• Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Regulamin forum: 
Jeśli interesują Cię sprawy związane z aplikacjami oraz systemami mobilnymi Apple - zajrzyj do działu iOS i iPadOS.
 #399713  autor: code
 19 kwie 2010, 10:41
gdyby nie upadek iPhone'a znajomego
(3gs wypadł z wysokiego tramwaju, odbił się od chodnika i wpadł pod koła - na przystanku - czyli przeleciał jakieś 2 metry zanim pacnął o chodnik, do tego walnięcie w metalowe koło - ale działa jak działał)
nie zdawałbym sobie sprawy ze ściem generowanych przez "serwisy" i "Allegrowych sprzedawców" - i przed tym chciałbym przestrzec.

iPhone musiał iść na serwis, bo po upadku rozszczelniła się obudowa i kurz dostawał się pod ekran. do wymiany metalowa ramka i tył obudowy (drobne pęknięcie). serwisem na Polskę jest słynny już Regenersis; tam też spytaliśmy, ile kosztuje naprawa. Normalnym jest, że jak się zepsuje urządzenie, idzie się do autoryzowanego serwisu po naprawę. niestety, polityka Apple jest nieugięta - nie ma serwisowania iPhone'ów. jeśli się uszkodził, za 900zł dostaje się nowy i tyle. bez wymian części itp.

i tu ważna sprawa - Apple nie produkuje części zamiennych do iPhone. jeśli ktoś twierdzi, że naprawi telefon używając oryginalnych części - ściemnia. proponuję obchodzić takich ludzi / takie serwisy z daleka. jedyne, co można uzyskać, mając dobre dojście, to nieoryginalne części z fabryki Foxconna, które proponują trzy serwisy w Polsce; jeden w Warszawie, jeden w Krakowie i jeden w Poznaniu. Te części nie różnią się wyglądem od oryginalnych, nie wiem natomiast jak z trwałością - zobaczymy po czasie.

od tej pory przestało mnie dziwić to, że mój 3gs i 3gs drugiego znajomego (kupiony na allegro, od SS ze 100% pozytywami) różnią się w dotyku; ten z Allegro bardziej się "maże" - ślady po palcach są widoczne szybciej i ciężko je zetrzeć, przyciski działają ciut ciężej.

Przemyślcie zanim kupicie iPhone z Allegro. Nigdy nie wiadomo, co się trafi. iPhone znajomego, po serwisie, też trafi na Allegro - jak tylko pojawi się nowa wersja iPhone.

 #399725  autor: kuwejt
 19 kwie 2010, 11:42
To by było ciekawe... tymbardziej, że na stronie apple pisze zupełnie co innego:

http://images.apple.com/legal/terms/rep ... ne_OOW.pdf

polecam całość a kawałek punktu 1 pozwolę sobie tutaj zacytować:

In servicing your product, Apple may use new parts or parts equivalent to new in
performance and reliability, or Apple may exchange the product with a product that is new or equivalent to new in performance and reliability and is at least functionally equivalent to the original product. Apple will retain the replaced part that is exchanged under the service as its property, and the replacement part will become your property. Replaced parts are generally repairable and are exchanged or repaired by Apple for value

tak więc jak to sie ma do tego co napisałeś?

idziemy dalej:

http://www.apple.com/legal/terms/repair/agos.html

http://www.apple.com/legal/applecare/

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #399728  autor: code
 19 kwie 2010, 12:04
fragment, który przytoczyłeś daje Apple wszystkie możliwości bez konkretów, pozostawiając decyzję zastosowania danej opcji firmie.
nie mieszkam w stanach i nie wiem, jak jest w stanach; to, czego jestem pewny po rozmowie z Regenersisem, chatem z hotline'm Apple, rozmowami z większością serwisów (nieautoryzowanych - innych nie mamy) Apple - nie ma części zamiennych, Apple chce tylko i wyłącznie wymieniać telefony. Mój przypadek opisuje problem bez napraw gwarancyjnych - jednak procedura Regenresisu jest taka sama, jak w przypadku roszczeń gwarancyjnych; biorą telefon i wysyłają do Apple - i przychodzi nowy.

