• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #475289  autor: blu.listonosz
 11 maja 2011, 12:31
Hej, od niedawna dbam o koszty Poczty Polskiej. Ostatnio zauważyłem ciekawą rzecz: Poczta Polska ma 13.500 telefonów stacjonarnych nie licząc centrali (tu nie mam danych). Za wszystkie 13.500 szt linii telefonicznych w regionach Poczta płaci Telekomunikacji Polskiej wg stawek planu Standardowego, bez rabatów. Czyli abonament po 35 zł netto oraz tzw JT po 0,29 gr.

Łącznie wychodzi miesięcznie (podaje zaokrąglone kwoty) 0,5 mln zł abonamentu PSTN oraz 1,7 mln zł za jednostki taryfikacyjne. Wszystkie telefony są w TP i wg planu standardowego. Słyszałem o usłudze WLR i tu mam pytanie:

1. czy usługi WLR może skorzystać tak duża firma jak moja, w stosunku do 13.5 tys tel?
2. jakiego rzędu oszczędności mógłby taki ruch wygenerować?
3. jakich potencjalnie partnerów powinienem poprosić o oferty żeby przedstawić kierownictwu potencjał na oszczędności?

Jeżeli ktoś z Was pracuje w takiej firmie poproszę informacje na maila, taki jak mój nick na gmailu. Jak ogólnie oceniacie fakt że nasza firma od 10 lat płaci wg tych właśnie stawek?

pozdrawiam ;)

 #475290  autor: abramek92
 11 maja 2011, 12:42
Telefon w firmie po WLR, bardzo ciekawy pomysł.

 #475291  autor: Maniek99
 11 maja 2011, 12:44
WLR na pewno jest możliwy, minus to załatwianie reklamacji przez pośrednika (nowy op zgłasza do TP, a TP do podwykonawców).

Abo na Netia NonStop: 13500*60= 810000zł/m-c
Stacjonarne za free, więc trzeba by było je odjąć od tego 1,7mln zł.

Przy takiej ilości numerów pewnie można sporo zejść ze stawką.
Jak TP się o takim przejęciu dowie, to sama zaproponuje poczcie podobne warunki 8)

Choć szczerze mówiąc myślę, że ciężko będzie ruszyć ten beton.

 #475295  autor: weissmann
 11 maja 2011, 13:11
Uderzaj kolego do Netii, 13,5 tys. numerów, to na pewno dostaniesz BARDZO dobrą ofertę, kto wie czy nie 50%-60% tańszą od standardowej.

 #475323  autor: abcd
 11 maja 2011, 17:12
Jeśli we wszystkich oddziałach jest dostęp do internetu to można takiego molocha przestawić na VoIP - poustawiać lokalnie w oddziałach centralki podłączone do sieci i podpisać umowę z jakimś operatorem VoIP (który może nawet skredytuje zakup urządzeń i je poustawia). Własna sieć telefonii oczywiście będzie darmowa w zakresie połączeń między placówkami, połączenia na stacjonarne będą po groszowych stawkach (do kraju i za granicę), komórkowe porównywalnie z TP (tutaj nie da się bardzo dużo ściąć). No i przy wysokich modelach centralek można się bawić różnymi zaawansowanymi funkcjami.

 #475366  autor: Kaczy
 11 maja 2011, 22:06
Z taką ilością "słuchawek" to trzeba czym prędzej uderzać do dyrektorów w TP.
Poza tym chyba zobowiązuje was UoZP, więc można zrobić przetarg na świadczenie usług. Weź przykład z TVP, które wynegocjowało abo za 10 zł i połączenia za 10 gr. Oczywiście w tym przypadku mowa o komórkach. Był nawet kiedyś o tym news na telepolis.

...::: Made for loneliness :::...

 #475554  autor: pakierhakierxd
 13 maja 2011, 08:53
Ja polecam netię mają wg mnie lepszą ofertę od tp :)

Pozdrawiam :)

 #476056  autor: gory-szalenstwa
 15 maja 2011, 22:07
Napisz na [email protected] albo [email protected], że macie 13,5 tys telefonów stacjonarnych w TP i chcielibyście przenieść je do Netii. @ zostanie przekierowany do osób, które przygotowują ofertę dla klientów biznesowych. Nie dość, że otrzymacie dobrą ofertę, to jeszcze status klienta biznesowego przez duże B z czym wiąże się specjalnie dedykowana infolinia itp...

Aktualnie w Netii zarówno klienci prywatni jak i firmy mogą skorzystać z taryf, w których są nielimitowane darmowe rozmowy lokalne, międzymiastowe, a nawet międzynarodowe....

