• Wszystko, co związane z Symbianem
Wszystko, co związane z Symbianem
 #454626  autor: ywis
 21 sty 2011, 13:42
Witam,

mam do Was pewne pytanie, ostatnio zaniosłem do serwisu swój telefon ponieważ na wyświetlaczu zauważyłem wypalony pixel, do tego doszedł uszkodzony głośniczek (podczas rozmów trzeszczy, brzęczy - uciążliwe podczas prowadzenia rozmów), wypadająca bateria podczas gdy otwiera się klapkę i chce się wymienić kartę sim, tak jakby brakowało jakiegoś zaczepu oraz czasami przycinający się soft.

Telefon oczywiście na gwarancji, wcześniej zadzwoniłem i zapytałem, czy takie uszkodzenia kwalifikują mój telefon do naprawy gwarancyjnej, telefonicznie uzyskałem odpowiedź, że jak najbardziej, a więc kierunek serwis Nokia Care przy ul. Karskiego 5.

Cala naprawa trwała 1 dzień, przychodzę, odbieram telefon, a tam pixel jak był uszkodzony tak jest, czyli wyświetlacz nie został wymieniony, do tego głośnik w dalszym ciągu trzeszczy, brzęczy podczas prowadzenia rozmów, a bateria wylatuje, jedyne co zostało zrobione to wgrany nowy soft, natomiast na karcie gwarancyjnej mam zapis, że wykonano naprawę w zakresie MR, naprawa mechaniczna i kod stwierdzonej usterki 291.

Teraz moje pytanie brzmi, co to jest za kod usterki i czego tyczy się ten zapis MR odnośnie wykonanej czynności?

I jeszcze jedno pytanie, czy walczyć o to, aby telefon został naprawiony jak należy, czy nie ma sensu, bo i tak będzie olewka z ich strony na klienta. Pewnie gdybym zapłacił i nie miał gwarancji, to wymienialiby wszystko z wielką przyjemnością, zapewne może jeszcze by dodatkowo wymyślali uszkodzenia.

Czekam na Waszą odpowiedź.

 #454639  autor: plustik
 21 sty 2011, 15:10
291 - komponent uszkodzony elektrycznie

Tyle co udało mi się znaleźć. Jeżeli znowu jest coś nie tak to raczej nie ma na co czekać tylko znowu serwis. Innej rady nie ma.

Swoją drogą czytam różne opinie na temat tego telefonu w Internecie i niby każdy poleca - ale ostatnio coraz więcej jest wad w tym modelu... Czyżby wadliwa seria tj w E52 :roll:

 #454693  autor: vinc
 21 sty 2011, 21:30
ywis walczyć i to bez dwóch zdań. Po prostu potraktowali Ciebie zlewczo/olewczo. Jednak zasada jest taka,że tak jest za pierwszym razem- jak będziesz drążyć temat, to naprawią :-)

Obrazek

 #454789  autor: ywis
 22 sty 2011, 14:14
vinc, idę dzisiaj ponownie zanieść telefon do serwisu, nie rozumiem dlaczego Nokia pozwala sobie na takie zagrywki, czyżby mieli już za wielu klientów i za duże zyski :evil:

 #455818  autor: Pazuzu
 27 sty 2011, 00:29
Napisz, jak sytuacja się rozwineła. Również wybieram sie z głośnikiem, i nie wiem czy nie lepiej odpłatnie.

 #456103  autor: ywis
 28 sty 2011, 12:18
Pazuzu, no więc ponownie złożyłem telefon do serwisu, tym razem obsługa Nokia Care przy ul. Karskiego 5 w Łodzi zapewniła mnie, że telefon trafi do serwisu głównego w Warszawie, bo ich zdaniem wady jakie posiada mój model, przypomnę... jest to martwy pixel na wyświetlaczu widocznym na ciemnym tle, trzeszczący głośnik podczas rozmów, wypadająca bateria - nie kwalifikują telefonu do naprawy. Niby głośnik był wymieniany przy pierwszym serwisowaniu, ale ja poprawy nie zauważyłem.

Czekam na finał tej sprawy, bo telefon w serwisie.

 #456119  autor: fxfrontside
 28 sty 2011, 13:28
Witam serdecznie, miałem podobny problem, wydawało mi się, że miałem wypalony piksel. Po dostarczeniu telefonu przez kuriera zobaczyłem tą wadę, telefon zaniosłem na drugi dzień do salonu ery w Krk, gwarancję realizował serwis na ul. Mogilskiej 21 w Krakowie. Oto moje zgłoszenie z formularza dla klienta: "wypalone piksele w dolnej części wyświetlacza" przy okazji zgłosiłem: "źle dopasowana tylna klapka, głośnik trzeszczy na trybie głośnomówiącym (być może przesadziłem z tym zgłoszeniem, jakość jak w Nokii E51), podświetlenie klawiatury - prześwituje światło z jednej strony (dokładnie pod klawiszem z symbolem domku)." Telefon mam już w domu. Tak na prawdę nie wiem co było w telefonie robione. Raport z naprawy w serwisie: Kod zgłoszonej usterki: "4900, zła jakość obrazu na wyświetlaczu / złe podświetlenie z winy zabrudzenia 4501, alerty, problem z dzwonkami" Kod stwierdzonej usterki: 291. Użyte części: 4850118, 5149037. Wykonane czynności: naprawa mechaniczna, test zgodnie ze specyfikacją producenta. Urządzenie sprawne. W urządzeniu założono plombę gwarancyjną.

