• Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #459816  autor: cypekhi
 15 lut 2011, 15:28
Witam serdecznie.
Posiadam od ponad roku Nokie E71 w abonamencie ERA i od 2 dni obserwuje denerwujący problem.
Wiadomości przychodzą do mnie z kilku lub nawet kilkunastugodzinnym opóźnieniem, tak samo jest z wiadomościami, które ja wysyłam - wiadomość figuruje jako wysłana, ale nie dostaje potwierdzenia w raportach, mimo, że osoba do której wiadomość wysyłam ma komórkę włączoną, z pełnym zasięgiem itd.
Z połączeniami jest podobnie, od 2 dni nikt nie może się ze mną skontaktować, zgłasza się poczta głosowa, po kilku godzinach dostaje sms'a, że próbowano się do mnie dodzwonić. Z kolei kiedy ja telefonuje, muszę próbować po kilka razy, ponieważ zazwyczaj wyskakuje mi "błąd połączenia" lub "awaria sieci".

Od razu zaznaczę, że zasięg posiadam prawie non stop maksymalny, myślałem, że może ERA ma jakieś usterki, ale przeglądam różne fora od kilku dni i nikt nie narzeka na podobny problem.
Czy wina może leżeć w telefonie? Czy jednak jest to związane z siecią?
 #459836  autor: plustik
 15 lut 2011, 17:56
cypekhi pisze:Witam serdecznie.
Posiadam od ponad roku Nokie E71 w abonamencie ERA i od 2 dni obserwuje denerwujący problem.
Wiadomości przychodzą do mnie z kilku lub nawet kilkunastugodzinnym opóźnieniem, tak samo jest z wiadomościami, które ja wysyłam - wiadomość figuruje jako wysłana, ale nie dostaje potwierdzenia w raportach, mimo, że osoba do której wiadomość wysyłam ma komórkę włączoną, z pełnym zasięgiem itd.
Z połączeniami jest podobnie, od 2 dni nikt nie może się ze mną skontaktować, zgłasza się poczta głosowa, po kilku godzinach dostaje sms'a, że próbowano się do mnie dodzwonić. Z kolei kiedy ja telefonuje, muszę próbować po kilka razy, ponieważ zazwyczaj wyskakuje mi "błąd połączenia" lub "awaria sieci".

Od razu zaznaczę, że zasięg posiadam prawie non stop maksymalny, myślałem, że może ERA ma jakieś usterki, ale przeglądam różne fora od kilku dni i nikt nie narzeka na podobny problem.
Czy wina może leżeć w telefonie? Czy jednak jest to związane z siecią?
Najprostszym sposobem sprawdzenia jest użycie innego telefonu. Jeżeli masz jakąś drugą słuchawkę w domu to włóż kartę i spróbuj dzwonić i wysyłać smsy...

Jednakże, moim zdaniem może to być wina sieci. Nie ma znaczenia czy patrzyłes w Internecie i nie znalazłeś żadnej informacji czy ktoś miały podobny problem. Może to byc problem tylko w Twojej okolicy z Twojego BTSa, przeciążenie, może Era ma jakąś tam usterkę... wszystko jest możliwe. Sam mam abo Erze i kiedyś miałem podobny problem. Sprawdziłem na innym telefonie i okazało się że jest dobry - więc ewidentna była wina po stronie sieci - wysłałem reklamację. I nie ma znaczenia czy masz pełny zasięg czy nie...

Sugeruję najpierw sprawdzić telefon - a później pisać reklamację :-)

(Acha i jeżeli byłaby to wina sieci to notuj połączenia, numer/data/godzina, i dołącz taką informację w mailu do operatora)
 #461466  autor: vaha
 23 lut 2011, 12:22
cypekhi pisze:Witam serdecznie.
Posiadam od ponad roku Nokie E71 w abonamencie ERA i od 2 dni obserwuje denerwujący problem.
Wiadomości przychodzą do mnie z kilku lub nawet kilkunastugodzinnym opóźnieniem, tak samo jest z wiadomościami, które ja wysyłam - wiadomość figuruje jako wysłana, ale nie dostaje potwierdzenia w raportach, mimo, że osoba do której wiadomość wysyłam ma komórkę włączoną, z pełnym zasięgiem itd.
Z połączeniami jest podobnie, od 2 dni nikt nie może się ze mną skontaktować, zgłasza się poczta głosowa, po kilku godzinach dostaje sms'a, że próbowano się do mnie dodzwonić. Z kolei kiedy ja telefonuje, muszę próbować po kilka razy, ponieważ zazwyczaj wyskakuje mi "błąd połączenia" lub "awaria sieci".

Od razu zaznaczę, że zasięg posiadam prawie non stop maksymalny, myślałem, że może ERA ma jakieś usterki, ale przeglądam różne fora od kilku dni i nikt nie narzeka na podobny problem.
Czy wina może leżeć w telefonie? Czy jednak jest to związane z siecią?
Jeśli korzystasz z dwóch zakresów GSM/UMTS spróbuj włączyć tylko zakres GSM. Często się zdarza, że są problemy z siecią UMTS.