• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #428533  autor: Sig
 09 wrz 2010, 09:05
Dzień dobry,

Mam sprzeczne informacje i chciałbym sprawę wyjaśnić. Może ktoś z forumowiczów był w takiej sytuacji.

Pytanie: Czy jest możliwe bezpośrednie przejście pomiędzy operatorami BSA/WLR, np. z Netii do Multimo?

Z tego co słyszałem, trzeba najpeir wrócić do TP i dopiero z TP do innego operatora. Wydaje mi się to strasznie głupie, ale już nie takie absurdy widziałem.

Przypadki (1 i 2 jako operatorzy alternatywni)

BSA1/WLR1 ---> BSA2/WLR2

BSA1/WLR1 ---> BSA1/WLR2

BSA1/WLR1 ---> BSA2/WLR1

Mamy wszystkie trzy możliwe przypadki przejść pomiędzy operatorami alternatywnymi, prosiłbym o napisanie w którym z przypadków (może we wszystkich) klient SAM musi wrócić do TP i przenosić się dalej. Niestety z różnych BOK mam tak pokręcone informacje, że nie wiem czego się trzymać - zresztą konsultanci w BOK raczej sprawiają wrażenie sprzedawców, którzy powiedzą cokolwiek, byle zatrzymać/pozyskać klienta. Może byłem naiwny sądząc, że jest tak prosto jak z przenoszeniem numeru komórkowego, gdzie operatorzy załatwiają wszystko między sobą.

 #428536  autor: maniek
 09 wrz 2010, 09:21
Sig pisze:Czy jest możliwe bezpośrednie przejście pomiędzy operatorami BSA/WLR, np. z Netii do Multimo?
Nie
Sig pisze:Z tego co słyszałem, trzeba najpeir wrócić do TP i dopiero z TP do innego operatora. Wydaje mi się to strasznie głupie, ale już nie takie absurdy widziałem.
Dokładnie tak właśnie jest.

Z internetem wygląda to troszeczkę inaczej. Jeśli masz neostrade to operator alternatywny może za ciebie wypowiedzieć umowę z TP. Jeśli masz internet np w netii i chcesz przejsć do innego alternatywnego np. multimo lub ery wtedy sam musisz wypowiedzieć umowę. Generalnie jest tak, że bezpośrednie przejście z WLR jest możliwe tylko na linii TP-OA i OA-TP. Z BSA nie ma takich problemów czyli BSA---> BSA2 jest możliwe.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 18:05 przez maniek, łącznie zmieniany 1 raz.

 #428606  autor: Vieslav
 09 wrz 2010, 15:08
Niezupełnie. O ile nie można zrobić przejścia z jednego operatora WLR do innego WLR, to z internetem jest trochę inaczej. Można przejść z jednego BSA do innego BSA. Czyli: chcąc zmienić operatora WLR na innego robimy tak: WLR--->abonament w TP--->WLR2. Natomiast chcąc zmienić operatora BSA wygląda to tak: BSA--->BSA2.

 #428641  autor: maniek
 09 wrz 2010, 18:03
Vieslav faktycznie już poprawiłem swój post ;-) .

 #429269  autor: Sig
 13 wrz 2010, 16:58
Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Kiedy zadałem Wam to pytanie, zadałem je także UKE - nie jako skargę, ale właśnie jako pytanie - czystej ciekowści. Jakie było moje zdziwienie dostać dziś polecony:
-
Z wiadomości wynika, że nie ma problemów z przejściem WLR-->WLR, w przypadku o który pytałem - Netia-->Dialog. Co więcej, abonent nie musi 'sam' wracać to TP. Wystarczy, że zgłosi chęć u operatora alternatywnego i on powinien resztę załatwić. Tak przynajmniej rozumiem sformułowanie 'abonent nie uczestniczy w procesie, nie musi podpisywać umowy z TP'. Fizycznie pewnie numer wraca do TP na chwilę, ale mi tylko chodziło o potwierdzenie, że operacja wygląda tak jak przy numereach komórkowcyh - operator docelowy załatwia wszystko.

Nie wiem dlaczego udzielono mi takiej a nie innej informacji, może nie mają dopracowanych procedur przejścia, może trafiłem na nieobeznanego konsultanta (telegfon i formularz na stronie). Nie wiem kiedy będę się przenosił, w sumie za dużo z tym zachodu, ale jakby ktoś próbował tej ścieżki - niech zda tutaj relację. Ja, przed wnioskowaniem wybadałbym sytuację zadając pytania przez formularz na stronie obu operatorów. Gdyby odpowiedzi były na nie, to pisałbym do UKE i z pozytywną od nich odpowiedzią uderzał do operatorów. Tak 'uzbrojonemu' klientowi nie odmówią.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, 12:03 przez Sig, łącznie zmieniany 1 raz.

 #429646  autor: elkanguro
 15 wrz 2010, 13:39
Odpowiedź UKE bardzo pozytywna. Nie pozostaje nic innego jak z tym pismem udać się do Dialogu i niech działają. Swoją drogą bardzo zachęcam, gdyż wiele osób jest zapewne ciekawych czy taka operacja się powiedzie. Ja jedynie zmieniałem WLR Netii na Orange Strefa i w tym przypadku wystarczyła jedna wizyta w salonie Orange. Nie jest to WLR -> WLR gdyż całkowicie został przeniesiony numer telefonu z TP (czy Netii?) do Orange, ale się udało bez problemów.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #429755  autor: Vieslav
 15 wrz 2010, 21:10
Sam chętnie dowiedziałbym się jak wyglądałaby zmiana z takim pisemkiem w ręku. Chciałem nie tak dawno zmienić Dialog na Orange, lecz Orange rękami i nogami zapierało się, że nie ma takiej możliwości. Nic nie dawało cytowanie paragrafów. "Nie da się bo nie" więc zakończyło się podpisaniem umowy terminowej w Dialogu.