowanie pracowników i wprowadzanie w błąd klienta bo jak wiemy p. Gruszka poinformował już kilka miesięcy temu, że Play to zasięg czterech sieci - Różowej też...
Zakończenie
Nie przeszedłem do Play ze względu na niskie ceny ani też nie odchodzę ze względu na niskie ceny u konkurencji. Dwa lata temu zasięg był w porządku, do sieci zaprosiłem znajomych i teraz tego bardzo, bardzo żałuję słysząc jak narzekają. Innowacyjność jest dobra pod warunkiem, że istnieje infrastruktura aby ją rozwijać. Infrastruktura jest ważniejsza od celebrytów.
To tyle, ktoś miał podobnie?
