• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #570327  autor: Gosia
 26 lip 2012, 15:06
Witam:)

Chciałam poprosić o radę dotyczącą internetu stacjonarnego i telefonu.

Dotychczas posiadałam internet na liniach TP (w chwili obecnej faktycznie jest to LUU, ale ostatnia umowa podpisana była jeszcze na BSA) i telefon stacjonarny - żeby nie płacić za utrzymanie łącza.
Umowy zostaną rozwiązane z końcem lipca. Gdy wysyłałam wypowiedzenie byłam przekonana (a konsultant na Infolinii nie wyprowadził mnie z błędu) że będzie mozna zawrzeć nową umowę tylko na internet. Myślałam, że w ten sposób działa LUU.

Kiedy chciałam dopełnić formalności, okazało się, że to niemożliwe.
W chwili obecnej informacja o mojej rezygnacji została przekazana do TP i nie można jej wycofać:(
Dzisiaj na Infolinii konsultant kazał mi poszukać nowego dostawcy internetu, bo z usług Netii już nie mogę korzystać (dokładniej - mogę jeśli zapłacę opłatę aktywacyjną - ok. 200 zł i podpiszę nową umową).


Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji? tzn. zostać w Netii nie ponosząc opłaty aktywacyjnej? jeśli nie, to jakiego inego operator wybrać?
Dodam że miałam nadzieję na uzyskanie podobnych warunków jakie sa proponowane dla nowych klientów on-line: darmowe wieczory i weekendy jesli chodzi o telefon i możliwe najszybsze łącze (u mnie to 10 Mbit) - za 99zł + 5 m-cy abonament za 2zł.

 #570331  autor: Maniek99
 26 lip 2012, 15:13
@Gosia
Na LLU jest opłata za utrzymanie linii więc nawet jak zamówisz sam net, to doliczą Ci 30zł za linię.
A te 200zł to opłata za aktywację linii (po rozwiązaniu umowy (głównie usługi telefonicznej) linia będzie nieaktywna).
Możesz podpisać umowę na telefon w TP , zawiesić ją (21zł/m-c) i wtedy zamówić net w Netii.

Chyba że chcesz jeszcze walczyć o tą starą umowę, ale nie wiem czy da radę.
Niepotrzebnie ją rozwiązywałaś, bo cena by się i tak nie zmieniła i spokojnie można by było negocjować.

 #570354  autor: Gosia
 26 lip 2012, 15:44
Maniek99 pisze:@Gosia
Na LLU jest opłata za utrzymanie linii więc nawet jak zamówisz sam net, to doliczą Ci 30zł za linię.
A te 200zł to opłata za aktywację linii (po rozwiązaniu umowy (głównie usługi telefonicznej) linia będzie nieaktywna).
Możesz podpisać umowę na telefon w TP , zawiesić ją (21zł/m-c) i wtedy zamówić net w Netii.
Policzyłam, ile wyszłoby to z internetem np. z Netii - jesli mam płacić 20 zł za zawieszony telefon, to jednak wolałabym dopłacić trochę i móc z niego korzystać.

Chyba że chcesz jeszcze walczyć o tą starą umowę, ale nie wiem czy da radę.
Niepotrzebnie ją rozwiązywałaś, bo cena by się i tak nie zmieniła i spokojnie można by było negocjować.
teraz to wiem;)
Mogłabym powalczyć, ale nie wiem, czy są jakieś szanse na wygraną, po tym, co mówili mi konsultanci. Teraz już każdy jasno stawia sprawę - że przedłużenie nie jest możliwe:(

 #570366  autor: Maniek99
 26 lip 2012, 16:26
@Gosia
Skarga nie przejdzie, bo to była Twoja decyzja.
Z tydzień temu można by to było pewnie jeszcze zatrzymać.

Czyli pozostaje rozejrzeć się za nowym opem, przynajmniej dla jednej z usług.

 #571532  autor: Gosia
 31 lip 2012, 19:53
W tej chwili testuję bezprzewodowy internet z Playa i jest średnio zadowolona. Są zalety takiego rozwiązania, ale też wady.

