• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #512506  autor: jaryszek
 31 paź 2011, 18:11
Dzień dobry, mam problem i proszę Was szanownych użytkowników forum o pomoc.

Otóż przez ostatnie 4 lata korzystałem z dialogu zarówno telefonu jak i internetu na łączach TP. Jako że internet w dialogu na łączach TP jest teraz za murzynami (6 mb/s najwiecej i jeszcze drogo) chcę przenieść się do netii. Wypowiedziałem umowę z Dialogiem internet (został telefon z dialogu z czego jestem zadowolony), i dziś przy rozmowie z konsultantem dowiedziałem się że mimo rozwiązania umowy z Dialogiem (30 października 2011 a wiec wczoraj) to dialog dalej zajmuje lacze TP i nie wiadomo jak to z tym łączem bedzie. Czy ktoś miał podobną sytuację ? Czy Dialog musi zwolnić łącze ? W jakim czasie się to stanie w przypadku rozwiązania z nim umowy ? Czy pozostaje mi tylko czekanie czy lepiej samemu dzwonić do Dialogu i prosić ich o zejście z łącza...

Proszę serdecznie o pomoc, pozdrawiam !
Łukasz

 #512509  autor: Maniek99
 31 paź 2011, 18:25
Zwykle trwa to kilka dni, a czy zwolnili będzie widać po tym że zniknie synchronizacja ADSL. Możesz złożyć reklamację do Dialogu, może dostaniesz dokładna datę uwolnienia.

Jak nie zwolnią po tygodniu, to ślij skargę do UKE.

 #512565  autor: bed
 31 paź 2011, 22:55
U mnie trwało to bodajże miesiąc. Bo poprzedni operator (wtedy Era) miał 2 tygodnie na wysłanie pisma, a kolejne 2 tygodnie TP na reakcję. No jakoś tak to było, także radzę nastawić się na cierpliwość. Zawsze można zadzwonić do Departamentu Usług Regulowanych TP i tam udzielą bardziej szczegółowych informacji o tym jak idzie opuszczanie łącza. Wiem, bo korzystałem.

 #512610  autor: jaryszek
 01 lis 2011, 11:30
Dzięki za odpowiedź, po tygodniu ślę skargę do UKE. A co to jest ta synchronizacja ADSL ? Jak to sprawdzić ?

Ważna dla mnie jest informacja że to się jednak musi stać...a więc warto czekać. A czy w dialogu na infolinii nic mi nie powiedzą ? Czy od razu trzeba się zgłaszać do wyżej wymienionych instytucji ?

 #512614  autor: sebt
 01 lis 2011, 11:41
dioda ADSL na routerze albo świeci ciągłym albo nie - jeżeli świeci ciągłym to synchro jest

 #512691  autor: jaryszek
 01 lis 2011, 18:43
Dioda Link jest przerywana a dioda 100 M (prędkość łącza ?) świeci się stale z króciutkimi przerwami.

[ Dodano: 2011-11-06, 11:43 ]
Sytuacja wyglada teraz nastepująco :

Zadzwoniłem do dialogu i okazało się że oni zwolnili łącze 31 października b.r. o godzinie 13.00. Po chwili na infolinii netii uslyszalem że łącze nie zostalo zwolnione ale szykują list (zwiazany z TP ? Chyba trzeba się z nimi dogadać z łączem, nie wiem o co chodzi) i ma przyjść , następnie trzeba go podpisać, i odesłać do netii i po tym oni już przyślą router.

Czy ktoś miał podobną sytuację ?
Pozdrawiam
Łukasz