DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #751599  autor: alexander1
 25 wrz 2014, 19:27
Witam.

W związku z tym, że, 26.10.14 kończy mi się umowa na neostradę opcja do 10 Mb/s, w zeszłym tygodniu złożyłem wypowiedzenie, gdyż chciałem przejść do dropss.
Wczoraj oddzwoniła konsultantka z dropss z informacją, że mogą podpisać ze mną umowę na internet do 20 Mb/s, jednak powinienem wycofać rezygnację z neostrady, gdyż sami muszą dopełnić formalności związane z migracją do nich. Dostałem zapewnienie, że nawet jutro mogę odwołać rezygnację z neostrady, wtedy wypełnić dokumenty do dropss i je dostarczyć i nie przeszkadza fakt, że nie zmieszczą się z terminem 30 dni wypowiedzenia przez zakończeniem umowy z neostradą, czyli do 26.09.14.
Konsultantka dropss dodała, że tak praktykują i neostrada nie robi im problemów. Powiedziała także, że muszę mieć usługę neostrada aktywną, a gdy powiedziałem, że mam też aktywny telefon, odrzekła, że to usługa internetowa musi być aktywna, a telefon się nie liczy (byłem pewny, że dowolna usługa orange powinna być aktywna).
Dzisiaj poszedłem do salonu orange, aby zweryfikować te informacje.
Doradca orange powiedziała mi, że rezygnacja z neostrady jest nieważna, bo pracownik salonu orange źle wypełnił zgłoszenie i zostanie przedłużona automatycznie na okres 6 miesięcy, gdy nie złożę powtórnie rezygnacji z neostrady - ale to na marginesie. Gdy ją poinformowałem, że chcę wycofać rezygnację (choć ponoć jest nieważna), bo zmieniam operatora i naświetliłem punkt widzenia konsultantki dropss, pani z orange poinformowała, że już jest za późno na zmianę operatora, bo należy to zrobić przynajmniej 6 tygodni przed upływem końca umowy, a nawet, gdy dotrą dokumenty od dropsa do orange choćby w poniedziałek, to i tak nic nie wskórają, a moja umowa z orange zostanie przedłużona automatycznie na 6 miesięcy (jeśli do około 20.10.14 sam nie złożę rezygnacji), a umowa z dropss będzie przesunięta o te 6 miesięcy, jeśli ją nadal zechcę mieć.
Te sprzeczne informacje od orange i dropssa spowodowały u mnie zamęt, bo teraz nie wiem, która ze stron ma rację i jakie kroki powziąć, aby skorzystać z dropssa i nie wpaść w 6-cio miesięczne przedłużenie neostrady?

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Pozdrawiam

 #751613  autor: qcom
 25 wrz 2014, 19:54
Ciekawy wątek, u mnie umowa z orange kończy się 22 lutego 2015, mam neostrade z neofonem i też planuje przejść na dropss. Chce mieć sam internet bez telefonu, którego i tak sie nie używa.
I dobrze byłoby wiedzieć jak zrobić, żeby bez problemu przejść na dropss. Czy trzeba składać to wypowiedzenie czy dropss to załatwia i co z telefonem? Czy tylko na telefon wypowiedzenie, a dropss załatwia neostrade? Dobrze byłoby się tego dowiedzieć, pewnie jeszcze trochę osób sie znajdzie którym w najbliższym czasie kończy się umowa z orange, żeby nie doszło do sytuacji jak w przypadku autora wątku.

 #751645  autor: zoltan666
 25 wrz 2014, 21:10
W 2010 roku przenosiłem internet z TP do Netii. Teraz przenoszę telefon stacjonarny. I wtedy i teraz Netia informowała mnie, że conajmniej 1,5 miesiąca przed zakończeniem mojej umowy z TP/Orange muszą mieć już u siebie podpisane przeze mnie dokumenty wymagane do przeniesienia usług. Wszystko załatwiała Netia, ja nic nie wypowiadałem. Przypuszczam, że z dropssem jest podobnie, tylko, ze telefon trzeba wypowiedzieć samemu.

