• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #567635  autor: wasikowski
 14 lip 2012, 17:17
Mam duży problem i nie wiem jaka jest tu przyczyna. Proszę podsuncie pomysły co mam zrobić.

opiszę sytuację:

punkt A- miejsce mojego zamieszkania

punkt B- inne miejsce (drugi koniec miasta).

Sytuacja dotyczy Krakowa.

Zakupiłem jakieś dwa tygodnie dwie aktywacje w T-Mobile, w obu przypadkach chodzi o Samsunga Wave 3.

Próbując zadzwonić z jednego aparatu Wave3 na drugi, np. z miejsca mojego zamieszkania (punkt A) do innego miejsca (drugi koniec Krakowa) na drugi aparat Wave 3, wybiera numer i po odebraniu przez drugą osobę połączenia odrazu krótki sygnał u mnie i mnie wyrzuca.

Analogicznie jeśli żona dzwoni ze swojego Wave3 z pkt B do pkt A miejsca zamieszkania, też po odebraniu wyrzuca połaczenie. Lub zamiast zerwania po sekundzie połaczenia- włącza się odrazu poczta.
Po czym na telefon na którym się odbierało rozmowę przychodzi komunikat o nieodebranych połaczeniach.

Dodam, że próbując zadzwonić z pkt A z Wave-a np. gdzie indziej na numer stacjonarny- nie ma z tym problemu.

Z kolei dzwoniąc z Wave-a z pkt B do miejsca mojego zamieszkania pkt A na numer Play, też ta sama sytuacja czyli zaraz odrzuca mi połączenie.

Dzoniłem na pomoc techniczną do BOK, najpierw coś tam poględził o tym, że może być wadliwy soft na telefonie (ale akurat zdarzyło by sie na dwóch wave-ach?), a potem stwierdził, że ludzie inni zgłaszali w moim rejonie zamieszkania też problemy techniczne podobne- ale czy powiedział prawdę czy na odczepnego to ja już nie wiem.

I pytanie czym to może być spowodowane:

1. czy wadliwym softem obu telefonów?

2. czy problemami technicznymi z zasięgiem w moim miejscu zamieszkania (ale czy wówczas jak dzwonię do domu nawet na Play a nie na T-Mobile to by nie musiało połączyć- co nie ma miejsca)?


Proszę pomóżcie bo już nie wiem co robić?

Czy jesli jest akurat w moim miejscu kiepski zasięg to czy nie ma możliwości rozwiązać umowy- czy wkopałem się w maliny na dwa lata??

[ Dodano: 2012-07-14, 17:41 ]
nie mam możliwości edycji postu toteż piszę jeden pod drugim.

Wpadłem na pomysł i w miejscu zamieszkania zamieniłem telefony- kartę T-Mobile włożyłem do Nokii i zadzwoniłem na inny telefon też w miejscu zamieszkania i tak:

dzwonię na inny numer Play- łączy

dzwonię z Nokii (T-Mobile) na Wave (T-Mobile) wyrzuca połączenie

dzwonię z innego Play na Nokię (T-Mobile) łączy

dzwonię z innego Play na Wave (T-Mobile) wyrzuca


czyli wychodziło by na to że oba Wave3 mają wadliwy soft?? Czy ktoś miał problemy z tym telefonem?

 #567763  autor: nowy57
 15 lip 2012, 11:55
trwaja prace na uruchomieniem wspolnej sieci networks i w mojej miejscowosci (radom) takze byly problemy przez kilka dni .. telefon logowal sie do siebie po czym gubil zasieg na kilkanascie dziesiat sekund i ponownie sie logowal do sieci i tak w kolo .. wymienilem karte sim na nową i tak samo - bez poprawy .. za kilka dni problem sam ustapil .

 #567804  autor: muchakk
 15 lip 2012, 14:23
Z jakiego zasięgu korzystasz? Masz automat, a może masz na sztywno wybraną sieć 2G czy 3G ?

