• Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
 #1161656  autor: vwgolfik
 13 gru 2023, 17:10
Dzień dobry,

proszę o poradę w związku z postępowaniem firmy UPC/PLAY wobec mnie.

Od czasu przejęcia przez Play, jakość usługi internetu zmierza po równi pochyłej do dna.

Ostatnia kropla goryczy przelała się, gdy firma UPC pozbawiła mnie, bez wcześniejszego powiadomienia, dostępu do usługi "Moje UPC", gdzie mogę podglądać faktury, bilingi oraz inne dokumenty związane z moją umową, oraz zarządzać usługami na moim koncie. Dane logowania po prostu nagle przestały działać. Oczekiwałem wyjaśnień i przywrócenia dostępu do konta, ale moje oczekiwania pozostały bez odpowiedzi.

Firma bez mojej zgody użyła mojego adresu mailowego do założenia jakiegoś kolejnego konta.

Urządzenie umożliwiające dostęp do internetu otrzymane od UPC wymaga restartowania kilka-kilkanaście razy w ciągu dnia. Jeden restart zajmuje około 20 minut. W tym czasie moje dzieci mają zajęcia, za które płacę i które z powodu braku usługi UPC nie odbywają się.

Dzwoniłem na infolinię UPC wielokrotnie zgłaszając problemy, ale nie uzyskałem wyjaśnień i pomocy.

Prowadziłem długą korespondencję mailową z firmą, ale nie uzyskałem wyjaśnień. Firma odpowiada w sposób wybiórczy i ogólnymi regułkami, nie odnosząc się do kwesti przeze mnie poruszanych, nie udzielając praktycznie żadnych wyjaśnień.

Uważam, że dałem im bardzo dużo czasu na wyjaśnienia i podjęcie stosownych działań, ale po prostu mają mnie gdzieś i straciłem wiarę w jakąkolwiek dobrą wolę z ich strony.

Dlatego proszę o poradę gdzie i jak najlepiej to zgłosić. Zapewne kolejna skarga do UOKiK, nie zrobi na nich wrażenia, skoro uparcie twierdzą, że ludzie sobie wymyślili spadek jakości ich usług po przejęciu przez Play, ale może ziarnko do ziarnka...

Ciekaw jestem Waszych doświadczeń i tego jak poradziliście sobie z ewentualnymi problemami z tą firmą i jak oceniacie jakość ich usług.

Pozdrawiam
 #1161714  autor: iphoneski
 15 gru 2023, 07:42
Też miałem kilka miesięcy temu problem z ich internetem, ale poradziłem sobie sam. W routerze musisz rozdzielić sieci 2,4 i 5 GHz, wyłączyć te wszystkie opcje smart WiFi i ustawić najmniej obciążone kanały. A jak to nic nie da, to za 150 zł na Allegro/Amazon dostaniesz 100x lepszy router, który podłączysz pod ich modem i będzie spokój. Generalnie ten ich badziew nie radzi sobie w trudnych warunkach radiowych, a w moim bloku ludzie wykupili puste dotąd mieszkania, kupili se urządzenia bezprzewodowe i zrobił się lekki śmietnik w eterze. Może twój sąsiad robi sobie Smart Home po radiu, kupił kilkanaście urządzeń i zakłóca ci sieć teraz.
Po przejęciu UPC przez Play dla mnie nic się nie zmieniło - płacę ile płaciłem, usługi działają, nawet nikt do mnie nie dzwoni żebym coś zmieniał.
 #1161730  autor: vwgolfik
 15 gru 2023, 17:34
@iphoneski dzięki.
Sieci 2.5 i 5 Ghz mam rozdzielone w zasadzie od początku, gdy tylko wymnienili mi kiedyś modem na tego Compala, którego mam teraz. Było to wiele lat temu. Ilość sieci i ich moc na kanałach monitoruje okresowo i tutaj co prawda doszło kilka sieci, ale problemy z tym modem nie następowały wraz ze wzrostem ilości sieci w pobliżu tylko raczej dość nagle 2-3 miesięce temu. Wcześniej w zasadzie musiałem modem restartować sporadycznie, może raz czy dwa na miesiąc, bo złapał jakąś zwiechę i to zazwyczaj po jakiejś wymuszonej przez UPC aktualizacji.
Teraz po prostu bez powodu kilka razy dziennie przestaje nadawać sieci czasami znika 5GHz, czasami 2.4, czasami obie. Loteria. Czasami dopiero piąty restart pomaga.
Wiesz to jest tylko jeden z problemów, z którym teoretycznie można sobie poradzić naciskając na wymianę urządzenia, ale pozbawienie kogoś dostępu do serwisu 'Moje UPC' bez żadnego uprzedzenia i teraz totalne olewanie sprawy, nieudzielanie wyjaśnień, nie przywracanie tego dostępu. Tam są faktury, bilingi, korespondencja z dostawcą, reklamacje, dokumenty związane z umową. Nie wspominając już o możliwości zarządzania usługami. To są kpiny.
Nadal proszę o pomoc, gdzie i do jakiej instytucji napisać. Dostałem już wstępną poradę z UOKIK, który proponuje zwrócenie się do Prezesa UKE. Gdzie jeszcze można uderzyć, bo nie mam zamiaru odpuścić?
Pozdrawiam.
 #1161737  autor: KC-KARLOS
 15 gru 2023, 21:12
vwgolfik: przecież nadal jest dostęp do Mojego UPC, adres się nie zmienił, wraz z loginem, hasłem itp. Zastąpili jedynie logotyp "upc" nazwą "PLAY". Więcej informacji > https://media-play.pl/binaries/content/ ... oje.upc.pl
Jeśli masz kłopoty z wejściem do tej strony, nawet po wyczyszczeniu plików tymczasowych itp, skontaktuj się z BOK Play.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1161741  autor: vwgolfik
 15 gru 2023, 23:16
@Karlos20 właśnie problem w tym, że moje dane logowania przestały działać, a oni nie chcą wyjaśnić dlaczego. Stronę zmienili, a udają, że wszystko jest jak było. Chyba nie jestem jakiś nienormalny. Nie pisałbym tutaj, że chcę to gdzieś złosić, gdybym nie wykorzystał wszystkich normalnych możliwości, które zazwyczaj się stosuje w takich sytacjach jak telefony czy maile do BOK. Wygląda jakby coś odwalili poważnego z moim kontem i nie chcą się przyznać. Oczekiwałem wyjaśnień i przywrócenia dostępu do konta, ale nie odpowiadają na zadawane pytania i nie przywracają dostępu.
Pozdrowienia
 #1168283  autor: Michu
 19 mar 2024, 10:00
vwgolfik pisze:
15 gru 2023, 23:16
@Karlos20 właśnie problem w tym, że moje dane logowania przestały działać, a oni nie chcą wyjaśnić dlaczego. Stronę zmienili, a udają, że wszystko jest jak było.
(...)
Wygląda jakby coś odwalili poważnego z moim kontem i nie chcą się przyznać. Oczekiwałem wyjaśnień i przywrócenia dostępu do konta, ale nie odpowiadają na zadawane pytania i nie przywracają dostępu.
Pozdrowienia
Myślisz, że kopiowali bazę danych do "swoich" systemów, a skórki zostawili tak jak były + zmiana nazwy? Możliwe, że przy migracji coś się wywaliło. Możliwe, że miałeś w haśle jakieś znaki niedozwolone (lub np. ilość znaków), które nie były dozwolone w nowym systemie. W teorii to systemy bazodanowe UPC i Play to jeden właściciel. Zatem w mojej ocenie, Twój zarzut że gdzieś indziej przenieśli Twoje konto upadnie.

