• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #435747  autor: krato
 16 paź 2010, 16:57
Dzisiaj dowiedziałem się o niesamowitym kuriozum.
Mam telefon stacjonarny w Dialogu (abonament "Taryfa domowa - 120 minut") świadczony na linii, która jest własnością TP
Kończy mi się umowa i chciałem przenieść numer z Dialogu do Netii gdyż mają w tym momencie dla mnie lepszą ofertę a poza tym mam internet od Netii :)
Gdy zadzwoniłem na infolinię Netii konsultantka powiedziała mi że nie da się przenieść numeru z Dialogu do Netii jeśli usługa jest świadczona na łączach TP SA (z TP SA do Netii gdy linia jest własnością TP jak najbardziej da się ) - muszę najpierw przenieść numer do TP SA i dopiero do Netii .
Jeśli linia byłaby własnością Dialogu i numer też własnością Dialogu to jak najbardziej przeniesienie jest możliwe ale przeniesienia w mojej sytuacji gdy linia jest własnością TP SA Netia nie zrealizuje - mogę przejść do Netii ale tracąc numer tzn. rozwiązując umowę z Dialogiem i zawierając z Netią.
Czy ktoś wie jak obejść tą sytuację - przejście z powrotem do TP SA nie wchodzi w grę gdyż muszę zawrzeć umowę na rok a jeśli na czas nieokreślony to przyłączenie do TP SA wtedy kosztuje 300 zł

Dla mnie jest to temat dla UOKiK

 #435752  autor: Oiir
 16 paź 2010, 17:23
Raz dzwoniłeś? Zadzwoń drugi, trzeci, może trafisz na konsultanta który ma jakieś większe pojęcie.
Widać standardowych pism na taką sytuację nie mają, ale wydaje mi się, że jest to tylko kwestia napisania właściwego pisma.
Ciężka sprawa, widać TP musi się zgodzić na przekazanie swojej linii z Dialogu do Netii. Ale chyba powinno to być wykonalne.

Obrazek

 #435764  autor: krato
 16 paź 2010, 18:27
Zadzwoniłem drugi raz i sytuacja wygląda tak samo tzn. Netia ma podpisane porozumienie z TP SA w sprawie przenoszenia numerów z Dialogu klientom na łączach TP SA które mówi że taki klient musi najpierw przejść z numerem do TP SA na dowolny okres a dopiero potem może przejść do Netii i nie ma możliwości przeniesienia numeru od razu .
W tepsie przy przeniesieniu numeru muszę wybrać plan taryfowy a najkrótsze są na rok np za 50 zł (gdzie jest 30 minut lokalnych ) przy takim układzie opłata za przyłączenie wynosi z tego co mówiła mi pani na błękitnej linii 20 zł, wtedy mogę zerwać umowę po miesiącu i przenieść się do Netii ale wiąże się to z opłatą wyrównawczą dla TP SA , przy umowie na czas nieokreślony cena przyłączenia to około 300 zł

 #435783  autor: Maniek99
 16 paź 2010, 19:46
To już lepiej zerwać terminówkę, trochę taniej wychodzi.

 #435918  autor: krato
 17 paź 2010, 14:00
Zastanawiam się czy nie zgłosić tej praktyki do UOKiK - czy to jest zgodne z prawem

 #435921  autor: Maniek99
 17 paź 2010, 14:10
Do puki UKE nie skręci jakiegoś bata na operatorów WLR, żeby przekazywali sobie numery, raczej nic z tego nie będzie.

Gdybym ja był w takiej sytuacji poprosiłbym UKE o nadzór nad danym przeniesieniem numeru. Wtedy każda wymówka operatora musiałaby trafić też do UKE. Jeżeli komuś udało by się w ten sposób przenieść. Powstałaby swego rodzaju wykładnia postępowania dla innych. W końcu operatorzy musieliby stworzyć odpowiednie procedury, żeby ograniczyć koszty i nie ryzykować kar.

 #435922  autor: Oiir
 17 paź 2010, 14:11
No cóż taka umowa został podpisana to teraz nie wiele da się z tym zrobić. Możesz to zgłosić by pomóc innym na przyszłość.

Dialogowi i TP zależało na tym byś do Netii czy gdziekolwiek indziej nie przeszedł więc im obecne umowy pasują.

