• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #586777  autor: piorunek
 06 paź 2012, 07:37
Zmieniłem operatora z plusa na play zostawiając nr i w pierwszym tyg użytkowania miałem taką sytuację.
Miałem wyznaczone bardzo ważne spotkanie na które pojechałem w obie strony ok. 800 km. Czekam w Katowicach gdzie jest zasięg na telefon z dokładną lokalizacją spotkania i osoby zainteresowane nie mogą połączyć się ze mną. Ja w między czasie wykonuje połączenia i odbieram. Nie mam do drugiej strony nr ponieważ dzwonili wcześniej z zastrzeżonego.
Udało się jeszcze raz potkanie umówić w mniejszym gronie, ale oczywiście następny dzień poszedł na straty oraz ok. 800 km. Pozycja gorsza do wygrania, kilka osób startuje. Ze względu, że cały proces wyboru przez drugą stronę trwa nie wypada się pytać z jakich operatorów korzystają itp.

Sprawdziłem czy może mam ustawiona blokadę na nr zastrzeżone ale nie wcześniej i później takie osoby mogły dodzwonić się bez żadnego problemu.

Wczoraj wchodzę do sklepu i obsługa mówi, że nie można się do mnie dodzwonić dziś rano.
No to mówię daj ten tel z którego dzwoniliście. Wykręcam nr jakby połączenie się rozłączało i po chwili taki komunikat: "Przepraszamy, nie ma takiego numeru. Informacje o aktualnych numerach możesz znaleźć dzwoniąc pod 118913" czy jakoś tak.
Ok sprawdzam z innego telefonu u tego samego operatora to samo.
Wieczorem sprawdzałem to był komunikat "Nie ma takiego nr"

Czy ktoś miał podobną sytuację? lub słyszał
Co o tym sądzicie ?

Powiem tak jest to troszkę wkur..., wiedzieć że wszyscy nie mogą dodzwonić się oraz nie wiadomo ile jest takich osób.

Najpierw będę chciał nakręcić filmik z tą poważną niedogodnością, a później reklamować.

 #586785  autor: jarekb11
 06 paź 2012, 09:01
Witaj Kiedyś siostrzenica miała podobny przypadek z przejściem z (jeszcze wtedy ERY) do PLAYA , też kilka osób z z ERY nie mogło sie dodzwonić .potem doszło coś takiego że nagle włączała sie autom.sekretarka.Okazało sie że ERA przeniosła nr do tak-taka a PLAY tylko włączył u siebie numer.Skutkowało to tym że osoby (niektóre) z ERY nie mogły sie do niej dodzwonić bo dzwoniły na nr tak-taka a ona była już w Playu.
Popytaj/interweniuj u poprzedniego operatora bo coś mogło pójść nie tak z przeniesieniem numeru.

 #586817  autor: mariusz9a
 06 paź 2012, 12:13
jarekb11 pisze:Popytaj/interweniuj u poprzedniego operatora bo coś mogło pójść nie tak z przeniesieniem numeru.
Interweniuje się u obecnego operatora (w tym przypadku Play). U poprzedniego operatora (w tym przypadku Plus) nie jest się już klientem więc nic nie załatwisz (to tak jakbyś dzwonił do TP będąc klientem Netii że nie działa Ci telefon i to że kiedyś byłeś klientem TP nic tu nie zmienia). Jednym słowem były operator odeśle Ci z kwitkiem i ma rację. To Play musi sprawdzić czy numer został przeniesiony ok, czy po stronie Play jest wszystko dobrze zrobione i wtedy ewentualnie Play to reklamuje do Plusa. Powinno sie to załatwić jednym telefonem do działu technicznego Play a rozwiązanie nie powinno trwać dłużej niż 24h (tak to wygląda u mnie - UPC).

 #586943  autor: piorunek
 07 paź 2012, 08:07
Filmiki zrobione, napisałem przez www do play. Zobaczymy co im wyjdzie, ponieważ dużo info nie dostali.

