• Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
 #354584  autor: Grzegosh
 23 sie 2009, 23:14
Witam, planuję kupić avilę od znajomego. Mówi, że kupił ją w komisie, ktoś oddał do komisu po kupnie w salonie ery. Koleś w komisie zdjął simlocka. Teraz moje pytanie, czy ten telefon stracił 2 letnią gwarancję o to? Nie znam się zbytnio, ale jakieś 2 lata temu kiedy kupowałem l760 ludzie mówili, że o simlocka traci się gwarancję.
Nie chciałbym kupować czegoś co nie jest już na gwarancji...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 11:01 przez Grzegosh, łącznie zmieniany 1 raz.

#354585  autor: elrond
 23 sie 2009, 23:21
Prawdopodobnie gwarancja została utracona. Era ściąga simlocki za darmo (chyba tak jak Play robi odpowiedni wpis w gwarancji) jednak albo pierwszy właściciel o tym nie wiedział, przegapił sprawę albo mu nie zależało. Nie wiem jakie warunki stawia Era - czy wystarczy sama gwarancja - wówczas mógłby to zrobić każdy - czy też może wymagać umowy.

#354587  autor: Grzegosh
 23 sie 2009, 23:28
W jaki sposób to sprawdzić? Czy telefon dalej posiada gwarancję czy już nie?
Dzięki za odpowiedź.

#354590  autor: elrond
 23 sie 2009, 23:45
Grzegosh pisze:W jaki sposób to sprawdzić? Czy telefon dalej posiada gwarancję czy już nie?
Nie ma na to sposobu innego niż oddanie telefonu na gwarancję z powodu jakiejś usterki. Jeśli w gwarancji nie będzie odpowiedniego wpisu istnieje wysokie ryzyko że telefon po powrocie z serwisu, wróci z unieważnioną gwarancją.

Jest jeden sposób na obejście sprawy - jeśli Era nie wymagałaby umowy, tylko sam papier gwarancji (jeśli go masz) to simlocka można z powrotem "założyć", iść do salonu i poprosić o zdjęcie. Wówczas będzie odpowiedni wpis i nie będzie simlocka. Ale jak już powiedziałem, Era musiałaby tak jak Play - nie wymagać umowy.

#354591  autor: thonka