• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #180893  autor: yellowfox
 07 maja 2007, 14:10
Dzis po wnikliwym "przetrzepaniu" konsultantów i konsultacjach z ich kierownikami otrzymałem informacje że nic nie stoi na przeszkodzie w np przeniesieniu abonamentu to Tele2 (wkrótce GTS i Netia) na zasadach WLR i dodatkowemu korzystaniu z usługi preselekcji w np NOM czy Darmowe Rozmowy. Tak jak powiedziałem informacje potwierdził konsultant GTS po konsultacjach z jego project managerem i konsultant TP w oparciu o informacje od kierownika. Taka sytuacja daje dodatkowe korzyści dla nas abonamentów w postaci możliwości obniżenia kosztów dlatego też dziele sie tymi informacjami z Wami

 #180904  autor: PiotrG-dz
 07 maja 2007, 14:42
Jeśli to prawda to super. :D

 #181040  autor: yellowfox
 07 maja 2007, 22:13
Jeszcze czekam na odpowiedz od UKE w sprawie dialogu który usilnie twierdzi ze nie ma u nich takiej możliwości, w TP wciskali to samo, dopiero jak poprosiłem o konsultacje z kierownikiem okazało sie ze sie mylili i jest możliwe, jeżeli w dialogu też można to fantastycznie, abonament za 35zl plus preselekcja na darmowe rozmowy i telefonowanie do innych w darmowych rozmowach na friko :D

 #187007  autor: hainasz
 28 maja 2007, 00:02
Hm, faktycznie to ciekawe abo w dialogu to 10zł w kieszeni, tylko czy jesteś pewny ze to możliwe aby był wtedy wybór preselekcji?

hainasz

 #207947  autor: yellowfox
 30 lip 2007, 11:05
Przepraszam że tak późno ale na samą odpowiedź też czekałem ponad miesiąc a potem byłem na wakacjach

Otóż można jednocześnie korzystać z usługi WLR i preselekcji :D
Dzwoniłem do Dialogu, cytowałem fragment odpowiedzi od UKE ale jak zwykle stwierdzili że według ich info nie ma takiej możliwości ale poprosili o wysłanie kopi tego pisma na [email protected] w celu wyjaśnienia. Aktualnie czekam na odpowiedź z ich strony a tu wklejam kopie pisma otrzymanego od UKE.
Szanowny Panie,

odpowiadając na pismo przesłane drogą elektroniczną pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia.

Decyzje Prezesa UKE w zakresie usługi WLR zostały już wydane dla następujących przedsiębiorców telekomunikacyjnych:
1) Tele2 Polska Sp. z o.o.;
2) GTS Energis Sp. z o.o.;
3) Telefonia Dialog S.A.;
4) Premium Internet S.A.;
5) Polkomtel S.A.;
6) eTelPolska Sp. z o.o.;
7) EXATEL S.A.

Zasady współpracy TP S.A. i Dialog w zakresie świadczenia przez TP S.A. usługi hurtowego dostępu do sieci TP określone zostały w Decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 4 grudnia 2006 r. Nr DRTH-WWM-60600-56/06(29) w sprawie zmiany postanowień umowy o połączeniu sieci Telefonii Dialog S.A. oraz Telekomunikacji Polskiej S.A. zawartej w dniu 4 czerwca 2003 r.

Zgodnie z tą Decyzją - Dialog, w celu realizacji zamówienia Abonenta Dialog w przypadku przejścia Abonenta z TP S.A. lub od innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który korzysta z usługi hurtowego dostępu do sieci TP, zobowiązany jest do przesłania do TP S.A. oryginału zamówienia na adres właściwy do składania zleceń preselekcji. W przypadku przejścia Abonenta od innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który korzysta z usługi hurtowego dostępu do sieci TP, Dialog zobowiązany jest do przesłania do tego przedsiębiorcy kopii zamówienia poświadczonej za zgodnosć z oryginalem przez pracownika Dialog. Dialog zatrzymuje kopie zamówienia i ponosi pełną odpowiedzialność wobec TP S.A. i Abonenta za zgodność kopii zamówienia z oryginałem. Należy jednak dodać, iż rozwiązanie umowy z Telekomunikacją Polską S.A. powinno nastąpić w wyniku złożenia przez Dialog odpowiedniego zamówienia, które powinno zawierać miedzy innymi upoważnienie dla Dialog do reprezentowania Abonenta w stosunkach z TP S.A. Upoważnienie to nie ogranicza się jedynie do zamówienia i wypowiedzenia umowy przez Abonenta - obejmuje także zgodę do reprezentowania Abonenta Dialog przez Dialog w innych czynnościach zwiazanych ze świadczeniem usługi WLR.Usługa WLR została tak ukształtowana, by Abonent Dialog mógł skorzystać z usług innego przedsiebiorcy telekomunikacyjnego. Tak więc uprawnienia Abonenta korzystającego z usługi WLR wynikające z przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) nie są ograniczone. Abonent Dialogu składa zlecenie na preselekcję do Dialogu, Dialog natomiast wystepuje do TP S.A. o realizację tego zlecenia.

Wyrażam nadzieję, że przekazane informacje uzna Pan za wyczerpujące, jednocześnie przepraszam za dłuższy termin udzielenia odpowiedzi.

(informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego)

Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata S*********
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa
tel. 022 53 49 344


[ Dodano: 2007-08-28, 12:22 ]
W koncu uzyskalem stanowisko dialogu w tej kwestii, dlugo musialem czekac :D

Odpowiedz tez nieco zabawna, chyba im sie to nie podoba ze ktos poruszyl ta sprawe :P

Szanowny Panie,
uprzejmie informujemy, że abonenci korzystający z Abonamentu Dialogu
(umowa
WLR) mogą podpisać umowę z innym operatorem na usługę preselekcji.

Ponieważ usługa WLR jest świadczona na sieci Telekomunikacji Polskiej,
podpisanie umowy na preselekcję z innym operatorem spowoduje, że Pana
linia
telefoniczna będzie obsługiwana przez trzech operatorów. Może to
spowodować
komplikacje w przypadku zmaian ewidencyjnych, problemów technicznych itp -

spowodowanych chociażby wydłużonym okresem wymiany danych w którym
muszą
uczestniczyć wszyscy trzej operatorzy.

Pragniemy również zaznaczyć, że bardzo często w ramach taryfy
posiadają
Państwo bezpłatne minuty. Korzystanie z preselekcji innego operatora
praktycznie uniemożliwi wykorzystawanie przyznanych bezpłatnych minut.

Podpisując umowę na preselekcję z innym operatoerm, który oferuje bardzo

niskie opłaty za połączenia, warto zawsze zwrócić uwagę czy nie są
one
realizowane np. przez VOIP co może pogarszać jakość rozmów.



Z wyrazami szacunku




Dział Obsługi Klienta
Ostatnio zmieniony 30 lip 2007, 15:20 przez yellowfox, łącznie zmieniany 1 raz.