DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #855465  autor: janekt
 10 mar 2016, 17:41
Witam.

Z racji tego, że LTE Play'a u mnie ledwo zipie, zwłaszcza wieczorami (pomimo tego, że mieszkam w centrum Torunia), skusiłem się na ofertę LTE od Orange. Zamówienie poszło, kurier przyjechał 2 marca. 150 GB do wykorzystania w ciągu miesiąca, do tego jeszcze modem i tablet, Szczęśliwe Godziny i 14 dni na odstąpienie od umowy - no czyli cud, miód i orzeszki. 8)

4 marca Orange przysłało mi fakturę. Wiadomo - pierwsza faktura z opłatą aktywacyjną, kwota się zgadzała. System ustawił sobie okres rozliczeniowy od 4 marca do 3 kwietnia, to tak na marginesie. Patrzę na tę fakturkę i dostaję kociokwiku! :shock:
W ciągu 36 godzin wykorzystałem 19,97 GB danych. Nie, to nie żart. tak twierdzi Orange. Według moich szacunków, zużyłem wtedy max. 6-8 GB.

No to co - napisałem do Orange, żeby to wyjaśnili. Odpowiedź przyszła dzisiaj i wygląda następująco:
Odnosząc się do ilości wykorzystanego pakietu informujemy, że przeprowadzona analiza wykonywanych połączeń nie wykazała nieprawidłowości po stronie sieci Orange. Wszystkie wykonane zdarzenia zostały poprawnie zarejestrowane w systemie bilingowym operatora i staryfikowane zgodnie z Cennikiem Usług. Udzielając powyższej odpowiedzi opieramy się na zapisach systemowych, rejestrujących zrealizowane zdarzenia.

Ilość i częstotliwość wykonywanych zdarzeń zależą wyłącznie od aktualnych potrzeb Użytkownika. Jednocześnie informuję, że Orange Polska nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania karty SIM przez Abonenta, jak i osoby trzecie, które mogły mieć dostęp do telefonu.

Mając na względzie powyższe wyjaśnienia nie mamy podstaw do pozytywnego rozpatrzenia Pana zgłoszenia.

Sugerujemy sprawdzenie w ustawieniach routera czy Pani sieć domowa jest zabezpieczona hasłem.
I teraz uwaga - sieć Wi-Fi nie dość, że jest zabezpieczona przez protokół WPA/WPA2, to jeszcze ma włączone filtrowanie adresów MAC. Sorry Orange, ale ja nie urodziłem się wczoraj, trochę na komputerach się znam. ;-)

Ale to jeszcze nie wszystko.Wchodzę dzisiaj w Mój Orange i znowu zonk. Według danych tam dostępnych, od 4 marca do dzisiaj (10 marca) wykorzystałem…65,88 GB. Dodam, że w ciągu miesiąca (!) wykorzystuję średnio około 70-80 GB, czasami 90.
Wchodzę w swój router (D-Link DIR-116), patrzę na statystki. Od 5 marca do dzisiaj router naliczył:
-danych odebranych 17,37 GB
-danych wysłanych 12,18 GB
-czyli łącznie 29,55 GB
Różnica - ponad 36 GB. :smt006

Jeżeli ktoś mi nie wierzy, to mogę podesłać screeny. Ja sobie nie dam w kaszę dmuchać! :twisted:

Oczywiście puściłem dzisiaj kolejne zgłoszenie do Orange, czekam na odpowiedź. Z tego co widzę, to podobne problemy maja też inni użytkownicy tej taryfy, ma to chyba związek ze Szczęśliwymi Godzinami.

Powiedzcie - co ja mogę jeszcze zrobić w tej sytuacji? Do 16 marca mam czas na rozwiązanie umowy, czego nie chcę zrobić…