 #435941  autor: krato
 17 paź 2010, 15:07
Zgłosić to zgłoszę na pewno tylko gdzie będzie właściwiej - UKE czy UOKiK


P.S. Prawdopodobnie zostanę w Dialogu jeszcze na rok w takim układzie - być może coś przez rok się zmieni
 #435987  autor: Kopi
 17 paź 2010, 18:21
Stanowisko UKE w tożsamej sprawie:
1/04/2009
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanej korespondencji uprzejmie informuję, iż w ocenie Urzędu konieczność "powrotu" abonenta do operatora macierzystego (TP) w przypadku zmiany przez abonenta operatora WLR z chęcią zachowania numeru nie jest niezbędna zarówno z przyczyn formalnych, jak i technicznych.

Ogólnie w przypadku zmiany operatora WLR z zachowaniem posiadanego numeru wyróżnić można dwa przypadki:

1. Abonent WLR przenosi się do innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który będzie mu świadczył usługi również w oparciu o hurtowy dostęp do sieci TP (sytuacja wskazana w mailu). W takiej sytuacji posiłkować się należy postanowieniem poszczególnych Decyzji ustalających warunki hurtowego dostępu do sieci TP dla poszczególnych operatorów, a dotyczącymi "Warunków udostępniania numeracji pomiędzy TP i przedsiębiorcą telekomunikacyjnym korzystającym z usługi WLR'", przeważnie § 8 poszczególnych decyzji WLR), zgodnie z którymi to: "W przypadku Przejścia Abonenta, zobowiązuje się TP do udostępnienia na rzecz Dialog (wskazany przykładowo) tego samego numeru abonenckiego, który był przyznany Abonentowi w TP lub u poprzedniego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, chyba że w zamówieniu Abonent wskaże, iż zamierza zmienić numer abonencki.". Biorąc pod uwagę fakt, iż analogiczne postanowienie wprowadzone było we wszystkich decyzjach WLR, uprawnienie do zachowania numeru przy zmianie operatora WLR, wynika z właśnie z konkretnej decyzji WLR regulującej warunki hurtowego dostępu do sieci TP dla operatora, do którego dany abonent przechodzi. Przykładowo jeśli abonent WLR zmienia operatora WLR z Telefonii Dialog S.A. na Długie Rozmowy S.A., jego uprawnienie do zachowania numeru oparte jest o § 8 decyzji Prezesa UKE z dnia 27 lipca 2007 r., nr DRTH-WWM-60600-21/07(26), ustalającej warunki hurtowego dostępu do sieci TP dla Długich Rozmów S.A.

2. Abonent WLR przenosi się do innego przedsiębiorcy, który będzie mu świadczył usługi w oparciu o własną infrastrukturę, a nie w oparciu o WLR.
W takiej sytuacji posiłkować się należy art. 71 ust. 1 Pt, zgodnie z którym: "Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora może żądać przy zmianie operatora przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci innego operatora...". Ochrona przedmiotowego uprawnienia wzmocniona jest jeszcze postanowieniem zawartym w art. 74 ust. 1 Pt, zgodnie z którym: "Dostawca usług zapewniający przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej i operator, do którego sieci został przyłączony abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej, są obowiązani zapewnić możliwości do realizacji uprawnień abonenta, o których mowa w art. 69-72, polegające na stworzeniu odpowiednich warunków technicznych lub zawarciu umowy, o której mowa w art. 31 albo art. 128, a jeżeli możliwości takie istnieją - zapewnić ich realizację.". Jednocześnie w orzecznictwie wskazuje się, że brak ustalonego administracyjnie, tj. przez Prezesa UKE, standardu świadczenia usługi przenośności numerów nie zwalnia operatorów z wykonywania tego obowiązku (wyroki WSA w Warszawie z dnia 19 maja 2005 r., VI SA/Wa 1631/04 oraz z dnia 19 października 2005 r., VI SA/Wa 832/05). Przedmiotowy przepis zobowiązuje zatem do współpracy zarówno dostawcę usług zapewniającego przyłączenie do sieci (przykładowo Dialog, działający w oparciu o usługę WLR) jak i operatora sieci (w takim przypadku TP).

Biorąc pod uwagę wyżej wskazane okoliczności, żaden z podmiotów uczestniczących w realizacji takiego procesu nie powinien negować uprawnienia abonenta do zachowania numeru, czy też stawiać jakichkolwiek przeszkód w realizacji procesu. Takie działanie byłoby bowiem naruszeniem obowiązków wynikających albo z poszczególnych decyzji Prezesa UKE albo też wprost z ustawy (art. 71 i 74 Pt).