zauważ też, że na stronie https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do gdzie powinien być listing części "Do-It-Yourself Parts service" są w przypadku Polski linki do stron operatorów, w przypadku US, jak klikniesz w "Request service" - do samodzielnej wymiany masz tylko słuchawki, ładowarkę i kabel.

pracując w firmie, która świadczy swoim Klientom usługi oferując urządzenia zamówione na życzenie bezpośrednio od chińskich producentów, mogę oprzeć się na swoim doświadczeniu i objaśnić, czemu się tak dzieje; Apple woli refurbishing, niż serwis. pozwala to na utrzymanie sporego jakościowego wskaźnika działających urządzeń, eliminując błędy mogące powstać w serwisach. w dodatku kompletny refurbishing jest bardziej opłacalny, jeśli bierzesz pod uwagę koszt całego procesu.

 #399773  autor: kuwejt
 19 kwie 2010, 16:42
code pisze: , mogę oprzeć się na swoim doświadczeniu i objaśnić, czemu się tak dzieje; Apple woli refurbishing, niż serwis. pozwala to na utrzymanie sporego jakościowego wskaźnika działających urządzeń, eliminując błędy mogące powstać w serwisach.
Tu się zgadzam w 100%
code pisze: w dodatku kompletny refurbishing jest bardziej opłacalny, jeśli bierzesz pod uwagę koszt całego procesu.
Tu już nie do końca chociaż rzeczywiście istnieją przypadki które tą tezę mogą potwierdzać


W poprzednim poście dałeś do zrozumienia że wszyscy któzy oferują naprawę na częściach "oryginalnych" to ściemniacze bo takich części nie ma. Ja oparłem się na stronie apple gdzie jest (patrz wyżej) napisane że takie części isnieją.
Podkerślam że nie znam procedur Regenerssis ani apple, jednak znając linie produkcyjne inncyh produktów elektroniczncyh (nieraz bardziej zaawansowanych niż spartphone) mogę z dużą pewnością stwierdzić iż nie posiadanie części zapasowch (zamiennych jak zwał tak zwał) jest niemożliwe. Inna sprawą jest dostęp do nich oraz możliwość i chęć ich stosowania przez apple oraz partnerów serwisowych w danych krajach. To już wg. mnie zależy od polityki firmy

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #399897  autor: code
 20 kwie 2010, 10:14
Fakt, mogłem się wyrazić precyzyjniej. masz rację.

jednak podtrzymuję to, że jeśli Apple nie udostępnia części serwisowych przez swoją taką a nie inna politykę, to podmioty oferujące naprawę na oryginalnych częściach albo mają je na lewo z fabryki, albo oszukują dając zamienniki.

 #399932  autor: dario321
 20 kwie 2010, 14:26
albo kupuja uszkodzone egzemplarze i wymontowuja z nich dzialajace podzespoly i montuja w egzemplarzach naprawianych...w zaleznosci od usterki.

 #537535  autor: sakwa
 27 lut 2012, 13:32
powiem ci ze bym nie oddał swojego i za 900zł wziął na wymianę bo:
1. np. rozszczelniona obudowa i jej naprawa to grosze w porwnaniu z 900zł. Na topprice.pl (improrter i hurtowania części zamiennych do apple) za małe pieniądze idzie to zakupić
2. taki telefon który weźmie apple jest naprawiany i wraca jako refurbished (idę o zakład)
3. naprawiając go we własnym zakresie wiem co mam

Była też mowa o ekranach które różnie się zachowują - idę o zakład ze ten z allegro ma nieoryginalny ekran z chin o wiele tańszy niż ten seryjny. Normalny kosztuje 250zł a podróbka taniej. Więc nie ma cudów.