Co do pogorszenia się jakości - minimalnie zauważyłem. W tym roku dwie małe awarie (ok. 1h/każda). Gorzej było zaraz po przejęciu (tak do końca 2023) były kilkunastosekundowe przerwy kilka x dziennie - zrywało połączenia. W 2024 (po informacji o modernizacji - ale niestety nie do HFC/FTTH) sytuacja się uspokoiła.
 #1183736  autor: vwgolfik
 05 gru 2024, 22:06
Przepraszam za odpowiedź po tak długim czasie. Niestety od czasu tego posta nadal trwała bezsensowna korespondencja z PLAY, gdzie konsekwentnie odmawiali ustosunkowania się do poruszanych przeze mnie zagadnień i nie udzielali odpowiedzi na zadane pytania. W końcu przyznali się, że usunęli stare konta poprzez wyłączenie starego sposobu logowania i że jedyną opcją jest ponowna rejestracja konta poprzez podanie nowych danych.

Poniżej część maila:

Szanowny Panie,

kiedyś konta w Moim UPC rejestrowaliśmy automatycznie. Loginem był numer identyfikacyjny a domyślnym hasłem pesel. Wyłączyliśmy takie logowania. Jest to kwestia bezpieczeństwa.

Teraz Klienci logują się e-mailem i nadanym indywidualnym hasłem.

Jedyną możliwością jest założenie konta na adres e-mail i nadanie hasła.
 #1185569  autor: jedrek
 08 sty 2025, 12:33
Obecne usługi dawnego UPC, pod kulawą marką Play to pospolita dykta. Nawet śmieszny ich telefon "stacjonarny" w praktyce VoIP stał się też pospolitą dyktą. Szatkowane rozmowy, powtarzaj rozmówcy co powiedziałeś, bo cię wycięło. Podobnie w drugą stronę dziwne przycinki lub wkurzające charczenie na fonii (SYFrowy dźwięk), jakby jakieś pakiety danych wylatywały z transmisji. Obraz nędzy i rozpaczy!
Ponad kilkadziesiąt lat od czasu gdy wymyślono VoIP, a oni mają problem zapewnić stabilny kanał 64kbps na transmisję głosu, w epoce gdy srajfon potrafi się rozbujać do kilkuset Mbps. Okazuje się, że dziś z najprostszej oferty na kartę w komórkowej telefonii jest lepsza jakość rozmowy niż z tej szatkownicy P4 VoIP. A najgorsze, że nie ma tam z kim gadać na pożal się infoliniach, bo tam same WYMODEROWANO, nikt tam nie czuje tematów technicznych. Rozmowy ze ścianą. Pozostaje wracać do historycznych usług telefonii PSTN (która ponoć dziś też już od centrali w świat idzie jako VoIP), tam jakość nic nie przycina jak w dykcie P4.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2025, 16:40 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Usunięto obraźliwe określenie