• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #714475  autor: Sarah
 01 maja 2014, 12:36
chociaż zasięg jest. Nie mogę nic zrobić. W zakładce-stan- pokazuje, że:stan usługi-nie działa, stan sieci kom.-rozłączono, sieć-nieznana. Co robić ???? Moc sygnału jest, rachunek opłacony. Może przypadkowo coś zrobiłam, włączyłam ?? Pomocy !! Sarah

 #714480  autor: mariusz.dytko
 01 maja 2014, 13:14
Jakii telefon? Jaka sieć? A może tryb samolotowy został uruchomiony?

Było - Nokia 1610 (1997r.), Nokia 5110, Nokia 3210, Nokia 3410, Nokia 6100, Nokia 6030, Nokia 6310i, SE K750i, SE K800i, Samsung Wave GT-S8500, Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy SIII LTE, Meizu MX4. Jest Nokia 6310i, Xiaomi Redmi Note 4 (snapdragon).

 #714482  autor: Sarah
 01 maja 2014, 14:08
Nie, tryb samolotowy wyłączony. Sieć Orange. Tel. Galaxy S3

[ Dodano: 2014-05-01, 14:13 ]
Jest Ktoś, kto może pomóc ???? Nie znam się na stronie technicznej telefonów, do tej pory miałam stary, poczciwy typ dotykowej Nokii, no to teraz mam..... Co się mogło stać ????

 #714493  autor: KA
 01 maja 2014, 14:38
Wyłączałaś i włączałaś telefon? Może pomóc.

 #714494  autor: Sarah
 01 maja 2014, 14:42
Tak, włączyłam, wyłączyłam. Nawet baterię wyjęłam i włożyłam ...nic....

 #714533  autor: janekt
 01 maja 2014, 18:40
Czy korzystasz z sieci 3G (WCDMA) czy 2G (GSM)?
Przypuszczam, że niechcący zmieniłaś pasmo radiowe (ale to będzie prawdą, jeżeli telefon jest ustawiony na korzystanie z sieci 3G), da się to łatwo "odkręcić", spokojnie ;)

JanekT

 #714542  autor: Sarah
 01 maja 2014, 19:18
Dziękuję za podpowiedź. Wydaje mi się, że 2G ale pewna nie jestem.... jak to sprawdzić, zrobić ?? Nie jestem w Polsce i nie mam możliwości iść do jakiegoś serwisu. Muszę sobie sama to naprawić :) Wracam za 3 tyg i bez tel. nie mogę tu funkcjonować. NIe łapie żadnej sieci kiedy robię -wyszukiwanie- NIC ! Bak wszystkiego.... to jak to "odkręcić " ???

 #714543  autor: janekt
 01 maja 2014, 19:35
Wchodzisz w Ustawienia- Sieć komórkowa (czy coś takiego) -Tryb sieci (zmień na GSM, ale najpierw zobacz jaki jest obecnie, potem zmień). Jeżeli wróci sygnał- jest dobrze, jeżeli nie- to coś poważniejszego.

JanekT

 #714544  autor: Sarah
 01 maja 2014, 19:45
Już to zrobiłam, nic. Zobaczyć obecnego nie mogę bo go nie ma, ale jest ustawiony na automatyczny-ten i ten. ????

 #714548  autor: goral2099
 01 maja 2014, 20:00
Może zacznijmy od początku: Kiedy zaczęły się problemy - pojawiły się po jakimś konkretnym wydarzeniu, czy po prostu "ni z gruszki, ni z pietruszki"? Jak rozumiem, to polska karta w roamingu zagranicznym? Masz możliwość sprawdzić na innej karcie czy tel działa, ewentualnie tą kartę w innym telefonie?

 #714553  autor: Sarah
 01 maja 2014, 20:31
Ni z gruszki, nagle. Wczoraj późnym wieczorem. Nie bardzo mam gdzie sprawdzić kartę. Nie wiem co to jest, ale sam tel. chyba jest ok bo w "stan"- stan urządzenia-normalny. Natomiast karta ? Zupełnie nowa, wymieniona na tą malutką wraz z telefonem miesiąc temu. Tak jakby sieci nie wyszukuje, a nawet na pewno.

[ Dodano: 2014-05-01, 20:33 ]
Tak, karta w roamingu. Polski Orange, do tej pory-bez zarzutu.

[ Dodano: 2014-05-01, 20:36 ]
Nie zarejestrowano w sieci-takie powiadomienie wyświetla się gdy próbuję np. gdzieś zadzwonić.

[ Dodano: 2014-05-01, 20:41 ]
Wyszukuje tutejsze sieci, ale nie loguje

[ Dodano: 2014-05-01, 21:00 ]
Aaa, i może to jest istotne: na wyświetlaczu-tylko połączenia alarmowe. Chociaż nawet to nie działa.

 #714567  autor: janekt
 01 maja 2014, 22:25
Jeżeli możesz, sprawdź kartę w innym telefonie czy działa. Jeżeli nie, to z kartą jest coś nie tak (może Orange wyłączyło Ci "niechcący" roaming). Sprawdź też, czy jakakolwiek brytyjska (lokalna) karta SIM ma te same problemy co Twoja obecna.
Jeżeli jednak to nie karta, to:
-wpisz kod (tak jakbyś chciała zadzwonić do kogoś) *#*#4636#*#*
-wybierz Informacje o telefonie
-kliknij klawiszem wyboru (dotykowy, nie ten ze strzałką, tylko ten drugi), wybierz Pasmo radiowe
-ustaw na Automatic lub Euro
-jeżeli to nie pomoże, przywróć telefon do ustawień fabrycznych (opcja bez usuwania danych, same ustawienia!)

JanekT

 #714568  autor: goral2099
 01 maja 2014, 22:26
Czyli do wczoraj normalnie byłaś zalogowana w zagranicznej sieci i mogłaś wykonywać rozmowy itp i nagle bez twojej ingerencji tel wylogował się z sieci?

A jak wejdziesz sobie w Orange Online to masz możliwość włączenia/wyłączenia roamingu czy coś w tym rodzaju? Może spróbuj zgłosić to online do operatora?

Ciężko tak radzić na odległość mając tak mało informacji... :(

 #714571  autor: Sarah
 01 maja 2014, 22:28
Dziękuję bardzo za informacje i dobre chęci :)) zaraz próbuję ...

[ Dodano: 2014-05-01, 22:32 ]
Przy włączaniu tel. pojawia się infor., :: karta sim/ruim zablokowana/tylko połączenia alarmowe
Ale dlaczego ?? rachunek zapłacony, poza tym najpierw są wyłączane wychodzące poł. a tu-nic. I ten brak sieci ! Nie uszkodziłam przecież karty ! To dlaczego jakaś blokada ?

 #714573  autor: janekt
 01 maja 2014, 22:42
Sprawdź kartę z lokalnej sieci- jeżeli zadziała, to wina leży po stronie operatora.

JanekT

 #714574  autor: goral2099
 01 maja 2014, 22:43
Nie wiem...może masz jakiś limit kwotowy, po którym połączenia w roamingu są blokowane?

 #714576  autor: janekt
 01 maja 2014, 22:54
Taki limit zdaje się ma każdy nasz operator. Ale jego wyczerpanie nie powodowałoby raczej całkowite odcięcie od sieci, bo to by było bez sensu.

JanekT