Co do tych co nie mogą się do mnie dodzwonić to nr przynajmniej 2 nr stacjonarne z tpsy.
A ta firma z Katowic, która nie mogła się dodzwonić to ma telefony w orange ale przeniesione z ery (na takie wyglądają).
Dokładna historia zmiany operatorów z zostawieniem nr u mnie:
orange->(jakieś 4 lata temu) sim+ -> (teraz) play

 #587125  autor: Vieslav
 07 paź 2012, 22:31
Numer był wcześniej w Orange? Komunikat o prośbie dzwonienia pod numer 118913 na to wskazuje.
Po pierwsze: kontakt z Plusem. Źle ustawili tablice routingową, czyli przekierowanie na twój numer jest źle ustawione lub przekazali do Orange złą informację o przynależności numeru. Jeśli ktoś wybiera twój numer najpierw leci prośba do "macierzystego" operatora, czyli właściciela numeru. Jeśli numer został przeniesiony operator o tym informuje i ruch leci gdzie trzeba.
Jeśli natomiast w Plusie jest wszystko w porządku to niestety takie uroki Playa, przyzwyczajaj się.

 #587141  autor: piorunek
 08 paź 2012, 03:33
Vieslav pisze:Numer był wcześniej w Orange?
tak; dokładnie
piorunek pisze:... historia zmiany operatorów z zostawieniem nr u mnie:
orange->(jakieś 4 lata temu) sim+ -> (teraz) play
Vieslav pisze:Po pierwsze: kontakt z Plusem. Źle ustawili tablice routingową, czyli przekierowanie na twój numer jest źle ustawione lub przekazali do Orange złą informację o przynależności numeru. Jeśli ktoś wybiera twój numer najpierw leci prośba do "macierzystego" operatora, czyli właściciela numeru
Jak na razie zostaje że reklamuje w Play, oraz teraz jestem zdania
mariusz9a pisze:Interweniuje się u obecnego operatora (w tym przypadku Play). U poprzedniego operatora (w tym przypadku Plus) nie jest się już klientem więc nic nie załatwisz
Nie wykluczam reklamacji w + jeśli wyczerpie wszystkie możliwości w play.


Tak myślę o ostatnim czasie w + z ok 4 lat. Wciągu ostatniego pół roku miałem jakieś 2-3 połączenia ze stacjo gdzie odbierałem ale nie musi być to z tp'sy. Oraz raz koleżanka (jest w erze przepraszam w T podobnie do syt. w Katowicach
piorunek pisze:A ta firma z Katowic, która nie mogła się dodzwonić to ma telefony w orange ale przeniesione z ery
nie wiem czy dobrze myślę że łącze te 2 zdarzenia) mówiła mi, że nie mogła się dodzwonić z 2-3 mies temu. Troszkę się zdziwiłem że nie otrzymałem wiadomości typu "nr próbował się połączyć z toba o tej porze" Wtedy nie przejąłem się tą sytuacją pomyślałem że odosobniony przypadek nie ma czym się przejmować.
Vieslav pisze:Jeśli numer został przeniesiony operator o tym informuje i ruch leci gdzie trzeba.
Jeśli natomiast w Plusie jest wszystko w porządku to niestety takie uroki Playa, przyzwyczajaj się.
a miało być
mariusz9a pisze:Powinno sie to załatwić jednym telefonem do działu technicznego Play a rozwiązanie nie powinno trwać dłużej niż 24h (tak to wygląda u mnie - UPC).
Przeczuwałem że to nie będzie tak piękna reklamacja czyli szybka i bezbolesna.
Często coś reklamuje więc jestem przyzwyczajony, nie wiem czy jestem problematycznym klientem czy trafiam gorzej niż inni. Może swoje życie powinienem reklamować tylko gdzie :P


No to zostało mi jak na razie czekać na ruch/stanowisko play.
Wiem że tym razem nie popuszczę play.

 #587142  autor: szarygumis
 08 paź 2012, 06:55
Miałem podobnie przenosiłem nr z orange do play.
O ile dobrze pamiętam nie mogli się do mnie dodzwonić ludzie ze stacjonarnego i z jednej sieci chyba ery (ale nie jestem pewien). Na pewno było to po danym operatorze nie że losowe numery.
Interwencja w play sprawę rozwiązała przy czym u mnie trwało to długo (z miesiąc).
Na otarcie łez zaproponowali dodatkowe minuty z prośbą o zatwierdzenie np. przez maila. Wysłałem takie potwierdzenie a minuty nie przyszły ale machnąłem na to ręką.
Od tej pory już więcej problem się nie powtórzył.
Trzeba reklamować. :smt006

 #587147  autor: piorunek
 08 paź 2012, 07:46
szarygumis pisze:O ile dobrze pamiętam nie mogli się do mnie dodzwonić ludzie ze stacjonarnego i z jednej sieci chyba ery (ale nie jestem pewien). Na pewno było to po danym operatorze nie że losowe numery
W Katowicach nie mogli się dodzwonić z orange ale nr "macierzysty" ery. I wydaje mi się że to jest zjawisko losowe. Dziś pobawię się simem tak tak
Interwencja w play sprawę rozwiązała przy czym u mnie trwało to długo (z miesiąc).
Przy telefonie biznesowym to nie jest to dobra wiadomość i jeszcze walczę o podpisanie umowy w Katowicach gdzie mają nr "macierzyste" ery :(



