• Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #360479  autor: latorion
 18 wrz 2009, 22:53
Witajcie,
Ostatnio stałem się właścicielem nokie e63. Nabyłem ją nową z gwarancją producenta na dwa lata.Generalnie to co mi potrzebne w tym telefonie to rozpracowałem mam tylko jeden problem. Jak telefon trochę pochodzi to się nie mogę się dostać do menu. Wszystkie inne klawisze działają (kontakty kalendarz) i te w pasku też a jak wybiorę menu to w lewym górnym rogu mignie orange i to wszystko. czasem pojawi się szary pasek pod poziomem baterii. Wtedy muszę wdusić czerwoną słuchawkę by się dostać z powrotem do "pulpitu". Restart fona rozwiąże ten problem ale robienie restarta co 2,3 godziny jest dobijające. Wie może ktoś co można na to poradzić?
Pozdrawiam
Artur

 #360492  autor: adiq1033
 18 wrz 2009, 23:36
Sformatuj go. To zawsze usprawnia system. Jeśli to nie pomoże, oddaj telefon na gwarancje i podkreś, że prawdopodobnie chodzi o oprogramowanie. Przedstaw serwisantowi problem, wymień wszystkie dolegliwości telefonu, opisz je dokładnie. Aha i poproś o rezerwowy telefon. E63 pozostanie u nich przez ok. 2-3 tygodni.

[ Dodano: 2009-09-19, 02:31 ]
Tak przy okazji, zamykasz otwarte przez siebie aplikacje? Przytrzymując klawisz dzięki któremu wchodzisz do Menu, wyświetla ci się lista aktywnych, działających w tle programów. Zamyka się je klawiszem "C" (nie z klawiatury, osobny przycisk).

 #360510  autor: latorion
 19 wrz 2009, 09:03
Dzięki za pomoc. Aplikacji nie uruchamiam bo póki co nie mam żadnych. Pogooglowałem trochę i teraz wyrabiam sobie certyfikat żeby móc cokolwiek zainstalować. Tylko czy przez taką instalację nie tracę gwarancji? .Czy lepiej poczekać aż to menu się wyjaśni i wtedy coś dodatkowego instalować. Sformatować czyli jak to zrobić? Jak będę miał do niego kabel w przyszłym tygodniu to spróbuje zrobić update soft przez tą aplikacje nokia PC suite. Może to w ogóle pomóc coś czy raczej tego nie robić? A na gwarancje to oddać gdzie? Są gdzieś jakieś punkty w 3city gdzie można to załatwić? Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Artur

 #360540  autor: adiq1033
 19 wrz 2009, 11:07
latorion pisze:Tylko czy przez taką instalację nie tracę gwarancji?
Zazwyczaj nie grzebią oni w plikach użytkownika, zatem wg mnie nie masz się za bardzo czego obawiać, choć ryzyko zawsze jest.
latorion pisze:Tylko czy przez taką instalację nie tracę gwarancji?
Nie wydaje mi się, lecz pewności nie mam.
latorion pisze:Jak będę miał do niego kabel w przyszłym tygodniu to spróbuje zrobić update soft przez tą aplikacje nokia PC suite. Może to w ogóle pomóc coś czy raczej tego nie robić?
Moim "maleństwom" jeszcze nigdy nie zaszkodziła.
latorion pisze:A na gwarancje to oddać gdzie?
Do serwisu NOKIA, jeśli w mieście go nie ma, udaj się do operatora, u którego zakupiłeś telefon. Jeżeli natomiast był to sklep, to do sprzedawcy się zwróć.

 #360543  autor: vinc
 19 wrz 2009, 11:14
latorion pisze:Sformatować czyli jak to zrobić?
*#7370# :)

Obrazek

 #360566  autor: thonka
 19 wrz 2009, 12:27
w e71 byla to czesta przypadlosc wczesniejszego softu. objawialo sie to tym, ze w prawym gornym roku przeswitywalo tylko menu, a potem na pulpicie wyswietlal sie maly, bialy prostokat. do menu nie dalo sie wejsc. resety nic nie dawaly, bo predzej czy pozniej to i tak wracalo. rzadzej dzialo sie to, na domyslnie zainstalowanych tematach i jesli wierzyc innym, ktorych to spotykalo, warto tematy instalowac w pamieci telefonu. na krotka mete wystarczylo wylaczyc i wlaczyc telefon. e63 to zubozona wersja e71 wiec pewnie soft jest podobny.

po aktualizacji softu problem raz na zawsze zniknal.

szkoda czasu na oddawanie na gwarancje. wgraja Ci softa i powiedza, ze nic innego sie nie dzialo. to samo mozesz zrobic w domu. gorzej jezeli dla twojego product code nie ma aktualizacji - wtedy musisz niestety isc do serwisu, albo do sklepu gdzie zakupiles telefon i z opisem usterki na pismie zlozyc reklamacje gwarancyjna.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #360701  autor: latorion
 20 wrz 2009, 10:09
Dziękuje za pomoc. Telefon był kupiony w orange więc na gwarancję pójdę do najbliższe go salonu orange więc mi bez łaski uwzględnią gwarancję. Paragon i kartę i kartonik mam więc myślę że z tym akurat nie będzie źle. A do upgrade softu poczekam aż będę miał kabel i wtedy spróbuje to zrobić przez tą aplikację nokia. Bo np. jak wrzuciłem ostatnio aplikację mp3 power (sam podpisałem certyfikatem)to to może mieć jakiś wpływ na menu? I jeśli update nie pomoże to wtedy gwarancja.
Dziękuje bardzo za pomoc.
P.S to wtedy nie muszę formatować telefonu?

 #360710  autor: dario321
 20 wrz 2009, 10:48
jesli juz masz isc do serwisu to radze sie udac do serwisu nokii,a nie operatora.
zapewniam,ze bedziesz krocej czekal na usuniecie usterki :-)

 #360807  autor: fortel
 20 wrz 2009, 18:42
W 3city serwis jest we Wrzeszczu,na ul.Grunwaldzkiej-lepiej tam zanieś bo i tak salon Orange skieruje go {telefon} do serwisu,a tak będzie szybciej,będziesz mógł śledzić jego ,,historię'' na swojej poczcie e-mail!Pozdro,ziomku! :lol:

 #361059  autor: latorion
 21 wrz 2009, 21:46
Wielkie dzięki za pomoc. W takim razie najpierw spróbuje zrobic upgrade softu przez nokia pc suite a jak nie to wtedy komis. Jak będe wiedział coś więcej to się odezwę ;) Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Artur