• Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #249810  autor: endzik
 07 lut 2008, 08:21
Witam.

Od około tygodnia jestem posiadaczem Nokii E51 (z Ery, przedłużenie umowy). Jeszcze nie mam karty pamięci, aplikacji nie instalowałem praktycznie wcale. Mimo tego telefon notorycznie wiesza się.

Kiedy? Podczas rozmów. Praktycznie zawsze poprzez VoIP i WiFi lub też GSM/3G z użyciem zestawu słuchawkowego Bluetooth. Co jest cechą wspólną wszystkich tych zwisów, to nagrzany telefon.

I tak oto mogę rozmawiać godzinę po GSM przy uchu i "raczej" się nie zawiesi. Wystarczy podłączyć słuchawkę BT, porozmawiać ok. 10 minut i pad. Telefon restartuje się, jest nagrzany. Kolejna rozmowa i kolejny pad.

Po VoIP to już w ogóle tragedia, bo używam do tego jeszcze WiFi. Są chwile, kiedy moja rozmowa nie może przekroczyć 3 minut, bo co tyle (w miarę regularnie) restartuje się telefon. Gdy dam mu trochę ostygnąć, mogę pogadać kolejne 10 i... znowu to samo.

Iść z tym do serwisu? To nie jest raczej wina softu. Szukałem informacji na ten temat, znalazłem wzmiankę na jednym z forów, gdzie komuś też tel. padał z "przegrzania". Mnie też na początku dziwiła temperatura przy rozmowach, raczej zdrowa to ona nie jest. Pal licho celsjusze, ja chcę porozmawiać!

Co poradzicie, użytkownicy? Próbować mieszać z softem? Zajść do serwisu i spytać? Naprawa gwarancyjna? Ale co tu naprawiać? Wszystko działa, telefon idealnie wręcz, nie wiesza się - z wyjątkiem tych felernych rozmów.

PS. Przy okzaji - witam wszystkich. :)

 #249814  autor: user_delete3
 07 lut 2008, 08:43
endzik pisze:PS. Przy okzaji - witam wszystkich. :)
Witam również
endzik pisze:Próbować mieszać z softem?
Spróbuj może zaktualizować softa przez NSU tu masz link http://www.nokia.pl/link?cid=PLAIN_TEXT_265721, aktualizacja oprogramowania nie wiąże sie z utratą gwarancji. Jak to nie pomoże to na twoim miejscu poszłabym do serwisu

 #249816  autor: endzik
 07 lut 2008, 08:49
Spróbuję, choć dwa-trzy dni temu sprawdzałem już na stronie Nokii czy są dostępne aktualizacje - okazało się, że mam najnowszy soft do tego telefonu i nie ma czego aktualizować.
Ponowne wgranie może cokolwiek zmienić?

Najbardziej martwi mnie właśnie to, że ani razu nie zawiesił się podczas użytkowania, zawsze tylko przy nagrzaniu spowodowanym używaniu technologii bezprzewodowych BT/WiFi. :(

 #249822  autor: user_delete3
 07 lut 2008, 09:15
endzik pisze:Spróbuję, choć dwa-trzy dni temu sprawdzałem już na stronie Nokii czy są dostępne aktualizacje - okazało się, że mam najnowszy soft do tego telefonu i nie ma czego aktualizować.
Ponowne wgranie może cokolwiek zmienić?
Jeżeli na nie jest dostępny nowszy soft od tego którego posiadasz w telefonie to nie ma sensu aktualizować. Tak więc według mnie pozostaje serwis, ale poczekaj aż sie wypowiedzą inni userzy, może oni będą ci w stanie pomóc.

 #249824  autor: endzik
 07 lut 2008, 09:19
To moja pierwsza Nokia (na prawdę :)), więc nie orientuję się...
Czy brandowany na Erę soft może cokolwiek psuć? Bo jeżeli zdarzały się dotychczas w innych modelach sytuacje, że po zmianie "sieciowego" softu na oryginalny Nokii następowała poprawa, to może warto spróbować...

Inna sprawa, że mam nie podbitą gwarancję. Jedyne potwierdzenie zakupu to faktura, ale ma wszystko IMEI, moje dane, podpisy itp. Mam nadzieję, że wystarczy.