(informacja przygotowana przez Departament Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego)

Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata Skrzeczyńska
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej

Źródło: https://www.freeconet.pl/forum/viewtopi ... ecfcd2fd03

 #440705  autor: krato
 11 lis 2010, 18:17
No więc zaczęło się - zobaczymy co z tego wyjdzie - mam czas do 29 listopada bo wtedy kończy mi się umowa.
Złożyłem skargę na operatora 27 października na formularzu elektronicznym UKE (swoja drogę super rozwiązanie) a dziś dostałem informację że UKE wysłał w moje sprawie do Netii i Dialogu wystąpienie w mojej sprawie , treść poniżej

Szanowni Państwo,
Do Urzędu Komunikacji Elektronicznej - Delegatury w Warszawie wpłynęło wystąpienie Pana Xxxx Xxxxxx z xxxx (w załączeniu). Pan Xxxxxx jest abonentem Telefonii Dialog S.A. i korzysta z usługi telefonicznej z wykorzystaniem infrastruktury TP (najprawdopodobniej na usłudze WLR TP). Pan Xxxxxx zgłosił do Netii wolę zawarcia umowy na świadczenie usługi telefonicznej, z przeniesieniem numeru od dotychczasowego dostawcy. Został jednak poinformowany przez konsultanta Netii, że taka operacja nie jest możliwa, a do Netii może przejść z numerem telefonu tylko z Telekomunikacji Polskiej S.A. Informacja taka stoi w sprzeczności z regulacjami obowiązującymi w zakresie uprawnienia użytkownika do zmiany dostawcy usługi telefonicznej z zachowaniem numeru, scharakteryzowanymi szczegółowo w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz.U. Nr 97, poz. 810). Zgodnie z §6 ust. 1 Rozporządzenia, Pan Xxxxxx będąc stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, czyli z Telefonią Dialog, ma prawo złożyć do Netii wniosek o przeniesienie przydzielonego numeru do Netii.
W związku z powyższym, proszę o wyjaśnienie, czy pomiędzy Telefonią Dialog a Netią jest realizowane przenoszenie numerów? Czy abonent korzystający z usługi telefonicznej Telefonii Dialog, opartej na usłudze WLR TP, posiada możliwość bezpośredniego przeniesienia numeru do Netii S.A. (na usługę WLR Iub| LLU TP)? Czy takie procesy były już w przeszłości skutecznie realizowane?
Oczekuję na odpowiedź w terminie do dnia 19 listopada 2010 r.

 #440863  autor: Vieslav
 12 lis 2010, 14:51
Bardzo jestem ciekaw odpowiedzi, daj znać koniecznie jak to się zakończy.

 #441283  autor: biszek
 15 lis 2010, 18:30
właśnie zaczynam ten sam temat drążyć.
W moim przypadku chce przenieść z multimo do ery internet i telefon stacjonarny, i dokładnie ten sam problem jest. Mi z kolei tłumaczyli , że muszą mieć numer klienta z tp , żeby przenieść telefon, a z netem nie ma problemu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Czy ktoś ma jakieś nowe informacje ??
Ja cały czas czekam na odpowiedz z ERY.

 #452261  autor: Vieslav
 11 sty 2011, 10:13
Czy komuś już udało się dokonać migracji WLR-->WLR?

 #452431  autor: Vieslav
 11 sty 2011, 23:36
Teoretycznie... A jak jest w praktyce to widać wyżej.

 #452434  autor: krato
 12 sty 2011, 00:00
Jak się okazało Netii nie wystarczyło czasu do 19 listopada i dopiero odpisała UKE 23 listopada a 24 listopada otrzymałem poniższa korespondencję od UKE:

Stanowisko Netii:

Szanowny Panie
W odpowiedzi na pismo o sygnaturze xxxxxxxxxxxxxxxxx w sprawie wniosku Pana xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (Klienta), niniejszym przedstawiam wyjaśnienia Netii
Na wstępie pragnę poinformować, że przeniesienie numeru xx xxx xx xx od dotychczasowego dostawcy usługi telefonicznej, tj. Telefonii Dialog S A do Netii S A. jest możliwe w ramach Modelu Przejść Międzyoperatorskich (zwanego dalej MPM)
W celu realizacji powyższego procesu Pan xxxxxxxx powinien podpisać z naszą firmą umowę o świadczenie usługi telefonicznej na danym numerze telefonu. Wraz z umową Klient powinien podpisać oświadczenie związane z migracją usług hurtowych, które Netia w imieniu Pana xxxxxxxxx prześle do dotychczasowego Dawcy Usług, tj. Telefonii Dialog S A.
Odnosząc się do zakresu Informacji udzielonych Klientowi podczas rozmowy telefonicznej chciałabym wyjaśnić, iż nasi konsultanci zobowiązani są do przedstawiania Klientom pełnych i prawidłowych informacji informacji na temat zasady działania usług a także do dostosowania ich zakresu do potrzeb Klienta Nasz konsultant powinien poinformować Pana xxxxxxxxxx, iż przeniesienie numeru xx xxx xx xx do Netii jest możliwe w ramach MPM. Niemniej jest nam przykro jeżeli Klient uważa, ze został wprowadzony w bład oraz z powodu nieporozumienia, jakie ostatecznie wynikło
Mam nadzieję, że powyzsze wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające i pozwolą na zajęcie stanowiska w sprawie W przypadku pytań proszę o kontakt Dział Reklamacji i Rozliczeń Abonenckich Netia SA. ul. Taśmowa 7 A, 02-677 Warszawa


Stanowisko Dialogu:

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana wystąpienie o sygn. jw. z dnia 10 listopada 2010 r., dotyczące skargi Pana xxxxxx xxxxxxx, zam. xxxxx xx, xx-xxx xxxxxx, które do Telefonii DIALOG SA wpłynęło w formie elektronicznej w dniu 11 listopada 2010 r., uprzejmie informuję, iż w toku podjętych działań kontrolnych ustalono następujące okoliczności zgłoszonego problemu.
Przeprowadzona weryfikacja dokumentów wykazała, iż na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług DIALOG WLR - Abonament DIALOGU Klient korzysta z usług DIALOG SA od dnia 30 listopada 2008 r. świadczonych dla stacji telefonicznej numer xxxxxxxxx. Klient jest związany kontraktem lojalnościowym z DIALOG SA wynikającym z promocji „Tanie gadanie na okrągło w Dialogu" do dnia 29 listopada 2010 r.
Uprzejmie wyjaśniam, iż realizacja zamówień migracji WLR na WLR ("zmiany operatora WLR") jest możliwa zgodnie z założeniami procesu MPM (umieszczonymi na stronach Telekomunikacji Polskiej SA pod następującymi adresami:
- http://www.tp.pl/prt/pl/operatorzy/ofer ... wa/684542/
- http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358278/M ... 877270.pdf
gdzie na stronie 14 i następnych przywołanego dokumentu jest mowa (m. in. w punkcie 7.1.2), iż:
"2. Biorca po pozyskaniu oświadczenia woli Abonenta przesyła bezzwłocznie za potwierdzeniem odbioru na adres Biura Obsługi Klienta Dawcy, oryginał Rezygnacji Abonenta (Oświadczenia) zawierający:
a) oświadczenie Abonenta o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z Dawcą,
b) upoważnienie Biorcy do występowania w imieniu Abonenta w celu realizacji jego oświadczenia woli
c) identyfikator Zamówienia Migracji,
Biorca w terminie 10 DR od złożenia Zamówienia Migracji powinien dopełnić formalności z
Dawcą/Dawcami w postaci przekazania im papierowej rezygnacji tak, aby w momencie wysłania
przez TP do Dawcy/Dawców komunikatu z prośbą o potwierdzenie daty realizacji, Dawcy, otrzymali rezygnacje z usług."
Następnie Biorca wprowadza zamówienie elektroniczne w bazie BNP (interfejs WWW udostępniony przez TP).Telefonia DIALOG SA nie otrzymała do dnia dzisiejszego zamówienia na wykonania migracji/zmiany operatora WLR. Nie zrealizowaliśmy jeszcze ani jednego takiego przypadku dla Operatora Netia SA. Dla innych Operatorów, którzy wystąpili do DIALOG SA o zmianę Operatora WLR realizujemy zlecenia na bieżąco.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się wyczerpujące i wyjaśniły zgłoszone przez Pana, w imieniu Klienta, wątpliwości.
Z wyrazami szacunku

 #452437  autor: Maniek99
 12 sty 2011, 00:15
Ciekawe co na to rzecznik Netii ;)

