• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #536149  autor: sybi
 20 lut 2012, 23:15
Witam
Przez ponad dwa lata byliśmy użytkownikami netii - telefonu i internetu (umowa na teściową). Telefon działał bez zarzutów natomiast z internetem byli coraz gorzej. Aż w końcu wypowiedzieliśmy pisemnie umowę na internet. Po około dwóch tygodniach otrzymaliśmy telefonicznie informację (odebrała żona, nikt jej nie identyfikował czy jest abonentem), że usługa internetu jest powiązana z telefonem i obie usługi mogą zostać wyłączone, jednak poproszono o zastanowienie się. Minął miesiąc i nagle nie ma sygnału w słuchawce ani internetu. Więc w imieniu abonenta dzwonię do netii i dostaje odpowiedź że Netia otrzymała wypowiedzenie, ale w związku iż internet i telefon sa powiązane to nie mogli wyłączyć jedynie internatu, o czym informowali. Jednak, żeby złożyć reklamację w imieniu abonenta musiałem zanieść telefon teściowej w celu identyfikacji.
Proszę o pomoc, kto ma rację? Bo to że Netia zadzwoniła i przekazała (iż umowa nie rozdziela internetu z telefonem) osobie, która akurat przechodziła obok telefonu i go odebrała, bez jakiejkolwiek identyfikacji to wg mnie ich błąd.
Ps, przepraszam za styl ale pisze z komórki słajpem

 #536222  autor: Precelos
 21 lut 2012, 13:04
kazdy chyba powinien czytac umowe przed podpisaniem, logiczne jest ze w wiekszosci przypadkow przy kilku uslugach sa one powiazane(dlatego sa promocyjne ceny za pakiety 2-3 uslug),w takim przypadku warto zaznaczyc ze chce sie zrezygnowac tylko z jednej skladowej

Obrazek

 #536349  autor: sybi
 21 lut 2012, 22:05
Ale napisaliśmy że rezygnujemy z internetu a nie z całości

 #536701  autor: Precelos
 23 lut 2012, 16:29
moze zle sie wyrazilem, chodzi o to ze rezygnuje sie z starem umowy, i podpisuje nowa w tym przypadku na jedna usluge

Obrazek

 #536792  autor: sybi
 23 lut 2012, 22:30
Umowa na czas określony zakończyła się ok pół roku temu, teraz już była tylko na czas nieokreślony. Poza tym jeżeli wypowiedzenie umowy jest napisane błędnie to czy nie powinno zostać po prostu odrzucone?

 #536821  autor: sq
 24 lut 2012, 00:27
a to jest interesujące w takim razie - np. jeżeli mając w tym momencie tel+internet na czas nieokreślony, przedłużam z netią tylko 1 usługę to zgodnie z tym co zostało już poruszone w tym wątku - albo powinni odmówić takiego zamówienia <skoro wcześniej był to pakiet> - a jednak ta się da, albo po złożeniu takiego zamówienia z miejsca przedłużą też i telefon <chociaż nie było zamowienia> bo tak by na logikę wypadało - skoro wg. tego nie można wypowiedzieć tylko 1 umowy na czas nieokreślony..
Netia - same dziwy

albo inna sytuacja - nie wypowiadam umowy w netii <czas nieokreślony>, przy czym u innego operatora zgłaszam, że chcę przenieść telefon <internet zostaje> - czy w takim wypadku, z chwilą przełączenia telefonu netia z automatu wyłączy mi internet?

Siemens C35i->Siemens MC60->SE k800i->N5530XM->N1600 ->Moto Cliq2/ S5610 ->Jiayu G4->LG G4/S5=>S9+ /A5

 #536876  autor: Maniek99
 24 lut 2012, 13:00
Ciekawe co na to UKE i UOKiK, @sybi jak chcesz możesz się z nimi pobawić, niech Netia przedstawi swoje stanowisko tym instytucją (do UKE można zgłaszać skargi i zapytania przez maila, w przypadku UOKiK trzeba się ruszyć do lokalnego rzecznika lub zadzwonić). Kto wie, może Netia będzie jednak musiała wyskrobać odpowiednią procedurę i może da radę przywrócić tą umowę na telefon ;) Kiedyś też twierdzili, że numeru z od operatora WLR się nie da przenieść, a później musieli zmienić zdanie ;)

Rozumiem gdyby pakiet był jakąś oddzielną promocją, ale ten sam regulamin i cennik dotyczy tez pojedynczych usług. Czyli naturalne powinno być ,że wynikiem wypowiedzenia jednego elementu pakietu po prostu przechodzimy do innej tabelki cennika i tyle.