W związku z tym chciałabym zapytać czy techniczne jest to możliwe i ile mniej więcej czasu trwałoby zanim miałabym internet w sytuacji jaką opiszę poniżej.
Po pierwsze poszłabym do TP podpisać umowę na telefon. W T-mobile dowiedziałam się że w tej chwili nie ma innej opcji żebym miała internet na linii TP. Korzystanie z telefonu później zawiesiłabym.
Internet wzięłabym z Netii, tylko nie wiem, czy promocja jaka w tej chwili jest na stronie internetowej objęłaby mnie. Tzn. czy nie przeszkadzałoby to, że dopiero co byłam ich klientem (chodzi o kilka m-cy internetu za 1-2zł/m-c + router).

Kiedy mogłaby zwrócić się do Netii z wnioskiem o internet? Czy dopiero wtedy gdy rzeczywiście działaby u mnie telefon z TP? I czy mimo wszystko musiałabym zapłacić za aktywację łącza - 200zł?

Wiem, że moge zadzwonić na infolinię Netii, ale już nieraz konsultanci obiecywali mi to co chciałam, a jak przychodziło do konkretów, to dowiadywałam się, że to niemożliwe. Więc ogólnie nie ufam temu, co mówią na infolinii Netii;)

 #571536  autor: Maniek99
 31 lip 2012, 20:26
Jak będziesz miała jakąkolwiek usługę na tej linii, to nie płacisz za aktywację łącza.
Telefon raczej powinien być aktywny/zawieszony (chyba że zawieszony będzie traktowany jako nieaktywny, ale wątpię).
Pewnie kluczowe jest tutaj moment powrotu papierów do Netii, ale lepiej nie kombinować z terminem, żeby nie wkopać się w te 200zł.
Skoro linia była niedawno używana, to aktywacja telefonu, jest kwestią kilku dni.

Aktywacja netu na LLU niestety jest najdłuższa, bo może trwać nawet koło miesiąca od momentu powrotu umowy do Netii, więc lepiej mieć jakieś łącze zapasowe.

EDIT:
Z tego co widzę w aktualnym regulaminie promocji jest zapis że zawieszenie telefonu w trakcie lojalki grozi naliczeniem kary. Lepiej się zorientować czy rzeczywiście tak jest, bo z tego co się orientuję sprzedawcy sami zachęcają, żeby wziąć promocję i ją zawiesić.

 #571576  autor: Gosia
 01 sie 2012, 08:18
Dziękuję za odpowiedź:)

Postanowiłam podpisać jednak nową umowę z Netią, ich oferta jest najkorzystniejsza. Jednak muszę zapłacić opłatę za aktywację linii (210 zł) + ok. 40 zł za aktywację telefonu i internetu.
W tej sytuacji najbardziej zależy mi na tych 5 m-ca płacenia abonamentu za 2 zł. Wczoraj konsultant na Infolinii powiedział że będę je miała, jeśli złożę wniosek przez internet, co też zrobiłam.

Dzisiaj powinien ktoś do mnie zadzwonić w tej sprawie. Teraz mam wątpliwość, bo wiem, że konsultanci obiecują różne rzeczy - jak być na 100% że przez te 5 m-cy będę mieć obniżony abonament? Oczywiście mogę znowu zapytać, ale to jest tylko słowo innego konsultanta.
Czy jednak tej osoby, która do mnie zadzwoni, mogę być bardziej pewna niż konsultantów z Infolinii?

 #571601  autor: Maniek99
 01 sie 2012, 11:21
Zwykle oddzwaniają dość szybko, nawet w ciągu kilku minut od wysłania zgłoszenia, żeby się klient nie rozmyślił, ale w sumie są wakacje.

Rzeczywiście w aktualnych promocjach kasują za aktywację usług 29+9zł, ja miałem jeszcze za 1zł i dawali jeszcze router na własność. Coraz bardzie pazerna robi się ta firma :evil:

Skoro masz LLU to według regulaminu możesz liczyć max na 4m-ce zniżki, 5 jest na Cu, czyli linii własnej Netii. Radzę przeczytać całość: http://www.netia.pl/files/oferta/Zalacz ... _-_WWW.pdf

Pewna możesz być tylko tego co podpiszesz ;)
Co prawda nie zawsze to dostaniesz, ale przynajmniej w sądzie masz jakieś szanse ;)

Na starcie kilka usług jest domyślnie włączonych, więc trzeba pamiętać o ich wyłączeniu na czas (HBOGo, bezpieczny internet, wirtualny dysk itp.).

