• Wszystko, co związane z Androidem
Wszystko, co związane z Androidem
 #584482  autor: Lesher
 24 wrz 2012, 17:56
Witam wszystkich!

Mam problem z zakupionym niedawno Duosem.
W trakcie prowadzenia rozmów pojawiają się zakłócenia - ja słyszę mojego rozmówcę bardzo dobrze, natomiast mój rozmówca ma trzaski, wyciszenia (wg. relacji - jakbym mówił zza ściany), albo wycina mnie zupełnie na kilka- kilkanaście sekund.

Bez wątpienia na występowanie problemów ma wpływ słaby sygnał. Mimo tego, że w okolicy są trzy BTSy samego Playa (w tym 2G, UMTS, HSDPA, niektóre w odległości 100-200 m), to budynek w którym mieszkam jest dość masywny i co ważniejsze dużo ścian jest zbrojonych. Telewizji DVB-T właściwie nie da się u mnie oglądać bez zewnętrznej anteny i to pomimo tego że odległość od nadajnika wynosi kilka kilometrów, a nie ma przeszkód przysłaniających nadajnik). Na poprzednim telefonie (również Samsung) też były problemy z zasięgiem (wycinanie), ale przesuwałem się trochę (np. w pobliże okna) i było już ok (co ciekawe mam miejsca w mieszkaniu gdzie jest full zasięg, a 1 metr dalej nie da się rozmawiać). Na pewno "częstotliwość" występowania problemów była znacznie mniejsza, a jeżeli już to raczej ja nie słyszałem rozmówcy. Poza tym w miejscach gdzie poprzedni telefon działał bez problemu na nowym nie da się rozmawiać.
Niezależnie od tego, to co opisałem występuje też na otwartej przestrzeni, i to w miejscach gdzie na pewno nie ma problemu z zasięgiem (zresztą nawet telefon pokazuje maksymalny zasięg, ew. o jedną "kreskę" mniej).

Przypuszczam, że problem tkwi w przełączaniu się vocoderów w trakcie rozmowy, pod wpływem "miejscowego" pogorszenia sygnału, ale jak to sprawdzić?

Telefon jest w sieci Playa (próbowałem "na sztywno" ustawiać Plusa - to samo), druga karta Aero2. Ustawianie "na sztywno" 2G też nic nie zmienia - może trochę inne są objawy, częściej wycisza rozmowę niż zupełnie ją przerywa.

Telefon był dwa razy w serwisie (za drugim razem przelutowanie płyty głównej) i niewiele to pomogło. Podobno gdzie indziej (w serwisie) działa ok.

Gdzie może tkwić problem (telefon?, sieć?, system?)?
Ktoś miał podobne kłopoty?
Do kogo z tym uderzać (operator? producent?)

Czy jest jakiś program w Androidzie który umożliwiałby monitorowanie rozmowy (używany kodek, stopa błędów, natężenie sygnału, handovery, itp.), tak żeby można było przynajmniej spróbować dojść przyczyny?

Z góry dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony 19 paź 2012, 14:10 przez Lesher, łącznie zmieniany 1 raz.

 #585939  autor: play4you1
 02 paź 2012, 09:11
trzeba będzie to zweryfikować. Mozesz utworzyć zgłoszenie z dokładnymi danymi, dział techniczny sprawdzi to, ustawienia itp.