JanekT
 #855479  autor: tyre23
 10 mar 2016, 18:25
janekt pisze:że jest zabezpieczona przez protokół WPA/WPA2
Tragiczne zabezpieczenie. Powinno być samo WPA2.
janekt pisze:jeszcze ma włączone filtrowanie adresów MAC
Które nie zwiększa poziomu bezpieczeństwa, bo banalne do obejścia.
 #855500  autor: Vieslav
 10 mar 2016, 19:44
Pamiętam jeszcze czasy, gdy neostrada 512 to był szczyt marzeń, a ludzie byli w stanie płacić krocie za internet bez limitów. Teraz sami dopłacają za limit i szukają problemów. Zastanawia mnie tylko czemu, przecież kabel jest o wiele tańszy niż internet mobilny. :roll:
Wracając do tematu: zerknij na billingi i zobacz, czy przypadkiem ruter nie rozłącza połączenia co 5 minut. Wtedy operator zaokrągla zużycie według taryfikacji i powstają rozbieżności.
Warto też ponownie reklamować. Było na forum kilka tematów, gdzie userzy mieli podobnie i reklamacje rozpatrywali pozytywnie.
 #855546  autor: janekt
 10 mar 2016, 23:32
tyre23 pisze:
janekt pisze:że jest zabezpieczona przez protokół WPA/WPA2
Tragiczne zabezpieczenie. Powinno być samo WPA2.
janekt pisze:jeszcze ma włączone filtrowanie adresów MAC
Które nie zwiększa poziomu bezpieczeństwa, bo banalne do obejścia.
Nie mogę niestety ustawić samego WPA2, bo wtedy tablety od Lenovo nie mogą się połączyć z moją siecią.
Co do MAC - no to ciekawy jestem czy jest to takie "banalne".
1. Router ma zmieniony adres IP z domyślnego na inny.
2. Filtry MAC są tak ustawione, że tylko urządzenia, które są na liście mogą się połączyć z siecią bezprzewodową i uzyskać adres IP od routera. Dzięki temu nikt niepowołany nie korzysta z mojej sieci. Ba - mogę nawet wyłączyć zabezpieczenia sieci Wi-FI, a i tak żadne urządzenie, którego nie ma na liście nie połączy się z siecią. Sprawdzone w praktyce. :wink:
3. Hasło dostępowe do routera zmienione z domyślnego.

JanekT
 #855548  autor: Maniek99
 10 mar 2016, 23:36
WPA2 ma już z kilkanaście lat, więc nie wiem jakim cudem może się nie łączyć.

Filtr MAC nic nie zabezpiecza.
Można sklonować twojego MACa, wypchnąć twoje urządzenie z sieci i tyle będzie z tego zabezpieczenia.
Taka filtracja, to tylko utrudnianie sobie życia.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 23:41 przez Maniek99, łącznie zmieniany 1 raz.
 #855549  autor: janekt
 10 mar 2016, 23:39
Vieslav pisze:Wracając do tematu: zerknij na billingi i zobacz, czy przypadkiem ruter nie rozłącza połączenia co 5 minut. Wtedy operator zaokrągla zużycie według taryfikacji i powstają rozbieżności.
Warto też ponownie reklamować. Było na forum kilka tematów, gdzie userzy mieli podobnie i reklamacje rozpatrywali pozytywnie.
Będę reklamował, aż do upadłego! :twisted:
Co do rozłączania - router trzyma połączenie niczym Superglue. Natomiast Orange codziennie kilka razy na kilka sekund rozłącza. Zawsze o północy i o 8 rano i potem raz lub dwa w ciągu dnia. Najlepsze jest to, że zawsze przy godzinach 0:00 i 8:00 są po dwa lub trzy wpisy w rejestrze.

JanekT
 #855550  autor: janekt
 10 mar 2016, 23:40
Maniek99 pisze:Filtr MAC nic nie zabezpiecza.
Można sklonować twojego MACa, wypchnąć twoje urządzenie z sieci i tyle będzie z tego zabezpieczenia.
Taka filtracja, to tylko utrudnianie sobie życia.
Może i nie jest to idealne zabezpieczenie, ale zawsze w jakimś stopniu pomaga. :)

JanekT
 #855553  autor: janekt
 10 mar 2016, 23:45
Maniek99 pisze:Jak ktoś przeskoczy WPA2, to MAC będzie formalnością.
Na szczęście nie mam hasła do sieci w stylu "abc" albo "123". Do tej pory [od 2010 roku] nie miałem żadnego problemu z intruzami, pomimo tego, że mieszkam w bloku na osiedlu. 8)
edit: WPS oraz logowanie z WAN i WLAN wyłączone.