 #249827  autor: maniek
 07 lut 2008, 09:28
endzik pisze:Przy okzaji - witam wszystkich
witam rowniez
endzik pisze:Bo jeżeli zdarzały się dotychczas w innych modelach sytuacje, że po zmianie "sieciowego" softu na oryginalny Nokii następowała poprawa, to może warto spróbować...
moj kumpel ma ta nokie tylko ze z orginalnym softem nokii i wszystko gra wiec ja na twoim miejscu udalbym sie do serwisu

 #249828  autor: user_delete3
 07 lut 2008, 09:29
Inna sprawa, że mam nie podbitą gwarancję. Jedyne potwierdzenie zakupu to faktura, ale ma wszystko IMEI, moje dane, podpisy itp. Mam nadzieję, że wystarczy.
A przedłuzałeś pewnie umowe przez biuro obsługi abonenta. Tak dowód zakupu oraz karta gwarancyjna wystrczą. Poniżej masz cytat z strony Ery
Jeżeli aparat zostanie uszkodzony, konieczna będzie wizyta w serwisie producenta telefonu. W przypadku, gdy telefon podlega gwarancji, trzeba zabrać ze sobą do punktu kartę gwarancyjną wraz z dowodem zakupu aparatu.
Warunki gwarancji uzależnione są od producenta i określone w karcie gwarancyjnej, którą otrzymałeś w momencie zakupu aparatu (podana jest tam miedzy innymi informacja o maksymalnym terminie naprawy
i okresie, przez który ww. gwarancja obowiązuje).

 #249831  autor: endzik
 07 lut 2008, 09:46
Przed chwilą zadzwoniłem do Nokii. Zostałem przełączony do dz. Technicznego.
Konsultant po wysłuchaniu objawów powiedział, że bateria nie powinna się tak nagrzewać - więc wg. niego jest to usterka albo baterii albo hardware'owa. (Wspomniałem mu, że podczas ładowania i używania WiFi/BT stalowa klapka jest "cieplejsza" niż standardowo w innych telefonach).

Poprosiłem o adresy punktów serwisowych, zapewne zajdę do jednego z nich jeszcze dziś.
(Opisuję to wszystko tak dokładnie, żeby inni - ewentualni - szukający znali dokładne objawy i sposób rozwiązania usterki).

Dla zainteresowanych, Warszawa:
Sienna 39; KEN 96; Broniewskiego 28; Kijowska 1 oraz Puławska 15

--Update: 08/02/2008--
Telefon poszedł do serwisu.

 #250678  autor: mkforever1
 11 lut 2008, 17:11
endzik pisze:Przed chwilą zadzwoniłem do Nokii. Zostałem przełączony do dz. Technicznego.
Konsultant po wysłuchaniu objawów powiedział, że bateria nie powinna się tak nagrzewać - więc wg. niego jest to usterka albo baterii albo hardware'owa. (Wspomniałem mu, że podczas ładowania i używania WiFi/BT stalowa klapka jest "cieplejsza" niż standardowo w innych telefonach).

Poprosiłem o adresy punktów serwisowych, zapewne zajdę do jednego z nich jeszcze dziś.
(Opisuję to wszystko tak dokładnie, żeby inni - ewentualni - szukający znali dokładne objawy i sposób rozwiązania usterki).

Dla zainteresowanych, Warszawa:
Sienna 39; KEN 96; Broniewskiego 28; Kijowska 1 oraz Puławska 15

--Update: 08/02/2008--
Telefon poszedł do serwisu.
Tak na marginesie, Sienną omijaj z daleka, to tragiczny serwis. Najgorszy z jakim miałem styczność, tam potrafią zmienić tylko soft i wydać zaświadczenie że to w 100% rozwiązuje problem choć tak nie jest.

Pozdrawiam,

 #250719  autor: endzik
 11 lut 2008, 19:29
Dzięki. Ja oddałem na Broniewskiego.
Z tego co widzę po „śledzeniu” IMEI to wyszedł do „Centrum serwisowego”.

Ciekawe, czy z opisanych objawów ktoś tam wywnioskuje, że chodzi o poważniejsza niż moje przwidywania wadę. Jeśli nie, znowu stracę telefon na…
Właśnie! Ile średnio trwa naprawa usterki polegająca (zapewne) na wymianie baterii?
Serwis Siemensa potrzebował maksymalnie 14 dni na załatwienie wszystkiego. Jak to jest u Nokii?

 #250763  autor: wtd
 11 lut 2008, 22:26
endzik pisze:Jak to jest u Nokii?
A czy przypadkiem nokia nie ma wpisu w karcie gwarancyjnej że zobowiązują się naprawić/wymienić w ciągu 14dni?