Problem z wyświetlaczem został wyeliminowany, jeśli chodzi o ruszającą się klapkę dalej jest tak samo, jeśli chodzi o podświetlenie dalej jest tak samo, nie wiem, czy była brana pod uwagę dalsza część moich uwag, może ruszająca się klapka i prześwity podświetlenia mieszczą się w normach tego urządzenia i nie kwalifikują się do naprawy / poprawy. Ogólnie jestem zadowolony z telefonu, pozostałe wady nie wpływają na jakość użytkowania. Może to nie są wady i tak ma być nie wiem. Być może trafiła się wadliwa seria albo po prostu te wady mieszczą się w normach Nokii nie wiem. Mimo to moim zdaniem telefon warty uwagi.
ps. jeśli ktoś wie co oznaczają te wszystkie numerki to bardzo proszę o odpowiedź. Czy też macie luźne klapki w swoich e72 oraz prześwitujące podświetlenie pod klawiszem z domkiem? Może jakieś inne wady?
Pozdrawiam :)

 #456165  autor: ywis
 28 sty 2011, 16:39
fxfrontside, miałeś wypalony pixel, czy pixele, bo u mnie to jest jeden pixel widoczny na ciemnym tle. Jeśli chodzi o prześwit pod domkiem, to to jest normalne, taka konstrukcja tego telefonu i w każdym modelu wygląda to tak samo, mi to akurat nie robi różnicy. Mnie najbardziej denerwuje ten pixel, a niestety tego nie chcą mi wyeliminować i dzisiaj już mam tel. do odbioru przy czym już się doinformowałem, że nic przy nim nie zrobili i że go do serwisu centralnego nie wysłali... co robić?

 #456179  autor: fxfrontside
 28 sty 2011, 17:23
Witam, u mnie wyglądało to tak: biała cieniutka pozioma kreseczka na środku paska na dole ekranu, wydaje mi się, że to były wypalone pixele koło siebie. Na pewno nie jeden. Widać było to na ciemnym tle. Przy uruchamianiu tel przez chwilkę jest czarny ekran, wtedy najbardziej to było dostrzegalne, oraz na ciemnych motywach. Tak jak by podświetlanie ekranu przebijało przez tą kreseczkę. Nie znam się dobrze na tym temacie, ale chyba to jest oznaka wypalonych pikseli. Ale tak jak pisałem wcześniej nie mam pojęcia co mi tam robili ale chyba w takich przypadkach pozostaje wymiana wyświetlacza, chociaż na 100% pewien nie jestem.

 #456249  autor: Pazuzu
 28 sty 2011, 22:08
Po tej lekturze mam obawy wybierając sie do serwisu. Powód: strasznie cicho słychać rozmówce podczas rozmowy. Tylko jakoś ostatnio zauważyłem ze przedni panel na gorze telefonu odchodzi. Telefon kupiłem używany, i na tej metalowej obwódce ma niewielkie wgniecenie które moim zdaniem spowodowało odchodzenie przedniego panelu. Teraz pojawia sie pytanie czy mogą mi unieważnić gwarancje z powodu uszkodzeń mechanicznych??

 #456300  autor: ywis
 29 sty 2011, 09:04
Pazuzu pisze:Teraz pojawia sie pytanie czy mogą mi unieważnić gwarancje z powodu uszkodzeń mechanicznych??
Nie, gwarancje będziesz miał, jedynie co mogą, to to że oddasz telefon do serwisu, a Oni stwierdzą, że uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika i wówczas tego nie naprawią.

Ogólnie serwis Nokia ma taki sam jak na przykładzie laptopów firma Asus = wielka masakra :evil:

 #456392  autor: Pazuzu
 29 sty 2011, 17:53
W ogóle strasznie wysokie ceny sa pogwarancyjnych napraw. Np wymiana głośnika od rozmów 60 zł, wymiana przedniego panelu 130 zł.

Do tego jakość usług, szczerze to zastanawiam sie czy nie zrobic tych wymian u chlopakow w komisie, wiem ze bedzie szybko, taniej i bez łaski.

Tylko obawiam sie jednego. Wiadomo po takiej wymianie nei w serwisie trace gwarancje i wszystko spoko gdy trzeba będzie naprawić cos typowego (klawiatura, glosnik antena itd) Gorzej jak panie płyta główna to wtedy odpłatna naprawa po prostu nei bedzie sie oplacac.

 #456394  autor: kerim36
 29 sty 2011, 17:58
Pazuzu pisze:zastanawiam sie czy nie zrobic tych wymian u chlopakow w komisie, wiem ze bedzie szybko, taniej i bez łaski.
moze byc szybko, taniej i na chinskich czesciach, ktore na przykladzie obudowy na pewno nie beda trwale

do tego jak sprzet jest na gwarancji to moze to byc powodem do jej anulowania

ogolnie glosniczki w e51, w e66 mialem zawsze wymieniane na gwarancji wiec w e72 tez nie powinno byc problemow

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #458697  autor: Pazuzu
 09 lut 2011, 07:53
Dzisiaj mam zamiar oddać telefon do serwisu, główny powód to strasznie ciche rozmowy (widocznie głośnik pada). Do tego odchodzi mi tragicznie przedni panel na górze i na dole, nie wiem czy zgłaszać to? jeszcze mi powiedzą ze uszkodzenie mechaniczne. A takowe nie jest, telefon kupiłem używany, i nie mial tej przypadłości, dopiero po jakimś czasie zauważyłem ten odchodzący panel.

Z tego co czytałem podczas serwisowania E52 prawie zawsze wymieniają obudowę na nowa, podobnie jest z E72??

 #458979  autor: dario321
 10 lut 2011, 14:15
mozesz sprobowac.
jesli jestes zainteresowany to podam Ci na priv nr klienta(regenersis),ktorego obsluguje dhl.
kurier przyjedzie po telefon,a po naprawie odwiezie-potrzebna gwrancja i dowod zakupu.
na stronie regeneris mozna monitorowac status naprawy.
ja wysylalem htc tytn ll i sobie chwale.