JanekT
 #855610  autor: orson_dzi
 11 mar 2016, 13:08
janekt pisze: Orange codziennie kilka razy na kilka sekund rozłącza. Zawsze o północy i o 8 rano i potem raz lub dwa w ciągu dnia. Najlepsze jest to, że zawsze przy godzinach 0:00 i 8:00 są po dwa lub trzy wpisy w rejestrze.
Jakby się nie rozłączało o północy, to nie załapałyby Ci Szczęśliwe godziny.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #855621  autor: janekt
 11 mar 2016, 14:44
orson_dzi pisze:Jakby się nie rozłączało o północy, to nie załapałyby Ci Szczęśliwe godziny.
Tyle to ja się domyślam. ;)

Popatrzcie na to:
1) wykaz połączeń z 10 marca, czyli z wczoraj
godzina 00:00 62,17 MB
godzina 00:00 1 kB
godzina 00:00 1 kB (nie to nie jest błąd, w systemie dwa razy jest dokładnie taki sam zapis)
godzina 00:00 7,16 GB
godzina 03:14 579 kB
godzina 08:00 2,21 GB
godzina 08:47 8,16 MB
godzina 16:39 1,74 MB (megabajtów!)
godzina 23:23 203,85 MB
godzina 23:34 31,67 MB

2) wykaz danych z dzisiaj, 11 marca
godzina 00:00 203,86 MB
godzina 00:00 31,67 MB
godzina 00:03 130,16 MB
godzina 00:25 107 kB

Kwiatki:
a) zapis z 10 marca z godziny 23:23 został powtórzony o godzinie 00:00, czyli 37 minut później
b) zapis z 10 marca z godziny 23:34 został powtórzony o godzinie 00:00, czyli 26 minut później
c) między 00:00 a 00:03 zrobiłem reset routera i modemu, a co za tym idzie karta SIM została odłączona i wylogowana z sieci
d) mimo tego, w ciągu tych trzech minut system naliczył 130,16 MB :!:
e) 10 marca między 16:39 a 23:23 wykorzystałem aż 1,74 MB :smt006

Ponadto, teraz system pokazuje, że od północy do chwili obecnej naliczył mi 365,80 MB transferu. A co na to mój router - 1,46 GB, co jest prawdą. :twisted:

JanekT
 #857672  autor: maciekc16
 22 mar 2016, 15:05
Mam podobne jaja. Router HuaweiB593. Rozbieżności z mój orange i statami z routera są przeogromne.

LTE Domowy 59.90 gdzie po 150GB jest lejek do 1mbit/s

Zużycie miesięczne:
ORANGE
Router- 168GB - Mój Orange 372GB

PLAY
Router 230GB - PLAY24 242GB

PLUS
Router 125GB - licznik plusa 131GB


Wniosek: Mój Orange pokazuje zużycie z kosmosu przkełamane o ponad 100%. Co ciekawe lejek zakładają przy ok 160-170GB zużycia z routera.
 #857865  autor: orson_dzi
 23 mar 2016, 09:21
Pytanie, które połączenia pokazuje Mój Orange, bo przyznam, że tego nie wiem. W zależności od tego, które połączenia pokazuje, rozbieżność może być potężna. Chodzi o to, że nawet wyciągając listę połączeń z systemów Orange zużycie danych może być bardzo duże, ale trzeba to jeszcze odfiltrować. Chodzi o to, jak dane połączenie jest rozliczane. Prosto to ujmując - część z nich jest bezpłatna i nie rusza pakietów (szczęśliwe godziny np.), a część jest płatna, czyli schodzi z pakietów.

Jeśli Mój Orange pokazuje faktycznie wszystkie, no to jest burdel straszny. Ostatnio sprawdzałem zużycie jednego numeru i chociaż połączeń było na prawie 40 GB, to z pakietu zeszło niecałe 20 GB.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #857874  autor: doktor
 23 mar 2016, 10:13
Ja mam podobny problem z rozliczaniem transferu do Orange Cloud, zdziera mi dane z pakietu 2GB, gdzie wpisane jest ze transfer do Cloud jest bezpłatny. Orange twierdzi z uporem maniaka, że wszystko jest ok.

https://www.speedtest.net/result/a/6100718220
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800

http://www.speedtest.net/result/7676107800.png
GPON w domu