 #452902  autor: krato
 14 sty 2011, 00:06
Ale mój ostatni post to nie koniec sprawy - zadowolony z decyzji UKE dzwonię na Netię i tu pierwsza niespodzianka połączyłem się bez autoryzacji numerem klienta i zapytałem o przeniesienie z Dialogu do Netii. Odpowiedz była że niestety nie ma takiej możliwości że tylko z tp sa to ja zaripostowałem że mam decyzje UKE która potwierdza możliwość takiego przeniesienia. Wtedy konsultant poprosił o numer klienta zautoryzował mnie i stwierdził że faktycznie jest na moim koncie taka decyzja i że MOGĘ przenieść numer do Netii ale przełączy mnie teraz do odpowiedniego wyspecjalizowanego konsultanta, tak też się stało wypełniłem telefonicznie formularz podałem dane dla kuriera spytałem czy wszystko mają i pozostało czekać na kuriera.
Po tygodniu gdy kurier nie przyjeżdżał zadzwoniłem jeszcze raz do Netii opisałem konsultantowi sprawę ten znowu połączył mnie ze specjalnym konsultantem a tam dowiedziałem się że umowa była sporządzona na nieprawidłowym formularzu !!! Ale cierpliwie wypełniłem jeszcze raz z konsultantem nowy poprawny formularz spytałem się czy czegoś nie brakuje w danych czy wszystko jest poprawnie i będzie teraz ok , oczywiście otrzymałem zapewnienie i że kurier dostarczy mi umowę.
Czekam następny tydzień i nic kurier nie przyjeżdża więc dzwonie jeszcze raz ... po zautoryzowaniu konsultant przekazał mi że BRAKUJE DANYCH W FORMULARZU I MA SIĘ ZE MNĄ KTOŚ SKONTAKTOWAĆ przyjał poza tym moja reklamację i przyznał że sprawa nawet w świetle procedur Netii mówiacych o kontakcie z klientem jest załatwiana ślimaczo i dawno powinien być telefon pracownika do mnie ale podniósł priorytet i kazał czekac na telefon wiec poczekałem kilka dni ale nikt nie dzwonił więc zadzwoniłem jeszcze raz czyli po raz trzeci.
Odebrał konsultant któremu na podpuchę ... mówię że chciałem przenieść numer z Dialogu do Netii a ten do mnie że nie ma takiej możliwości , odpowiedziałem wkurzony że to farsa bo mam decyzje UKE i do tego oczekuje na umowę mało tego ma się ze mną ktoś skontaktować w tej sprawie - po zalogowaniu potwierdził że sa błędy w umowie i stwierdził że musi sie kogoś poradzić .... i tak się radził dokładnie 45 minut dopóki sie nie rozłączyłem .
Wkurzony napisałem przez formularz kontaktowy na stronie głównej reklamację z opisem sytuacji że przenoszę się z Dialogu i uskarżyłem się delikatnie mówiąc na zachowaniem konsultanta w trakcie ostatniej rozmowy .
O dziwo na drugi dzien odebrałem telefon od pani z Netii która zaczęła przepraszać mnie za zachowanie konsultanta że oni to wszystko sprawdzą że to na pewno nie specjalnie ale co do drugiej sprawy przeniesienia to niestety aktualnie .... nie ma takiej możliwości i takie zlecenie nie zostanie przyjęte . Moja cierpliwość była na włosku - powiedziałem pani że ja jestem w trakcie przenoszenia i pozostało mi podpisać umowę która jak ona twierdzi nie ma prawa istnieć - po podaniu magicznego nr klienta i zauważeniu że jest adnotacja o działaniach UKE stwierdziła że takim razie skoro jest decyzja to takie przeniesienie będzie zrealizowane i ona dołoży wszelkich starań i wyjaśni teraz wszystkie niedociągnięcia bo otworzyła ta umowę która jest na moim koncie i widzi co brakuje . I miałem czekać na kuriera . Rozmowa miała miejsce w piątek - w poniedziałek miał być kurier u mnie ...ale oczywiście go nie było . pani jednak zadzwoniła we wtorek z pytaniem czy był kurier i czy dostałem umowę , zdziwiła się bardzo gdy dowiedziała się że kuriera nie było i miała to wyjaśnić . W środę odbieram telefon (przypominam, że jest to 3,5 tygodnia od pierwszego telefonu do Netii gdzie wypełniałem telefonicznie umowę) i ta sama pani mówi ze ma przed sobą moją umowę chce tylko potwierdzić dane aby wszystko sie zgadzało gdyż jest to jedna z pierwszych umów tego typu z poza tym prześle mi umowę mailem bo tak będzie najszybciej oraz żeby umowę wydrukować i przesłać na załączony w emailu adres.
Na to ja zadałem dwa pytania : 1) jak to jedna z pierwszych czy to znaczy, że nie maja wzorów umów dla takich klientów jak ja i w takim razie jestem pierwszym klientem który podpisuje taka umowę na co padła odpowiedź iż jeszcze takiego przeniesienia nie realizowano (wymijająco odpowiedziała tym samym, że jestem pierwszym klientem :) ) , 2) co z kurierem, który do mnie jedzie bo skoro ja teraz podpisze i odeślę umowę to czy w systemie nie będzie dwóch umów i nowego zamieszania konkludując czy w takim razie kurier do mnie w ogóle został wysłany - odpowiedz była taka że prawdopodobnie żaden kurier z żadną umową jednak do mnie nie jedzie.