 #572016  autor: Szfagier
 03 sie 2012, 09:01
Maniek99 pisze:Zwykle oddzwaniają dość szybko, nawet w ciągu kilku minut od wysłania zgłoszenia, żeby się klient nie rozmyślił, ale w sumie są wakacje.

Rzeczywiście w aktualnych promocjach kasują za aktywację usług 29+9zł, ja miałem jeszcze za 1zł i dawali jeszcze router na własność. Coraz bardzie pazerna robi się ta firma :evil:

Skoro masz LLU to według regulaminu możesz liczyć max na 4m-ce zniżki, 5 jest na Cu, czyli linii własnej Netii. Radzę przeczytać całość: http://www.netia.pl/files/oferta/Zalacz ... _-_WWW.pdf

Pewna możesz być tylko tego co podpiszesz ;)
Co prawda nie zawsze to dostaniesz, ale przynajmniej w sądzie masz jakieś szanse ;)

Na starcie kilka usług jest domyślnie włączonych, więc trzeba pamiętać o ich wyłączeniu na czas (HBOGo, bezpieczny internet, wirtualny dysk itp.).
Co do Infolinii to zawsze mozesz zlozyc reklamacje, rozmowy sa nagrywane, kwestia tylko podania nr z ktorego dzwonilas...Jesli ktos cos Ci obiecal podczas rozmowy to musi to dotrzymac. Kolejna sprawa podpisalas wniosek przez internet, wiec dostaniesz wersje papierowa do podpisania - przeczytasz, bedzie ok to podpiszesz...
Co do routerow to od momentu wprowadzenia Netia Spotow Netia nie "daje" routerow tylko je dzierzawi za 1zl, oczywiscie mozna wziac bez NS'a, no i jak Maniek99 napisal warto od razu zwrocic uwage na uslugi domyslne, aby je wylaczyc, mozna to zrobic poprzez panel: netiaonline.pl

Ericsson GA628->Siemens C25->Siemens MT50->Siemens MC60->Siemens M55->Nokia 3310->Nokia 6610i->Nokia 6230i->Nokia 6280->Samsung D800->Nokia N80->Nokia N95/E51->->Nokia 5800->Samsung GalaxyS/Nokia E71>Samsung Galaxy S3/Samsung XCover2

 #572186  autor: Gosia
 03 sie 2012, 17:10
Szfagier pisze: Co do Infolinii to zawsze mozesz zlozyc reklamacje, rozmowy sa nagrywane, kwestia tylko podania nr z ktorego dzwonilas...
Niestety dzwoniłam ze Skype'a, więc może być problem z ustaleniem.
Poza tym zauważyłam, że na Infolinii jest zastrzeżone że "rozmowy mogą być nagrywane", a nie że "są nagrywane" - jak to było kiedyś. W ten sposób Netia może mnie łatwo zbyć - jeśli dostanę odpowiedź, że akurat moja rozmowa nie została nagrana :wink:

Jesli ktos cos Ci obiecal podczas rozmowy to musi to dotrzymac. Kolejna sprawa podpisalas wniosek przez internet, wiec dostaniesz wersje papierowa do podpisania - przeczytasz, bedzie ok to podpiszesz...
Następnego dnia po tym, jak tu napisałam zadzwoniła Pani z obsługi, a kolejnego dnia (wczoraj) był już kurier z umową.
W umowie nie ma spisanych dokładnych warunków (moim zdaniem to byłoby lepsze), tylko dołączony jest regulamin i cennik, ten sam co na stronie internetowej. Dla mnie wszystko wyglądało ok.
Doczytałam że na LUU nie ma abonamentu za 2 zł przez 5 m-cy, ale dobre i 3 m-ce.

Nie zauważyłam tylko możliwości zaznaczenia, żeby nr tel nie pojawiał się w spisach numerów itp. Mam nadzieję, że mogę to jeszcze jakoś potwierdzić, np. wysyłając pismo z oświadczeniem.
Co do routerow to od momentu wprowadzenia Netia Spotow Netia nie "daje" routerow tylko je dzierzawi za 1zl, oczywiscie mozna wziac bez NS'a, no i jak Maniek99 napisal warto od razu zwrocic uwage na uslugi domyslne, aby je wylaczyc, mozna to zrobic poprzez panel: netiaonline.pl
Dziękuję za wskazówki z ustawieniami, na pewno przeczytam instrukcję i ustawię router na własne potrzeby :wink:
Wezmę router, dlatego że mój poprzedni router od Netii został uszkodzony w trakcie burzy.

 #572191  autor: Maniek99
 03 sie 2012, 17:20
3m-ce są jeżeli przy zamówieniu wybrałaś kupon, bez kuponu są 4m-ce.
O w.w. opcjach niema w instrukcji, to nie są funkcje routera.

 #572339  autor: Szfagier
 04 sie 2012, 10:01
Maniek99 pisze:3m-ce są jeżeli przy zamówieniu wybrałaś kupon, bez kuponu są 4m-ce.
O w.w. opcjach niema w instrukcji, to nie są funkcje routera.
A czy ja napisalem ze to funkcje routera?? Napisalem ze w panelu netiaonline :?

Co do rozmow to sa na 100% nagrywane wszystkie

Ericsson GA628->Siemens C25->Siemens MT50->Siemens MC60->Siemens M55->Nokia 3310->Nokia 6610i->Nokia 6230i->Nokia 6280->Samsung D800->Nokia N80->Nokia N95/E51->->Nokia 5800->Samsung GalaxyS/Nokia E71>Samsung Galaxy S3/Samsung XCover2

 #572352  autor: Maniek99
 04 sie 2012, 10:26
@Szfagier
Odniosłem się do postu @Gosia.

Co do rozmów to pewnie są nagrywane, ale jak przychodzi do konfrontacji z udziałem UKE, to Netia często struga głupa, że nie wie o którą rozmowę chodzi.
Wiec zawsze warto zapisać sobie dane konsultanta, datę i godzinę, a najlepiej mieć swoja kopię nagrania.

 #572776  autor: Gosia
 05 sie 2012, 20:07
Szfagier pisze:
Maniek99 pisze:3m-ce są jeżeli przy zamówieniu wybrałaś kupon, bez kuponu są 4m-ce.
O w.w. opcjach niema w instrukcji, to nie są funkcje routera.
A czy ja napisalem ze to funkcje routera?? Napisalem ze w panelu netiaonline :?

Co do rozmow to sa na 100% nagrywane wszystkie
To ja źle zrozumiałam, teraz już wiem, o co chodzi. Już kilka lat temu, jak pierwszy raz podpisywałam, musiałam wyłączyć bezpieczny internet, bo były naliczane za niego opłaty:/

Wiem, że najlepiej byłoby samemu nagrywać rozmowy. Poszukam odpowiedniego programu do Skype'a i w przyszłości na pewno będę to robić.

[ Dodano: 2012-08-13, 11:06 ]
Wpis będzie może nie na temat, ale postanowiłam napisać, bo może ktoś uniknie takiej sytuacji jak moja :(

Jest oburzona podejściem Netii:/
Umowa została podpisana w ub. tygodniu, teraz spodziewałam się dostać Netia Spot i czekac na włączenie internetu, a tu nic się nie działo.
Więc dzisiaj zadzowniłam do Netii i okazało się że umowa zostanie wypowiedziana.

Zamówiłam internet ( i tel.) przez stronę Netii. Jest tam miejsce na dane tylko jednej osoby, a umowa miała być na dwie osoby. Więc telefonicznie zostały podane dane drugiej osoby, pani która się z nami kontaktowała powiedziała że dopisze długopisem te dane na umowie. W rzeczywistości jest tak że imię, nazwisko i pesel drugiej osoby jest wydrukowany an umowie, dopisany jest nr dowodu osobistego.

Dzisiaj dowiedziałam się że na umowie widniej tylko jedna osoba, a podpisane na umowie są dwie, więc Netia wypowie umowę :(
Jeśli chce mieć internet, musi przyjechać kurier z drugą nową umową, więc czes oczekiwania się przedłuży.

Niestety telefonicznie nie mogłam złożyć reklamacji, tylko mam podany adres mailowy, a już nieraz mi się zdarzyło że na maila nikt z Neti nie odpowadał:/ więc napisze skargę na osobę, która podpisała się na umowie ze strony Netii, ale nie wiem czy bedzie jakikolwiek odzew