 #476307  autor: elkanguro
 17 maja 2011, 13:27
Masakra to co piszesz. To jest dla mnie nie do pomyślenia żeby nikt się tym nie zajął do tej pory. Ja u siebie w firmie pierwsze co zrobiłem jeśli chodzi o optymalizację kosztów to pozmieniałem internety i telefony z TP na Netię i Orange. Pomimo tego, że firma bardzo mała dało się odczuć różnicę. Przy takiej ilości telefonów można spokojnie będzie zaoszczędzić ponad 1 mln zł miesięcznie! Nic dziwnego, że Poczta Polska ma kiepskie wyniki:/
Plan Non-Stop w Netii standardowo kosztuje 69,90zł ale przy takiej ilości abonamentów na pewno będzie się dało wynegocjować lepsze warunki. Powodzenia i chętnie przeczytam jak się sytuacja rozwinie. Pozdrawiam, Kamil

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #476322  autor: pakierhakierxd
 17 maja 2011, 14:27
Są 2 rodzaje planu Non stop za 59,90 i 69,90 dla indywidualnych
http://www.netia.pl/oferta_dla_domu,szczegoly,105.html
http://www.netia.pl/oferta_dla_domu,szczegoly,113.html
Jak ktoś dzwoni za granicę to lepiej ten droższy w przeciwnym wypadku nie trzeba... ;)
A w ofercie dla firm telefon jest za 69,90 i 79,90
http://www.netia.pl/oferta_dla_firm,szczegoly,406.html
http://www.netia.pl/oferta_dla_firm,szczegoly,407.html
Ale to to samo

 #476327  autor: Maniek99
 17 maja 2011, 14:51
Faktycznie, firmy mają 69,90/79,90 i to netto.

 #476330  autor: maniek
 17 maja 2011, 15:20
A ja sądzę, że musisz pogadać z kimś z TPSA bo raczej takiego klienta nie będą chcieli się pozbyć. Z pewnością jest możliwość wynegocjowania lepszych warunków niż te co są obecnie. WLR ma jeden poważny minus- awarii nie naprawia twój operator tylko TPSA po otrzymaniu od niego zlecenia.

 #476336  autor: pakierhakierxd
 17 maja 2011, 15:43
Dla mnie to nie minus a plus ;).Zresztą jak miałem jakaś awarię to szybko przyjeżdżał technik więc z serwisem nie ma problemu ;).Raz miałem tylko poważną awarię i parę razy musiał technik przyjeżdżać... coś się stało w skrzynce i było trzeba gdzieś indziej mnie przyłączyć czy coś,z tego co widzę jakoś często technicy są u mnie w miejscowości(firma netbud)

 #476337  autor: thonka
 17 maja 2011, 15:52
co go interesuje standardowa oferta dla indywidualnych czy firm?

PP obowiazuje ustawa o zamowieniach publicznych, a przy tej ilosci linii telekomy raczej beda sie bily o przejecie tego kawalka tortu. jednoczesnie zamowienie takie nie moze sugerowac, ze jest robione pod konkretna firme wiec szastanie jakimikolwiek standardowymi ofertami jest bez sensu.

premiowac najwieksza iloscia punktow tani abonament nie wyzszy niz x zl, a pozniej polaczenia. jezeli TP przy ok. 20-30 liniach jest w stanie negocjowac warunki to kazdy inny rowniez.

zapewne wiele linii to rowniez internet, fax, byc moze isdn. warto zrobic dokladne rozeznanie.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #477333  autor: mlody85
 22 maja 2011, 18:57
Wszystko zależy od tego, jak to rozliczane w Poczcie Polskiej (czy każda placówka dostaje od TP własną fakturę, czy wszystko idzie przez centralę), ale jeśli masz dostęp do faktur za te numery to zobacz, jaki jest na nich nr ewidencyjny. Jeśli zaczyna się od 88 to jesteście klientem biznesowym, jeśli 99 to kluczowym, każdy inny to SOHO lub indywidualni.
Jeżeli jesteście kluczowym to powinniście mieć własnego opiekuna i to do niego trzeba by uderzyć z zapytaniem o ofertę, jeśli nie masz opiekuna to dobrze by się było o to postarać.
Przy takiej ilości linii i takiej kasie podejrzewam, że będą o was walczyć.

 #477361  autor: thonka
 22 maja 2011, 22:05
dobra taktyka byloby postraszenie TP ew. mozliwoscia zmiany dostawcy poprzez przetarg. powinno zadzialac, bo wiadomo, ze konkurencja na linii TP potrafi zdzialac cuda.
proceduralnie jest jednak taniej przedluzyc umowe niz rozpysywac przetarg na nowego dostawce z czego TP tez sobie dobrze zdaje sprawe ;)

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #477376  autor: wtd
 22 maja 2011, 23:08
thonka pisze:proceduralnie jest jednak taniej przedluzyc umowe niz rozpysywac przetarg na nowego dostawce z czego TP tez sobie dobrze zdaje sprawe
Na pewno? Nie wiem czy poczta jako firma publiczna może sobie negocjować z jedną konkretną firmą (nawet jak już ma z nią umowę) bez rozpisywania całego przetargu.

 #477388  autor: thonka
 23 maja 2011, 00:05
no i wlasnie tu jest problem. czy przedluzenie jest traktowane tak jak nowa umowa. z jednej strony powinno byc, z drugiej mamy praktyke nikogo innego jak spolki zaleznej od TP, ktora dla dobra klientow przedluza sama umowy...

powinna byc to nowa umowa.
tylko czy wtedy nasza poczta powinna egzystowac z planem z lat 90?
a jezeli egzystuje, to czemu nic z tym nie zrobiono? i co najwazniejsze - dlaczego mimo tanszych alternatyw nikt ich nie wykorzystal?

boje sie pomyslec czy ktokolwiek robil badania na wieksza skale dot. operatorow swiadczacych uslugi telekom. dla spolek skarbu panstwa oraz jednostek panstwowych...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet