• Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #354584  autor: Grzegosh
 23 sie 2009, 23:14
Witam, planuję kupić avilę od znajomego. Mówi, że kupił ją w komisie, ktoś oddał do komisu po kupnie w salonie ery. Koleś w komisie zdjął simlocka. Teraz moje pytanie, czy ten telefon stracił 2 letnią gwarancję o to? Nie znam się zbytnio, ale jakieś 2 lata temu kiedy kupowałem l760 ludzie mówili, że o simlocka traci się gwarancję.
Nie chciałbym kupować czegoś co nie jest już na gwarancji...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 11:01 przez Grzegosh, łącznie zmieniany 1 raz.

 #354585  autor: elrond
 23 sie 2009, 23:21
Prawdopodobnie gwarancja została utracona. Era ściąga simlocki za darmo (chyba tak jak Play robi odpowiedni wpis w gwarancji) jednak albo pierwszy właściciel o tym nie wiedział, przegapił sprawę albo mu nie zależało. Nie wiem jakie warunki stawia Era - czy wystarczy sama gwarancja - wówczas mógłby to zrobić każdy - czy też może wymagać umowy.

 #354587  autor: Grzegosh
 23 sie 2009, 23:28
W jaki sposób to sprawdzić? Czy telefon dalej posiada gwarancję czy już nie?
Dzięki za odpowiedź.

 #354590  autor: elrond
 23 sie 2009, 23:45
Grzegosh pisze:W jaki sposób to sprawdzić? Czy telefon dalej posiada gwarancję czy już nie?
Nie ma na to sposobu innego niż oddanie telefonu na gwarancję z powodu jakiejś usterki. Jeśli w gwarancji nie będzie odpowiedniego wpisu istnieje wysokie ryzyko że telefon po powrocie z serwisu, wróci z unieważnioną gwarancją.

Jest jeden sposób na obejście sprawy - jeśli Era nie wymagałaby umowy, tylko sam papier gwarancji (jeśli go masz) to simlocka można z powrotem "założyć", iść do salonu i poprosić o zdjęcie. Wówczas będzie odpowiedni wpis i nie będzie simlocka. Ale jak już powiedziałem, Era musiałaby tak jak Play - nie wymagać umowy.

 #354591  autor: thonka
 23 sie 2009, 23:45
Grzegosh pisze:W jaki sposób to sprawdzić? Czy telefon dalej posiada gwarancję czy już nie?
Dzięki za odpowiedź.
zdecydowana wiekszosc telefonow zakupionych w ostatnich 6 miesiacach w erze nie ma blokad.
jezeli takowa byla, a twoj znajomym zamiast w erze zdjal te blokade w komisie, to prawie na 100% gwarancja zostala utracona. poczytaj warunki w karcie gwarancyjnej, powinno byc tam napisane, czy ingerencja w blokade sim powoduje utrate czy tez nie.

sprawdzic najprosciej jest poprzez przejrzenie karty gwarancyjnej - jezeli jest w niej wpis z salonu ery o zdjeciu blokady, a telefon mial wczesniej blokade to wszystko jest ok. jezeli takiego wpisu nie ma, albo jest ale nie z ery, choc telefon fabrycznie mial blokade na ere to niestety gwarancji na ten telefon brak (tu znow wszystko rozchodzi sie o zapisy w tresci samej karty gwarancyjnej).
drugi sposob - autoryzowany serwis, tam z pewnoscia beda wiedziec czy telefon mial blokade czy tez nie.

[ Dodano: 2009-08-23, 23:50 ]
elrond pisze:Jest jeden sposób na obejście sprawy - jeśli Era nie wymagałaby umowy, tylko sam papier gwarancji (jeśli go masz) to simlocka można z powrotem "założyć", iść do salonu i poprosić o zdjęcie. Wówczas będzie odpowiedni wpis i nie będzie simlocka. Ale jak już powiedziałem, Era musiałaby tak jak Play - nie wymagać umowy.
jest to sposob ;) o ile rzeczywiscie nie wymagaja umowy tylko gwarancja + dowod zakupu. jezeli by tak bylo to, generalnie powinno byc wszystko ok.

wszystko zalezy tu jednak od tego jak pamiec telefonu przechowuje informacje o sciagnieciu blokady. operatorzy sciagaja blokady kodami podczas gdy komisy w zdecydowanej wiekszosci sciagaja te blokady kablem. w takich nokiach dociekliwy serwisant taka roznice jest w stanie zauwazyc. jak jest z samsungiem tego nie wiem...
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 23:54 przez thonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #354592  autor: Grzegosh
 23 sie 2009, 23:52
Dziękuje za fachową pomoc.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-08-24, 00:11 ]
no własnie kolega mowil, że kablem sciągane było. No cóz, pozostaje mi przejrzeć umowę, zanieść do salonu ery i zapytać czy telefon nadal ma gwarancję.
Chyba warto sie natrudzić, bo telefon ma 2 miesiące, a sprzedać chce go za 470-480 zł.

 #354647  autor: kowcio
 24 sie 2009, 11:00
Grzegosh, być może jak się popsuje i oddasz go na serwisy to oni się nie zorientują o tym. Spokojnie, nie ma co panikować- szczególnie, że ten model nie psuje się często. Jak już to ekran możesz zniszczyć, którego na gwarancji Ci nie wymienią.

 #354803  autor: Grzegosh
 24 sie 2009, 22:33
No wiem, że się nie psuje, ale to tak trochę psychicznie niekomfortowo :)
Najlepiej jak pójdę z nim do salonu to się dowiem, jak będzie bez gwarancji to może uda mi się cenę obniżyć :)
W sumie telefon się opłaca brać za 470-480 zł nie? Klapka tylna porysowana ale to standard.

 #354810  autor: elrond
 24 sie 2009, 22:46
Grzegosh pisze:W sumie telefon się opłaca brać za 470-480 zł nie? Klapka tylna porysowana ale to standard.
Moim zdaniem nie. Po pierwsze - jakby na to nie patrzeć - telefon jest używany, sam piszesz że ma nawet ślady użytkowania. A po drugie - niepewna gwarancja, w a zasadzie jej brak.
Grzegosh pisze:No wiem, że się nie psuje, ale to tak trochę psychicznie niekomfortowo
Jeżeli chcesz się czuć komfortowo to dołóż troche grosza i nawet za 500 znalazłaby się nowa. Zerknąłem na allegro i bez problemu można znaleźć za 539, a tutaj masz na przykład nową Avilę, fabrycznie bez simlocka za 509zł.

 #354829  autor: Grzegosh
 24 sie 2009, 23:57
No właśnie stan mojego konta na telefon to 500 zł :)
Na allegro nigdy nie brałem telefonów, trochę się boję. Może uda sie znaleść w komisie nowy. Dzieki za radę, wiec chyba jednak nie kupię tej używki, najbardziej odpycha ta gwarancja...
Pozostanie komis albo allegro, które mnie przeraża trochę, ale w sumie kiedys musi być ten 1 raz :)