 #751652  autor: qcom
 25 wrz 2014, 21:27
Dropss to jest Netia a u nich wszystko jest możliwe. Raz już miałem w Netii internet i wiem że nie można wierzyć w to co mówią konsultanci :D
Nie chce żeby doszło do sytuacji że w dropss powiedza że się wszystkim zajmą tzn wypowiedzeniem neo z telefonem a potem się okaże że przyjdzie faktura z dropss za internet i z orange za telefon. Chociaż neostrade z telefonem mam na jednej umowie i jest to telefon voip który bez liveboxa działał nie będzie, to aż strach się bać co oni mogą wykombinować heh

 #751674  autor: zoltan666
 25 wrz 2014, 22:24
Wiem, że to ta sama firma. Też bym chętnie przeszedł na dropssa, ale mam już internet z Netii. Zreszta za internet 20Mbit/s + Lepszy Telefon 30 bede płacił tylko troche więcej, bo 56,90zł./mc. Tak czy inaczej myśle, że przenosiny do Dropssa trzeba zacząć załatwić najpóżniej 2 miesiace przed końcem umowy z Orange.

 #751944  autor: robriot77
 27 wrz 2014, 00:12
ja bym przede wszystkim na waszym miejscu sprawdzil czy wasze lacza sa uwolnione (LLU) bo ten dropss dziala tylko na LLU a znajac zycie i skolonnosci netii do bajerowania okaze sie ze po prostu przeszliscie na BSA :P

 #751951  autor: david4nal
 27 wrz 2014, 02:59
Fajnie, że ktoś naświetla takie problemy. Sam mam w domu wybór między TP na starych łączach lub mobilnym i słysząc jakie praktyki tam się stosuje to dzięki ale nie chciałbym mieć z tą firmą nic wspólnego. Teraz działa u mnie LTE z Play i Plusa, stabilnie i większe prędkości niż miałem po kablu TP.

 #752593  autor: mojito
 29 wrz 2014, 16:07
robriot77 pisze:ja bym przede wszystkim na waszym miejscu sprawdzil czy wasze lacza sa uwolnione (LLU) bo ten dropss dziala tylko na LLU a znajac zycie i skolonnosci netii do bajerowania okaze sie ze po prostu przeszliscie na BSA :P
no o wszystkim trzeba pomyslec, ale w regulaminie dropsa jest wszystko jasno przestawione

 #752605  autor: qcom
 29 wrz 2014, 16:51
robriot77 pisze: bo ten dropss dziala tylko na LLU a znajac zycie i skolonnosci netii do bajerowania okaze sie ze po prostu przeszliscie na BSA :P
Jak tylko na LLU?? Na LLU i na BSA, różnica jest taka, że na LLU płaci się 49 zł/mies a na BSA 59 zł/mies.

 #753129  autor: alexander1
 01 paź 2014, 20:07
Witam ponownie.

Piszę nieco z opóźnieniem, ale dopiero teraz mam należytą wiedzę. Wspomnę tylko, że korzystam z BSA, gdyż nie mam innej możliwości (opłata wynosić będzie 59,90 zł).

Potwierdziły się moje przypuszczenia dotyczące terminu 6 tygodni na wypowiedzenie umowy w orange, aby przejście załatwili operatorzy między sobą z kilkudniową przerwą w usługach. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez "przełożoną" konsultantkę z dropss, pozostało mi osobiste wypowiedzenie umowy w orange i czekanie na zwolnienie łącza, czyli 14 dni roboczych od zakończenia umowy, co niniejszym uczyniłem. Dodała, że wystarczy jedna aktywna usługa w orange (telefon bądź internet), a nie jak mówiła poprzedniczka, że musi byc to internet. Dopiero wówczas dropss może wystąpić do orange i podpisać umowę, a nie jak wcześniej mnie informowali, że mogą to zrobić w dowolnym czasie.