 #250769  autor: wtd
 11 lut 2008, 23:01
Prometo pisze:wtd poczytaj tutaj :wink:
To w takim razie pomyliło mi się z jakimś innym producentem, pamiętam że któryś oferował naprawę w 14dni. :)
endzik pisze:Jak to jest u Nokii?
W takim razie skoro w gwarancji nie ma żadnych zapisów to jedynym terminem jaki pojawia się w przepisach jest to że w ciągu 14dni muszą cię poinformować jeżeli gwarancja nie obejmuje naprawy. Jeżeli tego nie zrobią reklamację przyjmuje się za uznaną i serwis ma w zasadzie nieograniczony czas na naprawę, ile im to zajmie zależy od dostępnych części i głównie od ich dobrej woli. :)

 #250784  autor: endzik
 12 lut 2008, 07:03
Acha, czyli nacieszyłem się telefonem niecały tydzień, a nie zobaczę go przez miesiąc albo i dłużej?

W przypadku padła jakim był Siemens miałem chociaż tę pewność, że wszystko nie potrwa dłużej jak dwa tygodnie. :(

 #250803  autor: piotrz
 12 lut 2008, 10:31
po prostu zmieniły się przepisy. niestety.

 #250820  autor: endzik
 12 lut 2008, 12:35
Dzwoniłem do Ery, z racji tego, że to ich brandowany telefon. I niech się interesują biednym klientem. Polecili mi następnym razem oddać telefon do salonu, wtedy to oni będą "ponaglać" i monitorować stan naprawy. Zastosuję się.

Spytałem co zrobić w przypadku, gdy telefon (nie daj boziu) wróci z komentarzem, że wszystko okej i dalej będzie trzeszczała szybka przy przykładaniu do ucha. Powiedzieli, że najlepiej będzie złożyć reklamację i oddać go do reklamacji gwarancyjnej przez serwis ze wskazaniem, że już tam był i nic nie zrobiono.

Pożyjemy, zobaczymy. Szczerze mówiąc, chciałbym mieć już ten telefon. Spodobał mi się...

 #250966  autor: marcinb
 13 lut 2008, 12:31
Tak się zastanawiam jak to by było w przypadku kupna tego telefonu z Allegro od sprzedawców, którzy oferują nowy telefon, bez simlocka, z PL menu i gwarancją... 12-to miesięczną. Podejrzewam, że to nie gwarancja producenta tylko tego sprzedawcy. I czy oni się wywiązują ze zgłoszonych usterek... :(

:arrow: Na forum Telepolis od 29.01.2006.

 #250967  autor: Prometo
 13 lut 2008, 12:36
marcinb pisze:I czy oni się wywiązują ze zgłoszonych usterek... :(
Przypuszczam, że porządny sprzedawca nie będzie robił z siebie idioty i tracił na wizerunku. Opinia, że jest np. niesolidnym i niewywiązującym się z umowy sprzedawcą ma odzwierciedlenie w komentarzach :wink:

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #250968  autor: marcinb
 13 lut 2008, 12:38
Tylko, że komentarz zazwyczaj wystawiam po kilku-kilkunastu dniach po kupnie i sprawdzeniu jakiegoś towaru. A telefon może się zepsuć np. w 11-tym miesiącu użytkowania.

:arrow: Na forum Telepolis od 29.01.2006.

 #250971  autor: Prometo
 13 lut 2008, 12:47
marcinb pisze:A telefon może się zepsuć np. w 11-tym miesiącu użytkowania.
Powiem Ci tak, że zazwyczaj telefony psują się jak coś w nim majstrujesz. Przykład podam na sobie. Robiłem aktualizację oprogramowania do swojej Nokii i wszystko przebiegło ok, gdyby nie to, że po wgraniu najnowszej wersji oprogramowania miałem język angielski zamiast polskiego (nie zauważyłem, że telefon był zakupiony poza granicami Polski). Przeglądając internet wyczytałem, że można zmienić Product Code na polski i ponownie wgrać najnowsze oprogramowanie. Zmieniłem Product Code, wgrywam oprogramowanie i w trakcie aktualizacji nagle telefon rozłączył się i klapa :| Taka impreza kosztowała mnie 50,00 PLN. Do dzisiaj nie wiem co było jej przyczyną.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl