DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #968807  autor: marcinkoleksl
 29 gru 2017, 09:02
Dziś ostatni dzień roboczy starego roku, więc czas na podzielenie się moją przygodą z ofertą FTTH Orange, której de fakto do dzisiaj nie posiadam. Ale po kolei.

Posiadałem dotychczas na LLU Netii 15 mega, jakie było, takie było. No i w moim mieście szumnie Orange instaluje światłowód. Wiem, jak to działa, bo mam w pracy, więc jest ok, kcem to.

Pierwszy kontakt z Orange, czyli przedstawicielem terenowym, tel wzięty z ulotki na klatce, gdzie światłowód już jest, wrzesień 2017 - do końca listopada będzie u Pana w bloku światłowód ;)

Okay, umowę mam do 8 każdego miecha, wiec no problem, w odpowiednim czasie wypowiadam Netii Umowę. Dupcia zaczęła mi się palić, jak mamy koniec listopada, a na mojej ulicy nic się nie dzieje.

4go grudnia kontakt z terenowym panem - no problem, damy panu za 1 pln (mowa o tym była też we wrześniu) darmowy internet lte, można podłączyć kompa, jest wifi - no problem... ;)

6go grudnia w międzyczasie podjeżdża ekipa i montują tylko w piwnicy instalację, po czym znikają bez wieści, informując wcześniej, iż moje nadzieje na net w tym roku są jak normalny rząd w tym kraju, czyli żadne.

I w tym momencie zaczyna się cyrk…
4go grudnia składałem telefonicznie, poprzez przedstawiciela, zamówienie oficjalnie na światłowód oraz mam dostać darmowe LTE…. Ma to być wysłane natychmiast. Orange moje dane ma. Ok.

5go, 6go 7go grudnia kuriera jak nie było, tak nie ma. Kolejny kontakt z terenowym 7go grudnia, cos nie tak… Potwierdzamy zamówienie jeszcze raz, pomimo, ze kurier niby wyjechał…. ;)
11go grudnia okazuje się, iż zamówienie dalej wisi. Dostaje link www, przez który kolejny raz potwierdzam swoje zamówienie na Światłowód.

Dostaje informacje, iż do 14go grudnia dojedzie modem lte… ;)
Już widzę, ze cos jest nie tak, więc olewam Orange i idę do T-bombaj i biorę net mobilny…
19go kolejny kontakt od terenowego, z pytaniem, czy był kurier. Haha – niet, kuriera niet. Informacja, iż jutro na pewno będzie… haha.

No i cud, co prawda połowiczny, ale cud.

20go podjeżdża kurier i ma przesyłkę. Połowiczny cud polega na tym, iż do zapłaty za modem jest 99 pln, zamiast 1 pln oraz to, ze pomimo mojej jasnej deklaracji, iż potrzebuje gniazda LAN, bo mam stacjonarkę i telefon voip, dostaje airbox2 plus, gdzie jest gniazdo usb. Dziwne jest też to, iż nr tel na umowie nie jest tym, który deklarowałem wcześniej. Nieprawidłowy jest też mail, ale z błędem Google sobie radzi, ponieważ 11 go potwierdzam adres do e-faktury. Tylko nie wiem, dla której usługi – lte czy FTTH ;) Nu, ale w końcu Umowę mam na razie tylko na LTE.
Wielki namysł, ale podpisujemy Umowę w obecności kuriera. W końcu do 30 dni musze oddać t-bombaj, nie ma co kombinować. A i Orange do 14 dni można pogonić.

Powyższe opisuje, aby z Orange kontaktować się, jak już np. sąsiad realnie ma usługę światłowodu, ponieważ inaczej można czekać i niczego w zasadzie się nie doczekać.
I pytanie do znawców: wg „Regulaminu promocji 100% rabatu na abonament przez 3 miesiące w ofercie Internetu LTE dla domu w Orange” mogę złożyć rezygnację z usługi Internetu LTE dla domu w Orange bez ponoszenia kary, jeżeli do 90 dni od złożenia zamówienia Orange nie umożliwi mi korzystania z Usługi stacjonarnej, czyli nie podłącza mi światłowodu.

Pytanko tylko, jak te 90 dni liczyć, od 4go grudnia, 7go grudnia czy wreszcie 11go grudnia? ;)
Mnie ta historia bardziej śmieszy, niż przeraża, ponieważ pozbyłem się jako tako działającego netu po kablu na rzecz lte, które jak działa, wszyscy wiemy.

Napisane ku przestrodze. W razie czego pytać. Oczywiście poinformuję, jak FTTH będę już miał ;)))))
Jak macie jakieś przemyślenia, chętnie poczytam!
 #968815  autor: kovalskybobi
 29 gru 2017, 09:58
u mnie jak prace na pionach ustały, to sam wysłałem zapytanie do orange kiedy będzie widoczny na www dostęp do światłowodu pod moim adresem. Miła osoba z lokalnego profilu fb orange w Częstochowie napisała, że po niedzieli (był chyba piątek) i.. dotrzymała słowa! Gdybym wierzył technikom, to światłowód powinien być od 1-2 miesięcy. Po zamówieniu online termin instalacji za 2 dni z samego rana.
 #968820  autor: marcinkoleksl
 29 gru 2017, 11:00
Pół mojej ulicy ma zrobione piony od początku grudnia, a na mapie nie ma tego. Także nie ma to znaczenia. Lokalny profil fb nie zagwarantuje nam gwarancji usługi nawet, jak jest zrobiona pełna instalacja na klatce.
 #968827  autor: szyman12
 29 gru 2017, 11:54
Niestety pomimo zmiany marki TP na Orange to duch telekomuny dalej krąży.
Ja miałem problemy w części komórkowej Love, gdzie też przez przedstawiciela miałem dostać Samsunga J3 za 4 zł, wyszło 24 zł. Nikt nic nie wie, przedstawiciel mówi że zaraz to poprawi, a potem nie poprawił. Później jednak poprawił, i już na infolinii zapewniano mnie że wszystko jest okej, a teraz przyszedł standardowa faktura na 24 zł...

Ogólnie z tego co czytam też, to są jednak problemy z przedstawicielami handlowymi. Nie wiem czy Orange ich słabo szkoli czy co, ale faktycznie chyba najlepiej zamawiać poprzez WWW albo infolinię, gdzie zawsze mamy dowody w postaci nagrań.
 #969361  autor: Vieslav
 01 sty 2018, 14:29
Zamawiałem pół roku temu Orange Love że światłowodem za pośrednictwem infolinii sprzedażowej. Wszystko bez najmniejszych problemów, umówiłem dogodny termin instalacji. Sama instalacja trwała chyba nieco ponad godzinę: przyszedł technik, przeciągnął światełko z klatki przy instalacji po poprzednim operatorze, podłączył funboxa, skonfigurował, sprawdził na swoim komputerze, później na moim, "przeszkolił" z obsługi, posprzątał po sobie i tyle. Miałem pewne problemy ale pomogła wymiana funboxa i teraz wszystko jest ok. W tym miejscu mam okazję napisać o wsparciu technicznym: mają 24 godziny na naprawienie usterki od momentu zgłoszenia. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony tym światłowodem (mam też adsla w innej lokalizacji).
Chcieliśmy podłączyć światełko również u rodziny, gdzie dopiero planowany był montaż. Różnica w planowanej dacie a rzeczywistym odpaleniu usługi wynosiła raptem kilka miesięcy. Jak tylko zauważyłem instalację na klatce to zaczęły pojawiać się pierwsze funboxy w eterze, więc chyba nie jest źle.
W moim bloku oprócz światła Orange jest jeszcze UPC, światłowód Netii oraz bardzo dobry, lokalny dostawca, więc wyobraźcie sobie ilość reklam. Nie są one jednak uciążliwe, a handlowca od światłowodu nigdy na żywo nie widziałem - w centrum osiedla stoi budka oznaczona Orange światłowód gdzie można podpisać umowę.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 22:25 przez Vieslav, łącznie zmieniany 1 raz.

http://www.speedtest.pl/test/156662163
 #972170  autor: Maniek99
 15 sty 2018, 22:31
Pozwolić, pozwoli, przecież Tmobile negocjuje już swoją umowę na światłowód BSA.

