• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #592972  autor: marnotrawny
 04 lis 2012, 06:43
Witam.
od kilku dni obserwuję dziwną przypadłość w sieci Orange. Otóż mimo zalogowania do sieci (3G) nie mogę się dodzwonić otrzymując informację iż abonent jest poza zasięgiem. W tym samym czasie ów abonent dostaje informację o próbie połączenia, a ja, że jest już dostępny. Kolejna próba jest dokładną kopią pierwszej. I tak w koło macieju. Nie dzieje się to zawsze, ale nieraz nawet z 10 razy pod rząd, i jest to nieco hmm... Sprawdzone na trzech różnych telefonach. Dzieje się to tylko w 3G.
Przeciążona sieć?
Awarie trzech telefonów wykluczam.
Czy ktoś z Was ma/miał taki problem?

Pozdrawiam.

 #593008  autor: mariusz9a
 04 lis 2012, 11:50
A Orange ma może w Twojej okolicy odpaloną sieć UMTS 900? Zobacz czy telefon wykrywa Ci w eterze siec networks.

 #593019  autor: kondzi
 04 lis 2012, 12:26
Plus na kartę też ma tę przypadłość, czasem pomaga przełączenie na 2G, czasem dopiero restart telefonu pomaga. Jak się tak dzieje, mam pełny zasięg 3,5G (UMTS900).
Może to taka przypadłość UMTS900?

 #593085  autor: ezaq
 04 lis 2012, 18:00
U mnie się tak dzieje od kilku miesięcy niezależnie od lokalizacji. Winą jest to, że telefon z nieznanych powodów wskakuje na nośne 10589 i 10614, na których nie są dostępne rozmowy głosowe, a jedynie przeznaczone są do internetu. Kiedyś telefon się trzymał wyłącznie nośnej 10564 i nie było problemów. Z powyższych powodów byłem zmuszony włączyć tryb "tylko 2G".

 #593306  autor: marnotrawny
 05 lis 2012, 17:02
No właśnie, dziwna nieco i wkurzająca ta usterka. Być może ma to związek z NetWorks. Na szczęscie nie dzieje się to zawsze. Najczęściej w godzinach wieczornych, czyli pewnie w największym ruchu sieciowym. Generalnie Orange w mojej okolicy ma najgorsze pokrycie 3G, wręcz nawet tragiczne można by powiedzieć (Płock). Używanie internetu w telefonie jest zazwyczaj koszmarnie wolne. Dla porównania, Play - to istna rakieta w porównaniu z dorożkową Orange w tej lokalizacji. Mam nadzieję że niebawem się to poprawi, lecz podejrzewam iż prędzej zmienię sieć. A mam już faworyta :-)
ezaq, z tymi nośnymi 10589 i 10614 - to postaram się podpatrzeć na netmonitorze, czy to może nie jest ten problem. Dziwne to bardzo, że BTS wpuszcza telefon na takie nośki. Ale wydaje się to najbardziej prawdopodobne.
Natomiast co do UMTS900 w Oranżadzie, to w moim miasteczku długo chyba nie będzie. Może gdzieś na obrzeżach, ale to jeszcze wody w Wiśle sporo upłynie :-)
 #593813  autor: Orange Ekspert
 07 lis 2012, 19:47
marnotrawny pisze:Witam.
od kilku dni obserwuję dziwną przypadłość w sieci Orange. Otóż mimo zalogowania do sieci (3G) nie mogę się dodzwonić otrzymując informację iż abonent jest poza zasięgiem. W tym samym czasie ów abonent dostaje informację o próbie połączenia, a ja, że jest już dostępny. Kolejna próba jest dokładną kopią pierwszej. I tak w koło macieju. Nie dzieje się to zawsze, ale nieraz nawet z 10 razy pod rząd, i jest to nieco hmm... Sprawdzone na trzech różnych telefonach. Dzieje się to tylko w 3G.
Przeciążona sieć?
Awarie trzech telefonów wykluczam.
Czy ktoś z Was ma/miał taki problem?

Pozdrawiam.
Czy problem nadal występuje? Możesz podać dokładną lokalizację (wraz z ulicą)? Sprawdzę jak wygląda sytuacja z zasięgiem w Twoich okolicach.

Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert

 #593827  autor: ezaq
 07 lis 2012, 20:41
Orange Ekspert pisze:Czy problem nadal występuje?
U mnie ciągle występuje. Przykładowa stacja, na której to przed chwilą sprawdziłem: Wrocław, ul. Wyścigowa 58. Na co dzień jestem zmuszony używać trybu "tylko 2G". Po przełączeniu na "tylko UMTS" telefon zalogował się na nośnej 10589 - mimo zasięgu, próby wykonania połączenia, czy użycia kodu USSD zakończyły się komunikatem "poza zasięgiem sieci". Na mój numer nie dało się dodzwonić - komunikat "wzywany abonent ma wyłączony telefon bądź znajduje się poza zasięgiem sieci".
Druga próba z trybem podwójnym. Po 3m31s telefon zalogował się do UMTS nośna 10564 - połączenia działały normalnie. Po kolejnych 1m31s telefon wskoczył na nośną 10614 i na niej już pozostał - niemożliwość korzystania z usług jak opisana powyżej.

