Właśnie zostałem posiadaczem Nokii E72. Jako, że jestem komórkowym laikiem mam pytanie odnośnie baterii w tym telefonie. Na stronie producenta akumulator dołączony do tego modelu telefonu jest "przedstawiony" jako litowo-jonowy a choćby na telepolis.pl w specyfikacji tego modelu bateria jest "przedstawiona" jako litowo-polimerowa... Jaka jest prawda? I jak baterię w Nokii E72 powinno się formatować/ładować pierwszy raz?
nie patrz na opis tylko na oznaczenie...
powinien byc akumulator BP4L litowo polimerowy (taka tez jest moja) o pojemnosci 1500mah.
co do formowania - te baterie nie potrzebuja takowego, ladowarka po naladowaniu baterii po prostu jej dalej nie laduje, telefon odcina jej zasilanie.
ba! nawet niezalecane jest calkowite rozladowywanie baterii li-poly, a to podstawowe zalozenie formowania baterii.
Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
Dołączony do E72 jest akumulator BP4L 1500mAh 3.7V 5.6Wh. Tylko dziwi mnie, że Nokia na swojej stronie podaje, iż to bateria litowo-jonowa... a nawet na niej jest napis Li-ion...
Skoro jednak piszesz, że to bateria litowo-polimerowa nie pozostaje mi nic innego, tylko Ci zaufać i podziękować za pomoc
sernick pisze:Dołączony do E72 jest akumulator BP4L 1500mAh 3.7V 5.6Wh. Tylko dziwi mnie, że Nokia na swojej stronie podaje, iż to bateria litowo-jonowa... a nawet na niej jest napis Li-ion...
ja również mam w swojej E72 baterię litowo - jonową, nie jak piszecie polimerową ,
lit-jon też się nie formuje, nie ma efektu pamięci i tego nie wymaga, jednak rozładowanie do końca jej nie szkodzi jak w przypadku lit-poli,
formowanie wymagały tego stare typy baterii czyli niklowo-kadmowe,
pozdrawiam