Pytanie czy Netii się to kalkuluje. Zyski niby małe, ale zawsze można Polsat po kablu wcisnąć.
 #972180  autor: Maniek99
 15 sty 2018, 23:08
@adijos93
Nom, zobaczymy.

Nie lubię Oranga, ale widzę że światło mi powiesili na słupie, więc jak Netia się nie ruszy, to pewnie więznę.
Gdyby nie ten ich marny routing i modemy to bym się nawet nie zastanawiał
 #972351  autor: Maniek99
 16 sty 2018, 19:33
Na Netię to się raczej nie doczekam, chyba że BSA.

To jak tam ten router Orange, jest możliwość wylogowania jakimś przyciskiem w panelu admina, tak żeby się net rozłączył?

Co ile zmienia się teraz IP w Orange, dalej co 24h?
Zmienia wam się IP po restarcie routera (FTTH)?
 #972442  autor: maciejnet
 17 sty 2018, 11:21
Na funboxie nie dostaniesz się przez telnet. IP jest zmienne i sesja trwa 23-24h. Każdorazowe ponowne uruchomienie funboxa ustawia nowe IP. T-Mobile będzie miał BSA FTTH w zderegulowanych gminach tylko w zabudowie wielorodzinnej. Nie liczyłbym na dużo lepszą ofertę indywidualną. Raczej pakiety wyjdą taniej (tzn. internet w nich),

Netia ftth 900
 #972495  autor: Mar9999
 17 sty 2018, 16:31
@Maniek99
Funbox daje ograniczone możliwości, żeby ludzie nie grzebali za bardzo. Przycisku do rozłączania chyba nie ma (nie pamiętam), ale można ustawić harmonogram dostępu do internetu lub całkowity brak dostępu dla każdego z urządzeń podłączonych przez ethernet i wifi do Funboxa. Można przypisać na stałe lokalne ip do każdego urządzenia w sieci lokalnej. Login do neostrady na światłowodzie z sufiksem ipv6 daje rzadszą zmianę ipv4, a ipv6 chyba jest cały czas te same do czasu restartu modemu. A tak w ogóle to w tej konfiguracji dostajemy adres ip równolegle z puli ipv4 i ipv6. Syn narzekał na bany w CS gdy w czasie gry wywalało go po zmianie ip, ale sufiks ipv6 przy loginie spowodował brak banów i zmiana ip o ile zachodziła przy ponownej autoryzacji połączenia nie miała wpływu na granie. Autoryzacja następuje co 22 godziny, co przy adresach ipv6 jest bez sensu, ale tak pewnie jest we francuskim Orange , więc i u nas musi tak być.
Ja mam Funbox 2.0 http://www.orange.pl/is_b2c.phtml?selec ... hosen=true
Jedynym mankamentem jest WiFi, bo na pasmie 2,4 GHz w 802.11n obniża prędkość, ale na 5 GHz w 802.11ac działa bardzo dobrze, tylko że modem ma wbudowaną antenę, więc zasięg taki sobie. Ja mam podłączony do Funboxa router TP-Link z antenką zewnętrzną i ustawiony w odpowiednim miejscu, żeby siał lepiej i na 2,4 GHz 802.11n na dwóch laptopach uzyskuję prawie 100 Mb/s, natomiast na telefonach połowa tego to sukces. Podobno Funbox 3.0 jest lepszy.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2018, 17:18 przez Mar9999, łącznie zmieniany 1 raz.