 #593834  autor: Andrzej311
 07 lis 2012, 21:22
LUDZIE a jaki ma mieć orange zasięg 3G jak ma najmniej nadajników ze wszystkich operatorów. Jeden nadajnik na całe miasto nie wystarczy.
Po drugie z tego co jest na różnych forach to taka sytuacja w orange jest na porządku dziennym.
Autorowi radze przełącz sie na 2G tylko troche dziwnie być w największej sieci i mieć 2G.

 #594018  autor: Orange Ekspert
 08 lis 2012, 18:53
ezaq pisze:
Orange Ekspert pisze:Czy problem nadal występuje?
U mnie ciągle występuje. Przykładowa stacja, na której to przed chwilą sprawdziłem: Wrocław, ul. Wyścigowa 58. Na co dzień jestem zmuszony używać trybu "tylko 2G". Po przełączeniu na "tylko UMTS" telefon zalogował się na nośnej 10589 - mimo zasięgu, próby wykonania połączenia, czy użycia kodu USSD zakończyły się komunikatem "poza zasięgiem sieci". Na mój numer nie dało się dodzwonić - komunikat "wzywany abonent ma wyłączony telefon bądź znajduje się poza zasięgiem sieci".
Druga próba z trybem podwójnym. Po 3m31s telefon zalogował się do UMTS nośna 10564 - połączenia działały normalnie. Po kolejnych 1m31s telefon wskoczył na nośną 10614 i na niej już pozostał - niemożliwość korzystania z usług jak opisana powyżej.
Wczoraj mogły występować utrudnienia w działaniu sieci w Twojej okolicach. Dziś powinno być już wszystko OK. Pamiętaj też, że, na jakość połączenia komórkowego ma wpływ bardzo wiele czynników i czasami tego typu sytuacje mogą mieć miejsce. Jeśli problemy będą się nasilać to napisz na Pomoc Orange podaj numer telefonu oraz przykłady takich zdarzeń (z numerem, na który dzwonisz, datą oraz godziną). Przykłady im nowsze tym lepiej. Będzie można to bardziej szczegółowo sprawdzić. Link do formularza znajdziesz na Profilu Orange Polska na Facebooku https://www.facebook.com/orangepolska/a ... 9028851067

Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert

 #594091  autor: ezaq
 08 lis 2012, 23:37
Orange Ekspert pisze:Wczoraj mogły występować utrudnienia w działaniu sieci w Twojej okolicach. Dziś powinno być już wszystko OK.
Nic się nie zmieniło, oprócz tego, że dzisiaj było dobrze przez 45min., po których przez kolejne 2,5h telefon skakał po nośnych 10589 i 10614, co uniemożliwiało połączenia. A opisywane przeze mnie problemy mam od ok. lipca niezleżnie od lokalizacji.

Nie mam konta na facebooku, więc proszę mnie tam nie odsyłać.

 #594097  autor: MaciejM
 08 lis 2012, 23:46
Orange Ekspert, ezaq, identyczny problem mam czasami w Białymstoku. Zasięg jest ale nic zrobić nie można. RRC STATE: LIMITED. Myślałem, że to coś z moim telefonem, ale gdy korzystam z innej sieci problem nie występuje.

Orange Ekspert, można prosić o konkrety, a nie o przygotowane skrypty typu "może wpływać wiele czynników i tego typu sytuacje mogą mieć miejsce"
Czy te "wiele czynników" ma związek z aktywnością słoneczną czy padającym deszczem (takie tłumaczenie usłyszałem w waszym BOKu, wspaniałym biurze obsługi klienta, którzy potrafią użyć w cudowny sposób skrótu CTRL+F5 na tablecie z Apple oraz Androidzie by wyłączyć kompresję obrazków), ale w innych sieciach mimo wszystko działa normalnie. No chyba, że wybuchy na słońcu i padający deszcz wpływa tylko na sygnał sieci Orange :D


Zamieszczam cytat, by nie było iż mam bujną wyobraźnię, której można pozazdrościć waszym konsultantom.
Witam,

Dziękuję za nadesłaną korespondencję.

Kombinacje klawiszy: Ctrl + F5 może Pan wyświetlić po uruchomieniu przeglądarki w tablecie i wybraniu opcji wpisywania tekstu. Mam nadzieje, że podane informacje będą pomocne.

Pozdrawiam,
Artur K.
Doradca w Departamencie Obsługi Klientów Indywidualnych
PTK Centertel Sp. z o.o.

 #594137  autor: marnotrawny
 09 lis 2012, 09:12
Technicznie wydawać by się mogło, iż zalety sieci 3G są nieporównywalnie większe od 2G, lecz chyba nie we wszystkich sieciach.

"Reklama"
Drogi kliencie Orange, u nas nie musisz inwestować w drogi telefon, gdyż w naszej sieci 3G prawie nie działa :-)

U mnie dalej bez zmian. Muszę być 2G only aby móc odebrać rozmowę. Może NetWorks coś zmieni? Oby na lepsze :-)

ezaq, z jakiego netmonitora korzystasz?

 #594548  autor: ezaq
 11 lis 2012, 10:27
marnotrawny pisze:ezaq, z jakiego netmonitora korzystasz?
FieldTest dla symbiana S60v2 na Nokii 6630.