Dokumenty odesłałem równo 4 tygodnie od pierwszego telefonu do Netii a wiec od 24 listopada. W tym momencie nadal mam nie przeniesiony numer. W Netia on-line umowa na telefon jest w trakcie realizacji , dostałem też sms, że procedura ruszyła i moje upoważnienie zostało przekazane do Dialogu , złożyłem tez reklamację z opisem sytuacji do Netii z żądaniem zadośćuczynienia powstałym przez opóźnienie związane z przeniesieniem (dodając miesiąc wypowiedzenia w Dialogu wyjdzie z 3 miesiące plus czas rozpatrywania sprawy przez UKE co daje 4 miesiące )
Czy przeniesienie doszło do skutku poinformuje na forum dam znać też jak Netia rozpatrzyła reklamację.

p.s. przepraszam za budowę składniową zdań postu ;)
p.s. nie dajcie aby operatorzy robili was w balona i w przypadku problemów składajcie skargi do UKE - oni naprawdę boją się UKE co widać na moim przykładzie

 #452905  autor: Vieslav
 14 sty 2011, 00:31
Przypomina mi się moja przygoda z Orange Freedom. Miałem wtedy WLR Dialogu. W jednym salonie konsultant stwierdził, że mając WLR nie można mieć u nich internetu. Ja powiedziałem, że regulamin twierdzi inaczej, ale nie byłem w stanie podać konkretnych paragrafów, więc poprosiłem o rozmowę z kierownikiem. Kierownik chwilę pomyślał, gdzieśtam zadzwonił i stwierdził, że muszę podpisać umowę z TP żeby mieć Freedoma. Zrezygnowałem z tego salonu, ale w domu zacząłem drążyć regulamin. Mając spisane na kartce paragrafy udałem się do innego salonu. Tam pani również odmówiła podpisania umowy z tego samego powodu: wracam do TP albo do widzenia. Zacząłem cytować jej regulamin i poprosiłem, żeby sprawdziła, czy moje słowa zgadzają się ze stanem faktycznym. Sprawdziła i przeraziła się, jakby zobaczyła ducha. Nie zmienia to faktu, że zaproponowała podpisanie umowy, która, jak stwierdziła, i tak zostanie odrzucona. Umowa przeszła i od tamtej pory mam Freedoma i WLR Dialogu. Teraz chcę przenieść się z Dialogu do Netii i chciałem ci bardzo podziękować za torowanie drogi; widać, że każdy wierzy konsultantom, ale wystarczy jeden klient jak ty, żeby utorować drogę umożliwiając innym przejście. Fakt, boją się UKE i wystarczy kilku takich, którzy nie dadzą za wygraną i cała procedura zostanie odblokowana.
Ja jednak przerzuciłbym się na e-mail zamiast rozmów telefonicznych (bądź uzupełniać jedno drugim), aby w przyszłości mieć co załączyć do korespondencji z UKE.

 #462704  autor: krato
 01 mar 2011, 23:09
Dla tych co śledzą wątek - od 4 lutego mam już telefon w Netii , technicznie operacja przebiegła sprawnie.
O terminie przeniesienia zostałem poinformowany smsem przez Netię
Co do zadośćuczynienia za nerwy i stracony czas (kilka miesięcy umowy miałbym już za sobą przecież) jeszcze mi Netia nie odpisała.