Z uprzejmości pracownika orange, dowiedziałem się także, że powyższe procedury są niemal zawsze przeciągane i muszę się liczyć z miesięczną przerwą w dostawie internetu. Do tego orange może mi udostępnić np. tylko ADSL, a nie jak dotychczas ADSL2+, choć moje łącze pozwala na przepływność około 18 Mb/s. Pracownik zdementował także słowa konsultantki dropss-a, że ci drudzy mają zagwarantowane i wykupione miejsca w centrali orange, przeznaczone dla swoich klientów.

Podsumowując - wypowiedzenie złożone, czekam na uruchomienie usługi gdzieś pod koniec listopada. Telefon musi jeszcze zostać, bo kto wie, czy nie będę musiał niebawem wrócić do orange, gdy będę niezadowolony ze współpracy z dropss. Zdam relację, jak to się zakończyło.

Ubolewam, że żaden z pracowników orange, bądź dropss nie zabrał tu głosu, co byłoby cenną wskazówką dla osób myślących o wyborze operatora.

Mam nadzieję, że w czymś pomogłem i pozdrawiam, życząc powodzenia.

 #753219  autor: Netia
 02 paź 2014, 10:16
Szanowny Panie, najmocniej przepraszamy za zaistniałe utrudnienia i niejasności. Nieustannie pracujemy nad poprawą jakości świadczonych przez nas usług, dlatego też bardzo prosimy o podanie nam swoich danych w prywatnej wiadomości, abyśmy mogli przyjrzeć się Pańskiej sprawie.
Jeszcze raz przepraszamy i pozdrawiamy,
zespół Netia

 #753223  autor: qcom
 02 paź 2014, 10:41
Ja w lutym kończe umowe z orange i przeszedł bym na dropss, tylko boje się troche że będzie tak samo jak kiedyś gdy przechodziłem z multimo do netii. Mimo że umowa było podpisana jakies 2 miesiace przed końcem umowy z multimo, w dzień kiedy miałem mieć przeniesiony internet do Netii nic sie nie wydarzyło. Multimo zwolniło łączę a internetu z Netii nie było, następnego dnia to samo, dopiero po telefonie do Netii okazało się że nikt się tym nie zajął przez te dwa miesiące. Zamiast mieć internet najpóźniej na drugi dzień po przejściu do Netii (jak obiecali) miałem po tygodniu dzwonienia i czekania.
Nie chcę żeby się ta sytuacja powtórzyła, więc Netio lepiej popracujcie nad tym tak jak zapewniacie bo dużo łatwiej stracić klienta niż go pozyskać.

 #754427  autor: mojito
 07 paź 2014, 13:22
U mnie nie było problemów z przejsciem, LLU było wolne więc tylko podłączyli za klika dni po moim złożeniu wniosku.... no i mogę przyznać że internet jest ok, nie przerywa i predkosc nie spada :-D

 #754777  autor: jacoo
 08 paź 2014, 23:04
wszystko pięknie ładnie ale oferta ta jest skierowana tylko dla klientów orange gdzie posiada się aktywną linię telefoniczną ( tak odpowiedział konsultant dropss gdy wypełniłem wniosek na ich stronie) czyli dropss na BSA 59+ usługa telefoniczna jak pamiętam 32zł w orange i necik by netia staje się zupełnie nieopłacalny :)

 #754829  autor: qcom
 09 paź 2014, 10:18
Nie wprowadzaj zamętu. Musisz mieć aktywną linie w orange żeby przejść na dropss, ponieważ to jest tylko oferta dla klientów którzy chcą przejść z orange (nie dla nowych). Na BSA płacisz 59zł/mies i w tą cene jest wliczona opłata za utrzymanie łącza. Z telefonu w orange możesz zrezygnować.