Jak się okazało Netii nie wystarczyło czasu do 19 listopada i dopiero odpisała UKE 23 listopada a 24 listopada otrzymałem poniższa korespondencję od UKE:
Stanowisko Netii:
Szanowny Panie
W odpowiedzi na pismo o sygnaturze xxxxxxxxxxxxxxxxx w sprawie wniosku Pana xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (Klienta), niniejszym przedstawiam wyjaśnienia Netii
Na wstępie pragnę poinformować, że przeniesienie numeru xx xxx xx xx od dotychczasowego dostawcy usługi telefonicznej, tj. Telefonii Dialog S A do Netii S A. jest możliwe w ramach Modelu Przejść Międzyoperatorskich (zwanego dalej MPM)
W celu realizacji powyższego procesu Pan xxxxxxxx powinien podpisać z naszą firmą umowę o świadczenie usługi telefonicznej na danym numerze telefonu. Wraz z umową Klient powinien podpisać oświadczenie związane z migracją usług hurtowych, które Netia w imieniu Pana xxxxxxxxx prześle do dotychczasowego Dawcy Usług, tj. Telefonii Dialog S A.
Odnosząc się do zakresu Informacji udzielonych Klientowi podczas rozmowy telefonicznej chciałabym wyjaśnić, iż nasi konsultanci zobowiązani są do przedstawiania Klientom pełnych i prawidłowych informacji informacji na temat zasady działania usług a także do dostosowania ich zakresu do potrzeb Klienta Nasz konsultant powinien poinformować Pana xxxxxxxxxx, iż przeniesienie numeru xx xxx xx xx do Netii jest możliwe w ramach MPM. Niemniej jest nam przykro jeżeli Klient uważa, ze został wprowadzony w bład oraz z powodu nieporozumienia, jakie ostatecznie wynikło
Mam nadzieję, że powyzsze wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające i pozwolą na zajęcie stanowiska w sprawie W przypadku pytań proszę o kontakt Dział Reklamacji i Rozliczeń Abonenckich Netia SA. ul. Taśmowa 7 A, 02-677 Warszawa
Stanowisko Dialogu:
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana wystąpienie o sygn. jw. z dnia 10 listopada 2010 r., dotyczące skargi Pana xxxxxx xxxxxxx, zam. xxxxx xx, xx-xxx xxxxxx, które do Telefonii DIALOG SA wpłynęło w formie elektronicznej w dniu 11 listopada 2010 r., uprzejmie informuję, iż w toku podjętych działań kontrolnych ustalono następujące okoliczności zgłoszonego problemu.
Przeprowadzona weryfikacja dokumentów wykazała, iż na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług DIALOG WLR - Abonament DIALOGU Klient korzysta z usług DIALOG SA od dnia 30 listopada 2008 r. świadczonych dla stacji telefonicznej numer xxxxxxxxx. Klient jest związany kontraktem lojalnościowym z DIALOG SA wynikającym z promocji „Tanie gadanie na okrągło w Dialogu" do dnia 29 listopada 2010 r.
Uprzejmie wyjaśniam, iż realizacja zamówień migracji WLR na WLR ("zmiany operatora WLR") jest możliwa zgodnie z założeniami procesu MPM (umieszczonymi na stronach Telekomunikacji Polskiej SA pod następującymi adresami:
-
http://www.tp.pl/prt/pl/operatorzy/ofer ... wa/684542/
-
http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358278/M ... 877270.pdf
gdzie na stronie 14 i następnych przywołanego dokumentu jest mowa (m. in. w punkcie 7.1.2), iż:
"2. Biorca po pozyskaniu oświadczenia woli Abonenta przesyła bezzwłocznie za potwierdzeniem odbioru na adres Biura Obsługi Klienta Dawcy, oryginał Rezygnacji Abonenta (Oświadczenia) zawierający:
a) oświadczenie Abonenta o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z Dawcą,
b) upoważnienie Biorcy do występowania w imieniu Abonenta w celu realizacji jego oświadczenia woli
c) identyfikator Zamówienia Migracji,
Biorca w terminie 10 DR od złożenia Zamówienia Migracji powinien dopełnić formalności z
Dawcą/Dawcami w postaci przekazania im papierowej rezygnacji tak, aby w momencie wysłania
przez TP do Dawcy/Dawców komunikatu z prośbą o potwierdzenie daty realizacji, Dawcy, otrzymali rezygnacje z usług."
Następnie Biorca wprowadza zamówienie elektroniczne w bazie BNP (interfejs WWW udostępniony przez TP).Telefonia DIALOG SA nie otrzymała do dnia dzisiejszego zamówienia na wykonania migracji/zmiany operatora WLR. Nie zrealizowaliśmy jeszcze ani jednego takiego przypadku dla Operatora Netia SA. Dla innych Operatorów, którzy wystąpili do DIALOG SA o zmianę Operatora WLR realizujemy zlecenia na bieżąco.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się wyczerpujące i wyjaśniły zgłoszone przez Pana, w imieniu Klienta, wątpliwości.
Z wyrazami szacunku