 #537026  autor: sq
 24 lut 2012, 22:47
z ciekawosci zadałem moje pytanie na blogu netii - i zgodnie z odp. od netii - jeżeli pakiet przeszedł na czas nieokreślony, to można przenieść jedną usługę (tel) a zostawić drugą dalej na czas nieokreślony - więc tak samo w sumie powinno być i w tej sytuacji.. :roll: aż strach się bać jak praktyka okaże się inna niż blogowa teoria i w tym wypadku.

Siemens C35i->Siemens MC60->SE k800i->N5530XM->N1600 ->Moto Cliq2/ S5610 ->Jiayu G4->LG G4/S5=>S9+ /A5

 #537068  autor: sybi
 25 lut 2012, 06:21
Sytuacją dla mnie najmniej zrozumiałą jest to, że po utracie numeru, gdy chciałem uzyskać jakieś informacje na infolinii to najpierw musieli porozmawiać z abonentem w celu weryfikacji, chociaż wcześniej (przed utratą numeru) w ogóle nikt o to nie pytał

 #537082  autor: dejw
 25 lut 2012, 10:02
No wiec jezeli umowa byla na czas nieokreslony to mieli prawo odlaczyc. Ja tylko nie rozumiem 2 rzeczy.
Dlaczego w ogole nie zidentyfikowali Twojej zony, zanim zaczeli z Nia rozmawiac.
Druga sprawa to, ze odlaczyli od razu internet i telefon, zamiast sam internet.
Watpie, zeby to szlo razem po jednym kablu, ba to nawet nie mozliwe.
Wiec mnie tylko to zastanawia. Jedyna opcja jest taka, ze jezeli ktos chce zrezygnowac z jakichs ich uslug to odlaczaja wszystkie bez wyjatlku (bo sa one ze soba powiazane) co wydaje mi sie smieszne, ale dobra...

[ Dodano: 2012-02-25, 10:04 ]
sybi pisze:Sytuacją dla mnie najmniej zrozumiałą jest to, że po utracie numeru, gdy chciałem uzyskać jakieś informacje na infolinii to najpierw musieli porozmawiać z abonentem w celu weryfikacji, chociaż wcześniej (przed utratą numeru) w ogóle nikt o to nie pytał
Bo gdy miales numer mieli o Tobie wszystkie informacje w bazie danych a po utracie numeru moze je wykasowali. Weryfikacja to standardowe czynnosci raczej sa

 #537094  autor: Maniek99
 25 lut 2012, 11:31
@sybi
Jak czegoś od nich chcesz to tylko przez w.w. urzędy.
Logika w przypadku tej firmy nie działa.

 #537102  autor: Precelos
 25 lut 2012, 12:03
dejw pisze:Druga sprawa to, ze odlaczyli od razu internet i telefon, zamiast sam internet.
Watpie, zeby to szlo razem po jednym kablu, ba to nawet nie mozliwe.
przeciez to idzie jednym kablem :roll:

Obrazek

 #537194  autor: sybi
 25 lut 2012, 19:34
Powiem tak, przez tę sytuację w ogóle zraziłem się do netii. Nie chce w ogóle mieć z nimi do czynienia. Chcę żeby tylko zwrócili numer. Poza tym reklamacja jest złożona i zamierzam jeszcze uruchomić rzecznika praw konsumenta

 #537870  autor: maciejnet
 28 lut 2012, 20:22
Netia wyłączyła dostęp do internetu ponieważ usługę zamawiałeś w pakiecie na technologi LLU (Pełny dostęp). Przy tej technologii nie jest możliwe świadczenie samej usługi telefonicznej, dlatego został on wyłączony po wcześniejszym kontakcie. Niestety innego rozwiązania nie było. Pisał o tym rzecznik Netii na blogu.
Jak odzyskasz numer to daj znać. Ciekawe czy to jest możliwe.

 #537929  autor: sybi
 29 lut 2012, 05:26
Niestety przyszła odpowiedź na reklamację, iż nie zwrócą numeru. Argumentują to tym, że po otrzymaniu rezygnacji dzwonili do abonenta i informowali, że nie mogą odłączyć samego internetu i czekają na decyzję. Po pierwsze telefon odebrała moja żona a nie abonent (teściowa) - nikt nie zweryfikował, po drugie gdyby ktoś z netii powiedział, że wyłączają wszystko, to na pewno byłaby zdecydowana reakcja, a po trzecie, jeżeli według umowy nie możliwe jest wyłączenie jednej usługi a wypowiedzenie umowy mówi tylko o jednej, tzn że wypowiedzenie jest napisane błędnie i powinno zostać odrzucone.
Muszę teraz poprosić o pomoc rzecznika potraw konsumenta