 #567895  autor: wasikowski
 15 lip 2012, 23:35
muchakk pisze:Z jakiego zasięgu korzystasz? Masz automat, a może masz na sztywno wybraną sieć 2G czy 3G ?
Początkowo miałem ustawione na automatyczną, ale za radą innych przełączyłem na tryb 900/1800 (bo nadajnik do 3G mamj daleko i często mi skakało między zakresami). Jednak to przełączenie nie pomogło.

Jak miało miejsce rozłączanie rozmówcy w zakresie automatycznym tak i ma teraz w zakresie 900/1800.

 #567902  autor: muchakk
 15 lip 2012, 23:44
Sprawdzałeś w KIES czy nie ma dostępnej jakiejś aktualizacji do tego telefonu? Mi sie wydaje ze to faktycznie jakiś problem związany z telefonami.

 #567909  autor: wasikowski
 15 lip 2012, 23:54
muchakk pisze:Sprawdzałeś w KIES czy nie ma dostępnej jakiejś aktualizacji do tego telefonu? Mi sie wydaje ze to faktycznie jakiś problem związany z telefonami.
niestety na tą chwilę nie ma... chyba się przejdę do serwisu...

wczoraj przywróciłem telefon do ustawień fabrycznych i mimo działającego internetu teraz doszedł nowy problem a mianowicie próbując w nawigacji pobrać mapę Polski pobierze jakieś 20mb ze 159mb i wyskakuje za każdym razem komunikat "błąd sieci"

 #568968  autor: Ramirez
 20 lip 2012, 10:07
muchakk pisze:Sprawdzałeś w KIES czy nie ma dostępnej jakiejś aktualizacji do tego telefonu? Mi sie wydaje ze to faktycznie jakiś problem związany z telefonami.

Przez Kiesa dla telefonu z brandowanym softem to prawie na pewno nigdy nic nie wgra bo taka jest polityka samsunga czy tez operatorów... Jak telefon ma brandowany soft to w zakładce aktualizacje oprogramowania pisze zawsze- Tej wersji urządzenia nie można aktualizować. Jak sie ma czysty sklepowy soft to pisze gdy nie ma żadnej aktualizacji - To jest najnowsza wersja oprogramowania układowego

 #577111  autor: jacx86
 23 sie 2012, 20:28
Witam. Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam w tym ponieważ problem jest podobny.

Mianowice rozłącza połączenie. Jest zasięg maksymalny jaki może wskazywać. Po chwili gubi się i znów wraca do wcześniejszego stanu. Dodam, że występuje on w miejscach gdzie wcześniej nie występował. Próbowałem już na 2 telefonach i cały czas to samo. Byłem nawet w punkcie wymienić kartę i nie pomogło.

Jeśli ktoś się spotkał z czymś podobnym lub zna rozwiązanie owego problemu proszę o pomoc.

Pozdrawiam i dziękuję.

 #577143  autor: Edmund
 23 sie 2012, 22:18
Na jakich modelach telefonów sprawdzałeś? Ponadto - czy ta usterka występuje w jednym miejscu czy niezależnie od miejsca gdzie się znajdujesz?

Wszechobecnemu analfabetyzmowi, braku poszanowania dla języka ojczystego i braku czytania ze zrozumieniem mówię nie!

Orange: Nowe GO
Play: Fresh, stare Lubię to!
Plus na Kartę
Net: OFnK, Aero2

 #577161  autor: muchakk
 23 sie 2012, 23:16
Na podkarpaciu zasięg na 2G też "faluje" od 0 do full'a, ale ma to związek z uruchamianiem sieci networks! która w Przemyślu ma ruszyć 1 października...

 #577198  autor: jacx86
 24 sie 2012, 07:46
Sprawdzalem na modelu SE S312 oraz Samsungu Avilla. Usterka występuje niezależnie od miejsca gdzie jestem.