Zadam czysto-teoretyczne pytanie do tego fragmentu:
Vieslav pisze:Po pierwsze: kontakt z Plusem. Źle ustawili tablice routingową, czyli przekierowanie na twój numer jest źle ustawione lub przekazali do Orange złą informację o przynależności numeru. Jeśli ktoś wybiera twój numer najpierw leci prośba do "macierzystego" operatora, czyli właściciela numeru. Jeśli numer został przeniesiony operator o tym informuje i ruch leci gdzie trzeba
Powiedzmy że mamy nr plus "macierzysty", gdzie co roku był zmieniany operator z zostawieniem nr wyglądało to tak:
+ -> era -> play -> orange
I teraz dzwoniąc na taki nr plusowy jak wygląda połączenie:
Czy leci do + i on wysyła do orange bez pośredników :?:
Czy leci do + a później -> era -> play -> orange :?:

 #587190  autor: mariusz9a
 08 paź 2012, 12:49
Vieslav pisze:Po pierwsze: kontakt z Plusem.
A niby po co i w jakim celu? Przecież piorunek nie jest już klientem Plusa. Tak samo nie zgłasza tego do Orange, u którego pierwotnie numer kupił, bo też nie jest już ich klientem.

piorunek, na razie nie ma co pisać reklamacji, Ty lepiej zgłoś problem techniczny. Reklamacja nie jest równa z rozwiązaniem problemu. Musisz zgłosić Play że po przeniesieniu numer masz problem z połączeniami przychodzącymi. Play wie kto jest operatorem macierzystym i zgłasza problem do niego - w tym przypadku do Orange (oraz także do Plusa). Poprawa routingu nie powinna trwać dłużej niż 24h, a jeśli trwa to tylko możesz mieć pretensje do obsługi Play.

 #587274  autor: piorunek
 08 paź 2012, 19:34
Zgłoszenie poszło przez play24 i wygląda tak:

Data zgłoszenia: 07.10.2012 Dotyczy numeru: 506... Status: Rozpatrywane Data zamknięcia: -
Kategoria: Kwestie techniczne Kanał: WWW Status zamknięcia: Rozpatrywane

Opis problemu

Model urządzenia: Samsung GT-S7230, na innym telefonie również

Lokalizacja: Przynajmniej Katowice, Poznań

Data lub okres występowania problemu: przynajmniej od 2012-09-26

Kod lub opis błędu:

Szczegółowy opis: ...


Opis jest krótki że wszyscy nie mogą się dodzwonić do mnie i takie komunikaty jak wyżej pojawiają się.


Rozmawiałem z kolega który współpracuje z play i powiedział że trudno będzie znaleźć osobę która odpowie na takie zgłoszenie w play.
Dużo informacji nie dałem ponieważ niech męczą się sami. Dziwie się że nikt nie zadzwonił dopytać się lub nie napisał bo na dialog jestem chętny do współpracy.
Sam wcześniej nie wiedziałem co to jest nr macierzysty a dzięki temu wątkowi oraz użytkownikom wiem co to :D

o perypetiach będę informował.

 #587280  autor: nemo2009
 08 paź 2012, 19:58
Też miałem problemy z 2 numerami przeniesionymi do Play.Pisz od razu do konsultanta Play na telepolis,play4u w temacie [Play]Tu znajdziesz pomoc.Ze zgłoszeniami na play24 niewiele zdziałasz.

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #587964  autor: piorunek
 12 paź 2012, 07:32
Żeby szybciej play naprawił usterkę napisałem na ich forum taki wątek http://forum.blogplay.pl/showthread.php ... szyscy-mog
Na priva dostali dodatkowe info + linki do youtube.
Do mnie dzwonią, puszczają sygnały z 3 nr różnych żeby sprawdzić czy można się dodzwonić. Jak na razie miałem 2 takie serie.
Wczoraj napisali mi smsa:
"Witamy, informujemy, ze zgloszenie 49629712 wymaga dodatkowej analizy przez naszych ekspertow, po ktorej udzielimy odpowiedzi. Pozdrawiamy PLAY"

Widzę że mają dużego rebusa do rozwiązania :?